Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Sandviken

Få se om det blir revansch för 1-13 och att vi kan göra livet surt för Edlund. Men någon poäng och helst båda kan man alltid hoppas på.

S L
Den stora uppgiften pa onsdag blir att stoppa firma Edlund/Muhrén. Hur göra det? Denna välprövade taktik borde vara högaktuell om vi vill vinna... : http://gd.se/sport/bandy/saik/1.1791759
Nordin dömer. Säkrast att vila Eskhult, så inte skadan förvärras efter några slag från Tok-Zeke. Viktigare matcher kommer! Tre raka sen räcker till slutspel enligt mina kalkyler.

Fast å andra sidan kan ju Muhren snacka ut sig i ett tidigt skede nu....
Hellqvist sammangaffad med Muhrén bör enligt mina beräkningar leda till darrande underläpp på den sistnämnde efter ca 18 minuter. Sammanbrott runt minut 25.

Men matchen handlar också om att få Berlin att längta hem. Sjung vackert.

(Tänka sig att bådas farsor var blåsvarta när jag var pojk. Att det gick så snett.)
Risk för nada Eskhult imorgon. Risk för nada poäng imorgon.

[link]http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=4-AV_ID=1013547,00.html?from=puff[/link]
Klart att det blir torsk. 3-8. Men hoppas att jag har fel.
Ni tror inte man kan få med dem på en spelskandal? Ska vi säga 9-9?
Sirius är, tyvärr, det sämsta lagen av de som har chans på slutspel. Hoppet står till att SAIK vill ha med oss till slutspel och håller medvetet siffrorna nere.

Sen tar vi dem i tre raka i slutspelet.
Trist om Eskhult inte kan spela. Men han är ju en fighter (som alla andra stjärnor i IKS) och kastar inte in handduken i första taget. Gissar på att SAIK funderar över hur Sirius ska spela
Klart det blir svårt utan Eskhult, men det kan bli spännande att se hur vi klarar oss utan honom också. Någon som minns om han var borta något förra säsongen? Och hur det gick då?

Klart det blir svårt utan Eskhult, men det kan bli spännande att se hur vi klarar oss utan honom också. Någon som minns om han var borta något förra säsongen? Och hur det gick då?

Jag minns många säsonger då han inte var med. Och jag minns hur det gick då.
Håller med Brukarn. Kan faktiskt vara spännande att se hur blåsvart ter sig utan magikern. Jag tror inte han missade någon match förra säsongen. Däremot missade han väl just mot SAIK säsongen innan pga barnafödande. Vi torskade med tvåsiffrigt vill jag minnas i en riktigt avslagen historia men sen inleddes slutspurten mot nytt kontrakt. Ett gott omen kanske?
Hade han inte ryggskott ett par matcher i fjol efter att ha burit saltsäckar eller liknande? Möjligen spelade han ändå?

Vilka skall man heja på i matchen mellan Happis och Broberg?
>>Big Spender
Brukarn säger att man ska hålla på Broberg.

>>Big Spender
Brukarn säger att man ska hålla på Broberg.

OK, heja guurrt!
Jag håller på Happis.

Nästan kul att se Sirius utan Eskhult, nu är det läge för Sudden och Nilsson att visa sig vuxna sitt ansvar
Andreas Werner har problem med foten. Fifty-fifty att han deltar, enligt MB.

"Ola Grönberg, SAIK:
– Sirius spelar för en slutspelsplats och är kompakta och tillbakadragna. Dom har fått mycket kritik för det också – jag såg att nån skrev på nåt forum att ”om Rosendahl fått betalt för varje gång han vänder ur och börjar om skulle han vara miljonär nu”, hehe. Men det är deras sätt att spela, att ha tålamod."

Vidare satsar Essajjkåå stenhårt för att vinna serien. Men de har fått träna på isrink p.g.a melodifestivalen de senaste dagarna. Det är bra. :)

Jag vill se Hellboy reta gallfeber på Murren. Sen vill jag att Nordin, sin höga toleransnivå till trots, håller ögonen på bentacklar-Zeke. Nu är det dags (det är dags mannen, det är dags!) för Mickel att bli av med Zlatan-måltorkan.
Det är väl bra om alla lag tror att Sirius spelar tråkigt :-) Det låter som de har dåligt med spioner på läktarna.
Jag vill se Hellboy traska rakt igenom ett SAIK som tror att han bara kan spela fulspel
Intervjun med Eskhult i UNT i dag var ju inte så upplyftande, han verkar mest tycka allt är skit. Och det är det ju! ;)
Jag begriper inte heller reporter Göranssons formuleringar:
"...de här tråkiga säsongen..." etc.

Jag har i alla fall inte haft tråkigt en endaste sekund! Fyra matcher kvar, varav tre hemma, och två pinnar på rätt sida om slutspelsstrecket! Vaddå tråkigt?? Kom igen för h-vete!
Visst har det varit en kul säsong oavsett hur det slutar. Gissar att Göransson syftar på de usla träningsmöjligheterna som rått denna vinter. Med den bakgrunden har Sirius gjort en kanonsäsong. Det är ju fortfarande mindre än 2 år sen den där Tillbergarysaren i gurkburken.

