Sirius featuring Rosa. Let's fuckin' go!
Sirius-Edsbyn
Nu är det dags att slå bönderna på studan. Äntligen!
Let's go fuckin' mental, Rosa!
Jag är sjukt taggad. Gäller att ha varma kläder och termos med sig. Rödbönderna ska besegras, 5-4 tippar jag på. 2027 åskådare.
Jag är sjukt taggad. Gäller att ha varma kläder och termos med sig. Rödbönderna ska besegras, 5-4 tippar jag på. 2027 åskådare.
Mysigt värre med Rosa redan nu.
Alexandersamling?
Alexandersamling?
Kommer missa min första hemmamatch för i år. Hinner helt enkelt inte.
Men 4-3 inför 1027 åskådare (för kallt för barnfamiljerna).
Men 4-3 inför 1027 åskådare (för kallt för barnfamiljerna).
Det ska bli minus 18 enligt SMHI i morgon. Tror på 537 åskådare, samt poäng! 5-5!
Hoppas matchen inte fryser bort.Vind och -17 så borde de ställa in.
Det finns väl en viss risk. Om SMHI har rätt med -18 på eftermiddagen i Uppsala, så lär ju Studan, som ett känt köldhål, ligga 2 grader kallare, vilket är exakt gränsen.
Happis match ställs in. Faluns match i riskzonen. Bollnäs flyttar in i Bandykyrkan.
Btw Garligur: "Enligt gällande regler ska matcher där temperaturen är under -22° C ställas in".
Btw Garligur: "Enligt gällande regler ska matcher där temperaturen är under -22° C ställas in".
Ja kan bli för kallt att ta med de små men kul att lekhögarna kom till i alla fall. Var vore bandy utan dessa högar. Svårt att få in dem i hallarna.
Inställt å poängen tilldöms Bajen kanske!
Inställt å poängen tilldöms Bajen kanske!
Aha, 22. Då lär det klara sig.
Ja, risken är uppenbar att matchen helt stryks annars och två poäng går till Brajen.
Ja, risken är uppenbar att matchen helt stryks annars och två poäng går till Brajen.
Alexander om dom har öppet annars får man sitta på flustret.
Prognos minus 19 vid matchstart. Alltid nån grad kallare nere vid ån som sagt. Hårda bud.
Kommer det några Röda Järvar till Studan?
Enligt officiella tar domaren tillsammans med ledarna beslut någon timme innan matchstart.
Kommer det några Röda Järvar till Studan?
Såg att de ställde in bussen pga för få anmälda.
Hoppas det kommer besked om det blir någon match på hemsidan.
Åker in om en halvtimme får någon besked om matchen ställs in kan ni gärna få messa mig.
jag messar kramis
Inga beslut är tagna om inställd match. Sirius Bandy hälsar alla välkomna till dagens match.
Matchen kan komma att spelas i 3x30 min.
ps. med reservation för beslut av domarna kring väder och vind. ds.
Matchen kan komma att spelas i 3x30 min.
ps. med reservation för beslut av domarna kring väder och vind. ds.
Sjonis hävdar att det blir match och han hänvisar till hemsidan.
jag invaktar vad matchledaren säger innan jag går ner.
Vi står pall utan hall!
Matchen spelas: 3 * 30 min. Källa UNT.
Alexander är öppet så gå dit.
Kommer ner fast rätt sent. Typ 12:30.
Det måste ligga någon slags förbannelse över hemmamatcherna mot Edsbyn, jag missade alla förra året (tror jag iaf) och jag missar den här. Hoppas den flyttas. ;(
Kärring! 2027 kommer man att prata om Sirius-Edsbyn, "kylmatchen", när man pratar om "snömatchen", osv. Läckert! Vi står pall - utan hall! Jointens termometer visar -22,5*C i VePe-land. ;)
Matchen inställd !?
Ryktas om sprucken is!
Bekräftat: Matchen inställd. Jävla piss!
Nu var det riktigt nära att jag slog sönder någonting.....
Vad hände med Sveriges bästa ismakare?
Jag som är utsocknes ifrån kan säga att Studan är kända för att ha dålig is i delar av övriga bandysverige. Sveriges bästa ismakare är nog en gammal myt...
Det var tråkigt att sätta på sig alla kläder man äger och har och sedan ta sig till Studan i det gnistrande vintervädret för att sedan behöva åka hem. Blä.
(Disclaimer: Detta innebär ingen som helst förändring av min inställning till bandyhallar för match.)
(Disclaimer: Detta innebär ingen som helst förändring av min inställning till bandyhallar för match.)
Det var en ganska vilsen och förvirrad skara människor som vandrade tillbaks mot stan längs med ån. När kan matchen tänkas bli av?! Jag vill se bandy!
Hyfsat blä. Trotsade förkylning och halsont och klädde mig som Michelingubben sen precis när man ska gå från Alex så har isen spruckit. Men det kunde vara värre, vi kunde ju ha haft hall.
Publikmässigt (ekonomiskt) är det förmodligen en fördel med flyttad match! Det var inte många på plats när jag lämnade Studan tio i ett.
Poängmässigt mer tveksamt. Byn hade kommit till spel utan Liw, Törnberg och Simon Jansson idag!
Poängmässigt mer tveksamt. Byn hade kommit till spel utan Liw, Törnberg och Simon Jansson idag!
Oj! Kan vi inte ålägga Byn att parkera den trion även nästa gång?
Och Välitalo tror jag saknades också. Ja, det var helt klart fördel oss i dag...
