Go nuts med spekulationer och matematik!
The Last War: Tråden om slutskedet i Elitserien
1 Sandviken 24 18 2 4 211-87 38+4
2 Hammarby 24 17 4 3 165-94 38+3
3 Bollnäs 23 12 5 6 125-67 29+4/5/6?
4 Edsbyn 23 13 3 7 137-90 29+1/2/3?
5 Villa 23 13 3 7 118-87 29+4
6 Västerås 23 13 2 8 138-94 28+3
7 Broberg 24 13 1 10 127-92 27+0
8 Haparanda 23 10 5 8 114-105 25+4
9 Vetlanda 24 10 5 9 109-109 25+1
10 Sirius 23 11 3 9 92-92 25+???
11 Vänersborg 24 10 1 13 99-125 21+2
12 Kungälv 24 6 0 18 73-147 12+2
13 Falun 24 1 1 22 57-203 3+0
14 Katrineholm 24 0 1 23 61-234 1+0
12/2 Vetlanda - Edsbyn X
Hammarby - Västerås X
Bollnäs - Falun 1
13/2 Vänersborg - Broberg 1
Kungälv - Haparanda 2
14/2 Katrineholm - Sirius 2
Villa - Haparanda 1
16/2 Sandviken - Villa 1
Sirius - Edsbyn ?
Bollnäs - Västerås 1
19/2 Västerås - Vetlanda 1
Villa - Katrinehol 1
Sirius - Bollnäs ?
Haparanda - Vänersborg 1
Falun - Kungälv 2
Edsbyn - Sandviken 2
Broberg - Hammarby 2
6. vÄSTERÅS 30-32
7. HAPPIS 28-29
BROBERG 27-28
SIRIUS 27
VETLANDA 26-27
Broberg har två matcher där motståndarna kan vara helt likgiltig. Det blir deras räddning och vårt fall.
Håller inte riktigt med om Brobban. Sista matchen mot Bajen är en inte alls osannolik kvart. Den vill nog Bajen vinna väldigt mycket. Väners är ju dock i praktiken kvalklara.
Men det är faktiskt sjukt spännande. Hammarby, SAIK och Bollnäs är slutspelsklara. Resten kan faktiskt missa utan att det krävs några enorma sensationer. Eftersom Hammarby och SAIK dessutom kommer gå för serieseger kan man nog räkna med fullt blås på dem också hela vägen. Det öppnar för så sjukt många scenarier att det är omöjligt att överblicka.
Men en sak kan man konstatera. Sirius MÅSTE vinna hemma mot Byn. (Och får inte snubbla mot KSK...)
12/2 Vetlanda - Edsbyn 1
Hammarby - Västerås 1
Bollnäs - Falun 1
13/2 Vänersborg - Broberg 2
Kungälv - Haparanda 2
Villa - Haparanda X
16/2 Sandviken - Villa 1
Sirius - Edsbyn 1
Bollnäs - Västerås 1
Villa - Katrinehol 1
Sirius - Bollnäs 2
Haparanda - Vänersborg 1
Falun - Kungälv 2
Edsbyn - Sandviken 2
Broberg - Hammarby 2
Känns som en sensationsfattig rad faktiskt. Den leder i så fall till följande hemskheter:
4 Villa, 32 +ca 40
5 VSK, 30 +ca 40
6 Happis, 30 +ca 20
7 Edsbyn, 29 +ca 40
8 Broberg, 29 +ca 20
9 Sirius, 29 +ca 10
10 Vetlanda, 25 +ca 3
Bäst att vinna även mot Bollnäs alltså.
Men vilken sistarunda alltså. Tabellställningen kan mycket väl vara:
4 Villa, 30 +ca 30
5 Edsbyn, 29 +ca 40
6 Broberg, 29 +ca 20
7 Sirius, 29 +ca 10
8 VSK, 28 +ca 40
9 Happis, 28 +ca 15
10 Vetlanda, 27 +ca 5
Men det är faktiskt sjukt spännande. Hammarby, SAIK och Bollnäs är slutspelsklara. Resten kan faktiskt missa utan att det krävs några enorma sensationer. Eftersom Hammarby och SAIK dessutom kommer gå för serieseger kan man nog räkna med fullt blås på dem också hela vägen. Det öppnar för så sjukt många scenarier att det är omöjligt att överblicka.
