dissteffe
· 2010-01-26 07:19
· 3390 visningar
Så här skriver Hallalliansen på sin sida:
Nu är det full fart i den kommunala beslutsprocessen. Bandyhallen tas upp för beslut i Fritids- och naturnämnden den 2 februari. Vidare ryktas det om att hallen tas upp för beslut redan den 10 februari i Kommunstyrelsen. Beslutet formaliseras slutligen i Kommunfullmäktige den 22 februari. Det är 5 veckor snabbare än vad vi räknat med och mycket glädjande. Det skapar bättre förutsättningar för att få bygget klart i tid och ger oss samtidigt mer tid att engagera sponsorer för att säkerställa byggets ekonomi.
(Källa: http://www.bandyhall.nu/)
Västra vill såklart hjälpa till att samla in pengar för att Sirius (och övriga bandylag) ska kunna få bättre träningsmöjligheter nästa säsong. Styrelsen kommer att skicka ut ett mail till samtliga medlemmar där vi uppmanar oss alla att skänka en slant. Jag skulle även behöva några som är beredda att hinka ihop stålar i samband med Hammarbymatchen ons 3:e feb. Vilka känner sig manade att ställa upp för IKS?
1. dissteffe
Västra Sidan är med i 1000-klubben och kommer att få en plakett uppsatt i hallen när den är klar. Köp gärna en numrerad "Hallnål" för 100 kr. Eller gå med i 1000-klubben själva. Se deras hemsida.
#3 ·
RRR
· 2010-01-26 12:07
Vilket konto ska man sätta in pengar på?
Plusgiro 55 77 46-0. Otroligt praktiskt att det inte står på hemsidan faktiskt. Det står nåt BG-nummer helt undangömt, men det är tydligen inte det rätta.
Undrar om man man köpa Senegals landskod?
I så fall ska jag starta en webbsida som heter
www.bandyhall.sen och med tilläggsbeteckning "långt sen(are)".....
Ja, kommunen är inte sig lik. Risken finns ju att det faktiskt blir en "riktig" hall nere på Studan inom ca 5-7 år. Oroväckande. Förhoppningsvis är de inte lika snabba nästa gång.
Riktig (sic!) hall på Studan om 57 år skule även det hinna in på kommunen rekordlista!
Följande mail kommer under dan att gå ut till samtliga medlemmar. Men det skadar ju inte att posta det här också.
Bästa medlem,
Som Siriussupporter vet man att man inte ska ta ut segrar i förskott men nu verkar alla hinder för att få bygga Träningshallen för bandy i Gränby vara undanröjda. Hallen är naturligtvis en förutsättning för fortsatta framgångar för Blåsvart (och övriga Uppsalalag) och självklart stöder Västra Sidan eldsjälarna i Hallalliansen som står bakom bygget. Västras styrelse uppmanar alla medlemmar att stödja hallbyggandet med stålar. Detta gör du lämpligast genom att gå in på http://www.bandyhall.nu/ och göra nåt av följande:
Köp den officiella Hallnålen.
Numrerad och limiterad (1000 st) pin/kavajnål att stila med. Passar lika bra på fracken som på skinnjackan. 100 kr kostar den. Finns även till försäljning vid Bandyalliansens tält på Studan i samband med Sirius-Hammarby ons 3:e feb.
Gå med i 1000-klubben.
Skänk 1000 spänn till hallbyggandet och bli odödlig genom din egen namnskylt/plakett inne i hallen. Västra Sidan som förening är redan medlem.
Ge ett bidrag.
Om du tycker att en hundring är för lite men en tusenlapp är lite väl mycket så vräk in valfritt belopp på Hallalliansens konto.
Kontonr. är Plusgiro 55 77 46-0. Ange ditt namn och, om du vill beställa Hallnål, så ange även adress så de kan skicka hem den.
Västra Sidan planerar även att ha en insamling av pengar på Studan i samband med matchen mot Hammarby ons 3:e feb, om du vill vara med att samla in pengar (gå med en hink alltså) så kontakta vår kassör Stefan Pettersson, 0739-32 97 80. Insamlade pengar går oavkortat till Hallalliansen.
Nu kör vi!
Västra Sidans styrelse
Så ja! Skriv gärna upp er för hinktiggande.
1. dissteffe
Damberg har bloggat om det här nu. Bra text. Ni som har egna små bloggar får gärna skriva en text liknande hans. Eller, sno rakt av.
Jag kan/tänker samla in pengar till Träningshallen i samband med Bajenmatchen. Det funkar väl att göra det själv men det blir mycket mer effektivt att kunna stå vid båda ingångarna + att man bör vara två pers/hink har jag märkt. Följande personer skrev vid ett tidigare tillfälle upp sig som frivilliga för att jobba för hallen. Nu har ni er chans.
John
Joint
ThomasD
dissteffe
CarlApan
farbror
Kniv-jonas
RRR
johann
Tifo
Hawkeye
#12 ·
John
· 2010-01-30 11:07
Du är bra på sånt här steffie
hinka- John.
Jag drar ner på Alex innan matchen (runt 16:30) så kan intresserade dyka upp där och ta en öl innan projektet. Övriga kan ju skamset kasta ner en hundring i hinken. ;)
#14 ·
John
· 2010-01-30 11:52
Ska man ha med egen hink eller finns det?
Jag har två hinkar (veteraner från Bylleinsamlingen) med officiella Hallklistermärken. Klirrebananer.
#16 ·
John
· 2010-01-30 12:24
Vilken organisation. Föredömligt.
Du vet hur jag är. Helt mongoanal.
#18 ·
Tifo
· 2010-01-30 19:57
Jag kan tyvärr inte hinka mot Bajen eftersom jag missar matchen helt och hållet. Jag är utomsocknes.
#19 ·
RRR
· 2010-01-30 20:23
Även jag är utsocknes, i Lund onsdag och Göteborg torsdag
Du vet hur jag är. Helt mongoanal.
Jag kan småhinka lite om jag kommer barnutan.