Vi måste ju ha en tråd att skriva av oss i
Kvartsfinalerna
Kanske SAIK inte pallar utomhus och väljer ett hallgäng i stället? Hade jag varit kassör i SAIK hade jag krävt VSK för att dra folk men, å andra sidan, om man är intresserad av att sköta ekonomin hade man ju aldrig fått plats som kassör i SAIK...
Grovt matchstraff på Zeke igår, då borde han missa den första kvarten väl, eller? Om de inte nollar sånt där innan slutspelet börjar.
Ja, de kunde gott stänga av Bentacklar- Zeke ett par matcher (eller säsonger). Den mannen har inget berättigande på en bandyplan.
Så här lär det bli, med 75 % sannolikhet:
SAIK - Sirius
Hammarby - Broberg
Bollnäs - VSK
Villa - Edsbyn
SAIK - Sirius
Hammarby - Broberg
Bollnäs - VSK
Villa - Edsbyn
Och blir det som Brukarn tror, så är vårt schema:
Tisdag 23/2, Studan
Torsdag 25/2, Spahotellet
Lördag 27/2, Konferenscentret
samt Ev:
Måndag 1/3, Studan
Torsdag 4/3, Schlagerpalatset
Tisdag 23/2, Studan
Torsdag 25/2, Spahotellet
Lördag 27/2, Konferenscentret
samt Ev:
Måndag 1/3, Studan
Torsdag 4/3, Schlagerpalatset
Om det blir som jag tror så måste dissteffe skriva 100 Ledinramsor. Fast jag reviderar ned lite, jag tror t.ex det finns en viss chans att Hammarby vinner serien, eller att Bollnäs faller för frestelsen att välja Byn. Så 60 % chans för den kvartsfinalraden.
VA! Jag tyckte du sa "om vi möter Sandviken i FINALEN". Glöm 100 ramsor till kvarten, jag gör max tre så får folk rösta fram den bästa.
Tre kan räcka. John bjöd på en redan igår:
"Ni har hall! Ni är tråkiga, ni är trista"
"Ni har hall! Ni är tråkiga, ni är trista"
"Vad gör ni nu för tiden?
Amorterar ni på lånen?
Tapetserar ni hos Murren tjusigt nog?
Ska ni värva nån från Ryssland?
Ska ni trycka egna pengar?
Ska ni låtsas som det regnar fem år till?
Melodifestival, eller Studan i mars?
Jag bubblar utav frågor men kan nog svara själv,
En del av mitt hjärta kommer alltid hata SAIK."
Eller:
Mel: Snart tystnar musiken
"Snart sviker publiken,
Ni sitter tysta i er hall
och längtar till en plats,
där det är drag på varje match
och där man hejar på sitt lag
Som hemma på Studan hos oss!"
Eller:
Mel: Sommaren är kort
"Ert slutspel lär bli kort
Snart spelar vi er bort
Så njut när ni är här
För se Studan, ser ni knappast igen.
Snart så kommer mars,
med er budgetkrasch
Göransson står tom
Men på Studan spelar Sirius final."
Amorterar ni på lånen?
Tapetserar ni hos Murren tjusigt nog?
Ska ni värva nån från Ryssland?
Ska ni trycka egna pengar?
Ska ni låtsas som det regnar fem år till?
Melodifestival, eller Studan i mars?
Jag bubblar utav frågor men kan nog svara själv,
En del av mitt hjärta kommer alltid hata SAIK."
Eller:
Mel: Snart tystnar musiken
"Snart sviker publiken,
Ni sitter tysta i er hall
och längtar till en plats,
där det är drag på varje match
och där man hejar på sitt lag
Som hemma på Studan hos oss!"
Eller:
Mel: Sommaren är kort
"Ert slutspel lär bli kort
Snart spelar vi er bort
Så njut när ni är här
För se Studan, ser ni knappast igen.
Snart så kommer mars,
med er budgetkrasch
Göransson står tom
Men på Studan spelar Sirius final."
Wow! Du borde få anställning för att göra sånt här på heltid.
Imponerande! Börjar ju nästan hoppas att vi får möta SAIK (men bara nästan).
