← Sirius Bandy
Kvartsfinal 1: Sirius - Hammarby
Joint
· 2010-02-21 19:05
· 13186 visningar
Snart smäller det!
Men, jag ställer mig lite frågande till att höja biljettpriserna nu under slutspelet. Visst är det befogat, men förra året var det om jag minns rätt samma priser som i grundserien och då kom det ju som bekant mycket folk. Hoppas att vi kan fylla Studan ånyo.
Päääääpp!
#1 ·
ex17
· 2010-02-21 19:42
Min åsikt är att priset egentligen är för lågt då jag tippar det kommer bjudas på en ordentlig fight som går till 5 matcher...
#2 ·
haze
· 2010-02-21 20:08
De flesta bandyintresserade betalar säkert den där extra femtiolappen utan att blinka. Men frågan är väl hur de som inte gå på bandy till vardags resonerar? Har också för mig att man inte höjde priset förra säsongens slutspel. Nåja, Bajen bör ju locka rätt mycket mer än Vetlanda i alla fall. Nyfiken på hur mycket folk det blir. Att komma släntrande 18.55 och knata upp till västrasektionen bör i alla fall bli rätt problematiskt.
Bra tippat ex17. Hoppas du får rätt!
Mja är lite rädd för att prishöjningen är lite att skjuta sej själv i foten men hoppas jag får fel.
Aldig riktigt fattat den där liknelsen, att skjuta sig i foten tycker jag är ganska ballt. Tror basisten i ZZ Top har gjort det två gånger. Med samma revolver.
Jobbigt å lira bandy efter det dock.
#6 ·
Tifo
· 2010-02-22 00:10
Jag tycker att det är helt ok att höja lite till slutspelet och tror inte det kommer påverka publiksiffrorna nämnvärt.
Vad gäller matchen tycker jag att vi ska vinna den! Jag har tänk lite på det här och först var jag inne på att vi skulle köra över de i tre raka för att spara lite på krafterna till semin, men det är nog fan smartare att släppa en match på Zinken för att få en till hemmafight med alla extrapengar det innebär samt glädjen att avgöra för hemmapubliken.
#7 ·
Joint
· 2010-02-22 00:17
Lördagens match ska bandas (läs: spelas in på den inspelningsbara DVD:n). Sänds i huvudkanalen, SVT2. Grymt. Hälsingekvart dagenefter i (hehe) Kunskapskanalen. Jag är fett med pepp.
Bra att du bandar joint då kan jag bränna av 300 ex, som jag sen med jämna mellanrum ska skicka till tramsin. Måste vara tungt när hans bajjen åker ut i 3 raka varav en match visas i tv.
#9 ·
Sutra
· 2010-02-22 06:41
Vet ni hur man kan se eller höra våra matcher på nätet? Är det strim och grejer?
#10 ·
ex17
· 2010-02-22 07:17
Äh, 150:- spänn för underhållning...
Kan man tolka detta som att e17 har alltså jixnat matchserien???
Tvivlar på att spelare kan jinxa. Dessutom känns hela kvarten ojinxbar enligt mig. Men Brukarn har väl sista ordet. Jag tror vi har all anledning att återkomma till det här senare, som André Pops skulle sagt.
Jag hoppas på vinst med 4-3 inför 3989 pers (sjukt kallt).
#14 ·
Markus
· 2010-02-22 09:59
Nagon som vet hur snart efter matchen SVT lägger ut den pa nätet? Jag ska pa en 60-arsfest pa lördag klockan 17 som jag inte kan missa... Sa dessvärre kan jag bara se kvart 1 och 2 live. Min plan är att ga pa festen pa lördag, sedan rusa hem och se matchen via nätet och leka att det Är en livesändning. Gäller bara att jag lyckas halla ögon och öron stänga, sa att jag inte vet hur matchen slutade.
Med rätt inställning och med mycket självförtroende sa tror jag att Sirius tar kvart 1. Och da blir det spännande i kommande matcher...
#15 ·
Markus
· 2010-02-22 10:01
Om inte vädret är bedrövligt sa hoppas jag pa 5 000 personer. Om nu 1 000 ska komma fran Stockholm, som star i dagens UNT. Pa seriematchen mot bajen kom ju drygt 2 500 i daligt väder samt att Almtuna samtidigt hade hemmamatch. I en kvartsfinal bör mycket, mycket mer folk komma...
#16 ·
Sutra
· 2010-02-22 10:01
Vet ni hur man kan se eller höra våra matcher på nätet? Är det strim och grejer?
Jag har lusläst de turkiska tv-tablåerna och det verkar tunnt med bandy. Jag kommer hem till finalen, men som sagt, ni som är lite mer moderna i era medievanor; hur kan jag få mig blåsvart slutspel till livs?
Värmebölja att vänta enligt yr.no. Knappt -15C imorgon vilket dock begränsar publiknärvaron till 3578.
#18 ·
Markus
· 2010-02-22 10:13
Jag tycker att bandy är som charmigast när det är kallt och gärna lite snöigt. Men jag vet att inte spelarna instämmer. Dessutom blir det extra trevligt att dricka whiskey eller cognac.
#19 ·
haze
· 2010-02-22 11:04
Tycker skamgränsen är 5000 i morgon oavsett väder trots OS och ner mot -15.
OS-programmet utgör väl inget hot i morgon. Men det är väl skit samma, som sagt. Det bör vara 4-5000 hur man än vänder och vrider på det.
