På måndag den 18/1 kl 18.30 möter Sirius AIK i Fyrishov. En TV-sänd match med fri entré (men vill man, kan man lägga en frivillig entré som oavkortat går till Barncancerfonden). Vi skulle bli jätteglada om ni hade tid och lust att komma! P-96 och P-97 kommer till matchen, men vi behöver lite starkare röster också ;) Vill ni? Kan ni?
Sirius - AIK månd. 18/1
Jag drar nog dit och kollar i vilket fall som helst. Kom igen några fler så kan vi "klacka". :D
Jag är på preliminärt.
Låter väl som en perfekt match att samla ihop lite folk till. TV-match mot ett topplag.
Jag ska försöka planera in det.
Har möte me revisorn på eftermiddagen.
ska föröska få ett kort möte så borde ja hinna.
Har möte me revisorn på eftermiddagen.
ska föröska få ett kort möte så borde ja hinna.
jomenvisst
Fira födelsedag på innebandy?? Ja kanske
Är vi några som går e jag på.
Jag går också om vi blir några stycken.
det blir några stycken om ni går!
Jag går inte om det kommer några stycken. Alldeles för main stream då.
Klubben reserverar platser om intresse finns.
Då tycker jag att vi visar intresse och bestämmer att vi går. Ska vi säga att vi ses kvart över sex i foajén vid badet?
Yes det gör vi.
Ses, boys!
1. Joint
2. Bigbadda?
3. Sakul?
4. Dr_Swintos?
5. Johann
6. RRR?
7. Kniv-Jonas
8. Lars
9. CarlApan?
Se där, vi är ju faktiskt ett gäng. :)
1. Joint
2. Bigbadda?
3. Sakul?
4. Dr_Swintos?
5. Johann
6. RRR?
7. Kniv-Jonas
8. Lars
9. CarlApan?
Se där, vi är ju faktiskt ett gäng. :)
1. Joint
2. Bigbadda?
3. Sakul?
4. Dr_Swintos?
5. Johann
6. RRR?
7. Kniv-Jonas
8. Lars
9. CarlApan?
10. Kniv-björn
2. Bigbadda?
3. Sakul?
4. Dr_Swintos?
5. Johann
6. RRR?
7. Kniv-Jonas
8. Lars
9. CarlApan?
10. Kniv-björn
Onekligen nån slags mobbing.
1. Joint
2. Bigbadda?
3. Sakul?
4. Dr_Swintos?
5. Johann
6. RRR?
7. Kniv-Jonas
8. Lars
9. Kniv-björn
1. Joint
2. Bigbadda?
3. Sakul?
4. Dr_Swintos?
5. Johann
6. RRR?
7. Kniv-Jonas
8. Lars
9. Kniv-björn
1. Joint
2. Bigbadda?
3. Sakul?
4. Dr_Swintos?
5. Johann
6. RRR?
7. Kniv-Jonas
8. Lars
9. Kniv-björn
10. Hawkeye
2. Bigbadda?
3. Sakul?
4. Dr_Swintos?
5. Johann
6. RRR?
7. Kniv-Jonas
8. Lars
9. Kniv-björn
10. Hawkeye
Jag kommer..Ser till att det blir ett kort möte me revisorn..
Är det förträff nånstans innan eller ses vi vid fyrishov...
vicken tid e det..
Är det förträff nånstans innan eller ses vi vid fyrishov...
vicken tid e det..
1. Joint
2. Bigbadda
3. Sakul?
4. Dr_Swintos?
5. Johann
6. RRR?
7. Kniv-Jonas
8. Lars
9. Kniv-björn
10. Hawkeye
2. Bigbadda
3. Sakul?
4. Dr_Swintos?
5. Johann
6. RRR?
7. Kniv-Jonas
8. Lars
9. Kniv-björn
10. Hawkeye
Jättekul att ni kommer! Och som sagt, vi reserverar platser åt er.
Jodå.
1. Joint
2. Bigbadda
3. Sakul
4. Dr_Swintos
5. Johann
6. RRR?
7. Kniv-Jonas
8. Lars
9. Kniv-björn
10. Hawkeye
1. Joint
2. Bigbadda
3. Sakul
4. Dr_Swintos
5. Johann
6. RRR?
7. Kniv-Jonas
8. Lars
9. Kniv-björn
10. Hawkeye
Jag känner mej nästan taggad att hämta flaggor t.o.m...