Hoppades på att Erlingmark skulle gå på fallet. Sommaren är Kort var ju så sykiskt bra, de andra var naturligtvis också kanon men funkar nog sämre på läktaren. Pärla!
Bollnäsfansens motsvarighet till kniv-jonas har lite tankar om slutspelet:
"Lätt marsch mot guld | 2010-02-17 12:53
Bollnäs vinner guld. Med det lag vi har - överlägset bästa truppen i landet - borde varken kvartsfinaler eller semifinaler bli några problem. Tror faktiskt på 6 raka där.
Sedan tar vi finalen också."
Blir intressant att följa den profetian. Framför allt med tanke på att Bollnäs bara slagit icke-slutspelslagen KVBS, Falun, Kungälv och Väners på bortaplan. Jag blir inte förvånad alls om Bollnäs går på en nit redan i kvarten.
"Lätt marsch mot guld | 2010-02-17 12:53
Bollnäs vinner guld. Med det lag vi har - överlägset bästa truppen i landet - borde varken kvartsfinaler eller semifinaler bli några problem. Tror faktiskt på 6 raka där.
Sedan tar vi finalen också."
Blir intressant att följa den profetian. Framför allt med tanke på att Bollnäs bara slagit icke-slutspelslagen KVBS, Falun, Kungälv och Väners på bortaplan. Jag blir inte förvånad alls om Bollnäs går på en nit redan i kvarten.
Ref till "sommaren är kort" kan man köra i evigheter
Edlund han är kort, rekordet trilla bort
För ni har en hall, ni är tråkiga ni är trista
Hallan den är tyst, här hörs inte ett knyst
Vi vill inte vara här, ni är bara till besvär
Ni har en ful pingvin, ett luddigt litet svin
Sandvik det läggs ner, inga arbeten mer
Murèn tar ut ert lag, det var kul ett tag
Att festa det är kul, det märkte ni i jul
osv osv finns massa skojsigt att hitta på
Edlund han är kort, rekordet trilla bort
Hallan den är tyst, här hörs inte ett knyst
Vi vill inte vara här, ni är bara till besvär
Ni har en ful pingvin, ett luddigt litet svin
Sandvik det läggs ner, inga arbeten mer
Murèn tar ut ert lag, det var kul ett tag
Att festa det är kul, det märkte ni i jul
osv osv finns massa skojsigt att hitta på
Kommer topplagen att välja kvartsfinalmotstandare direkt efter avslutad match pa fredagskvällen?
Hoppas pa Hammarby. Dels har vi haft lättare mot dem och dessutom blir det mer publik. Samt närmare bortamatch och ingen hall...
En kvartsfinalserie mot SAIK känns tuff, nästan omöjlig. En kvartsfinalserie mot Hammarby är ocksa tuff, men inte omöjlig.
Hoppas pa Hammarby. Dels har vi haft lättare mot dem och dessutom blir det mer publik. Samt närmare bortamatch och ingen hall...
En kvartsfinalserie mot SAIK känns tuff, nästan omöjlig. En kvartsfinalserie mot Hammarby är ocksa tuff, men inte omöjlig.
Min dröm: SAIK väljer Broberg, för att de ser laget som jämnstarka med Sirius (trots förlust i Söderhamn och jämn match i mässhallen) och för att det Är liiite närmare och mer derbykaraktär (lite mer publik).
Hammarby väljer i sin tur VSK, eftersom den kvartsfinalserien drar lite mer folk än vad Sirius gör, samt att det är bra att eliminera VSK direkt sa att de inte far spela sig i form och dyka upp starka i en semi. Lika bra att spela ut VSK direkt om man ända har ambitionen att ta guldet... Dessutom behöver Bajen eventuella extrapengar.
Sirius möter i sin tur Edsbyn, en kvartsfinalserie som vi vinner, delvis tack vare Byns skador, men ocksa för att vi lagom till slutspelet är i form och har satt oss i lite respekt hos Byn.
