Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Broberg, ons 13:e jan

Säsongens hittills viktigaste match om man får vara lite melodramatisk. Självklart svår, för inte fan kan väl Broberg spela lika korkat/roligt som VSK gjorde i går? Undrar om Marc går rätt in i truppen?
Jag är svårt päpp!
Över två veckor sedan man var på Studan. Aaaabstinens!

Enligt yr.no: "Skyet. Svak vind, 2 m/s fra vest. 0 mm nedbør."

-8 grader också. Perfekt! Så kan väl isen ta och hålla också, så får vi se lika fin bandy som den som kablades ut från Gurburken.
Jepp, päpp
Usch jag har en dålig känsla inför det här men vafan studan är studan.

6-3 igen. 1564 åskådare.
Nån som vet hur många brobergare som kommer ner? låter på deras forum som att det är en skara i alla fall.
Broberg är hemskt på g och det oroar mig. Men på Studan är vi oslagbara. 3-3 efter två bra målvaktsinsatser av Sälen respektive Wasberg. Publik? Hmm, 1440.
4-3 Publik 2510 samt avslutningssång av Rosa.
Publikantalet ligger på ett snitt av dryga 1400. På det ligger vi på en åttonde plats. Det känns väl inte riktigt så bra. Men i fjol var det väl inte ens 500 de första hemmamatcherna. Vi får hoppas på lite mer publik då det börjar dra ihop sig.

Gul färg, Broberg.. borde heta Ful färg, Broberg. Usch, usch. Svåra lag från hälsingland. Men i morgon vinner de goda.
Brobban har form och har gått bättre än vad jag trodde den här säsongen. Men de är precis som Sirius ganska beskedliga på bortaplan. Visserligen tre segrar, men de har varit mot Falun, KVBS och Kungälv, och de har varit ganska så knappa.
Jobbigt lag. Men jag tror att stenen nu satts i rullning. Bäva månde Dallas och hans lagkamrater.
Ska folk ta en öl innan eller? Swt finns en möjlighet att jag kommer hinna det men det är inte 100.
en liten en på alex är inte en omöjlighet
Två öl och en hawaii utan skinka på Alexander är ingen omöjlighet.
En Bussola och 1000 öl. Måste fira att Rosa hunnit bli lite bättre sen i söndags.
Japp pizza och 4 öl har jag bestämt mig för sen snabb hemgång innan bröderna sätter fart;)
En 16-åring vid namn Andreas Wängelin är reserv på topp imorgon. Då drar han väl ner snittåldern lite grann iaf. Lycka till i debuten!
Möjligen en pizza men ingen öl eftersom jag är nykterist
En pizza om jag hinner från mitt tråkiga möte. Men ingen öl eftersom jag måste ha bil för att hinna från mitt tråkiga möte.

Ha ha, den var bra...
sr.se/uppland hade Berglund från kl 11 idag. Missade det själv men någon här kanske kan ge ett referat.
Går att lyssna igen på sr.se/uppland.

Men lite organisationssnack var det, om ungdomsverksamheten, steget mellan junior- och a-lagsbandyn, intervju med Wängelin från pulkabacken, inför Broberg, och så.
Blir nog öl i ett hem ist. Kan inte slita mej från en uppladdning med pytt.
Nu är jag säker. Vi vinner med 4-3.
Vi får passa oss för deras baby-firma bara.

Jag känner igen mej...
Det är lite gulligt med en bandy firma.
Planka, tränga sig i korvkön och harkla fram ett "du`rå" till en funktionär.
De flesta bandyfirmor verkar vara fejk. Här är Vänersborgs "Ice street elite" som berättar om en fajt med Siriusfirman (!) Siruianerna.

http://icestreetelite.blogspot.com/2008/11/vissa-firmor-byter-namn-varannan-vecka.html
Hahaha, jag viker mig av skratt. Humor!
Bra att vi bytte namn, gillade aldrig namnet Siruianerna.
Men vi heter ju fortfarande Siriuanerna, vilket framgår av den här bloggposten. Vad vi hette tidgare har jag ingen aning om.

http://icestreetelite.blogspot.com/2009/11/666-stycken.html

Edit: Siruianerna ska det vara, inte Siriuanerna.
Haha, vafan. Var det inte mot Väners det kom en snubbe och muckade också? I så fall måste det ju vara hans blogg!

