← Sirius Bandy
Truppen 2010/11
dissteffe
· 2010-02-03 13:09
· 8254 visningar
Blev päpp och gjorde en lista på de spelare som jag vet har kontrakt för spel nästa år. Har jag glömt nån? Fyll på, kalenderbitare!
Klara:
Mickelsson
Hellqvist
Fall
Säleby
Werner
Sundin
Roos
Eskhult
Kjellqvist (?)
Går ut efter denna säsong:
Bergelin
Broberg
Kyller
Jacobsson (kontraktet med Bajen, alltså)
Boivie
Oklart:
Wiberg
Johansson
Nilsson
Specialfall:
Rosendahl
Edit: Uppdaterade lite så alla namnen faktiskt är med. Nån som vet hur kontrakten med Wiberg, Johansson och Nilsson ser ut?
Päpp!
#2 ·
RRR
· 2010-02-05 08:22
Snart börjar säsongen 2010/2011!!!!
#3 ·
Markus
· 2010-02-05 09:53
snart är det dags för säsongen 2026/2027. Bäst när det gäller... ;-)
Till kategorin som går ut efter denna säsong får vi väl också lägga ex17 som väl kritade på för 2 år när han kom från VSK?
#5 ·
Sixx
· 2010-02-05 13:46
Antar att Kjellqvist jr. får betecknas som klar och Rosa som definitivt oklar. Wiberg, Nilsson och Hugo okänt.
Med tanke på hur väl ex17 sköter skrivandet i UNTs stafettblogg är det svårt att förstå att han inte klarat av att krita på ett nytt kontrakt ännu!
Är orolig för hur kyller gör tror farbror får hota med portning från fågelsången.
#8 ·
RRR
· 2010-03-18 06:10
Vi får väl hota med att tömma badtunnan?
Hot om portning har redan framförts!
Jag anser att vi måste ersätta alla som drar/slutar (inkl Rosa) + skaffa en forward till. Då har va en trupp på 19 man, mindre än så vill jag inte ha.
Klart att Kyller lägger av enligt UNT. Rackarns.
Klart att Kyller lägger av enligt UNT. Rackarns.
Eländig början på årets Silly!!!
Du kan väl inte sluta nu Håkan??...med träningshall och SM-guld i horisonten!!
Positivt dock (om man får tro UNTs faktaruta) att Jolla och ex17 är klara för en fortsättning!!
#13 ·
RRR
· 2010-03-30 19:42
Kyller får ansluta sig till Västra i stället, räknar med att han ställer upp som festfixare
#14 ·
haze
· 2010-03-30 20:21
Trist att Nr1 slutar.
Ett stort tomrum att fylla i försvarslinjen.
#15 ·
Tifo
· 2010-03-30 23:57
Ja man kommer verkligen sakna Kyller. Skit också. Men tack för allt!
Tack för allt, Håkan!
FAN! Tack för allt!
Bara att instämma i tack-kören!
Men däremot håller jag Farbror som personligt ansvarig för detta debackel. Du har misslyckats och är en skam för din keps!!
För Håkan Kyller är nummer ett!
En kille som klarar sig utan fika på Kraxet har helt klart bestämt sig. Avstängningen häves nu som ett litet bevis på Västras höga tankar om #1
#21 ·
Joint
· 2010-03-31 11:31
Tack för allt, Kyller.
Farbror, du har blivit vek på gamla dar!! Jag hävdar med bestämdhet att han borde portas ända fram till säsongsstart!
Det har fan inte hänt så mycket sen sist...
Klara:
Mickelsson
Hellqvist
Fall
Säleby
Werner
Sundin
Roos
Eskhult
Boivie
Nilsson
P. Johansson (ny)
Spjuth (ny)
Bergelin
Wiberg
Ut:
Kyller
Rosendahl
Jacobsson
Sykiskt oklart:
Broberg
Kjellqvist
H. Johansson
Positivt är väl att man inte hört ett ljud om att nån skulle vara aktuell för nån annan klubb.
Truppen börjar ta form, skulle det vara att truppen bli ungefär 17-20 man stark denna säsong.
S L
Har dom inte alltid sagt att dom ska ha 16 spelare i truppen?