Visst, jag tror inte pa mitt eget resonemang. Men man far drömma... ;-)
Hammarby väljer i sin tur VSK, eftersom den kvartsfinalserien drar lite mer folk än vad Sirius gör, samt att det är bra att eliminera VSK direkt sa att de inte far spela sig i form och dyka upp starka i en semi. Lika bra att spela ut VSK direkt om man ända har ambitionen att ta guldet... Dessutom behöver Bajen eventuella extrapengar.
Sirius möter i sin tur Edsbyn, en kvartsfinalserie som vi vinner, delvis tack vare Byns skador, men ocksa för att vi lagom till slutspelet är i form och har satt oss i lite respekt hos Byn.
Visst, jag tror inte pa mitt eget resonemang. Men man far drömma... ;-)
Massa text...
Jag vill inte förstöra dina drömmar, men om SAIK spelar sina kort rätt så spöar dom ett formsvagt Edsbyn imorgon och Villa bör enkelt plocka poäng mot KVBS vilket gör att Villa seglar upp på fjärdeplats och ni inte har någon möjlighet att möta Edsbyn i kvartsfinal.
Nä, ska man ändå drömma osannolikt kan man väl lika gärna drömma att vi slår ut SAIK i tre raka. Eller fyra förresten, så får vi avgöra på Studan.
"Ensam Ultras" måste vara forumets bästa användarnamn!!!
Saxat från Bandyförbundets hemsida:
Speldagar för SM-slutspelet
Kvartsfinaler:
-------------Grupp A---------Grupp B
Match 1...Tisdag 23/2.....Onsdag 24/2
Match 2...Torsdag 25/2....Fredag 26/2
Match 3...Lördag 27/2.....Söndag 28/2
Match 4...Måndag 1/3.....Tisdag 2/3
Match 5...Torsdag 4/3.....Torsdag 4/3
Saxat från Bajens hemsida:
Datumen för kvartsfinalerna är nu klara och ser ut som följer:
Kvartsfinalerna spelas följande datum oavsett vilken tabellplacering Hammarby kommer på
Kvart 1 Tisdagen den 23/2 Borta kl 19.00
Kvart 2 Torsdagen den 25/2 Zinkensdamm kl 19.00
Kvart 3 Lördagen den 27/2 Zinkensdamm kl 15.45
Kvart 4 Måndag eller Tisdag den1/3 eller 2/3 Borta (blir klart på fredag)
Kvart 5 Torsdag den 4/3 Zinkensdamm
Märkligt! Bajen har förtur att bestämma datum??
Speldagar för SM-slutspelet
Kvartsfinaler:
-------------Grupp A---------Grupp B
Match 1...Tisdag 23/2.....Onsdag 24/2
Match 2...Torsdag 25/2....Fredag 26/2
Match 3...Lördag 27/2.....Söndag 28/2
Match 4...Måndag 1/3.....Tisdag 2/3
Match 5...Torsdag 4/3.....Torsdag 4/3
Datumen för kvartsfinalerna är nu klara och ser ut som följer:
Kvartsfinalerna spelas följande datum oavsett vilken tabellplacering Hammarby kommer på
Kvart 1 Tisdagen den 23/2 Borta kl 19.00
Kvart 2 Torsdagen den 25/2 Zinkensdamm kl 19.00
Kvart 3 Lördagen den 27/2 Zinkensdamm kl 15.45
Kvart 4 Måndag eller Tisdag den1/3 eller 2/3 Borta (blir klart på fredag)
Kvart 5 Torsdag den 4/3 Zinkensdamm
Märkligt! Bajen har förtur att bestämma datum??
Har dom inte Ronny i sista matchen? Det garanterar väl minst tre straffar och en godtyckling mängd bonuspoäng?
Saxat från Bandyförbundets hemsida:
Fattar inte skillnaden.
Nä, det kanske inte är någon jätteskandal. Men jag trodde att E1 hamnade i grupp A och E2 i grupp B. Nu har ju Bajen redan placerat in sig i grupp A (eller åtminstone spikat de speldatumen) oavsett om de kommer 1:a eller 2:a.
Anledningen till att jag oroar mig är ett jag vill planera min kalender efter blåsvarts matcher. Om nu SAIK som alla tror väljer oss borde det i rimlighetens namn betyda att vi spelar enligt schemat i grupp B.
