Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Bandy-VM 2010

Inte världens sexigaste turnering, men vad fan, någonting ska man väl diskutera under uppehållet. Duglig söndagsunderhållning hur som helst. Öppningsmatch mot Finland nu. Tror på en 6-2-seger.
Bahhh.. Heja Finland och Roffe!
Roffe Larsson slarvar ju som fan hittills.. Btw, är det 10 åskådare på plats?
6500 (officiella siffran) såg dock Rysslands öppningsmatch.
Kom till Sirius och hitta formen, Roffe!
Jag vill att Sverige ska slå Ryssland med 15-0 i båda matcherna så ryssarna inte orkar ordna fler VM. Sen kan vi spela Elitserie i lugn och ro.
8-1 vem gjorde Finlands mål?
8-1 vem gjorde Finlands mål?

Mikko Aarni. Riktigt tjusigt.
Det viktigaste med bandy VM är inte vilket lag som vinner (vem bryr sig?) utan att de svenska spelarna kommer riktigt slitna till slutstriden av elitserien. Innerst inne skulle jag bli lite glad om Edlund skadades, men jag vet att det inte är vackert att säga. Självfallet önskar jag inte en medmänniska något sådant ;-))

Skönt i vilket fall att IKS inte har någon med i turneringen, så att vi kan ladda järnet inför kommande matcher...
Jag vill att Edlund ska vara helt frisk så han kan slå gnäll-Nilssons målrekord.
Gnäll-Nilsson eller gnäll-Edlund vad är skillnaden lixom?
Sex mål insläppta mot USA var ju faktiskt riktigt svagt. Å andra sidan är det ändå bra gjort att göra 14 mål när man är totalt otaggade och princip struntar i att värma upp. Lite coolt att Robb Stauber (NHL-målvakt som slutqade -95) vaktade USA-kassen. Hårdtränat hela januari för detta mästerskap. ;-)
Hela januari?

Bandy-Vm är så klart Da Shit!
http://bandysverige.se/news_show_nasta-vm-spelas-utomhus.html?id=9295325 :)
VM i Holland 2015 är givet!
Jepp, termos med varm genever.
Bella och Sigge - kom hem! Spännande final, faktiskt.

VM i Holland 2015 är givet!

Det vore ju toppen! Lotsa Genever.
Jag tycker nästa VM bör spelas 2027, tidigast!!
VM 2027 i Sverige, med enbart svenska spelare från Sirius fantastiska guldlag. ;-)

Btw är 2027 en långsiktig jinxning? Det var ett tag sen vi jollrade om jinx så det tåls ju att diskutera. Vad säger jinxnämndens ordförande Garligur om saken?
Det är en svår fråga! Jag tror jag för lämna över till Brukarn för ett extra expertutlåtande!
Jo, jag ser en potentiellt långsiktig jinxrisk här, om vi skulle gå till final 2027 kan våra chanser vara bortjinxade. Lösningen kan vara att vi börjar prata om 2037 i god tid innan 2027 kommer.
Fast med den förvisso kreativa lösningen, ser man då inte till att man i så fall jinxar finalplatsen 2027 genom att agera med en slags antijinx?
En bra poäng, motjinxen kan bli en jinx i sig. Därför behövs en rejäl cover-up, när 2027 kommer får ingen komma ihåg att det någonsin har talats om guld just det året.
Alltså, jinxgudarna är inte dumma i huvet. De kommer aldrig att gå på den lätta.
Känns som att vi får hoppas att IKS är mogna för guld redan 2026 för det året bör ju hålla sig helt ojinxat då ju ingen egentligen tror att dom då kan vara mogna. Observera att jag inte alls tror på det scenariot så jag jinxar inte.
Jag tror vi torskar mot hammarby på onsdag med 3-8 är det en jinx?
Hoppas.
Det är en sorts jinx, eller åtminstone ett dåligt omen. Kniv-Jonas måste alltid vara positiv!

Jag tror vi torskar mot hammarby på onsdag med 3-8 är det en jinx?

Nej, det är bara rimligt.
Engan, Exet och Putte har baksmälla efter den "sjuhelvetesfesten", glöm inte det!

2027 spelar vi 52 betydelselösa omgångar i en svettig hall. End of discussion. Die Tramsin Die!
Det är fullständigt orimligt!!!! Att komma från Kniv-Jonas alltså!! Jag är chockad, skakad i mina grundvalar.... Vart är världen på väg!!!
Jag vill ha tillbaka de blåa och vita korten i Sverige. :(