Sutra: Om matchen sänds i SVT 2 så går det förmodligen att se den direkt i SVT play också. Åtminstone kommer de säkert att lägga upp den i sin helhet efteråt.
Själva matchen då? Bra feeling, men är lite rädd för Einarsson. Fan, vad snabb han är!
Några säkra tips dock:
* Pizzone-Elving sitter minst 20 minuter.
* Sälen tar minst två av Bajens tre bonusstraffar.
* Eskhult kommer punktas utan åtgärd.
* Hammarbyfansen kommer att skämma ut sig.
* Resultattavlan kommer att visa korrekta siffror och tidsangivelser vid ett tillfälle under matchen. Strax efter avslag.
#21 ·
John
· 2010-02-22 11:48
Tror hypen och publiken strömmar till först vid en den andra hemmamatchen i kvarten. Nu får vi nöja oss men 2851.
Andra hemmamatchen blir det över 10 000 på.
#22 ·
Joint
· 2010-02-22 12:12
Det är lördagens match som sänds i SVT2/SVT Play.
Det lär bli en hel del brajjare på plats. Över 5 000 ska det väl bli. Samtidigt vet jag inte om det marknadsförts så hårt? Förra året var det ju tv-reklam bland annat. Var ute i god tid och ta plats på Västrasektionen innan den fylls av tysta gubbs som inte sjunger.
#23 ·
haze
· 2010-02-22 12:18
VSK kör fri entré mot SAIK i första kvarten och det är väl ganska logiskt. Tråkigt lag i en tråkig hall vill ingen betala för.
#24 ·
Joint
· 2010-02-22 12:20
Hur många gånger har VSK bjussat på inträdet i år? Mint fyra gånger alltså.
"ABB pays for everything!"
#26 ·
Markus
· 2010-02-22 13:59
Västeras nya hall har väl inte direkt blivit en jättesuccé. Mindre än 500 personer ser svenska mästarna i en avslagen sista seriematch mot Vetlanda. Jag som tycker att 1 300 i kyla mot Bollnäs inte var nat vidare...
[Jag vet att detta var off topic...]
Var vämer folk och fä i morgon? Flurran eller Alexander?
Alexander
Från?
#29 ·
ex17
· 2010-02-22 14:48
Men VSK har samma snitt som oss...
#30 ·
Joint
· 2010-02-22 15:06
Fast Sirius har väl inte bjussat på inträdet tre gånger denna säsong? Dessutom har väl bara VSK haft riktig stämning i en seriematch i år?
Krossa Brajjen!
#31 ·
Markus
· 2010-02-22 15:13
Vi snittar sju personer mer per match än VSK ;-) Detta trots (eller tack vare?) avsaknaden av hall
http://www.svenskbandy.se/t2.aspx?p=1428423
Hoppas spelarna minns hammarbymatcherna fran förra säsongen och upprepar det spelet och de resultaten...
#32 ·
John
· 2010-02-22 15:17
Jag tänkte hinna till alexander från kl 16-16.30.
kommer vid 16:15
Dyker väll upp vid 16,30 tror på alex tror ja..
Håller med i Joint.
Se till att komma i tid nu ifall det skulle bli mkt folk.
#36 ·
haze
· 2010-02-23 07:37
Bra jobb av UNT med en rejäl dos webb-TV från gårdagens träning.
Nu börjar man känna sig smått laddad. Att fokusera på arbete blir inte lätt idag.
Sluta läs forum ex17! In och käka taggtråd istället. Det är match snart! Fast det är klart, det här kanske räknas som virtuell taggtråd...
#38 ·
ex17
· 2010-02-23 10:48
Du har så rätt... taggtråd behövs inte, jag käkar lite på mitt galler om det behövs...
Kom i tid nu människor, det brukar vara lite dåligt med det normalt sett.
Du har så rätt... taggtråd behövs inte, jag käkar lite på mitt galler om det behövs...
Superpappan tänker på allt! Medhavd matsäck.
#41 ·
Sakul
· 2010-02-23 11:43
Kom i tid nu människor, det brukar vara lite dåligt med det normalt sett.
Ord. Det funkar att komma 1 minut innan avslag i serielunken, men idag lär det garanterat bli utspritt och jävligt.
#42 ·
RRR
· 2010-02-23 12:43
Glöm inte att vifta med flaggorna, och KOM I TID!
#43 ·
Sutra
· 2010-02-23 12:58
Sjung! Ös! Vifta! Vinn!
Ord, Sutra! Rena rama ramsan, jö!
#45 ·
Sutra
· 2010-02-23 13:20
Tack för tips om UNT:s webb-tv. Fast det såg läskigt ut när de hackade sönder isen. Men Sanffy ved såklart hur man gör.
Järnet nu!
Är sjuk och följer matchen på nätet/text-TV, om Sirius vinner så hoppas jag att jag kan gå nästa hemmamatch, däremot är jag nog lite för svag för att åka till Zinken som jag hade tänkt mig från början.
S L
#47 ·
Sutra
· 2010-02-23 20:00
Sådärja!
Japp, nu blir det alla gånger en till match på studan. Hoppas att jag hinner blir frisk.
S L
Enda hemmamatchen jag missat den här säsongen... Fast det blir ju en till!
Är nån förvånad över att Bajsens "fans" skämmer ut sig igen?
#51 ·
RRR
· 2010-02-23 21:06
Va var det några på Studan idag? Jag hörde fan inga
Dom som hoppade på mej verkade iaf ha klara Bajsensympatier.
Va? Fick du stryk?