Anledningen till att jag oroar mig är ett jag vill planera min kalender efter blåsvarts matcher. Om nu SAIK som alla tror väljer oss borde det i rimlighetens namn betyda att vi spelar enligt schemat i grupp B.
Känns djäkligt svårt att sia om detta. Helt klart är ju att vi spelat sjukt bra mot normalt väldigt starka lag som VSK (4p av 4 möjliga) och Edsbyn (3 av 4). Vi fick en pinne på Zinkensdamm, och höll spelet uppe bra hemma, låt vara att det rasade ihop alldeles på slutet.
SAIK är ju det onda monstret. Vi har ju inte direkt skakat dem, och av någon anledning har inte de varit ur balans när de mött oss, vilket de ju behagat vara när de mött andra...
Vår relativt dåliga placering handlar ju om att vi varit dåliga mot svaga lag som Kungälv och Väners. Men nu slipper vi ju dem.
Skulle vi få SAIK så tror jag faktiskt at vi kan ta dem, trots vårt taskiga facit. Minns fjolåret, hur tokigt nära vi faktiskt var att sänka Byn. Skulle vi komma upp i den nivå vi visat mot VSK kan vi lugnt skaka SAIK. Tror dessutom att de skulle komma in i en massa negativa spiraler om vi stör dem - väljer de oss tror de nämligen att det skall gå lätt. Ödmjukhet är ju inte direkt en stapelvara i det där brukshelvetet. Så låt oss ta dem i första - sen psykar de ner varandra och åker ut snabbare än Muhrén hinner säga "alla vuxna är dumma".
Skulle det bli Bajen... Vilka fester. Skitmycket folk och bra tryck. Kommer att bli klassiskt. Och det fina med det är ju att Bajen inte kan vinna.
De jag fruktar mest är Bollnäs. De får gärna vänta till finalen om vi måste möta dem. Visa mig gärna i morgon kväll att jag har fel.
SAIK är ju det onda monstret. Vi har ju inte direkt skakat dem, och av någon anledning har inte de varit ur balans när de mött oss, vilket de ju behagat vara när de mött andra...
Vår relativt dåliga placering handlar ju om att vi varit dåliga mot svaga lag som Kungälv och Väners. Men nu slipper vi ju dem.
Skulle vi få SAIK så tror jag faktiskt at vi kan ta dem, trots vårt taskiga facit. Minns fjolåret, hur tokigt nära vi faktiskt var att sänka Byn. Skulle vi komma upp i den nivå vi visat mot VSK kan vi lugnt skaka SAIK. Tror dessutom att de skulle komma in i en massa negativa spiraler om vi stör dem - väljer de oss tror de nämligen att det skall gå lätt. Ödmjukhet är ju inte direkt en stapelvara i det där brukshelvetet. Så låt oss ta dem i första - sen psykar de ner varandra och åker ut snabbare än Muhrén hinner säga "alla vuxna är dumma".
Skulle det bli Bajen... Vilka fester. Skitmycket folk och bra tryck. Kommer att bli klassiskt. Och det fina med det är ju att Bajen inte kan vinna.
De jag fruktar mest är Bollnäs. De får gärna vänta till finalen om vi måste möta dem. Visa mig gärna i morgon kväll att jag har fel.
Ja jag är inte heller helt tveksam till att bli vald av SAIK, ingen press på laget och SAIK tror (och vet?) att de redan vunnit. Murren kan fortsätta gnälla
Guldinlägg på Red Farmers sida:
"Se till att överrösta bortasupportrarnas finurliga ramsa "Sandviken, Sandviken, Sandviken" (tror den gick så, är inte helt säker på om texten stämmer...) ikväll!"
Hoppas E-Byn tar en poäng och H-Byn två.
"Se till att överrösta bortasupportrarnas finurliga ramsa "Sandviken, Sandviken, Sandviken" (tror den gick så, är inte helt säker på om texten stämmer...) ikväll!"
Hoppas E-Byn tar en poäng och H-Byn två.