Träningshall - NU!
Läget just nu är _SPÄNNANDE_, inte tråkigt. Jag kan tycka att vårt spel inte varit riktigt lika trevligt som i fjol, men visst har man fått bevittna fina ögonblick även i år.
Är också helt nöjd med att vi är redo för Elitserien 2010-11. Spelet har jag heller inget att invända mot.

Det jag har lite svårt för är att vi missar så mycket solklara målchanser. Man får inte missa målet från straffpunkten när det är i stort sätt tomt! Hade det varit i en bortamatch på "Westis" tid, hade vederbörande spelare fått gå hem! Med rätta!!
Nöjd, alltid så nöjd. Hur var det nu? "Nu har jag väntat länge nog, länge nog, länge nog..."

Träningshall - NU!

Då kan du ju sitta klistrad framför denna länk från kl 13:00...

http://www.uppsala.se/sv/Kommunpolitik/Kommunens-organisation/Kommunstyrelse/Kommunstyrelsen-direkt/
"Innebandyhall"..?
Sirius sämsta laget av slutspelslagen? Tycker inte jag, utifran vad jag har sett. Känns som att Sirius kan ubba vilket lag som helst i ett slutspel, bortset fran SAIK. Just därför är det viktigt att vi gör en mycket bra match i kväll. Inte bara ör de tva poängens skull, utan ocksa för att minska sannolikheten att SAIK väljer Sirius som kvartsfinalmotstandare.
Det är ju rätt jämnt skägg mellan Hammarby och SAIK om att få välja först. Om det blir Hammarby och om Sirius går till slutspel så ser jag gärna att Sirius blir valda i första rundan.
>>Joint
Tror det är Punkt 15 på programmet som är vi. Annars verkar vi ha fallit bort.

[quote1265795342=haze]
Träningshall - NU!

Då kan du ju sitta klistrad framför denna länk från kl 13:00...

http://www.uppsala.se/sv/Kommunpolitik/Kommunens-organisation/Kommunstyrelse/Kommunstyrelsen-direkt/
[/quote1265797307]

Wow. Punkt 14 "Revidering av Uppsala
kommuns grafiska profil." har man ju längtat efter hur länge som helst. Hittar ingen punkt om bandyhall?

Edit: Aha, punkt 15 alltså. Den som väntar på nåt gott...
Eskhult tar varje tillfälle att gnälla på isen/vädret för att få en hall. Konsekvent marknadsförning och opinionsbildning. Bra jobbat fast det skulle vara kul att läsa något annat än isgnäll ibland.

Ikväll blir det en trevlig vinst med 7-3. Knappt spännande.

Eskhult tar varje tillfälle att gnälla på isen/vädret för att få en hall. Konsekvent marknadsförning och opinionsbildning. Bra jobbat fast det skulle vara kul att läsa något annat än isgnäll ibland.

Jag håller med dig till 100 %. Han är en underbar bandyspelare men jag börjar tröttna på gnällhults intervjuer nu.

Tror på förlust med 8-2 men hoppas på en pinne och 5-5.
Gnällhult? Eskhult är kung och har exklusiv rätt att gnälla på vad han vill och när han vill så länge han spelar i blåsvart.
Såklart han får gnälla hur som helst. Tror bara att han tar i lite extra för att få sympatier till hallen.
En tuff match..
Men hellboy såg ut att vara på strålande humör idag .
så det blir en seger me 5-4 till vårt vackra Sirius.
Och med sånt här strålande väder så blir det 2643 personer..
Ja, som jag tidigare sagt förlorar vi med 8-3. Edlund gör hattrick. Fall, Virre och Sudden hänger Sirius baljor. Publik då? Visst, i dag har vi vädret med oss men det kommer tyvärr inte fler än 1345 pers.
GD, den stora tidningen i Gästrikland, tippar 4–4 i matchen...

Mer än 2 000 blir det garanterat. Närmare bestämt 2 189 personer.
Eskhult var med på uppvärmningen i dag. Enligt vissa är ju det viktigare än själva matchen. ;)
Punktar Hellboy bort Muhren och får honom irriterad så är jag nöjd med den här matchen.

Nej, men nog kan vi vinna en hel del på det iaf. Och nog skulle det vara kul att se. Jag tror att vi är på gång nu och tippar 5-5 inför 1994 Pers.
I kväll vill jag ha sittplats och smågnälla lite på domaren. Det är nog allt jag orkar.

1459 pers kommer och tittar btw.
Det är inte okej att missa två straffar inom loppet av 30 sekunder.
Jag vart mest fundersam över mickels mottagningar. Helt bedrövliga faktiskt. Jobbigt att vi fortsätter ha så svårt att göra mål. Känns inte så bra just nu även om jag räknat med torsk i dag.
Det var ju rätt bra spel överlag. Inte mycket sämre än SAIK. Förutom då så fort man kommer inom 25 meter från mål, då är det pinsamt dåligt. Varje gång går det fel, vare sig det handlar om den sista passen, avslutet eller avslutet som aldrig kom. Mickel är iskall.

