CarlApan
· 2010-02-17 22:23
· 3374 visningar
Kul med en fredagsmatch på hemmaplan. Nu kör blåsvart på av bara farten och slår ett bortasvagt bollnäs med 5-2. Hoppas på 2012 i publiken också.
Såg också att flurran kör den nödvändiga pytten + bärs för 40 pix. Inte illa.
Finns det redan en sån här tråd eller är det nån slags kollektiv utfrysning?
Jag tycker det luktar konspiration på långt håll. På nåt sätt måste ni ha blivit omvända av tramis och nu vill alla ha hall. HAHA nu är jag er på spåren.
Tror folk är mer päpp på slutspelet. Apropå Flustret så ville Kaveh att vi skulle dra dit i stället för till Alexander, tanken är väl att vi ska vara nån slags bandyclowner som sjunger och är glada så After Work-folket får nåt att titta på. Nej tack.
Jag har inte lyckats konfirmera det där med 40 spänn för öl och pytt, därför luktade tråden konspiration...
#4 ·
johann
· 2010-02-18 19:34
alexander är mitt andra hem
Du kan va en konspiration. Kolla här liksom [link]http://www.siriusbandy.se/[/link]
Steffe >> Jag tror att saik och brajjen vinner sin sista match så därför är den här matchen superviktig för att slippa möta saik ju. För ettan får väll bara välja mellan åttan å sjuan?
Jag ser inget om Pregame på officiella.
Enligt en annan tråd så får det väljas fritt mellan 5-8 av 1:an och 2:an.
Ja du har rätt Thomas. Det var jag som missuppfattade infon på svenskbandy.se. Fan också.
Hursomhelst tycker jag att det är sjukt viktigt att gå in i ett slutspel med tre raka vinster i ryggen ist för en förlust.
#9 ·
Joint
· 2010-02-18 21:04
Bollnäs Flames kommer att röja sönder Klustret med start kl 16.
Det vore jävligt respektingivande att gå in i slutspelet med tre raka. Kör!
#10 ·
John
· 2010-02-18 21:43
5-1 inför 2027
Självklart skall man stödja Alexander framför Flustret denna gång. Min lojalitet köps för en säsong per sport i taget.
Jag chockar alla (mest Brukarn) genom att tro att Sirius vinner i dag.
#12 ·
ex17
· 2010-02-19 09:40
CarlApan, 1:an väljer fritt från lag 5-8 och Kaveh vill nog ha er på Flurran för att just det är IKS samarbetspartner.
Fast i år fanns inget samarbete från säsongsstart (iaf kommunicerades inte det) och Flurran har heller inte haft öppet alla matcher. Alex har varit kanon och då bör de också belönas med vår lojalitet.
disteffe: Usch, det känns inte bra. Tur att matchen är betydelselös.
Har inget emot Flurran, men Alexander är ju faktiskt Västras samarbetspartner, och det går före.
#15 ·
Markus
· 2010-02-19 13:22
Viktigt med seger i kväll. Det gör att vi gar in i kvarten med ordentligt självförtroende. Samt att SAIK/Hammarby har respekt för oss. Samt att fler medgangssupportrar kommer pa tisdag eller onsdag nästa vecka för att se den första kvarten. Och det ger ju spelarna extra energi, som det brukar heta, vilket inte skadar.
Om Sirius kör över Bollnäs och Broberg stortorskar mot Hammarby, samtidigt som VSK torskar hemma mot Vetlanda... Finns det inte en chans da att Broberg och VSK blir valda före Sirius? Nej, jag tror inte pa mina egna spekulationer, men det skulle vara skönt att slippa de tva bästa lagen redan i kvarten... Även om jag tror att vi har en riktig chans mot Bajen, vi har skakat dem förr... Gäller bara att i vinner match ett pa Studan, annars är det nog godnatt.
#16 ·
Joint
· 2010-02-19 13:48
Förlust med 3-6 inför 1500 Uppsalabor och 100 bönder.
Aldrig 1500 på läktaren i snöblistern. Max 1000. Men seger blir det. Med tanke på att det bara kommer att gå att spela bandy ca 30 min tot i kväll stannar nog siffrorna vid 8-1 till Sirius.
#18 ·
RRR
· 2010-02-19 20:59
typ 1300 nånting och 2-2 i en avslagen match
#19 ·
Joint
· 2010-02-20 00:26
Försvaret (och våra hörnmur/rus + Sälen) börjar bli riktigt stabilt. Känns bra.
Apropå stabilt. man är inte dödsaförvånad över att Bollnäs släppt in färstast mål i serien. Guuken trökbandy.