Eller nähä, det där inlägget var från 2008. Men ändå.
Du var ju själv med på mötet på Migokrogen då vi bestämde att vi skulle heta "IKS - Immature Killing Squad".
Nä, det var en Villamupp.
Hi hi, humor. Immature Killing Squad, genialt!

Hoppas på möcke folk
Det blev lite onödigt spännande där ett tag, men i det stora hela fullt rättvist. Broberg var "hungriga" som fan verkligen. Kul med vår effektivitet på hörnor, Pirre och Werner hade två riktigt vassa bössör i kväll. Tycker annars att Lasse Falls frislagsmål var genialt, läckert! Kul också att "Wängan" fick debutera. Ja, hade bara Wiberg gett honom bollen där på slutet så vettefan om han inte hade snott åt sig en rubrik i morgondagens blaska. Också jävligt kul att se att det första han gör är att åka in i deras största spelare och vända sig om och typ "vad fan håller du på med?", respektlöst som fan! :)
En liten skara Söderhamn Casuals försökte resonera med länsman utanför Studan.
Ja dom stod ju nedanför oss och tittade lite argt i nån minut innan dom tröttnade där efter matchen också.
Grym rivstart i början av andra! En jäkla effektivitet också, varenda skott satt ju där ett tag. Sen kanske det var lite mindre bra med kollapsen mot slutet, men jag tycker inte att man ska dra några för stora växlar på grund av det. Borberg kämpade på bra och de kom trots allt inte närmare än 2 mål.

Lite synd också som sagt att inte Wängelin fick bollen där på slutet, hade varit en perfekt avslutning.
Onödigt spännande var ordet! Hög mysighetsfaktor med dimma också och eftersom dimman var så tjock (ärtsoppa!) slapp man se det stundtals förvirrade försvarsspelet i andra halvlek...

Någon i min närhet droppade sportklyschor - "Det finns inget svårare än att leda med 6-1 i bandy"
en av de kom fram till mig medans vi avtackade spelarna och frågade "var är era grabbar?"
jag informerade honom att om vi som stod och sjöng tyvärr är de enda "grabbarna" som fanns att tillgå och bad honom avlägsna sig .

då sken han upp , överraskande nog, sa grattis och gav mig en ryggdunkning modell hårdare innan han lommade iväg. haha. måste vara tungt å va hooligan i bandysverige

fan vilket bandygodis i dag. underbar andra halvlek och västra i fin form. nu mår man, så att säga
Från Sirius hemsida:
- Det var kul att få komma in och spela även om det bara blev några minuter. Hade jag fått bollen hade jag skjutit in den i det högra krysset, sa Andreas Wängelin, 15 år

Skön inställning hos vår junis att tom välja kryss och en skön Siriusseger i Lutzendimman. Bandy is a SIRUS game!
Fast snart är det väl dags för bandygymnasiet i Sandviken och spela för SAIK eller Skutskär i stället tyvärr.
Fy vilket bandygodis Eskhult pass till Mickel var värt årets alla entrepengar
Det var ju några bra pass från Eskhults klubba. :-). Bara att mysa. Tyckte bara att det var liiite synd att Mickel ska envisas med att jonglera med bollen för att lägga in den i nät. Han har ju redan visat att han kan... och misslyckats två gånger. Fast nu fick han ju ett slag på klubban och det borde ha varit straff. Men det kanske det bara var jag som såg, blå-svart som man är.
Nej, det var ett slag på klubban och inget annat!
http://www2.unt.se/UNT_TV/1,,,00.html?ID=3944&MC=0&CAT=0

snyggt