Men en sak kan man konstatera. Sirius MÅSTE vinna hemma mot Byn. (Och får inte snubbla mot KSK...)
12/2 Vetlanda - Edsbyn 1
Hammarby - Västerås 1
Bollnäs - Falun 1
13/2 Vänersborg - Broberg 2
Kungälv - Haparanda 2
Villa - Haparanda X
16/2 Sandviken - Villa 1
Sirius - Edsbyn 1
Bollnäs - Västerås 1
Villa - Katrinehol 1
Sirius - Bollnäs 2
Haparanda - Vänersborg 1
Falun - Kungälv 2
Edsbyn - Sandviken 2
Broberg - Hammarby 2
Känns som en sensationsfattig rad faktiskt. Den leder i så fall till följande hemskheter:
4 Villa, 32 +ca 40
5 VSK, 30 +ca 40
6 Happis, 30 +ca 20
7 Edsbyn, 29 +ca 40
8 Broberg, 29 +ca 20
9 Sirius, 29 +ca 10
10 Vetlanda, 25 +ca 3
Bäst att vinna även mot Bollnäs alltså.
Men vilken sistarunda alltså. Tabellställningen kan mycket väl vara:
4 Villa, 30 +ca 30
5 Edsbyn, 29 +ca 40
6 Broberg, 29 +ca 20
7 Sirius, 29 +ca 10
8 VSK, 28 +ca 40
9 Happis, 28 +ca 15
10 Vetlanda, 27 +ca 5
Med tanke på hur fotbollen slutade så räknar jag med att vi missar slutspelet via en målskillnadsaffär. Så även i innebandy. Fiifaan.
Håller inte riktigt med om Brobban. Sista matchen mot Bajen är en inte alls osannolik kvart. Den vill nog Bajen vinna väldigt mycket. Väners är ju dock i praktiken kvalklara.
Jag fick intrycket att Hammarby har säkrat andraplatsen med mycket litet hopp om att gå om SAIK inför den sista omgången?
Brajjen IF - obesegrade sedan november...
SAIK spelar trots allt mot Edsbyn borta i sista. Så länge det är jämnt där så lär Bajen gå fullt. Och som sagt. Man vill inte värma inför slutspelet med torsk mot det eventuella kvartsfinalmotståndet.
Vänersborg vill nog väldigt mycket vinna mot Broberg och är nog egentligen ett bättre lag
SAIK spelar trots allt mot Edsbyn borta i sista. Så länge det är jämnt där så lär Bajen gå fullt. Och som sagt. Man vill inte värma inför slutspelet med torsk mot det eventuella kvartsfinalmotståndet.
Jag tror Hammarbaj mer än gärna spelar bort Sirius i sista omgången. Om det står mellan Sirius och Broberg inför sista rundan så mönstrar Hammartrams junisarna och inkasserar gärna en förlust.
Jag tror precis tvärtom, att Bajen gärna ser IKS som deras kvartsfinalmotståndare med kort resa och 6-1 senast från NCC Arena..
NCC Arena
Hehehe... Bra försök.
oj provokativt....
Jag tror att både Bajen och SAIK hemskt gärna skulle vilja möta Sirius i kvarten. SAIK vill lätt inte ha Broberg, och ingen lär vilja ha Happis. Vetlanda har en bra trend och om VSK eller Byn skulle hamna där så skulle det vara tidernas kvartsfinalnitlott.
Så nix, jag tror att Sirius framstår som det mest tilltalande motståndet i slutspelet för egentligen alla lag som får välja just nu.
Så nix, jag tror att Sirius framstår som det mest tilltalande motståndet i slutspelet för egentligen alla lag som får välja just nu.
VSK klarar sig väl knappast till kvarten?
VSK klarar sig väl knappast till kvarten?