Eller nähänä...
1. Joint
2. Bigbadda
3. Dr_Swintos
4. Johann
5. RRR?
6. Kniv-Jonas
7. Lars
8. Kniv-björn
9. Hawkeye
1. Joint
2. Bigbadda
3. Dr_Swintos
4. Johann
5. RRR?
6. Kniv-Jonas
7. Lars
8. Kniv-björn
9. Hawkeye
Jag blir tvungen att tacka nej
1. Joint
2. Bigbadda
3. Dr_Swintos
4. Johann
5. Kniv-Jonas
6. Lars
7. Kniv-björn
8. Hawkeye
1. Joint
2. Bigbadda
3. Dr_Swintos
4. Johann
5. Kniv-Jonas
6. Lars
7. Kniv-björn
8. Hawkeye
Flaggor vore fint, samtidigt som det vore roligt om vi i alla fall blev tio pers..
David och Andreas e på.
grymt , ska tjata på ola
grymt , ska tjata på ola
Be honom att ta med min mössa
han kommer, förhoppningsvis med mysse
Det blir inga flaggor. Orkar inte sitta och åka buss från Bälinge till Studan, hämta flaggor, baxa in dom i bussen, åka till Fyrishov, flaggmuppa medan Sirius torskar, baxa flaggorna till bussen, åka till Studan, in i förrådet, åka till city och där byta till bussen hem.
OK. Förstår det, lite bökigt. Jag tar med mig banderoll. :)
Hehe, Siriustränaren Lars Jedheim tippar 9-8 till oss goda. :D
Hehe, Siriustränaren Lars Jedheim tippar 9-8 till oss goda. :D
LOL!
Tänk på att matchen börjar 18.30 allihopa, inte 19.00.
18.30!!! Och den är tv-sänd. Var där senast 18.15, det gäller framför allt dej Jointen, du som har en tendens att komma för sent. ;)
Tänk på att matchen börjar 18.30 allihopa, inte 19.00.
18.30!!! Och den är tv-sänd. Var där senast 18.15, det gäller framför allt dej Jointen, du som har en tendens att komma för sent. ;)
Tidsoptimist? Javisst, men brukar alltid lösa sig. Vi ses vid hissen 18.14, cirka. :)
Jag o björn e där vid 6
Jag kommer med mössan
Jag kommer med mössan
Toppen
Kul med skräll!
Grym insats av både Sirius och Västra! Riktigt kul!
Mja man måste ju erkänna att det var starkt med en femetta.
Så skönt hemma i Stockholmssoffan. Både Sirius och Västra värmde gott.
Kul med seger, missade tyvärr matchen men hoppas att ni gjorde en bra insats och att det var den som gav en extra skjuts åt laget.
Bragdinsats! Det här var ju sjukt kul :). Jag har matchen inspelad, vi lät riktigt bra i tv:n. Älska Hovets akustik!
Fan, jag är hes efter en innebandymatch, vart är världen på väg? Det var riktigt kul idag.
Stort tack att ni kom och hejade fram våra blåsvarta killar!! De sa efter matchen att stämningen kändes redan när de klev in på planen :) Att det sen blev en skräll ser vi som ett extra plus!
/Sussi Masalin
/Sussi Masalin
Kollade nästan hela sista perioden, 16 min. Det är nog ungefär så mycket innebandy jag hade sett sammanlagt i mitt liv innan i dag.
Jävla idiot #10 lagkaptenen i Ajk. Hoppas att han blir avstängd.
Klipper eventuellt ihop något och lägger ut på YT senare.
Stort tack att ni kom och hejade fram våra blåsvarta killar!! De sa efter matchen att stämningen kändes redan när de klev in på planen :) Att det sen blev en skräll ser vi som ett extra plus!
/Sussi Masalin
Kul att höra. Goa gubbar! Jag kan definitivt tänka mig att gå fler gånger.
"För AIK är det nästan två år sedan man förlorade med så mycket som fyra måls marginal (37 borta mot Warberg i februari 2008)."
Ja gör det!
Hej till er alla!
I kväll efter att ha kommit hem från Fyrishov var jag tvungen att registrera mig hit på nytt. Verkar som jag hade en tidigare nick här också (Lone Wanderer) som jag fann skriva tre meddelanden med (sist 2008) men kunde inte alls komma ihåg varken lösenord eller e-postadress jag hade använt när jag registrerade mig som medlem.