Jag tror SAIK väljer VSK. De vill spela i hall och det blir snöstorm nästa vecka. Dessutom är VSK kardinalpruttiga för öjneblicket och det vore onödigt att låta dem trampa igång i en kvartsfinal. Edsbyn är ett annat intressant val för SAIK (om de inte mot all förmodan torskar i kväll) eftersom de kommer att ha halva försvaret på lasarettet i nån vecka till. Det enda jag är helt övertygad om att ingen kommer välja frivilligt i kvarten är Broberg. Läskigt och irrationellt lag.
Hade VSK haft ett annat namn hade de varit allas* förstaval garanterat. Nu är alla rädda för dem ändå, trots form. "Palla möta Mesta Mästarna, asså."
*Utom SAIK för de har en storseger och en utklassningsseger mot Sirius den här säsongen.
*Utom SAIK för de har en storseger och en utklassningsseger mot Sirius den här säsongen.
Sutra, vad menar du med dåliga placering? Inför säsongen var vi kanske 10 laget i Sverige...
Äh, vafan. Låt ettan välja oss bara. Så mosar vi dem i första kvarten i en snömatch på Studan, tar andra av bara farten och avgör hemma i fjärde. Sedan får vi solstolsmotstånd i semin då vi möter Edsbyn som efter sin seger i femte avgörande på Sävstaås har Hedqvist, Kuben och Väli avstängda efter psykgrova matchstraff och dessutom tre till halvt ihjälslagna. Farmers muttrar om att det är sä jävla synd om Byn och sedan i finalen vänder vi ett halvtidsunderläge mot Ba - vi som aldrig kan vinna en final - jen.
Frågor på det?
Frågor på det?
Jag tror inte Sutra tycker vår placering är dålig (det tycker väl ingen vettig människa?), tror han menar att med några flytpoäng här och där så hade vi varit topp-4 i den fånigt jämna tabellen.
Flytpoäng finns inte, vi har missat några matcher som jag tycke vi ska ha vunnit, främst Broberg borta och Kungälv.
Är bandy den enda sport som är undantagen flytpoäng?
Flytpoäng finns inte
Ok, skicklighetspoäng då.
Äh, vafan. Låt ettan välja oss bara. Så mosar vi dem i första kvarten i en snömatch på Studan, tar andra av bara farten och avgör hemma i fjärde. Sedan får vi solstolsmotstånd i semin då vi möter Edsbyn som efter sin seger i femte avgörande på Sävstaås har Hedqvist, Kuben och Väli avstängda efter psykgrova matchstraff och dessutom tre till halvt ihjälslagna. Farmers muttrar om att det är sä jävla synd om Byn och sedan i finalen vänder vi ett halvtidsunderläge mot Ba - vi som aldrig kan vinna en final - jen.
Frågor på det?
Lirade mest på kul en slant på Sirius som mästare till 100 ggr efter Edsbynmatchen. Med din beskrivning känns oddset rätt så vasst.
Frågor på det?
Det där scenariot har jag sett framför mig hela säsongen. Nu är det färdigmörkat. Dags att köra över alla penningdopade plastlag och visa vad sann laganda kan åstadkomma!!!! (+en hel del kvalité).
Hade VSK haft ett annat namn hade de varit allas* förstaval garanterat. Nu är alla rädda för dem ändå, trots form. "Palla möta Mesta Mästarna, asså."
SAIK har 15-6 mot Gurkjävlarna.
SAIK har 8-2 mot Byjävlarna (och i kväll krossar de väl dem på nytt).
SAIK har 14-14 mot Villaasen (en förlust).
SAIK har 7-8 mot Brobögarna (en förlust).
SAIK har 20-3 mot Sirius (!).
Så, stryk Villa och Broberg. SAIK kommer inte att välja Villa eller Broberg.
SAIK väljer alltså mellan Edsbyn, Västerås och Sirius. Men jag tror ändå att de tycker att Edsbyn (2000-talets mesta mästare) och Västerås (tidernas mesta mästare) är mer skräckinjagande lag än ett lag de krossat med 20-3 på två matcher. Tyvärr.
Däremot tror jag det är högst osäkert att Hammarby skulle välja oss. Vi har hotat dem två säsonger i rad nu. Nä, så det blir nog SAIK i kvarten oavsett om de vinner serien eller ej.