Inte direkt, men det var väl mer tur än skicklighet. Däremot så var det två fina gossar som försökte sno flaggorna, ett tjugotal andra Mensamedlemmar som hetsade, avslutat med ett polisknä i ryggen.
Inne på VÅR arena.
#55 ·
Joint
· 2010-02-23 21:25
Det var en kille som stod utanför pressrummet och blängde på oss när vi packade ihop flaggorna. När vi börjar gå med flaggorna hoppar han över stängslet. Då fattar jag ju att det är något på gång, när BB stod stilla stod snubben still och blängde på honom. Jag lade märke till det och meddelade polisen det, varpå när jag pekar så är flagghögen i luften. Därefter uppstod det lite tumult och det var väl ett 20-tal muppar däromkring. Som tur var blev ingen Siriussupporter mig veterligen skadad och flaggorna är i behåll.
Vilken otrolig match! Men segerns sötma kom av sig lite just nu.
#56 ·
ex17
· 2010-02-23 21:30
Tragiskt nog var det ju killar på sportlov.
Hur som helst, skön seger!
Ungefär som Joint sa. Jag hade kunnat klara mej utan nacksvingen från polisen dock. Vi kan väl säga att jag är milt kritisk till säkerheten.
Riktigt skön seger ja! Lagom spännande på slutet också så man fick valuta för prishöjningen.
Flaggstöld och hets är ju tråkigt. Ska man lägga om taktiken och vinna i tre raka för att slippa bjuda hit dem igen kanske? Man går ju förstås miste om lite extra intäkter... ja.. jag vet inte.. grabbarna på isen får bestämma i den frågan.
Det är väl en sak om det händer på Zunken, men jag ska väl för i helvete kunna gå 50 meter på Studan utan problem.
#60 ·
Joint
· 2010-02-23 21:48
Riktigt dålig säkerhet av alla inblandade: Sirius, Hammarby och polisen. Det stod två poliser utanför pressrummet i andra halvlek men inte EFTER matchen. Inte en polis eller ordningsvakt vid Västra Sidan. Det är inga problem när man möter Edsbyn eller Bollnäs, men mot Hammarby och andra storstadslag får man räkna med att det kan uppstå problem. Redan efter förra matchen då Bajare kastade in fyrverkerier borde man från arrangörens (Sirius) sida förstå att det skulle kunna eskalera eftersom att denna match var av betydelse också.
Jag kände på mig detta. Västerås blev av med sin banderoll på Zinken senast läste jag. Det var ett varningstecken.
Jag ska kontakta polis och klubb i morgon och prata. Fortsättningsvis vill jag ha polisiär hjälp med att transportera flaggor efter match, när man möter lag som Hammarby och AIK. Det är ju inte första gången det inträffar heller.
Sen var det inte enbart sportlovsglin, minst 10-15 stycken var vuxna människor.
Kontakta UNT också. Tyckte jag såg Dunder där nånstans.
#62 ·
Joint
· 2010-02-23 21:57
OK. Ja, detta borde de ju skriva om. Medier brukar ju gilla den här typen av nyheter också. Men det är fan inte okej att helt oprovocerat bli överfallen och sådant där ska inte behöva inträffa. Katastrofal säkerhet.
Ni noterade väl årets, nej årtiondets, nej århundrades prestation på Studan ikväll? Kyller ligger 5-10 meter efter Brajjaren som kontrar efter den misslyckade hörnan i början av första halvlek, men åker ikapp och förbi och bryter!!!
Jag tror ALDRIG jag sett honom åka skridskor sådär. Normalt lever han ju på att läsa spelet eller haka sig med!! Kan Mickel eller ex17 fått fel tröja i början av matchen??
:-)
Det var snyggt.
#65 ·
ex17
· 2010-02-23 22:07
Jag förstår er till fullo men frågan är om det ger bad will eller good will att dra det i media? Ta en kontakt med klubben och min syster som håller i säkerheten och be om bevakning vid en ev 4:e match.
#66 ·
ex17
· 2010-02-23 22:08
Garry, vad tänkte du på då? Något jag missat angående tröjbyte? =)
#67 ·
Joint
· 2010-02-23 22:10
Fru Säkerhetschef får ta sig en funderare...
#68 ·
ex17
· 2010-02-23 22:15
Som jag sagt tidigare är IKS en liten organisation som håller på att byggas upp och är inte där ännu. Bandyn har ju varit befriat från större problem och polisen kommenterade denna match innan att de skulle ha 2 man (kan ha fel här) på plats om inget inträffade. Men uppmärksamma problemet och förslag till lösning så kan jag nästan lova förbättring. Jag blir inte förvånad om det kommer vara polisbevakning vid en ev 4:e match. Tilläggas bör väl att syster sköter även säkerheten under finalen de senaste 3-4 åren så måste nog säga att hon har rätt bra koll.
All skuld ligger hos idioterna. Tyvärr är det dock så att när man vet att ett lag har problemsupportar så får man väl anpassa sig efter det. Jag tycker personligen att det ger ännu mer badwill att sopa grejer under mattan bara för att Sirius är en liten organisation.
#70 ·
Joint
· 2010-02-23 22:26
Som sagt, man borde kunnat räkna ut att det skulle eskalera inför den här matchen. Förra gången Bajen var på besök betydde matchen inte speciellt mycket, ändock hetsade de och kastade in fyrverkeripjäs på isen, som hade kunnat varit av värre sort och det hade kunnat sluta riktigt illa. Vem minns inte 08-derbyt när Hammarbyarna kastade in en jättebomb mot AIK:s målvakt? Ren flyt att han klarade sig oskadd. Hammarby har många "ligister", så är det. Verkar finnas en trångsynt syn på att Bajen är fläckfria. Bland annat UNT-signaturen "Olle Jansson" påstod ju förut att Bajarna är undantaget och så trevliga och bla, bla.