Men äsch, hur som helst...på många omständigheter har jag inte orkat gå på sport på sistone men måste bara beundra den inramningen och stämningen som Ni skapade ikväll. Det var verkligen mäktigt!
Oväntade (?) resultatet hjälpte kanske det också men det var att härligt att höra att även när det fortfarande var 0-1 till AIK orkade ni stödja de blåsvarta.
En annan sak som jag tyckte var jättebra hur ni (eller de flesta åtminstone) lät er inte bli provocerade när några (troligen) Uppsalabaserade Gnaget gloryhunters (med sina två egna poliser till och med :D) gestikulerade idiotiskt och barnsligt på andra sidan Hovet.
Spelmässigt kunde man ju se hur mycket Sirius ligger efter rutinerade topplag som AIK med ett flertal enkla misstag och väldigt stora brister i att kunna tränga igenom AIK-försvaret (= skapa farliga mållägen). Efter 2-1 ledningsmålet verkade det för mig åtminstone ett tag att Gnaget satte in andra växeln men konstigt nog blev det inget av det heller.
Om jag bara har råd (tvivlar dock detta :( ) vill jag absolut komma till Studan nästa säsong...trots att det må spelas "bara" Norrettan där. Om inte nivån så åtminstone för Västra Sidans lojala närvaro och äh, hur skulle man kunna uttrycka det, "stämningsskapande" kanske?
Snart frågar nån nog om jag inte skulle vilja komma stödja Sirius jag med. Tyvärr är jag inte "hejaklackstyp", men kanske "ultra" i sinnet (eh..?) när jag nog är ibland mer intresserad av stämningen än spelet. Sitter gärna så nära mittlinjen som det går, trots att det menar att på Studenternas försvinner sångerna med luften och vinden.
Härligt, killarna! Får nog vänta ett tag innan Sirius börja med rugbyverksamheten... ;)
"Solna, ge oss en sång" :D
I kväll efter att ha kommit hem från Fyrishov var jag tvungen att registrera mig hit på nytt. Verkar som jag hade en tidigare nick här också (Lone Wanderer) som jag fann skriva tre meddelanden med (sist 2008) men kunde inte alls komma ihåg varken lösenord eller e-postadress jag hade använt när jag registrerade mig som medlem.
Men äsch, hur som helst...på många omständigheter har jag inte orkat gå på sport på sistone men måste bara beundra den inramningen och stämningen som Ni skapade ikväll. Det var verkligen mäktigt!
Oväntade (?) resultatet hjälpte kanske det också men det var att härligt att höra att även när det fortfarande var 0-1 till AIK orkade ni stödja de blåsvarta.
En annan sak som jag tyckte var jättebra hur ni (eller de flesta åtminstone) lät er inte bli provocerade när några (troligen) Uppsalabaserade Gnaget gloryhunters (med sina två egna poliser till och med :D) gestikulerade idiotiskt och barnsligt på andra sidan Hovet.
Spelmässigt kunde man ju se hur mycket Sirius ligger efter rutinerade topplag som AIK med ett flertal enkla misstag och väldigt stora brister i att kunna tränga igenom AIK-försvaret (= skapa farliga mållägen). Efter 2-1 ledningsmålet verkade det för mig åtminstone ett tag att Gnaget satte in andra växeln men konstigt nog blev det inget av det heller.
Om jag bara har råd (tvivlar dock detta :( ) vill jag absolut komma till Studan nästa säsong...trots att det må spelas "bara" Norrettan där. Om inte nivån så åtminstone för Västra Sidans lojala närvaro och äh, hur skulle man kunna uttrycka det, "stämningsskapande" kanske?
Snart frågar nån nog om jag inte skulle vilja komma stödja Sirius jag med. Tyvärr är jag inte "hejaklackstyp", men kanske "ultra" i sinnet (eh..?) när jag nog är ibland mer intresserad av stämningen än spelet. Sitter gärna så nära mittlinjen som det går, trots att det menar att på Studenternas försvinner sångerna med luften och vinden.
Härligt, killarna! Får nog vänta ett tag innan Sirius börja med rugbyverksamheten... ;)
"Solna, ge oss en sång" :D
AIK:s målvakt bloggar om matchen: http://patrikjansson.wordpress.com/2010/01/18/pa-basta-sandningstid/
Hahaha, vilken skön lallare som uppmärksammade våra sånger han med. :)
Andra citat:
"- Det här är ju helt jävla underbart, kan inte bli bättre. För mig är det nog det största jag varit med om. Och att jag sen får göra tre mål i min första match mot AIK, säger Fredrik Sandquist."