De har 3p och en massa mål ner till oslutspel. Deras schema är:
Bajen (b)
Bollnäs (b)
Vetlanda (h)
Det räcker nog om de tar 2p. Det borde de fixa.
Jag tycker nog att spekulationsglädjen försvunnit lite. Det ända jag kan tänka på är att de blåsvarta förmår ge si yttersta i 3x90 minuter. Gör vi det bör det gå vägen, men i dessa mörksens tider är det svårt att lita på något.
Om vi å andra sidan - det gudarna förbjude - inte ger 100% sista rundorna, så känns det bara pajjigt och mitt b låsvarta hjärta tecknar in ytterligare en infarkt.
Fight, you mighty blåsvarts!
Om vi å andra sidan - det gudarna förbjude - inte ger 100% sista rundorna, så känns det bara pajjigt och mitt b låsvarta hjärta tecknar in ytterligare en infarkt.
Fight, you mighty blåsvarts!
Inatt drömde jag att jag åkte iväg på långsemester och när jag kommit hem var hela Uppsala helt galet för inte nog med att blåsvart klarade slutspelsplatsen, de hade just vunnit finalen. Jag är inte mycket till bandymänniska så den typen av nattliga drömmar är inte helt vanliga hos mig.
Inatt drömde jag att jag åkte iväg på långsemester och när jag kommit hem var hela Uppsala helt galet för inte nog med att blåsvart klarade slutspelsplatsen, de hade just vunnit finalen. Jag är inte mycket till bandymänniska så den typen av nattliga drömmar är inte helt vanliga hos mig.
Är min herre synsk och drömmer mina drömmar? I huvet på Sutrovich? Jag far på lördag till främre orienten och har värjt mig mot dylika syner.
Kommer givetvis hem på snabbvisit tredje helgen i mars om din dröm skulle rulla på...
Hade man varit Vetlandasupporter hade man nog gått hem i vredesmod från Tjustkulle och tröstätit kroppkakor tills det blixtrade för ögonen.
Ibland är det bra att matcher fortsätter till 97 minuten :-)
Äh, kryss hade ju varit lajbans! Edsbyn kvar i rejset och Vetlanda tillräckligt hungrigt för att ge järnet mot VSK nästa fredag.
Vetlanda är ju i praktiken avhängda iom detta och det måste de ju känna av själva.
Äh, kryss hade ju varit lajbans! Edsbyn kvar i rejset och Vetlanda tillräckligt hungrigt för att ge järnet mot VSK nästa fredag.
Fast det känns skönare att möta Byn på tisdag nu när de i praktiken är klara för slutspel. Kanske tänjer de inte ut sina skadade ljumskar i onödan eller ger det där allra sista när de vet att slutspelsplatsen är klar!
Instämmer med ovanskrivare..Kan man hoppas påen hemmaseger för Väners idag.Skulle dessutom vara intressant med en Kungälvspinne mot finnarna som spelar 2matcher inom 20timmar i helgen.
Känns helt osannolikt att vi skulle kunna ha sånt flyt att Vänersborg eller Kungälv ger oss en hjälpande hand. Lex ondska säger att vi måste fixa detta själva.
Tror att många mår mycket dåligt i Västerås idag. De är absolut inte klara. Det är glädjande.
Tror att många mår mycket dåligt i Västerås idag. De är absolut inte klara. Det är glädjande.
Men tack vare Hedqvists stralle i 97e är väl VSK att betrakta som klara.
Lite hjälp från Kungälv på gång kanske? 2-1 med kvarten kvar.
Tack, Kungälv!
GOA GUBBAR!!!
Men tack vare Hedqvists stralle i 97e är väl VSK att betrakta som klara.
Jag är ju som sagt något av dyskalkylektiker i sådana här sammanhang, men jag fick för mig att de kunde ligga risigt till om de nu torskade återstående. Vilket jag tror de gör.
Men Kungälv; heders!