IKS borde ha kallat på betydligt fler poliser och betalat fler ordningsvakter. Det var Hammarby vi mötte, inte Edsbyn. Mot Edsbyn räcker det med fyra poliser på 9 000 pers, men inte mot Bajen.
Vår säkerhetschef har förresten fel gällande bengaler. Det finns inget som säger att det är förbjudet enligt svensk lagstiftning, eller hur JuristApan? =)
Men jaja. Kanonspel, Jocke och resten.
ex17 och resten av laget: Tack för en jävligt bra genomförd match!
Vår säkerhetschef har förresten fel gällande bengaler. Det finns inget som säger att det är förbjudet enligt svensk lagstiftning, eller hur JuristApan? =)
Njä dom går ju uppenbarligen att köpa så olagliga är dom ju självfallet inte men det beror ju på bandyförbundets/IKS egna säkerhetsföreskrifter.
#73 ·
OG
· 2010-02-23 22:39
... Jag blir inte förvånad om det kommer vara polisbevakning vid en ev 4:e match. ...
Gillar inställningen!
#74 ·
Markus
· 2010-02-23 23:07
Stort tack till Sirius för en helt underbar första ghalvlek där ni visar er kapacitet. och stort tack till västra sidan för härligt umgänge och kul efteröl på Alexander. men Uppsalaborna, hur kan det komma 2 600 i serien mot bajen (trots kasst väder och krock med Almtunas match) men MINDRE i en kvartsfinal!? Ser redan fram emot kvarten och blir överlycklig om vi kan spela någorlunda jämnt.
Vi ÄLSKAR er, Sirius! Siiiiiiiiiriussss... [hes]
#75 ·
Markus
· 2010-02-23 23:08
Ha överseende med mitt svammel, jag är trött efter whiskey och glädjerus... Ser fram emot kvart 2, det är min poäng.
Denna match var kult och hamnar på min topp 5 sedan sent 80-tal.
#76 ·
Joint
· 2010-02-23 23:11
Jaa... Vilken otrolig MATCH! Helt jävla underbar! Underbart Sirius!
Vill se foton från matchen.
Killen som smög efter mig och BB hade för övrigt mörkblåa Adidas träningsbyxor, lång beige jacka och var omkring 190 cm lång. Hoppas att han haffades och får tillträdesförbud.
#77 ·
Markus
· 2010-02-23 23:13
Fortfarande utam röst, men med sanslöst glädjerus... Vad m,enar Jocke med EVENTUELL fjärde match, är det jag som missar humorn, eller..?
SIIIIIIIIRIUS HEEEEEEEJ!
#78 ·
Markus
· 2010-02-23 23:14
Var är det uppvärmning på torsdag? på bussen, eller lämplig bar i Sthlm? ;-)
Det är du som missar humorn, ja.
Idioter som inte kan hålla sig ifrån våld ska aldrig få vistas på en idrottsarena.
#80 ·
Tifo
· 2010-02-23 23:28
Helt fantastisk kväll ikväll! Sirius spelade underbart i första, hamnade under stor press i andra men redde ut alla problem! Grym prestation av samtliga blåsvarta spelare idag! Och det känns så jävla gott att vi får en till hemmamatch! Från och med nu har vi verkligen allt att vinna och inget att förlora! Vi har redan överpresterat! Hela bandysverige räknade med att Bajen skulle ta oss i tre raka.. Tänk om tänk rätt!
Sedan är ju palavern med bajenkidzen efter matchen närmast tragikomisk, förutom om BB gjorde sig illa på polisen. Det är inte kul på något sätt. Men de där knattarna, en tvärhandhöga, som försökte mucka gräl var ju faktiskt nästan bara roliga. Vilket jävla skämt..
Men ändå tycker jag vi kan gå i samlad tropp med flaggorna efter nästa hemmamatch. BB ska inte behöva känna sig hotad på Studan. Det fixar vi!
#81 ·
Markus
· 2010-02-23 23:30
OK, har aldrig hävdat att jag är humorist.
Lycklig ikväll, jäklar vad bra vi var i första halvlek. bara jag som tycker att domare Fager, i vanlig ordning, blåste fördel Bajen? ;-)
#82 ·
Joint
· 2010-02-23 23:31
Ryktas (från en kompis som är AIK:are...) om ytterligare slagsmål vid stationen.
Gnaget (typ 30 pers) hade jagat bort alla Bajare, sen kom massa poliser.
#83 ·
Markus
· 2010-02-23 23:31
Jag hade bokat returresa till Bryssel måndag kväll, men nu blir det ombokning... :-)
#84 ·
Markus
· 2010-02-23 23:32
Pinsamma så kallade bandysupportrar. Förmodligen har de noll intresse av sporten.
Hade det bara varit kids så hade jag väl skrattat också, men dom som var runt mej i början var minst 18.
Jag tycker Fager var ett stort skämt. Han blåste utvisning för saker som var frislag och frislag för saker som var okej, och friade sånt som borde vara utvisning. Tycker han var ganska jämnt dålig.
#86 ·
Joint
· 2010-02-23 23:33
Som sagt, det var en del kidz men inte enbart...
#87 ·
Markus
· 2010-02-23 23:34
Instämmer, Bigbadda.