Haha SIRIUS-Västerås i finalen!
Detta ser ju onekligen fantastiskt trevligt ut! Rätt halva och rätt motstånd! Nu jävlar ska vi ge köpebajen en fight!
Bajen - Perfekt
Fan vad glad jag blir! Livet blev helt plötsligt så jävla mkt bättre! Kan inte beskriva i ord hur glad jag blir över att slippa åka upp till mässhallen.
Byn fick tydligen Kuben rätt allvarligt skadad idag (förmodad hjärnskakning). Om det inte kureras lite spelare för dom måste dom få det rätt svårt mot Villa.
Bästa som lottningen man kunde hoppas på, nu är det bara att full fart som gäller.
Fy fan vad Bollnäs har fula matchställ, kan det verkligen vara tillåtet?
Fan också, jag ville verligen ha laget med mässhallen, nu blir det två utomhuslag, synd
Perfekt med Hammarby i kvarten. Otroligt skönt att slippa åka tilll Göranssonbygget.
skönt att slippa åka dit men jag tror fortfarande att vi hade haft en bra chans där
Mot saik? Vi hade varit totalt chanslösa.
Några som jag personligen tror har svårt att klara kontraktet för nästa år år Flustret. Jag, Brukarn, Godske och Doktorn skulle dit efter matchen och kolla lottningen. Gick väl så där halvbra, en vaktjävel stod i attackställning och ställde den berättigade frågan "Och hur gamla var det här då [sic]?". Funkade bättre att komma in på Alex.
Några som jag personligen tror har svårt att klara kontraktet för nästa år år Flustret. Jag, Brukarn, Godske och Doktorn skulle dit efter matchen och kolla lottningen. Gick väl så där halvbra, en vaktjävel stod i attackställning och ställde den berättigade frågan "Och hur gamla var det här då [sic]?". Funkade bättre att komma in på Alex.
Menar du på allvar att ni inte kom in? Vilket jävla skämt!
Sirius-Hammarby blir en höjdare. Hammarbuy fick 150 000:- för seriesegern och det lär ju bli rätt smockat med folk både på Studan och Zinken. Vi har bara förlorat mot Brajjen en gång på två år, det är något vi kan ta med oss in i kvartsfinalserien. Det kommer bli så jävla kul. Taggitagg!
Fy fan vad Bollnäs har fula matchställ, kan det verkligen vara tillåtet?
Pfft.. Dräkterna är inte självlysande längre - cred. Aldrig förr har väl Bollnäs haft snyggare dräkter än denna upplaga? And btw: VP Bandy finns inte längre!
Vadå hade dom 45-årsgräns eller?
Jag antar att Sirius kansli fixar bussar till torsdagsmatchen i Stockholm. Nagon som har koll? Annars skulle det ju vara kul att inta ett par tagvagnar och att sprida vart vackra budskap i tunnelbanan.
Vinner vi i första matchen pa Studan sa blir detta riktigt, riktigt kul...
Intressant för övrigt at SAIK valde VSK. Jag trodde liiite pa att detta skulle vara möjligt. VSK är i usel form och lika bra att vinna mot dem i kvarten istället för att ge dem chansen att spela sig i form till semin mot lite svagare motstand.
Vinner vi i första matchen pa Studan sa blir detta riktigt, riktigt kul...
Intressant för övrigt at SAIK valde VSK. Jag trodde liiite pa att detta skulle vara möjligt. VSK är i usel form och lika bra att vinna mot dem i kvarten istället för att ge dem chansen att spela sig i form till semin mot lite svagare motstand.
Blir kul att åka upp en gång till mot Uppsala. Hoppas dock på lite mer motstånd på läktaren denna gång...
/seriesegrarna
/seriesegrarna
Håll dig till dit egna forum.
Hahahah, va? Mer motstånd från er hoppas jag att du menar i så fall. Eller ja, hoppas och hoppas. För min del får ni gärna fortsätta trumma lite var femte minut, ni behöver inte bli bättre. Ni får dock gärna skippa fyrverkeripjäskastandet den här gången.
