Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-H'by

Det finns väl inte så mycket att säga om det här. Hammarby är Sveriges bästa lag för tillfället. Bara att försöka hålla siffrorna nere och hoppas på mycket folk. Jag är på Alex från ca 16:30, ni som kommer dit får gärna slänga pengar i Hallhinkarna.
Jag tror pa seger. Vi förlorar nästan aldrig hemma och har haft lätt för Hammarby de senaste säsongerna. Rosa är tillbaka i laget och hammarbys VM-spelare är förhoppningsvis smaslitna. 6-4 till Sirius! Publik: 2540
Jag har ganska höga förhoppningar på publiksiffran. Folk måste vara svältfödda på riktig bandy efter uppehållet för vänskapsmatcherna i Ryssland. Det är väl snön som kan hindra då.
5-4
Mickel x3, Eskhult, Fall
2200 tittar på
PN bränner straff
Ja vad tusan. Bajen och Studan är ingen lyckad kombination och så ett par bakfulla VM-spelare på det. Minst en blåsvart pinne please!
Kul att folk är optimister och visst vore det pärla som fyra vinare med poäng men...
Jag skiter i, vii ska bara vinna, så är det. Den enda som kan hindra oss är Tramsin.
6-6 inför 1987 åskådare.
Tror också vi har en hygglig chans till en pinne, tar rygg på Apans tips!

Men att säga att "DET ENDA" som kan hindra oss är Tramsin.... Jag utgår från att han redan gjort allt som går att göra för att garantera en Brajjen seger. Fast att Nordin blev domare var nog en miss från hans sida. Han är inte lika mutbar, utan kan tjura till på och förstöra för vilket lag som helst.
Det enda som kan hindra oss är att Garry jinxar
Ja det känns lite som uppochnervända dagen. Nu vet jag inte vad jag ska tro längre.
Ja tror på 6-5 till vårt vackra sirius..hmmm publik..2457

Alla laddar väll sina röster så att dom e i topptri tills imorn..*LER*
Jag laddar min genom att gå ut och dricka öl i dag.
ja ni kan ju snacka på här men ni vet själva att ni kommer förlora allt den dagen....

Vet inte riktigt varför Sirius inte vet vad ULTRAS betyder, men ni kommer nog se vad det är innan solen gått ner helt på onsdag!

ja ni kan ju snacka på här men ni vet själva att ni kommer förlora allt den dagen....

Vet inte riktigt varför Sirius inte vet vad ULTRAS betyder, men ni kommer nog se vad det är innan solen gått ner helt på onsdag!

Ja tack för lektionen och grattis till segrarna på förhand då!
HILFE! EIN ULTRAZ!!
Solen går ner 16:08 så vi missar nog din överaskning.

Blev pepp och glad efter att ha betalat golfen tippar 14-2 mot bönderna.
Är det nån som vet om solen ens tittar fram i morgon?? Mest grått och trist väder i mina ögon. Så något i ULL kan man kanske behöva också, men tanke på den här trist vintern. Kanske en ULlTRöjA. Annars vet jag vad teTRA är!

Skönt att den gamla Jonas är tillbaks. Det måste varit din brorsa som knyckt dina inloggningsuppgifter. Dags att byta password!
kul att ni försöker med lite ironi... men på läktaren kommer ni inte skratta lika mycket!

har aldrig hört nånting positivt av nån när man pratar om Sirius fans. Eller ni kanske leker lite tuffa och höjer stämbanden mer än vanligt när knarkargänget kommer på besök till bondeland!?
Kul att du försöker också med vad du nu försöker.

Vi kommer ha kul på läktaren oavsett hur det går, det har vi alltid.

Särskilt tuffa är vi inte.
söder bröder glöder
Det är uppenbarligen en ny fluga i hufvudstan att registrera sig på oskyldiga Siriussupportrars internetforum och skämma ut sig.
Söderbröder blöder!
Okej, vi ska inte mata trollet.