#88 ·
Tifo
· 2010-02-23 23:37
Ja det var några "vuxna" pajasar också helt klart, men de tröttnade ju ganska fort när de märkte att det inte var någon av oss som ville bråka. Men småglinen följde ju efter och höll på att tramsa. "Vill ni nått, vill ni nått!" Ja , dricka öl. Gå hem och lägg er..
Jag blev glad när snuten som lagt ner mej gjorde comeback och slängde upp ett av småglinen mot väggen. Det värmde i hjärtat.
#90 ·
Tifo
· 2010-02-23 23:56
Ja det var en duktig tackling!
#91 ·
Joint
· 2010-02-24 00:07
Nåväl, detta ska inte få förstöra segerns sötma något mer.
I morgon hör jag av mig till klubb och polis. Förhoppningsvis blir det bandyfest och inte sådana här tråkigheter fortsättningsvis.
#92 ·
nr 4
· 2010-02-24 00:24
Ja, Fager kommer nog inte att få döma mer denna säsong. Trots att han försökte så gott han kunde så lyckades han ju inte med sin uppgift som förbundsdomare och nu åker kanske bajen på ytterligare en dyr bortaresa.
Tråkigt att joint och bb blev påhoppade, hoppas att ingen gjorde sig illa. Det som är irriterande är att de där jäkla skithögarna troligast kommer att känna sig creddade om media rapporterar om händelsen, vilket lär ske.
#93 ·
nr 4
· 2010-02-24 00:26
Fantastisk match förresten! Starkt av laget. Och det var bara några korta minuter man hörde bajens klack när man stod mitt på den västra läktaren
Det är självklart att Bajsen åker på en till bortaresa, eftersom det nu krävs minst tre matcher till för dom att vinna. Vi spelar ju HBBHB.
#95 ·
Sakul
· 2010-02-24 06:26
Fan vad trött man blir på att höra om bajensvinen. Kan fan inte vara lätt att vara normal och hålla på Hammarby nuförtiden... För några sådana måste det ju finnas? Sen, vad fan vill de där svinen med Sirius!? RÄCKER det inte med gnagarna och djurgårdarna, de VILL ju också slåss. AIKarna skulle ju tom jävlas med att sno banderoll innan en fullkomligt meningslös skitmatch i cupen. Fy fan vad jag inte vill möta några förbannade jävla stockholmslag igen. Typ BP går väl an.
Matchen var helt sjuk. Första 30 spelades otroligt bra bandy, resten av halvleken var bara lite halvt meningslös. Andra var fanemig det värsta någonsin, i spänningsväg då alltså. 5-3 målet var lätt det skönaste i matchen. SÅÅÅÅ härligt.
Fager har en princip, enligt en gammal domarkollega som jag pratat med. Han lär ha sagt att jag må vara dålig, men jag försöker se till att vara lika dålig åt båda hållen.
Stämde väl rätt bra i går.
Han plockade åtta utvisningar i andra halvleken, många av dom var bara skit.
#98 ·
ex17
· 2010-02-24 08:09
Joint skrev,
I morgon hör jag av mig till klubb och polis. Förhoppningsvis blir det bandyfest och inte sådana här tråkigheter fortsättningsvis.
Helt rätt!
BB, jag vill inte sopa det under mattan men tycker att lyfta det i media skapar bad will för sporten, IKS och ger bajenkidsen cred (enligt dem själva). ta upp problemet med klubben och polisen. Alla ska känna sig säkra på bandy, inget råsunda syndrom tack...
För mej så skapar den där inställningen badwill.
#100 ·
Tifo
· 2010-02-24 09:16
Det är självklart att Bajsen åker på en till bortaresa, eftersom det nu krävs minst tre matcher till för dom att vinna. Vi spelar ju HBBHB.
Nåja, vi kan ju faktiskt vinna 2 matcher till och då slipper de åka hit igen!
I övrigt håller jag med ex17. Det känns verkligen inte som en mediagrej detta. Polis, absolut. Klubben, givetvis. Media kan skriva om nåt annat.
Vi kan redan nu klargöra att vi behöver vinna i morgon. På lördag dömer Ronny Andersson och jag hörde att Unibet redan satt oddesen till 1.00000000001 för Brajen seger.
Sist kostade Ronny mig två krossade glas. Och då såg jag ändå bara matchen framför TV'n och det var en så trist tillställning som Brajjen - SAIK. Mitt förslag är att vi ställer upp enbart med reserver i match 3 för att inte riskera några avstängningar.
Vete fan om Bajen får en till bortaresa och om vi får en extra hemmamatch. Vi brukar ju inte förlora på Zinken längre... (Men Ronny dömer på lördag...)
Första 25 minuterna är bland det bästa jag sett från Sirius. 3-0 kunde varit mer faktiskt. Och det trots en hel del slarv, men Bajen neutraliserades helt och allt de kunde få ihop var hörnor och långskott.
I andra halvlek känns det väl lite onödigt fegt. Men jag skulle inte heller vilja åka skitfort i motvind och minus 16. Efter 3-2 kändes det som att det här kan gå precis hur illa som helst. Mickels 4-2 är så sjukt viktigt så det finns inte! Och så jävla snyggt. Mickel i den formen resten av februari-mars tack!
Sen var jag aldrig orolig på slutet...
Fager. Tja. Det var ju inte Ronny i alla fall. Tog en del märkliga utvisningar, släppte annat. Allmän okänsla, men det är ju inget nytt. Avgjorde i alla fall inte matchen åt något håll - och mot Bajen känns ju det som en gåva.