Tusan! Jag hade stressat som en galning för att hinna och därefter åkt på glashala vägar i över en timme för att komma. Fem minuter sen till ett tomt Studan. Vafalls! Glädjen inte på topp vill jag lova. I synnerhet som det gåtts ut på radion ganska kort innan att matchen skulle bli av. Sprickor i isen hade de väl kunnat upptäcka lite tidigare. Alla åskådare bor inte i centrala Uppsala, eller Uppsala alls för den delen. Samtidigt hade jag nog frusit ordentligt då jag inte hade tillgång till mina varmaste kläder. Vi står pall utan hall, men inte utan is.
Jo, det var verkligen synd att matchen inte blev av. Började nästan att undra varför P4 sände ett revyprogram från Blekinge radio.
S L
S L
Hall...
Hall...
Är för bönder ja
Bönder? Jag trodde Hall var för kriminella/fångar?
Oj, här kommer man hem och ser att man fick precis som man ville. ;)
Nej, men vafan. Klart det är synd att den inte blev av. Förhoppningsvis tar man väl och bättrar på isen ordentligt nu!
Nej, men vafan. Klart det är synd att den inte blev av. Förhoppningsvis tar man väl och bättrar på isen ordentligt nu!
När kommer matchen att spelas? Nagon som vet? Varför skryter Uppsala emellanat om "bäst is i Sverige" när spelarna ständigt är missnöjda, träningar inte kan genomföras pa vettigt vis och matcher ställs in?
Enligt UNT:
"Den inställda matchen mot Edsbyn kommer preliminärt att spelas söndag 17 januari klockan 13.15."
"Den inställda matchen mot Edsbyn kommer preliminärt att spelas söndag 17 januari klockan 13.15."
Ah det vore perfekt!
Söndagar 13.15 är alltid en bra tid!
Inte just den söndagen....
Precis. Min farsa lägger sitt jobbschema efter spelschemat och missar eventuellt denna drabbning p.g.a flyttningen. Det optimala hade väl varit att flytta fram matchen till 19.00 samma dag och laga isen? Då var det ju dessutom lite mildare, omkring -17-18.
Enligt UNT:
Enligt Sirius Bandy:
"Nytt speldatum för Sirius – Edsbyn är ej fastställt ännu."
När ska matchen spelas? Hoppas som fan på 13.15 på söndag, skulle passa perfekt.
Inte 13.15..... då blir det en dyr match!!!! Jag har för mig att jag alltid sagt att 17 är en bra bandytid.... hmmmm
Saxat från Red Farmers forum:
Just nu känns det "sådär" att ha kvar båda Siriusmatcherna.
Just nu känns det "sådär" att ha kvar båda Siriusmatcherna.
Bönderna ska vara rädda.
Tid spikad. 16:e feb kl 19:00. Tror det är en tisdag.
Känns sådär...
Wtf? Dom sa ju söndag...
Yiiiiihaaaaaaaaa!!!!!!!!! Där sparde jag 2000 spänn!
Blä, varför sprider UNT sån desinformation? Jag har ju planerat för match på söndag nu.
Skönt då kanske man kan få se matchen
Sirius ville spela på söndag men inte Edsbyn. Förbundet fick avgöra och då blev det som det blev.
Jag tycker till skillnad från Sjonemark att Byn hade ganska rimliga anledningar. Match lör och sön eller match på måndag som hade hindrat flera spelare att vara med på Idrottsgalan (alt. spela utan dom). Att det sen innebär att Liw förmodligen hinner tillfriskna är såklart ett plus för Byn men det känns inte som deras huvudsakliga motiv. Att det blir tätt med matcher för IKS mot slutet är såklart inte optimalt, men det finns de som har det mycket värre (läs Villa). Byn har också ganska tätt med matcher i samma veva.
Match på söndag borde väl ha fungerat, då skulle de få en vilodag efter Haparandamatchen. Men OK, jag kan också tycka att Byn har en del att säga till om här, eftersom det faktiskt var Sirius som inte kunde arrangera matchen när den skulle ha spelats. Synd är det hursomhelst.
Idrottsgalan... phhfffff Det enda intressanta är om Robert Gustafsson är med. Men jag (och framför allt min plånbok) är tacksam för att det inte blev söndag.
Fast det där med att "inte kunna arrangera matchen"... Jag satt och spelade lite kort med ett antal gamla bandylegendarer varav ett par var på Studan inför den där matchen. Det sägs att Byn inte var ett enda jävla dugg intresserade av att spela den dagen. Med fyra nyckelspelare borta och allt. Isen var okej, den berömda sprickan har tydligen alltid funnits där, även om det är rätt varmt. Man brukar tydligen fixa den inför match med hjälp av kolsyrebrandsläckare och vad det nu var på något vänster och det blir perfekt. Kuben och Hedqvist, som vet exakt var den där sprickan är någonstans, åkte dock direkt ut och ställde sig och sparkade upp den med skridskorna och sedan körde man till domaren och började tjafsa om att det var farligt. Vem som helst som väger 85 pannor eller mer kan hoppa upp hål i vilken is som helst, även en inomhushall. Finns det dessutom en känd spricka är det tydligen jättelätt. men det är tydligen lätt att laga också om man inte pajar den med flit.
Vad vet jag. Jag tycker det luktar i alla fall.
Vad vet jag. Jag tycker det luktar i alla fall.
det låter som sånt det snackas om när bandylegendarer spelar kort :)
Klart det luktar!