Men dra härifrån, c001_b4j4r3_93.
Någon som vet varför mickel uteblev igår? Var han "sjuk"?
Mickel vilade!
träffade honom på läktaren- ont i ljumsken. mest en säkerhetsgrej att han vilade som det lät
Hahahah, va? Mer motstånd från er hoppas jag att du menar i så fall. Eller ja, hoppas och hoppas. För min del får ni gärna fortsätta trumma lite var femte minut, ni behöver inte bli bättre. Ni får dock gärna skippa fyrverkeripjäskastandet den här gången.
Du kan ju inte mena att ni hördes mer än vad vi gjorde förra matchen? skandal om ni tror på det själva...
Jag såg mest lite fulla korthåriga herrar som stod och hetsade nedanför läktaren. Men det är ju oftast så stockholmslag arbetar på läktaren.
Sen vill jag också tillägga att det var märkligt att brajjen inte ens hade en klack på plats när vi mötte dom på zinken. Jag såg några flaggor som viftades men det var allt.
Sen vill jag också tillägga att det var märkligt att brajjen inte ens hade en klack på plats när vi mötte dom på zinken. Jag såg några flaggor som viftades men det var allt.
Var det Bajen som spelade på Zinken? Trodde det var SAIK, ungefär samma drag
Clowner med trummor är clowner med trummor, oavsett om dom håller på Bajen, Bollnäs eller VP!!!
Sutra, vad menar du med dåliga placering? Inför säsongen var vi kanske 10 laget i Sverige...
Jag skrev ju realtivt, och det var i relation till de finfinaresultaten mot nämnda lag. Kan ju lägga till hemmautskåpningen av Villa där också.
Klart att placeringen är grym! Fantastiskt att ni går till slutspel för andra året i rad! Ha kul nu och visa dem som tror att detta blir lätt för Bajen att de har fel!
Sirius Hej!
Kul start på kvartarna. Bara SAIK av topp-fyra lagen som avgick med seger och det var ju i sudden. Långnäsa för Bollnäsorna som tappar 2-0 med 10 kvar till 2-3 förlust.
SAIK:s Ola Grönberg intervjuad i gd:
– Västerås har många rutinerade spelare som varit med i många SM-slutspel. Vi vet att de är bra och har förväntat oss riktigt tuffa och täta matcher.
• Och ändå valde ni att möta dom?
– Ja, men att få spela inomhus kändes viktigt. Ta som i går när det var 15-20 grader kallt. Nej, då är det bättre så här.
Vilken usel motivering till sitt val. Hoppas dom får spela i kyla, snö och regn så kan dom ju gråta en skvätt.
– Västerås har många rutinerade spelare som varit med i många SM-slutspel. Vi vet att de är bra och har förväntat oss riktigt tuffa och täta matcher.
• Och ändå valde ni att möta dom?
– Ja, men att få spela inomhus kändes viktigt. Ta som i går när det var 15-20 grader kallt. Nej, då är det bättre så här.
Vilken usel motivering till sitt val. Hoppas dom får spela i kyla, snö och regn så kan dom ju gråta en skvätt.
ska det föreställa idrottsmän? skämmes för fan
Thomas >>
Men det är ju fantastiskt. Då slipper man ju möta saik så länge man inte har hall.
Men det är ju fantastiskt. Då slipper man ju möta saik så länge man inte har hall.
Om SAIK går till final får väl västra utföra någon slags ovädersdans runt studan lagom till finaldagen. Skulle vara klart roande att höra Ola skylla finalförlusten på dåligt väder.
Skådar väderprognoserna för lördag och ser +1, styv kuling och sjukt mycket snö. Intressant. Vad ska Tramsin göra åt det tro?
Saxat från arbetarbladet inför SAIK-VSK:
"Notera att...
... matchen riskerar att spelas utomhus eftersom taket på Göransson Arena är hårt ansatt av all snö. I går kväll fick arenan, som höll på att städas ur efter rally-SM, utrymmas av säkerhetsskäl.
... SAIK inte vunnit efter ordinarie tid på tre raka matcher.
... SAIK spelar med samma lag som senast.