Inför framtiden.
Tror att det blir jobbigt om vi ska fortsätta släppa 10-15 hörnor per match. Bra rus, men vi hade en hel del flyt där också. Å andra sidan är det ju positivt att det är så tätt i mitten att det är Bajens enda option stora delar av matchen. Dessutom är väl Zinken rätt mycket trängre va (rätta mig om jag har fel), så det lär väl bli minst lika tajt då.
Nyckel till seger på torsdag stavas nog i rätt stor utsträckning Mikael Karlsson. Han måste orka stå mot Bajens alla skitsnackare på planen och 5000 skrikare på läktarna. Ronny gör det ju inte i match tre, det känns helt säkert. Hade fan varit bättre om Stefan Karlsson hade dömt den matchen. Därför blir det också sjukt viktigt att inte tjafsa för mycket över galna domslut. Vi har inte råd med 10:or för snack.
Eskhult känns som ett sparkapital. Han blixtrade till ett par gånger igår, men stod för olidligt mycket bolltapp och slösurfande. Om han kan tagga till ordentligt har vi en växel till.
Snart är det torsdag...
Vilken glädjechock, säsongens bästa match när det behövdes som mest. Det kändes mycket mera oväntat, och därför snudd på ännu roligare än förra säsongen. Då hade vi ett makalöst flyt, i år har det däremot inte sett ut som någonting särskilt, förrän igår.
Mikael Karlsson har väl varit sådär snäll emot Sirius i tidigare matcher är mitt intryck...Att det släpps till hörnor är jag inte så jätteorolig för, Hammarby fick ett mål på sina 13 hörnor, och det är väl en ganska normal utdelning nuförtiden.
F.ö, vanligtvis skriver kvällsblaskorna inte en rad om bandy om inte Hammarby är inblandade. Idag skrivs det om både SAIK och Byn, men inte om Siriusskrällen. Störande.
Bra joint att höra av sig till klubben och till polis. Hör du av dig till Hammarby också? Om nu Hammarby har ett följe av mellanstadiebarn (!) som drar omkring och muckar i klubbens namn så är det faktiskt deras förbannade skyldighet att göra något åt saken. Det duger inte att bara skjuta ifrån sig ansvaret i det läget.
#104 ·
Sixx
· 2010-02-24 10:24
Killen som smög efter mig och BB hade för övrigt mörkblåa Adidas träningsbyxor, lång beige jacka och var omkring 190 cm lång. Hoppas att han haffades och får tillträdesförbud.
Under avdelningen somliga straffar gud med en gång:
Du får se det så här. Du kunde förhoppningsvis fira segern med en öl i värmen. Han fick väl pulsa i snön till stationen med en förlust i ryggen för att upptäcka att tåget var försenat. Eftersom han troligtvis bor i förorten och att t-banan varit avstängd så lär han nog inte varit hemma förän soluppgång. Av klädseln att döma så lär han ha frusit som satan.
Hur som helst. Fantastisk seger för laget. Kul att se hur frusterat Hammarby var under stora delar av första halvlek. Åkte mest och gapade på varandra. Kan vi få dem dit i morgon också så tror jag vi har en stor chans. Försvarsspelet var bland det mest solida jag sett i år. Jag tycker dock att vi tappade stora delar av initiativet i andra halvlek, därför var Mickelssons mål så otroligt viktigt psykologiskt. Kul också att Jolla fick måla. Tror att det var bra för hans självförtroende. Sköna sista minuter som bjöd på riktig raggar-bandy!
Hör du av dig till Hammarby också? Om nu Hammarby har ett följe av mellanstadiebarn (!) som drar omkring och muckar i klubbens namn så är det faktiskt deras förbannade skyldighet att göra något åt saken. Det duger inte att bara skjuta ifrån sig ansvaret i det läget.
Jag antar att deras svar kommer att bli:
"Hahaha, avundsjuka bönder. Forza Bajen! SM-guld 2010! Det är vi som är Hammarby! Det är vi som är Hammarby!"
Sorgligt nog har dissteffe nog helt rätt.
"Du vet grabbarna fixar en underbar stämmning och vi kan omöjligt hålla koll på dom få som förstör."
#107 ·
Sutra
· 2010-02-24 11:06
Äh, nu släpper vi det där. Ring fjärsman och Jockes syrra så styr de upp allting.
Jag minns en fin annandagsmorgon för några år sedan då vi tågade från 70s källarkyffe, Hornsgatan fram för att småningom komma till Zinken. Vi hade fanor och standar och sjöng som fasiken. 70 bor inte där längre, men visst tar ni flaggorna till Stockholm?
Heja Sirius!
Ja sutra det va en underbar annandag när mikko går in o kör sirius hej samtidigt som alla i källaren sover.
#109 ·
ex17
· 2010-02-24 12:01
Angående farbror blå,
Christer Nordström, Uppsalapolisen:
- Vi har ingen stationär personal på plats, utan bara periodvis tillsyn om det inte händer något speciellt. Bandytillställningar brukar vara lugna och Hammarbysupportrarna brukar inte ställa till några större problem.
#110 ·
Joint
· 2010-02-24 12:29
Det där sade Nordström innan match. Okunnighet rakt igenom från hans sida. Det är sant att bgandytillställningar brukar vara lugna, men inte alltid när Bajen (Boltic eller VSK) är inblandade. Senast Bajen var här hetsade de som fan och kastade in skit på planen. Senaste gången Bajen spelade hemma snodde de en Västerås-banderoll och slogs. Så helt oväntat kom det ju inte.
