Dags igen för match. Edsbyn har ju en del skador. Liw, Törnberg och Åström är förmodligen borta alla tre. Det är ju inte helt fel för de goda.
Sirius - Edsbyn
De där skadorna gör nog varken från eller till faktiskt.
Edling är väl inte redo för spel heller om jag fattat det rätt?
Ja, det är nog sant, men psykologiskt känns det iaf bra att inte Liw spelar :-) Inte lika viktig som Eskhult är för Sirius men deras bredare trupp gör att det inte är lika kännbart. Ska bli riktigt kul att se matchen i morgon. Ser fram emot den.
Ska bli riktigt kul att se matchen i morgon. Ser fram emot den.
Plussar en etta på den du!
Edsbyn har väl haft folk skadade hela säsongen och var ändå nära att sno poäng på Zinken så...
Jag möter hellre ett Edsbyn utan Liw i form, än ett Edsbyn med Liw i form. Om Edling inte heller kommer till start gör det ju ingenting direkt. Åström och Törnberg är också spelare som väl utan problem skulle platsa i de flesta elitserielag.
Självklart är Byn bra även utan dem, men de hade nog varit ännu bättre med dem.
Självklart är Byn bra även utan dem, men de hade nog varit ännu bättre med dem.
förklara hur du menar. Blir det torsk hursomhelst eller vadå?
Annars vinner de goda med 4-3 inför 1278 pers (det är ju skidskytte samtidigt). Jag tycker förvisso inte att jag har sett sirius spela bra sen jag var i västerås men jag tippar med hjärtat.
>>CarlApan
Egentligen menade jag nog bara att jag är så jävla less på att höra hur många skador stackars Edsbyn har haft och hade alla varit friska hade de vunnit serien och blablabla.
Skidskytte sket man väl i.
Egentligen menade jag nog bara att jag är så jävla less på att höra hur många skador stackars Edsbyn har haft och hade alla varit friska hade de vunnit serien och blablabla.
Skidskytte sket man väl i.
>>Steffe
Aha nä dom kanske har för lite ekonomisk bloddoping i år bara.
Skidskytte är ju en fantastiskt sport och jag vart hemskt irriterad över att jag missar damernas jaktstart.
Aha nä dom kanske har för lite ekonomisk bloddoping i år bara.
Skidskytte är ju en fantastiskt sport och jag vart hemskt irriterad över att jag missar damernas jaktstart.
Själv hoppas jag att Skarps kommer till spel. Kan bli en liten match-i-matchen...
Tycker det e trist att dom har skador, roligare att spöa dom när alla kan vara med.
Som sagt var; jag skiter i deras skador.
3-3. 2438 på läktaren. Alla skanderande "Skidskytte sket man väl i, klapp-klapp, klapp-klapp, klapp".
Sluta hata på os nu.
Jag önskar att alla i byn var skadade. Syfilis eller nåt annat ballt.
Jag önskar att alla i byn var skadade. Syfilis eller nåt annat ballt.
Jag är fruktansvärt taggad på att säkra slutspelsplatsen!
Vi gör vad som krävs och tar en poäng i morgon. Låt oss säga 4-4. Fall gör två, Virre och Mickel ett. 1851 personer kommer och tittar. Och btw, OS är roligt, men Sirius är roligast/viktigast.
Vi gör vad som krävs och tar en poäng i morgon. Låt oss säga 4-4. Fall gör två, Virre och Mickel ett. 1851 personer kommer och tittar. Och btw, OS är roligt, men Sirius är roligast/viktigast.
för den nyfikne (steffe):
http://sv.wiktionary.org/wiki/skador
http://sv.wiktionary.org/wiki/skador
Känns onekligen crazy att se Sirius som favo hos bolagen. Runt 1.75 mot ett lag som spelat 6 raka SM-finaler (om än vingklippt pga skador) . Skulle vara mysigt med en avspänt fredagsmatch mot VP Norra utan att glo sig sjuk på de andra matcherna. Ge oss en pinne i morgon Blåsvart!
Glad-Garry is back!!! Känns som det blir seger ikväll, 5-4. Tyvärr inför en trist publiksiffra på 1332!
Glad-Garry, Jinx-Garry. Same same.
3-6 inför 1765 pers, Byn är Byn.
3-6 inför 1765 pers, Byn är Byn.