En fet guldstjärna till Kungälv. Happis såg enligt rapporterna slitna ut och möter ju Villa 13.15 i morgon. Inte mkt rast och ro där inte. Hoppas Villa kan lyfta sig efter ett par klena insatser så har vi allt i egna händer (om vi inte ställer till det mot bokstavsfolket).
Nu känns det lite bättre. Tror inte happis tar villa och då kan vi klara platsen på målskillnad även om vi torskar de två sista. Så massa mål i morgon tack.
Sa jag inte att Happis _INTE_ skulla kamma fullt i helgen?! Tänk på att Happis har match i morgon _OCKSÅ_. Jäkligt intensivt spelschema har de haft, trötta ben och sargade humör i morgon, säkerligen revanschsugna men Villa är bra hemma. Hur som helst: Tack IFK Kungälv. MOT SLUTSPEL, SIRIUS!
Jag tror dock på slutspel. Broberg har visat fin form på sista tiden och klarar det nog, men jag tror att vi kommer före Happis faktiskt. Kanske har ett rätt schysst spelschema, men det är aldrig lätt att spela två bortamatcher på två dagar och jag tror inte de kammar fullt på dessa två.
Jag har haft rätt förr också. T.ex var jag ju en av väldigt få som trodde på att Sirius skulle klara sig kvar 2007-08. Så lita på bandygurun... ;-))))
Skönt. Brukarn, nu åker väl Kungälv-CD:n på i stereon? Bandysveriges experter (Zocke, Tage, etc) gråter om Tråkiga Sirius snor slutspelsplatsen framför Härliga Positiva Haparanda. Sket man väl i. Långt kvar tills dess kanske jag ska säga innan jinxgudarna straffar oss med missväxt och torka.
Det är inte bara i vår lilla by som vi verkar ha oengagerade sportjournalister. Känn på den här lilla texten. Imponerande mängd sakfel för så få ord.
http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=5259967
http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=5259967
Ingressen är verkligen komisk.
"I 64 minuter såg HT Bandy på att vara på väg mot en succé.
Fem snabba mål från hemmalaget Kungälv krossade Haparandalagets alla drömmar om slutspel."
"I 64 minuter såg HT Bandy på att vara på väg mot en succé.
Fem snabba mål från hemmalaget Kungälv krossade Haparandalagets alla drömmar om slutspel."
Ja, att leda med 1-0 efter 60 min är verkligen att ha kontroll på händelserna. och "segern mot Bollnäs i veckan", "sista matchen i allsvenskan", "mot Villa" är imponerande mycket fel på kort tid.
Från dagens UNT:
"- Ja, nu blir det svårt för Vetlanda att komma ikapp, men det annars är det underbart när det är så här jämnt i tabellen. Alla matcher blir intressanta, säger Mats Söderman."
Underbart var ordet.
"- Ja, nu blir det svårt för Vetlanda att komma ikapp, men det annars är det underbart när det är så här jämnt i tabellen. Alla matcher blir intressanta, säger Mats Söderman."
Underbart var ordet.
MMMMMM.Villa har 5-1 efter 30min.Kom igen nu Blåsvart missa inte denna chansen....
Matchen slut 12-3 till Villa..
Underbart! Nu har väll happis sämre målskillnad än oss.
Jupps tre stycken. Åtta nio plusmål idag borde räcka för slutspel tycker jag.
Tack, Villa!
Hahaha, fan vad underbart. Men jag är inte jättechockad, som sagt. MOT SLUTSPEL, IKS!
Var för skulle man vara chockad? Det är väl bara UNTs "reporter" som är chockad
Nej, Villaförlusten var väntat om än med glädjande stora siffror. Men att Happis skulle ta noll pinnar och -12 i målskillnad denna helg var betydligt bättre än jag hade gissat. Villa lyckades förresten få ihop 3 straffar inom loppet av en kvart i 2:a halvlek, Bajenklass på det.
UNT uppskattade vår chans till slutspel till 25 %.
Så, nu kör vi!!
Om det nu blir slutspel så hoppas jag att Hammarby tar första platsen. Jag tror att vi får ettan i serien som kvartsfinalmotståndare och Hammarby kan vi störa en del, åtminstonde mer än Sandviken som ser äckligt bra ut.