Som sagt, överlag tycker jag ändå att det går framåt. Det där med målgörandet är ju dock tyvärr en ganska vital del av det här spelet.
Det är inte okej att lägga två identiska sunkstraffar, Pirre. Låt Werner ta hand om straffarna framöver, eller vem som helst. Mickel och Pirre har inte sett säkra ut från straffpositionen i år.

Men det var vår ineffektivitet överlag som sänkte oss. Sen får Sälen, ex17 och Fall ta på sig varsitt mål. Å andra sidan gjorde dessa tre mycket bra utöver tre sjabbel (Sälen med några riktigt läckra räddningar, ex17 med fina hörnrus och uppoffringar, Fall med fint passningsspel). Tycker ändå att vi spelade bättre än mot Brajjen sist och att vi faktiskt skapar en del. Friläge ska vara mål, så är det bara. Men vi lyckas inte ens förvalta våra frilägen just nu.

Sen är det sorgligt att se 800 pinsamma Uppsalabor lämna Studan efter 73 minuter. Vad fan hade de förväntat sig? Pinsamt medgångspack som bara vill vara med och surfa på framgångsvågen...

Okej, jag vill inte tjata (gnälla...), men vi är fruktansvärt ineffektiva. Vi gör för bövelen inga mål. Sen var mittfältet rätt slakt utan Eskhult. Rosa blek, Nilsson jätteanonym, Sudden kan bättre. Denna trio måste höja sig ett par snäpp. Hellboy slet på bra.

Det var intressant att se Stålmännens spelstil. Tre-fyra på topp som stressade vår backlinje, ett par dirigenter på mitten och sen en följsam backlinje. SAIK har ett genuint lag. Som jag ser det har vi nu mött de två bästa lagen på hemmaplan de senaste två matcherna (mycket tänkbara finallag). Hammarby har inte förlorat sedan i november och Stålmännen är som sagt riktigt bra. Jag ser fan inte fram emot att möta det tredje bästa laget just nu, Bollnäs, i sista omgången. Nu blir det storseger mot KVBS (grattis till den spräckta nollan!), sen en sjukt viktig match mot Byn (vill ha två pinnar här) och förhoppningsvis kan vi plocka en pinne eller två mot Bollnäs också, då vi förhoppningsvis tar i för kung och fosterland.
En helt ok insats spelmässigt igen. Dock gör vi några tavlor, och direkt smäller det bakåt. När vi själva kommer i liknande läget är skotten aldrig i närheten av målburen, förra året satt dom.

När Pirre brände straffarna var det över. Tyvärr går inte resultaten vår väg, men jag tror det räcker bra med tre segrar och sätter vi chanserna tar vi den åttondeplats jag trott på hela året.
Fast ärligt talat. Var det inte en till stora delar väldigt tempofattig och loj match. SAIK verkade inte gå fullt mer än första 20 och Sirius kom aldrig riktigt in i matchen förutom sista 15 av första. (Känslan är att Daniel Eriksson tog en extremt klok 10:a när han sög bort Mickels friläge till 2-2).

Vad som bekymrar mig mest är dock oförmågan att skapa ett vettigt tryck på motståndarna de senaste matcherna (som jag sett). Sedan får man ju konstatera att det är lite skillnad beroende på vilka som sitter för tillfället. Rätt långa sjok i matchen vilade Mickel, Sudden och Virre samtidigt. Då hotar vi inte riktigt framåt, om man säger så.

Wiberg verkar ha en tung svacka. Ser närmast skräckslagen ut när han få en öppning och spanar desperat efter en möjlighet att vända ur eller passa hem.

Sedan måste man imponeras av SAIK. Rätt komplett lag och överlägsna oss även på halvfart.
Oki, nu tror jag det är läge att förtydliga lite saker i detta forum. först får jag be om ursäkt att jag gjorde ett generalmisstag som kostade oss ett mål i ett läge när vi var på gång.. (1-4 målet är helt och hållet mitt). Men skillnaden i år mot tidigare år är att de flesta lagen låter oss föra spelet. De flesta går hem, tom Bajen gick hem mot oss på Stud IP. Det ställer nya krav på oss och ett annat spel än det vi spelade i fjol. Det är en skillnad. En annan skillnad är effektiviteten och att vi får för mycket omställningar på oss (det är dem man vill ha). SAIK stressade oss knappast igår utan gjorde som de andra gick hem med alla på rätt sida. Vi har alltså skapat/fått respekt efter ett år. Förutom första 20 tycker jag att vi agerar större än SAIK, sedan att de har en hel del studsar med sig samtidigt som vi är ineffektiva och något slarviga(ej tillräckligt coola) i avgörande lägen gör att de kan gå ifrån. Vid 3-1 anser jag att vi tagit över spelet totalt. Men nu öser vi på inför slutspurten och vi vill alla i laget spela viktiga matcher, here they come!
Bra ex17! Du vet att vi står bakom er. Gör gärna många mål på bokstävlarna och kör 100 i 90!
Bra ex17, se nu till att generalspöa KVBS, Byn och Bollnäs så är jag nöjd :-)