Jag har också en positiv känsla i kroppen inför kvällens drabbning! Jag tror som jag skrev tidigare att inte Byborna kommer att slita ihjäl sig eller riskera ytterligare skador bara för att försöka nå en eventuell 3:e eller 4:e plats.
Dessutom tycker jag, trots torskarna mot SAIK och Bajen, att spelet sett ganska bra ut på sistone. Det känns lite som vi är på väg uppåt i form igen. Eskhult såg riktigt på G ut mot Bajen. Det borde oxå vara dags för lite retroaktivt flyt (gärna en rejäl islossning) för alla stolpskott, ribbskott missade straffar och hörnor på slutet.
6 - 3 inför 2 670 glada!
Dessutom tycker jag, trots torskarna mot SAIK och Bajen, att spelet sett ganska bra ut på sistone. Det känns lite som vi är på väg uppåt i form igen. Eskhult såg riktigt på G ut mot Bajen. Det borde oxå vara dags för lite retroaktivt flyt (gärna en rejäl islossning) för alla stolpskott, ribbskott missade straffar och hörnor på slutet.
6 - 3 inför 2 670 glada!
Byn är byn och de producerar väldigt bra spelare, titta på Ehn ikväll. Uddamåls seger åt något håll är min gissning, gärna blåsvart.
Jag har gjort mitt för seger idag genom att hedga och lassa in en lagom dos pekuniära medel på Edsbynseger. Det brukar hjälpa.
Bra känsla över lag idag. Tror på seger för de goda med 12-1. Under 1000 på läktarna.
Bra känsla över lag idag. Tror på seger för de goda med 12-1. Under 1000 på läktarna.
12-1, det luktar spelskandal.
Nä, jag förlorar ju mina pengar i så fall...
Förvisso, men har verkligen du spelat så tungt att det kan klassas som en spelskandal då?
Snarare skulle ju 12-1 lukta som att Byn (eller Järven kanske?) gått in och lassat stenhårt...
Snarare skulle ju 12-1 lukta som att Byn (eller Järven kanske?) gått in och lassat stenhårt...
Fick ledigt från jobbet så jag kan gå på bandy! Sweeeeet!
Vem är RK-Robban?
Man gillar't!
Fint.
Underbart, fint, härligt, vackert, läckert, och långsiktigt rättvist!
Rättvist, och vackert
Bästa matchen jag sett sedan Gurkorna-Sirius. Så skönt att se att spelet börjar klaffa nu lagom till slutspel. ;)
I dag fanns det absolut inget att klaga på. Sirius spelade grymt bra och mums-mums med bandygodis!
Det skadar ju inte att Bollnäs säkrat sin tredjeplats. Men tror oavsett vad att det blir Sirius-Sandviken i kvarten och respass, men kul oavsett vad.
Tack för kvällens uppvisning!
I dag fanns det absolut inget att klaga på. Sirius spelade grymt bra och mums-mums med bandygodis!
Det skadar ju inte att Bollnäs säkrat sin tredjeplats. Men tror oavsett vad att det blir Sirius-Sandviken i kvarten och respass, men kul oavsett vad.
Tack för kvällens uppvisning!
ikväll var allt som sirius handlar om för mig
Sjukt nice! Synd bara att Villa rasade. Bajen i kvarten vore grymt nice! (Å andra sidan. Om jag fick välja först skulle jag fan välja VSK just nu. De är INTE bra för dagen...)
Mysig bandykväll i snudd på perfekt bandyväder. Tack Sirius!
Ja gör vi en bra match på fredag kanske det inte är helt självklart att vi är ett förstahandsval.
Matchen var ju helt underbar! Men Wibergs miss till första reduceringen och slarvet vid den andra är jag gärna utan.. Vilket sjukt läckert bandymål Rosa gör! Vilket jävla skott!
Matchen var ju helt underbar! Men Wibergs miss till första reduceringen och slarvet vid den andra är jag gärna utan.. Vilket sjukt läckert bandymål Rosa gör! Vilket jävla skott!
Jag tar gärna Bajen i kvarten, bara inte tråkiga gnäll-SAIK
och framförallt ruskigt bra saik, tyvärr. tristare gäng får man gå till enköping för att hitta.