Kollade lite på publikstatistik och förundrades över att förra året var Sirius 2:a (efter Bajen) i publikligan (grundserien) med 1688 pers/hemmamatch. I år ligger vi 7:a med 1750 pers! Edsbyn ligger strax före med 1759.
Soft att fler går och tittar på den vackra sporten.
Villa tex har nästan fördubblat sin publik.
Jag tror att siffrorna räknas annorlunda i år. Typ att man tidigare endast räknade betalande, nu räknar man säsongskort, sponsorer etc. Säkert ett trick för att få det att se ut som att hallarna höjer siffrorna...
Bra konspirationstänk där Bruk.
Men säsongskort och sponsorer är väl i allra högsta grad "betalande". Men om man räknar bara vändkorsen så blir det ju annorlunda.
För övrigt kämpar jag mot ett oroväckande driv att spekulera i slutspelsmotstånd nu när en slutspelsbana i form av Edsbyn i kvarten och Hammarby i en eventuell semi är fullt möjlig.
Men allvarligt talat är det ganska stor risk för att missa slutspelet fortfarande. Rent objektivt så är ju Sirius två kvaravarande matcher sådana där motståndarlaget kommer att vara knappa favoriter, eller i alla fall kommer det bedömas som jämt skägg mellan lagen. Det vore alltså ingen dunderskräll med två förluster för oss. Och då räcker med all sannolikhet inte målen för att hålla Happis och eventuellt Vetlanda bakom. Happis borde nog kunna spöa Väners uppe i Norrbotten (västgötarna måste ju vara sjukt päpp på den resan...) , och Vetlanda kan säkert klämma till ett slutspelsklart VSK vid behov.
Usch.
För övrigt kämpar jag mot ett oroväckande driv att spekulera i slutspelsmotstånd nu när en slutspelsbana i form av Edsbyn i kvarten och Hammarby i en eventuell semi är fullt möjlig.
Men allvarligt talat är det ganska stor risk för att missa slutspelet fortfarande. Rent objektivt så är ju Sirius två kvaravarande matcher sådana där motståndarlaget kommer att vara knappa favoriter, eller i alla fall kommer det bedömas som jämt skägg mellan lagen. Det vore alltså ingen dunderskräll med två förluster för oss. Och då räcker med all sannolikhet inte målen för att hålla Happis och eventuellt Vetlanda bakom. Happis borde nog kunna spöa Väners uppe i Norrbotten (västgötarna måste ju vara sjukt päpp på den resan...) , och Vetlanda kan säkert klämma till ett slutspelsklart VSK vid behov.
Usch.
Att spekulera är inte att jinxa! Om man måste vänta till det är klart finns det ju ingen tid kvar till att spekulera. Däremot får vi inte utgå från att slutspelsplatsen är kvar, som Erlingmark skriver är det knappast några mirakel som behöver inträffa för att bomma den.
Och för att spekulera så finns det bara två möjliga kvartsfinalmotståndare, SAIK eller Bajen. Sirius lär bli förstavalet hur bra vi än spelar i de sista matcherna, och liksom Fluff tar jag mycket hellre Hammarby. Inte av sportsliga skäl, för vi är nog lika chanslösa mot båda, men publikt är Hammarby i kvarten en riktig vinstlott, dessutom två roliga bortamatcher istället för att åka upp till den trista Schlagerladan och få dyngstryk.
Och för att spekulera så finns det bara två möjliga kvartsfinalmotståndare, SAIK eller Bajen. Sirius lär bli förstavalet hur bra vi än spelar i de sista matcherna, och liksom Fluff tar jag mycket hellre Hammarby. Inte av sportsliga skäl, för vi är nog lika chanslösa mot båda, men publikt är Hammarby i kvarten en riktig vinstlott, dessutom två roliga bortamatcher istället för att åka upp till den trista Schlagerladan och få dyngstryk.