... SAIK fick träna utomhus på Jernvallen i går pga rally-SM."
Hoppas på utomhusspel då i 3x30 och konstant nederbörd. SAIK valde ju VSK mycket för att slippa lira utomhus.
"Notera att...
... matchen riskerar att spelas utomhus eftersom taket på Göransson Arena är hårt ansatt av all snö. I går kväll fick arenan, som höll på att städas ur efter rally-SM, utrymmas av säkerhetsskäl.
... SAIK inte vunnit efter ordinarie tid på tre raka matcher.
... SAIK spelar med samma lag som senast.
... SAIK fick träna utomhus på Jernvallen i går pga rally-SM."
Hoppas på utomhusspel då i 3x30 och konstant nederbörd. SAIK valde ju VSK mycket för att slippa lira utomhus.
Öh. Rally-SM. Och Melodifestival. Fan, vilken tur för bandyn att det finns hallar.
Det snöar för fullt i Sandviken och matchen spelas på Jernvallen. Takrisk för mässhallen, hurra!
Ja det är ju oändligt roligt att SAIK som valde hallag för att få spela inomhus istället får spela ute hemma! Fiaskohallar!
Stor humor!
Bandyhall - ett förfall, bandyhall - ett förfall, bandyhall - ett förfall!
Bollnäs-Broberg på Kunskapskanalen - sevärt. Hampus på linjen, håll hårt i porslinet, garligur.
Garry har bytt till bandyservis i slagtålig hammarplast.
Garligur kanske kör med papptallrik, plastbestick och plastmugg. Klokt.
2-0 till Bollnäs nu. Ser stabila ut.
2-0 till Bollnäs nu. Ser stabila ut.
Förresten är jag bitter på att vi inte värvade Forslund. Han skulle passa utmärkt i Sirius.
"För det första har vi en domare som inte kan bandy. Jag är glad över att han vet om timeout-regeln." Brobergs bittra tränare om Fager/Hampus/random. Vilken jävla pajas-timeout.
Kändes som den timeouten var till för att ta bort fokus från domaren och då är den inledningen ganska obegåvad.
SAIK spelar ute, stor humor
Brobergs tränare sade inget konstruktivt under time out:en, enbart domargnäll.
Brobergs andradräkter är jäkligt snygga. Bandyversion av HBK:s dräkter. Blå-svart! Brobergs tränare är för övrigt patetisk. Fager har haft sämre kvällar, ingen domarkatastrof.
Heter man Svenne Olsson har man rätt att vara patetisk!! Kultnamn på en bandytränare!
Kung Bore hatar bandyhallar!!!
Kung Bore hatar bandyhallar!!!
Tack vare Kung Bore behöver Garligur inte leka med bensindunken i onödan.
Fager va inte bra det lilla jag såg
2 dm mer snö gör nog susen i Sandviken
Hallar raaaasar ned bland våra fjällar
Vinterns drivor knäcka deras tak!
Edlund verkar glad att slippa mässhallen iaf:
http://gd.se/sport/bandy/saik/1.1850054-ute-i-kylan-na-nu-ar-saik-inne-i-matchen-igen
Vinterns drivor knäcka deras tak!
Edlund verkar glad att slippa mässhallen iaf:
http://gd.se/sport/bandy/saik/1.1850054-ute-i-kylan-na-nu-ar-saik-inne-i-matchen-igen
Riktigt ute-positiv artikel! Nice!
Mysigt. Undrar vad Tramsin och hans anhang säger om denna hyllning till äktbandy.
Grinlund höjde sig en aning nu, i mina ögon.
"För även om det ”bara” kom drygt 1 500 så var det en betydligt bättre stämning än det varit inne i Göransson med sittande publik under säsongen. Och SAIK gjorde sitt bästa för att glädja sina supportrar." Just precis!
Var det inte ex17 som ställde sig frågande till att det skulle bli sämre stämning med sittplatser..? ;-)
Var det inte ex17 som ställde sig frågande till att det skulle bli sämre stämning med sittplatser..? ;-)
Märkligt att den där artikeln har slunkit genom hallobbyns hårda censur.