Ja Saik skulle ju faktiskt vara hemskt av så många anledningar. Vill verkligen inte sätta min fot i den där mässhallen.
Det här var bandyunderhållning när den är som bäst. Fina förhållanden och två lag som bjöd upp till dans. Kvällens mest minnesvärda var nog Rosas kanon. Påminde om den han stänkte in mot Vetlanda i kvarten förra året. Nu vill jag se en lika skön avrundning på fredag och sedan fullt fokus på kvarten. Jag kan också bara hoppas att vi slipper tråkiga SAIK. Förhoppningsvis så ser Edsbyn ett värde i att bli fyra i serien och sätter käppar i hjulet för dem på fredag. Vore trevligt att få möta Bajen. Borde borga för publikfest(er) på Studan.
Eftersom någon slags högre makter uppenbarligen inte vill låta mig se matcherna mot Edsbyn flyttades matchen såklart från en dag då jag inte kunde till en annan. Men vafan. Jag missar gärna alla matcher mot Edsbyn de kommande 10 åren så länge vi vinner dem.
Fy fan vad härligt. Och fy fan vad taggad man blir till på fredag.
Fy fan vad härligt. Och fy fan vad taggad man blir till på fredag.
Wiberg ser ut att ha en formdipp, medan resterande ser ut att vara i en uppåtgående formkurva. John N märker jag inte av alls heller.
Rosas mål var sjukt snyggt. Men Wernes framspelning till Virre var så jävla vacker också, vilket spelsinne karln har. Sen tycker jag att Fram-Fall verkar stekhet just nu. Det här blir bättre, bättre och roligare, roligare dag för dag.
Men jo då, SAIK väljer nog oss. VSK är ett helt annat lag i slutspel än i serien. Men något verkar uppenbarligen fel i gurkklubben just nu. Däremot tror jag inte heller att Bajen skulle välja oss.
Rosas mål var sjukt snyggt. Men Wernes framspelning till Virre var så jävla vacker också, vilket spelsinne karln har. Sen tycker jag att Fram-Fall verkar stekhet just nu. Det här blir bättre, bättre och roligare, roligare dag för dag.
Men jo då, SAIK väljer nog oss. VSK är ett helt annat lag i slutspel än i serien. Men något verkar uppenbarligen fel i gurkklubben just nu. Däremot tror jag inte heller att Bajen skulle välja oss.
Det var inte så konstigt att du inte märkte av John eftersom han inte spelade, bra koll ;-)
Jag skämdes lite inombords när jag såg honom på läktaren i halvtid och insåg att jag inte reflekterat över att han inte var med.
Jag skämdes lite inombords när jag såg honom på läktaren i halvtid och insåg att jag inte reflekterat över att han inte var med.
Det säger ju en del. Petad? Iskall har han varit i år. I fjol gav han positiva vibbar...
6 - 3 inför 2 670 glada!
Dags att sluta spela på travet och börja tippa på matchen istället ;-)
Faan vilken skön seger!!! Många grymma prestationer (snacka om "TV-räddningar" från Sälens sida idag) och läcker bandy i ett genomgående högt tempo! Och en härlig inställning rakt igenom. Vilka grymma hörnrus Jocke och Werner bjuder på. (Hopppas du inte får några värre besvär än blåmärken efter "dämpningen" av Hedqvists projektil Jocke!).
Slutspel två år på raken...känns som det var ett tag sedan :-) Tjoho!
Skönt att de sköt från långt håll. Sälen är grym där
http://www2.unt.se/UNT_TV/1,4758,,00.html?MC=0&ID=4112
Slutspel två år på raken...känns som det var ett tag sedan :-) Tjoho!
[/quote1266392211]
Onekligen. Nån kalenderbitare som vet när det hände sist?
Borde väl ha varit i början av '90-talet? Brukarn? haze?
Där har vi det. Sirius var i slutspel 1990/91 - 93/94. Det var för övrigt senast vi var i slutspel innan förra säsongen.
Lite rättelser kommer här, men först tack för stödet och draget i går. Tillsammans skapade vi en grym energi och igår hade det inte spelat någon roll vilka som stod på andra sidan, segern var blåsvart från första minuten.
John Jolla Nilsson är en mycket kompetens spelare med stor potential.
Vi rusade bra igår tyvärr gjorde även Byn det. Big Spender, ingen större fara men bollen tog på ett icke skyddat ställe då blir man lätt bedövad under ett par minuter.