#26 ·
mc8
· 2010-05-09 18:21
Har för mig att de vill ha en trupp på 16 kärnspelare + några ytterligare spetskompetenser
Kajsa Holm dillar om att Håkan Kyller tränar med Sirius. Om det stämmer är det fan fest!
#28 ·
RRR
· 2010-05-14 08:27
Kyller kan fan inte hålla sig borta från isen i vinter, vad är oddsen för att han dyker upp?
#29 ·
Golli
· 2010-07-01 06:57
1 juli och fortfarande en 14 mannatrupp.
Jag vet att försäsongsträningen är jobbig och trist, men häng i nu Farbror. Du kommer behövas i vinter.
Jag har tagit upp träningen igen!!
Ifall Farbror skulle fastna med skägget i brevlådan, så vill jag inte att klubben gör detsamma. 14 man + Farbror och sportchefen känns lite tunt.
#31 ·
RRR
· 2010-07-13 07:55
Jag kan tänka mig att ställa upp som bänkvärmare
#32 ·
haze
· 2010-07-13 08:02
Jag har tagit upp träningen igen!!
Ifall Farbror skulle fastna med skägget i brevlådan, så vill jag inte att klubben gör detsamma. 14 man + Farbror och sportchefen känns lite tunt.
Du får slänga upp en träningsdagbok så vi kan följa dina framsteg.
#33 ·
URTR
· 2010-07-13 17:32
Skönt att någon tar itu med bandytrådarna ! Respect !
Tog en rejäl dos simning vid Fjällnora idag. La stor vikt vid bentagen, för att det i sin tur ska kunna stärka skridskoåkningen....
Farbror, hur sköter du din träning?
Jag har kommit lite närmare matchvikten genom att låta alla mygg i Dalarna åderlåta mig.
Sirius första ispass i dag. Nån som var där och kollade? Var det några obekanta ansikten på plan?
Det ryktas om att en utsocknes (ej Knivsta) har anslutit till truppen.
Näe, jag har ju inte anslutit än, du står ju före mig på listan!
#39 ·
Sixx
· 2011-01-28 14:32
Snälla gud, jag har inte bett om mycket i mitt liv:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/bandy/article8475910.ab
#40 ·
Sakul
· 2011-01-28 14:43
SAIK har garanterat tagit ett lån med 240 % ränta från nån maffiaboss och ger honom en lön på 1 000 000 000 000 000 000 000 000 per spelad minut.
#41 ·
John
· 2011-01-28 14:54
Självlärd optimist som jag är tror jag de där "HA HA HA " om fråga att spela i Sirius gjordes med en glad och hjärtlig " du kom på mig ton"
#42 ·
Tifo
· 2011-01-28 15:09
Åh Lill-Sigge skulle man ju inte tacka nej till..
yes please!
SAIK skulle ju kunna ha råd med honom om de lät ett par killar gå till Ryssland.
...men så funkar det inte riktigt. De signar honom för 100000 i månaden och räknar med att högre publiksiffror och större sponsorintäkter fixar det där. Hej å hå.
Däremot skulle det nog funka i Uppsala, tror Sirius skulle kunna öka sitt snitt med 200 per/match bara Lomanov var med i laget faktiskt. Sen är han ju en kille som gör att man kan ta poäng mot Tillberga och dyl också.
Skämt åsido; om han får för sig att lira i Sverige så är det nog bara SAIK som gäller. Vilka skulle det annars vara?
#46 ·
RRR
· 2011-01-28 19:57
LillSigge är ju en Siriuskille, så jag tycker det är självklart, han kan ju inte spela i en klubb där taket rasar
Räkna aldrig bort Tramsinfaktorn. Det finns snart en regel som säger att han måste spela i ett hall-lag eller i ett lag som spelar i Tramsins kroppsstrumpa.
#48 ·
haze
· 2011-01-28 21:13
Vore ju tokläckert med en Lomanov i Sirius igen och drömma kan man alltid. Men vi är ju faktiskt närmare en degradering än ett slutspel i nuläget så en sak i taget - först elitseriekontrakt och sen gärna ett rysstillskott.