"Vi glömmer expertkommentatorns superlativ om bortalaget, de passade inte idag. Vi tar med oss... uppvisningen av spelarna, glädjen, hjärtat som Sirius med klack visade."
Fixar eventuellt ihop YT-klipp under morgondagen!
Andra citat:
"- Det här är ju helt jävla underbart, kan inte bli bättre. För mig är det nog det största jag varit med om. Och att jag sen får göra tre mål i min första match mot AIK, säger Fredrik Sandquist."
"Vi glömmer expertkommentatorns superlativ om bortalaget, de passade inte idag. Vi tar med oss... uppvisningen av spelarna, glädjen, hjärtat som Sirius med klack visade."
Fixar eventuellt ihop YT-klipp under morgondagen!
Måste bara säga att ni var helt underbara idag. Vilken stämning ni skapade och det var helt underbart att sitta och njuta av eran skönsång.
Hoppas verkligen att ni kommer på fler ma´tcher och skapar denna inramning som ni gör.
Hoppas verkligen att ni kommer på fler ma´tcher och skapar denna inramning som ni gör.
blir lite stolt så här på morgonen. dessutom så kan vi ju betydligt bättre än SÅ!
var kommer andra citatet ifrån joint?
om nån vill kolla så:
http://www.tv4play.se/nyheter/nyhetskanalen?videoId=1.1446904&selId=1.1045384&currPage=0
http://www.tv4play.se/nyheter/nyhetskanalen?videoId=1.1446904&selId=1.1045384&currPage=0
Man får ju inte se slutet av matche på klippet.
"Packet": http://zerpo.blogg.se/images/2010/img_0706_70047903.jpg hehe
http://www.youtube.com/watch?v=vAGvzdOzrP0&NR=1 ;)
Jointen<<< hur hittar du dessa klipp och hur mycket tid lägger du ner?
Har mailat lite med Aiks målvakt som satt på bänken (patrik).
Har jobbat me han för herrans många år se..
Han tyckte att vi gjorde ett strålande jobb..
tyckte att det blev ett härligt tryck nere på plan..
vi lyfte upp det till en ny nivå..
Kul tycket han..
Har jobbat me han för herrans många år se..
Han tyckte att vi gjorde ett strålande jobb..
tyckte att det blev ett härligt tryck nere på plan..
vi lyfte upp det till en ny nivå..
Kul tycket han..
@John: Hahah, en ren slump faktiskt. Kollade på Sjonis på tuben, sen på relaterade hittade jag den där. ;)
Spliffi<<< Jojo. Visst visst...
Kul med lite beröm från bänken.
Kul med lite beröm från bänken.
Menar du att man kan misstänka att det är samma snubbar? Alltså de på bilden och i filmen.
Japp, han som får stahres slips var en utav dom som blev utslängda.
stahre kramar stahre
det är fan såna här klipp jag lever för. gråter och har gåshud samtidigt. på riktigt! hur fan kan jag ha en tjej?
det är fan såna här klipp jag lever för. gråter och har gåshud samtidigt. på riktigt! hur fan kan jag ha en tjej?
Det känns helt bisarrt att man hittar "legenden" bara "sådär"! :) Började asflabba här på riktigt.
Guide till att hitta sjuka YT-klipp: Senaste nytt från Sirius Bandy 21/1-10 --> Senaste nytt från Expressen --> Rickard Norling tar över Assyriska -->
Mikael Stahre: "Helt jävla galet".
Någonstans fick jag för mig att stollen skulle ploppa upp där, innan jag tryckte på det ganska ointressanta klippet. :D
Mikael Stahre: "Helt jävla galet".
Någonstans fick jag för mig att stollen skulle ploppa upp där, innan jag tryckte på det ganska ointressanta klippet. :D
Stahre <3 Stahre
Underbart klipp!!!
Underbart klipp!!!
http://jojjesplejs8a5.tripod.com/sirb505.JPG
min bakgrundsbild på datorn - i går , i dag och för evigt
min bakgrundsbild på datorn - i går , i dag och för evigt
Tripod.com loggan alltså, coolt.
:( bildjäveln försvann. det var en på bild på "stahre"