Men jag tror att killen ifråga är en slak Uppsalabajare som ser det här som årets höjdpunkt. Lika mycket ultras som banderolltjuven i somras, som kom från Alunda eller vad fan det var.

Lite nyfiken också på vad den tredje "matchen i matchen" går ut på. Planen och läktaren ser jag som två givna matcher. Men om du räknar "matchen på gatan" som den tredje kampen så har du nog kommit fel. Några bråkstakar är vi inte kända för att vara. Förresten, säga vad man om oss (Västra Sidan) men vi var ändå en av de bättre klackarna i Superettan, den serien i fotboll som för övrigt ni får "njuta" av i år...
Den tredje matchen är förstås den som kompletterar hans trippel på oddset!! Hoppas han har kryss på vår, för det har jag!

Ojjoj, råtorsk och sval publik. Folket har glömt hur man går på bandy under det omotiverade serieavbrottet.
Glöm inte att ta med en tjockare pluska till kvällen för nu ska bandyhallen gödas.För övrigt kommer det över 3000pers och Blåsvart tar minst 1 pinne.
Jag gillar dig, Garlic. Släng pengar i hinkarna och köp en Hallnål (100 spänn) i Allianstältet. Man kan även bli medlem i Hallalliansen för 35 kr och då får man köpa öl i deras tält på Studan. Gott.
är du ok att komma direkt till studan om man vill hjälpa till å hinka?
Ja, tänkte vara där runt 18:30. Jag ringer dig senare så kan vi kolla om du behövs.
Sudden klar för 3år till..
Finns väll inga brajjare som kollar på bandy? Såg iaf inga när vi var på zinken i år.
De ringde mig från kansliet och undrade om Västra vill hjälpa till med såna här isfacklor/bengaler nere på isen när spelarna kommer in. Både ikväll och framöver. Några som tycker det verkar kul?
>>Garlic
Källa?

>>Brukaren
Våra Tifokillar Joint och Biggen borde ju vara intresserade.
Nån som vet om Broberg är klar för spel? Söderman säger Ja i UNT. Officiella säger Nej.
Lokalradion (Petterson & Blomkvist) hade en inför intervju nere på Studan med Pirre och Erik. Då avslöjades det att Erik skrivit på för tre år till samt att även Eskhult förlängt. Konstigt att inga pressmeddelanden lagts ut på officiella som brukligt är!
Härligt! Hur många år för Eskhult? Snart får man börja göra tråden "IK Sirius trupp 2010/11".

Edit: Ligger uppe på Officiella nu. Roos har också skrivit på! Visserligen bara för 1 år, men ändå. Det flyter på som tusan.
Det står tre år på Eskhult på svenskbandy.se.
Fan vad taggad jag är, tog ledigt från jobbet ikväll för att få ut så mycket som möjligt av den här dagen! Fan nu kör vi!
Hoppas dagen blir lång katten,håll igång,en man kort på jobbet e ok.STOR O TUNG.......
Nja, kansliet kan ta sig i arslet gällande denna fackelfråga. Det är iaf min ståndpunkt. :D
Hm, det snöar horisontellt här utanför fönstret. Känns inte optimalt.
Aha! Kungälv all over.
Facklorna känns bara dumma. Vi skulle ju förlora i sångstyrka på "När Sirius går in på plan"!

Fan vad kul med bandy igen! Mindre kuligt väder, men vafan. Det kan man leva med.
Jag kanske är knäpp, men jag tycker att det är bra att det snöar. Visst, spelet blir av lite sämre kvalitet och vi kanske tappar lite publik. Men jag tror att Sirius vinstchanser ökar nagra procent i och med att Bajen rimligtvis är snabbare och lite mer passningssäkra.

Seger i kväll!
Fan vad det suger att missa denna match! Kör över bönderna nu!