Jag tror nog Linda och Kaveh arbetar för fullt med det där så det kommer nog inte ske igen.
#112 ·
Joint
· 2010-02-24 12:33
Senast tillät hon Bajenbönder springa runt arenan och framför läktaren och hetsa... Bura in svinen!
Runt tjugonde minuten i första var det riktigt, riktigt bra. Blåsvarta demoner åkte runt i trance och snurrade upp grönvita transor till höger och vänster.
#114 ·
haze
· 2010-02-24 13:01
Publiksiffran känns ju som ett litet fiasko även om det var bra tryck på huvudläktaren. Berodde väl på:
-kyla
-OS
-många väntar på lön i slutet av denna vecka
-höjda biljettpriser
Personligen är jag lite brydd över de höjda biljettpriserna. Sirius är fortfarande på väg upp ur en typ 15-årig svacka och viktigast nu är att folk hittar tillbaka till Studan. Mycket publik ger bättre inramning och det gör att folk kommer tillbaka. Visst är Sirius bandy en bra produkt men i mina ögon hade det varit bättre att spinna på förra årets slutspelssuccé med oförändrade priser.
Prishöjningen kändes lite otajmad och diverse proffsgnällare har redan yttrat sig om denna i bl.a UNT. Lite synd att bjuda på det även om vi aldrig får veta hur många fler som kommit med oförändrade biljettpriser.
(Låter jag gnällig så är det bara för att balansera den bubblande lyckan som infann sig efter slutsignalen igår).
Mot Zunken på torsdag/lördag och till nästa hemmamatch är OS över, många har fått lön och vädret behagligare.
Publiksiffran känns ju som ett litet fiasko även om det var bra tryck på huvudläktaren. Berodde väl på:
-kyla
-OS
-många väntar på lön i slutet av denna vecka
-höjda biljettpriser
Personligen är jag lite brydd över de höjda biljettpriserna. Sirius är fortfarande på väg upp ur en typ 15-årig svacka och viktigast nu är att folk hittar tillbaka till Studan. Mycket publik ger bättre inramning och det gör att folk kommer tillbaka. Visst är Sirius bandy en bra produkt men i mina ögon hade det varit bättre att spinna på förra årets slutspelssuccé med oförändrade priser.
Prishöjningen kändes lite otajmad och diverse proffsgnällare har redan yttrat sig om denna i bl.a UNT. Lite synd att bjuda på det även om vi aldrig får veta hur många fler som kommit med oförändrade biljettpriser.
(Låter jag gnällig så är det bara för att balansera den bubblande lyckan som infann sig efter slutsignalen igår).
Mot Zunken på torsdag/lördag och till nästa hemmamatch är OS över, många har fått lön och vädret behagligare.
Om man bara ser på det krasst ekonomiskt så tror jag det var klokt. Tror inte att det var 1162,5 som stannade hemma pga av prishöjningen och därmed tjänade IKS på detta vis mer pengar. Dock är det ju svårt att säga om detta avspeglas på inramningen och dylikt vilket då kan få till följd att man tappar framtida publik. Fast jag tror det var helt rätt med en höjning.
#116 ·
Joint
· 2010-02-24 13:09
Ja, publiksiffran var en besvikelse men stämningen var god. Som sagt, var lite tveksam till det här med att höja biljettpriset...
Jag tror att publiken är seg och behöver framförhållning. Många hade nog knappt uppfattat att det var match igår.
#118 ·
Joint
· 2010-02-24 13:48
Precis. Sämre marknadsfört i år än förra året och dyrare priser.
Ja lite marknadsföring skulle ju inte skada. Vanligt folk har nog ingen aning om när slutspelsmatcherna liras tyvärr.
Jag är absolut emot ett höjt biljettpris, inte för min egen del men folk är förvånansvärt snåla å gnetiga.
Matchen var fantastisk bitvis men oj vad mkt individuella misstag det var. Man ska inte gnälla när vi spöar seiesegrarna men det är synd att det smyger sej in så mkt onödiga enkla misstag i ett annars fantastiskt spel. Men så länge blåsvart vinner får dom göra hur mkt misstag som helst.
Fantastiskt med vinst i alla fall.
#120 ·
RRR
· 2010-02-24 14:30
Ingen klagar på att hockeyn höjer biljettpriser till slutspel/kvalspel
#121 ·
Joint
· 2010-02-24 14:37
Men RRR, det här är bandy och inte hockey. Sen är det ju jävligt skevt att göra som Almtuna och många andra hockeylag, att höja priset när till exempel Leksand kommer på besök. Tokiga masar blir ju ruinerade när de åker land och rike runt till sunkarenor som normalt tar 80:- för stå men mot Leksand tar 250:-. Men ska man höja biljettpriset får man se till att lägga en extra slant på marknadsföringen inför också, det sköts inte av sig själv.
Uppsalabor är av naturen snåla och soffpotatisar som vaknar först när de får höra slutspelssurret och tv-reklam.
Håller med CarlApan, bitvis fantastiskt, vore helt fantastiskt om vi kunde undvika slarven/bjudningarna bara. En spelare som däremot är snudd på fläckfri är Rosa. Hans rutin är verkligen guld värd, tror jag räknade till ett enda bolltapp från hans sida i går. Vilken trygghet.
Hoppas Sirius leder i ca 88:e i morgon. "Domaren meddelar ca 18 minuters tilläggstid."