Måste hålla med Brukarn där, seriesegraren väljer Sirius snabbare än nån hinner säga "Men vi kanske ska dubbelkolla målskillnaden mellan Ettan och Tvån först". Men Erlingmark verkar ju alltid vara stupfull när han ska snacka kvartar (kvartingar?), innan säsongen trodde han ju på Vetlanda-Sirius i kvart. Det tyckte jag var konstigt beteende.
Hej, Erlingmark! Du fattar att jag blinkgubbe-smilar, va?
Hej, Erlingmark! Du fattar att jag blinkgubbe-smilar, va?
...... dessutom två roliga bortamatcher istället för att åka upp till den trista Schlagerladan och få dyngstryk.
Nu är vi i gråzonen mellan spekulation och Jinx. Spelas inte kvartsfinalerna enligt schemat HBHBB?
Högst ofrivillig isåfall, jag trodde det var HBBHB som gällde i år igen.
HBBHB som gäller. Annars står det fel på bandyförbundets hemsida (Jo, jag vet att det är en usel källa men tror den stämmer denna gång).
"Hej, Erlingmark! Du fattar att jag blinkgubbe-smilar, va? "
Icke! Jag tar allt jag läser och hör personligt. Oavsett vem det riktar sig till.
Jag skulle dock gärna vilja illustrera min schizofreni inför avslutningen av seriespelet.
Jag pendlar mellan att tro att vi placerar oss 10:a och 6:a . Jag är uppe i 70 % sannolikhet för båda de scenarierna. Och kanske 85 % sannolikhet för att vi kommer 7-8.
Rimligt scenario 1:
Sirius-Edsbyn, 2-4
Bollnäs- Västerås, 5-2
Sirius-Bollnäs, 1-5
Happis-Väners, 8-3
Västerås-Vetlanda, 4-5
Broberg-Bajen, 4-7
Sirius 10:a
Rimligt scenario 2:
Sirius-Edsbyn, 4-2
Bollnäs- Västerås, 5-2
Sirius-Bollnäs, 5-3
Happis-Väners, 7-7
Västerås-Vetlanda, 8-2
Broberg-Bajen, 4-7
Sirius 6:a, Bollnäs eller Villa i kvarten. Jag kan dock revidera mig och konstatera att Edsbyn kvarten är omöjligt, eftersom de rimligen inte kan bli bättre än 4:a om de torskar mot oss. (Om de inte vinner med 15-20 bollar mot SAIK då förstås).
Icke! Jag tar allt jag läser och hör personligt. Oavsett vem det riktar sig till.
Jag skulle dock gärna vilja illustrera min schizofreni inför avslutningen av seriespelet.
Jag pendlar mellan att tro att vi placerar oss 10:a och 6:a . Jag är uppe i 70 % sannolikhet för båda de scenarierna. Och kanske 85 % sannolikhet för att vi kommer 7-8.
Rimligt scenario 1:
Sirius-Edsbyn, 2-4
Bollnäs- Västerås, 5-2
Sirius-Bollnäs, 1-5
Happis-Väners, 8-3
Västerås-Vetlanda, 4-5
Broberg-Bajen, 4-7
Rimligt scenario 2:
Sirius-Edsbyn, 4-2
Bollnäs- Västerås, 5-2
Sirius-Bollnäs, 5-3
Happis-Väners, 7-7
Västerås-Vetlanda, 8-2
Broberg-Bajen, 4-7
Sirius 6:a, Bollnäs eller Villa i kvarten. Jag kan dock revidera mig och konstatera att Edsbyn kvarten är omöjligt, eftersom de rimligen inte kan bli bättre än 4:a om de torskar mot oss. (Om de inte vinner med 15-20 bollar mot SAIK då förstås).
Tack för infon!
Vi kan tona ner ett Jinx Alert. Brukarn är oskyldig.