Någon som vet om matchen sänds någonstans? TV? Web? SR?
Ja det sög ju på många andra sätt detta också. Sviten bruten. Extra störigt att det på unt lät som om att vi verkligen hade chansen men sumpade ett otal lägen vid ställning 0-1. Det duger inte mot Bajen! Nu är börjar slutspelsplatsen kännas hotad.

Det stör mig också att det låter som om våra hjältar inte kämpade ordentligt. Jävla skit.
Visst var det en del oskärpa i avsluten i första halvlek. Inte lojt kanske, men inte hundra heller.

Å andra sidan; vilken pajas till domare! Klagar ytterst sällan på detta, men mitt ytterst marginella bandykunnande, samman med hyfsad ledsyn, säger mig ändå att vi blev bestulna på en solklar straff, strax efter Bajens ledningsmål. Det enda som saknades var att de hade kört över Mickel med ismaskinen också. På samma sätt var Bajens straff gravt felaktig; jag och farbror stod perfekt placerade. Bajaren (Erixon?) dök innan vår gode försvarare nuddade honom. Pinsamt.

Att sedan Nilsson får hålla på och sjåpa sig ostraffat innan straffen slås, så att tillochmed hedersmannen Säleby ilsknar till, var väl väntat.

Så trött.

Osså in med en raket på isen. Djävla pajasar. Eller lallare, säger man väl nuförtiden.
Jag tycker nog inte att det skulle ha varit straff för sirius men det är ju skitsamma.

Nä en match att glömma. Skit!
Vi skulle såklart tagit tillvara på någon av alla chanser vi fick när de hade två köpebröder i kuvösen.

Åtta nu. Det här kan bli en värre vinter än det var tänkt. Inte direkt en räkmacka de närmaste omgångarna.
Nåja, bättre att vi tar förlusten på hemmaplan nu än i slutspelet! Jag tycker att vi spelar riktigt bra fram till deras 2:a. Känns mer som tillfälligheter än oskärpa att inte några av chanserna resulterade. Klart som korvspad att vi skulle haft straff!

Är Hellan sjuk?
Nåja, bättre att vi tar förlusten på hemmaplan nu än i slutspelet! Jag tycker att vi spelar riktigt bra fram till deras 2:a. Känns mer som tillfälligheter än oskärpa att inte några av chanserna resulterade. Klart som korvspad att vi skulle haft straff!

Är Hellan sjuk?

Är Hellan sjuk?
Så många kvalificerade chanser hade vi väl ändå inte? Jag räknade till två: Mickels friläge och Fallens långdistansskott. Kanske någon enstaka chans till. Men det var ju för jävla lojt från vår sida.

Angående Bajens straff tycker jag att den är hårt dömd, men rätt. Å andra sidan tycker jag att vi skulle haft en straff därf kanske. Ungefär lika mycket straff. Krävs ju inte så mycket för att det ska bli straff. Där hade HaIF fördel i 50/50-situation. Nordin tycker jag annars inte dömde speciellt mycket åt Bajens favör. Hans toleransnivå är erkänt hög.

Men PN löjlade väl sig inte vid straffen? Det var Siriusspelarna som var virriga i kombination med en virrig Nordin. Nordin hade dömt straff, gissningsvis på Jockes förteelse, men Kyller åkte mot utvisningsbåset, fel! Sen var Jocke på väg dit, fel! Nordin dömde helt enkelt straff UTAN utvisning, vilket är relativt sällsynt i och med att utvisning vid straff blivit någon sorts praxis nu för tiden.