Sälen glänser med lite publikfriande räddningar på skott utifrån, skönt som försvarare och kul för publiken. Förresten hur länge kan man spela, tills man är 50?
John Jolla Nilsson är en mycket kompetens spelare med stor potential.
Vi rusade bra igår tyvärr gjorde även Byn det. Big Spender, ingen större fara men bollen tog på ett icke skyddat ställe då blir man lätt bedövad under ett par minuter.
Sälen glänser med lite publikfriande räddningar på skott utifrån, skönt som försvarare och kul för publiken. Förresten hur länge kan man spela, tills man är 50?
Jo just det, var inte IKS i slutspel mot Vbg och Bollnäs efter 94?
>>ex17
Kanske om man räknar förkval/åttondelsfinaler och såna galenskaper. Men alla vet ju att det är kvartsfinaler som är slutspel.
Kanske om man räknar förkval/åttondelsfinaler och såna galenskaper. Men alla vet ju att det är kvartsfinaler som är slutspel.
Jo just det, var inte IKS i slutspel mot Vbg och Bollnäs efter 94?
Nja, låtsasslutspel (=kvartfinalkval) räknas väl inte.
Inga dussinmål alls igår, om man säger så. Stackars Tage...
Sundins framspelning till Virre, Rosas skott, Rosas frispelning. Sen får man ju inte glömma Eskhult när han åker slalom i Byns straffområde och vickar ut bollen till helt ren Broberg (?) som bara ska runda Svensson, men missar.
Bandygodis!
Sundins framspelning till Virre, Rosas skott, Rosas frispelning. Sen får man ju inte glömma Eskhult när han åker slalom i Byns straffområde och vickar ut bollen till helt ren Broberg (?) som bara ska runda Svensson, men missar.
Bandygodis!
Förresten hur länge kan man spela, tills man är 50?
Så länge du är yngre än mig å Mikko så är du ung och lovande!
Vi räknar med ett "Limpan" spelar tills grabben tar över. MInst en assist inom familjen är väl ett lämpligt mål?
http://www2.unt.se/UNT_TV/1,4758,,00.html?MC=0&ID=4112
Sundins passning till Virre kan jag se exakt hur många gånger som helst. Att Eskhult kan det där ibland visste man, och kanske Rosa eller Fall. Men att vi har fyra pers i laget som slår sådana passningar är rätt bra...
Sundins passning till Virre kan jag se exakt hur många gånger som helst. Att Eskhult kan det där ibland visste man, och kanske Rosa eller Fall. Men att vi har fyra pers i laget som slår sådana passningar är rätt bra...
[quote1266396289=ex17]
Förresten hur länge kan man spela, tills man är 50?
Så länge du är yngre än mig å Mikko så är du ung och lovande!
Vi räknar med ett "Limpan" spelar tills grabben tar över. MInst en assist inom familjen är väl ett lämpligt mål?
[/quote1266399365]
Eskhult fyller 50 det där året som vi redan bokat i SM-guldet (2027). Lagom att spela fram grabben till det avgörande finalmålet och sedan dra sig tillbaka (SM-Guld 2027 är väl ojinxbart vid det här laget?).
Jag syftade mera på Göran "Göran Göran" aka Rosa.
Rosa är väl på håret att klara definitionen på ung & lovande??
Hade han varit ryss hade han ju varit bland de yngre i landslaget...
Försäsongsträning och serielunk är ett jävla luftslott anser Rosa. Han dyker nog upp runt omgång 20 nästa säsong också. Heja tunna trupper!
Försäsongsträning och serielunk är ett jävla luftslott anser Rosa. Han dyker nog upp runt omgång 20 nästa säsong också. Heja tunna trupper!
Jag syftade mera på Göran "Göran Göran" aka Rosa.
Göran, gör han Göran!
Där har vi det. Sirius var i slutspel 1990/91 - 93/94. Det var för övrigt senast vi var i slutspel innan förra säsongen.
Var det lock out åren mellan eller? För annars är väll inte dom där säsongerna efter varandra?
Ok då. Sirius var i slutspel säsongerna:
1990/91
1991/92
1992/93
1993/94
1990/91
1991/92
1992/93
1993/94
Aha jag förstod inte. Nu är jag med.