#123 ·
Sixx
· 2010-02-24 16:42
Min gissning är att man kommer att ändra matchserien till bäst av sju om så krävs för att Hammarby ska gå vidare.
Tråkigt bigbadda att man ska råka ut för påhopp å annat skit, det får man väl lära sig leva med tyvärr när det är 08 på besök, bara försöka ignorera dom, dom väntar bara på en blick för att hugga, varför fattar jag inte om man är normalt funtad.
150 kr i slutspel är väl inte särskilt dyrt tycker jag för lite underhållning, kan ju iofs verka lite märkligt när det är sportlov och många är bortresta men men så är det ju bestämt, antar alla i VS har bokat finalbiljett? Eller är det optioner som gäller...
Bajen loosar med 4-2 på tors...
Optioner till final = rena rama överklassfasoner.
Jag glömde pröjsa min eftermatchenbärs på Alex igår men idag när jag skulle gå in och betala för min springnota så sa en servitris att alla var betalda. Någon som känner sig skyldig till att ha pröjsat en extra och vill ha 35:- av mig?
Min gissning är att man kommer att ändra matchserien till bäst av sju om så krävs för att Hammarby ska gå vidare.
Korrekt analys!
Så länge Hammarby brinner i helvetet så är jag nöjd.
#129 ·
Amin
· 2010-02-24 19:40
fan jag är helt mör. Härligt att kvart 1 är avklarad med fördel! 4-2 får väl ändå anses rättvist
5-3?
#131 ·
Tifo
· 2010-02-24 19:58
Det var 3 obetalda öl när vi gick och vi som var där splittade på den kostnaden.
Så jag ska ta med mig ett gäng 5 kronor imorgon kanske? ;-)
#133 ·
ex17
· 2010-02-24 20:23
150:- för att kolla slutspelsbandy eller 260:- för att titta på elitserielunken i hockey... Jag förstår inte att folk gnäller eller inte förstår att IKS har omkostnader och har en bra produkt, bättre än på länge. Enligt mig är underhållningsvärdet högre än 150:-
Jag har inget problem alls med prishöjningen. Uppsalabor behöver lära sig att det inte bara är hockey som kostar pengar. Jag såg dock att Bajsen tar 140 kr.
#135 ·
Sutra
· 2010-02-24 21:42
150:- för att kolla slutspelsbandy eller 260:- för att titta på elitserielunken i hockey... Jag förstår inte att folk gnäller eller inte förstår att IKS har omkostnader och har en bra produkt, bättre än på länge. Enligt mig är underhållningsvärdet högre än 150:-
Håller med. UNT fokuserar väldigt på den där femtilappen i sina webb-teve-reportage. Tröttsamt. Har just sett målen från igår; fasiken va snyggt! Längtar till i morgon kväll!
Jag tycker inte 150 e dyrt alls. Speciellt inte när barn o ungdomar upp till 18 går in gratis vilket gör att barnfamiljer förhoppningsvis har råd. Nu vet jag inte hur det är i andra sporter men tror inte att 17 åringar går in gratis på tex hökkey.
#137 ·
Joint
· 2010-02-24 22:22
Personligen tycker jag inte att det är dyrt, men Uppsalaborna i allmänhet tänker nog annorlunda. Sen håller jag med om att det är lite löjligt att blåsa upp prishöjningen så i media.
150 spänn för artisteri och spänning...vart finns problemet?
Jag betalar med glädje ytterligare en slant för att få se Eskhults magiska klubba, Mickels återfunna speed och självförtroende, Larsas kyla, Sälens räddningar, Rosas rutinerade spel, Kyllers och Pirres brytnigar, hörnrusen av ex17 & Werner...och allt det andra!
Men jag vill inte att några av de extra kronorna går till de med pipa i munnen! Nog för att jag fattar att det är svårt att vara assisterande domare i en hastighetssport som Bandy...men lite mer måste man väl kunna begära? Om man hela tiden måste titta på huvuddomaren innan man viftar med armen så kan man väl lika gärna stanna kvar i domarrummet och dricka varm choklad?
En av de märkligaste matcherna när det gäller frislagsbedömningar jag sett på många år...men samtidigt en av de skönaste segrarna också!
Den igår lite småsure spelaren med nr 19 på ryggen i de grönvita (heter han Patrik Nilsson?) kanske skulle kunnat utvecklas till en riktigt lovande spelare (av skridskoåkningen och skottförsöken att döma så såg det ut som det fanns en del potential) om han fick utvecklas i lugn och ro i en bra omgivning och med en bra tränare som i Sirius :-)
Jag tror att ingen bryr sig om det kostar 100 eller 150. Det är höjningen i sig som retar upp folk.
#140 ·
Sutra
· 2010-02-25 05:47
Jag tror att ingen bryr sig om det kostar 100 eller 150. Det är höjningen i sig som retar upp folk.
Ja, ja. Den vanligtvis så muntra uppsalapubliken får sitt glada humör nedvridet ett snäpp. Snark.
Åk och heja nu! Plura i tältet! Kenta i jorden! Stärnan på himlen! Patrik Nilsson köper korv!
#141 ·
Amin
· 2010-02-25 09:24
5-3?
Ja.. det var det jag menade :p
#142 ·
Joint
· 2010-02-25 12:21
Polisen rubricerade uppenbarligen muppbrajjarna som en icke-händelse senast...
http://www.polisen.se/Uppsala_lan/Aktuellt/Handelser/
Håll hårt i flaggorna i dag, den som nu bär högen.