Men vad fan: Glömma och gå vidare. Måstematch på fredag. Vi har 2-11 på de två senaste matcherna, vår form talar emot oss. Men vinner vi inte mot Vetlanda har vi snart en förlustrad på fem matcher. Och då hänger vår slutspelsplats löst.
Vet inte riktigt vad jag tycker om den här matchen. Resultatet skiter jag fullständigt i (riktig Siriusstil...), hade räknat med en förlust på 5-6 mål. Tyckte Sirius lirade rätt bra första timmen men sen verkade de lessna när målen började ramla in och det känns inte så bra. Inte särskilt utvecklande heller faktiskt. Nu är det en sykiskt viktig match på fredag och då hoppas jag att inställningen är att förlust är otänkbart även om vi ligger under.
Hyfs publiksiffra. Hyfs stål i hinkarna. Jaja, nästa match.
Jag tycker vi gjorde en riktigt bra match, undataget sista 20. Vi borde haft ledningen i halvlek, men Mickel är iskall just nu. Missen på Eskhults framspelning, tomt mål från straffpunkten, var säsongens jätte Rembrandt.

Tycker Nordin gjorde en ok match, vi skulle aldrig ens givit Brajjen chansen till 3-0 straffen, i stället gav vi bort bollen på egen straffområdeslinje. Sen var det tack och godnatt.

Skillnaden mellan fjolåret och nu är att då hade vi marginalerna med oss. Då hade Falls kanon suttit, Sundin hade satt två i mål i stället för i burgavlen och Mickels två jättelägen hade också varit mål.
Stundtals rätt bra och stundtals förbaskat lojt och dålig inställning. För inte kan väl meningen med det blåsvarta spelet vara att när Mickel har bollen nere vid motståndarnas hörnflagga så ska resten av laget stanna av och titta på vid mittlinjen?

Hellboy var inte med?

Sen kan man aldrig sluta förundras över hur efterblivna vissa "supportrar" är. Speciellt då vissa från Stockholm. Fast det förstås, Mr "Jag är så häftig som vågar kasta fyrverkeripjäser på folk" var säkerligen en Uppsalabajare som gick på sin första match någonsin.
"Vem va're som fakkin' kasta?"

Jo, det var någon Bajentönt. Han fick sig en rejäl snyting och blodvite uppstod. Bra stävjat av någon grabb modell större.

Hellboy var magsjuk. Hans attityd saknades verkligen.
Gällande Eskhult: Han är grym, inget snack. Men det är synd att man inte kan få stilpoäng i den här sporten. För någon poängmaskin har han inte varit i år (13+13). Problemet är ju att han spelar i en annan division rent speluppfattningsmässigt.

Hört på läktarn: Sirius har minskat sponsorintäkterna med 32 % jämfört med i fjol... Låter märkligt tycker jag, men det kanske stämmer. Inte bra i så fall.
Jan vi inte göra lite gott och se till att köpebröderna bötar ihjäl sig (Visst, dom följer inte accepterade redovisningeprinciper)? Får som böter för sina bengaler och för raketen så borde det bli tomt i börsen. NN gissade att Hammarby skulle tvingas till en avbetalningsplan bestående av:

* fyra gram Hasch
* ganska många tomburkar
& Patrik Nilsson i pant
Sirius hade en chans tycker jag, Mickels friläge. Målet var en ickechans och målvaktstavla. Resten var halvchanser från distans. Under så gott som hela matchen, utom möjligtvis 10-15 minuter i andra perioden, var Sirius spel lojt, tempofattigt och slarvigt. Jag hade väntat mig en förlust, men inte den här sunkiga insatsen. Det här sög verkligen åsnekuk och om det fortsätter se ut så här så blir det fan inget slutspel.

Bajens straff var solklar och totalt onödig. Jocke lyfte på Bajenspelarens klubba och då ska det vara straff och fem minuter. Sen hade en straff för oss varit ytterst tveksam.
För övrigt, med tanke på vår dåliga bortastatistik, så kommer vi med stor sannolikhet torska fem matcher i rad innan söndag nästa vecka. Vänersborg, Bajen, Vetlanda, Edsbyn och Sandviken. Sen möter vi KV borta och bör väl vinna.
Nu är jag rädd att Farbror börjar gå från gubbig till gaggig... Skulle förbundet bötfälla Brajjen???? Du är rolig du, gammelgubbe!!!
Håller med BigB om straffsituationerna, dock är jag inte alls lika missnöjd med spelet.