"Hej, Erlingmark! Du fattar att jag blinkgubbe-smilar, va? "
Rimligt scenario 1:
Sirius-Edsbyn, 2-4
Bollnäs- Västerås, 5-2
Sirius-Bollnäs, 1-5
Happis-Väners, 8-3
Västerås-Vetlanda, 4-5
Broberg-Bajen, 4-7
Rimligt scenario 2:
Sirius-Edsbyn, 4-2
Bollnäs- Västerås, 5-2
Sirius-Bollnäs, 5-3
Happis-Väners, 7-7
Västerås-Vetlanda, 8-2
Broberg-Bajen, 4-7
Hur ligger det till med val av motstånd. Får ettan och tvåan välja enbart lag sju eller åtta? Jag antar det med tanke på vad Erlingmark tror om kvartsmotstånd om vi skulle råka hamna 6:a. Kanske väljer de inte alls utan 1:an möter 8:an osv?
Förra året fick 1-4 i tur och ordning välja fritt mellan 5-8.
Hyfsat lång Edit (avd. Varför kollade jag inte upp det här innan jag skrev?):
SM-slutspel
Kvartsfinaler (två grupper A och B)
1. Lagen E 1 och E 2 seedas - går till varsin grupp A och B.
2. Grupp A: Lag E 1 väljer mellan E 3 och E 4 till grupp A.
3. Grupp B: Lag E 3 eller lag E 4 går till grupp B.
2. Lag E 1 väljer motståndare från de återstående fyra lagen.
3. Lag E 2 väljer motståndare från de återstående tre lagen.
4. Lag E 3 väljer motståndare från de återstående två lagen.
5. Lag E 4 möter det återstående laget.
Kvartsfinalerna avgörs i bäst av fem matcher och det sämst placerade laget i Elitserien börjar hemma ( spelordn. sämst placerade lag: hemma, borta, borta, hemma, borta ) . Speldagar beslutas av TK. Vid en femte och avgörande match (hemma- och bortamatcher) har det bäst placerade laget i Elitserien hemmamatch.
Hyfsat lång Edit (avd. Varför kollade jag inte upp det här innan jag skrev?):
SM-slutspel
Kvartsfinaler (två grupper A och B)
1. Lagen E 1 och E 2 seedas - går till varsin grupp A och B.
2. Grupp A: Lag E 1 väljer mellan E 3 och E 4 till grupp A.
3. Grupp B: Lag E 3 eller lag E 4 går till grupp B.
2. Lag E 1 väljer motståndare från de återstående fyra lagen.
3. Lag E 2 väljer motståndare från de återstående tre lagen.
4. Lag E 3 väljer motståndare från de återstående två lagen.
5. Lag E 4 möter det återstående laget.
Kvartsfinalerna avgörs i bäst av fem matcher och det sämst placerade laget i Elitserien börjar hemma ( spelordn. sämst placerade lag: hemma, borta, borta, hemma, borta ) . Speldagar beslutas av TK. Vid en femte och avgörande match (hemma- och bortamatcher) har det bäst placerade laget i Elitserien hemmamatch.
Det där tog mig ett par minuter att läsa, men uppenbarligen väljer ettan fritt från lag 5-8. Och ja, då blire nog SAIK i kvarten hur vi än väner och vrider på det. De tycker nog de har vettig koll på oss efter typ 20-5 på två matcher. Så heja Villa i morgon...
Ja, heja Villa. Tror absolut det finns möjlighet att SAIK snavar på någon av de två sista matcherna och att Hammarby vinner serien.
...och sen väljer Hammarby Broberg bara därför att. Snacka långnäsa.
Fast först ska vi ju ta vår poäng.
Fast först ska vi ju ta vår poäng.
våra 4 poäng menar steffe
Ja, jag menade väl det. Vore ju skandal om VSK hamnar före oss i tabellen.
Västeråsborna är galna. Över 400 pers gick och såg VSK-Vetlanda. Har de inget bättre för sig?
Västeråsborna är galna. Över 400 pers gick och såg VSK-Vetlanda. Har de inget bättre för sig?
Hallförfall.
Dom kanske lockar ytterligare femtio när det blir portföljfritt stugsittarmästerskap.
Men de fick väl i alla fall sittplats allihop?
....& sköna Beats från någon reklamradiokanal som fort det fanns en möjlighet...