Men en oroande sak är att det inte är första matchen som vi lägger av helt. Och då menar jag verkligen HELT. Har full förståelse för att man i vissa lägen bara "spelar av" matcherna och inte ger 100% i närkamperna, men för den skulle behöver vi väl inte dö...

Men Glad-Garry tror på vändning mot Vetlanda, och jag tippar redan nu 5-2 till de goda!
Asså det är ju inget snack om att Bajen vann rättvist. Dock var Sirius helt med och jämna med Bajen i två perioder. Bakens straff kan jag inte uttala mig om, eftersom jag stod ungefär vid utvisningsbåset (tio meter från Exet, som jubellyfte armarna,skrattade och skakade på huvudet). Däremot stod jag bra till när Mickel åkte ner. Solklart. Dels hakar backen Mickel och dels slajdar målisen och träffar Mickel före bollen. Precis efter sidbytet får även Sudden ett slag i straffområdet som hörs ända upp på läktaren. Straff det med om linjisen vågat.

Bajen är bra, men det måste också vara rätt skönt att åka runt där ute och veta att man får precis allt med sig.
Hur kan nån påstå att målvakten är på Mickel innan bollen? Det är ju meter mellan.

Jan vi inte göra lite gott och se till att köpebröderna bötar ihjäl sig (Visst, dom följer inte accepterade redovisningeprinciper)? Får som böter för sina bengaler och för raketen så borde det bli tomt i börsen. NN gissade att Hammarby skulle tvingas till en avbetalningsplan bestående av:

* fyra gram Hasch
* ganska många tomburkar
& Patrik Nilsson i pant

Nu antar jag att SBF:s TK får reda på dessa saker via andra källor, men för säkerhets skull mailade jag ordföranden i nämnda kommité igår kväl och påtalade eländet.
25k ärmaxbeloppet för bengalerna medan inkastandet kändes mer oklart när jag konsulterade reglerna.
Är det Sirius som får betala det?
"Hur kan nån påstå att målvakten är på Mickel innan bollen? Det är ju meter mellan."

Tja, jag kanske hade snö på glasögonen, men det tyckte jag det såg ut som. Jag tyckte jag stod rätt nära. Mendet är klart, det går ju rätt snabbt.
Bengaler var ju bara trevligt att dom hade. Stämningsfullt ju.
Jag håller med apan tycker inte vi skulle ha haft straff. Jag tycker vi gör en bra match i 50 minuter och kunde ha haft ledningen inför sista men avsluten va inte bra.
Jag tyckte också att Bajenmålisen var på bollen först, och någon hakning såg jag inte alls. Men det är väl antagligen en fråga om perspektiv, uppe på läktaren såg det inte ut som straff, men från Sutras och Erlingmarks nedifrånposition såg man någonting annat. Och hur mycket man än klagar på bandydomare får man erkänna att det är ganska svårt...
Ja, vi får vara glada att Brajen bara fick en straff. Det är väl det som kallas hemmaplansfördel?

Raketen borde väl bötfällas en tiopotens hårdare som allra minst?
Återigen, är det Hammarby eller Sirius som får betala ev böter?
Jag anser att vi med lätthet blev rövade på en straff sen var resultatet av matchen tyvärr rättvist.
"Och hur mycket man än klagar på bandydomare får man erkänna att det är ganska svårt... "

Men vafan! Jag som lever för att få känna mig personligen förnedrad och orättvist behandlad av Sveriges domarkår. Lex lidande säger klart och tydligt att vi blev grymt förfördelade. I alla förlustmatcher.
Jaja, jag menade ju inte att de inte suger allihopa ändå.
Pust.

Bandydomare är mina hjältar men jag hatar dom alla i tur och ordning!
Synd att vi inte fick något mål när Hammarby ledde med 0-1 och den gynnaren som sköt iväg fyrverkeripjäsen omhändertogs av polisen, det finns ett par bilder på unt.se

S L