Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Kvartsfinal 2: Hammarby - Sirius

En match som helt klart förtjänar en egen matchtråd!

Vad kan våra hjältar prestera efter tisdagens bragd? Jag tror nyckeln är disciplin och lugn samt återigen en bra start. Vi har allt att vinna och inget att förlora, det ligger en extremt tung press på Bajen! Kan vi hålla tätt i början eller till och med ta ledningen igen kommer de bli rejält frustrerade tror jag och det kommer ge oss både ytor och möjligheter!

Min plan var ju att vi skulle släppa en av matcherna på Zinken för att kunna få avgöra hemma och då tänkte jag först att det var denna match vi skulle ge dem, men med tanke på lördagens domare kanske det är lika bra att vinna redan nu.
Tror också att vi har en bra chans. Bajen har redan börjat vackla och är rimligen livrädda för att tappa ytterligare en match. Var just inne hos Tipstjänt och Hammarby är fortfarande storfavoriter; vore jag hemma skulle jag sätta en hundring på blåsvart.

Åk dit varenda kotte. Den här matchen är mycket viktigare än lördagdsmatchen!

Och ThomasD har en mycket skön kommentar här:
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=1019053,00.html?#kommentarerstart

Tack!

Järnet nu!
Ja det har ju gått bra på Zinken för Sirius! Och läktarmatcherna brukar vi ju vinna på WO och det finns väl ingen anledning till att tro att det blir ändring på det nu. Jag är övertygad om att vi kommer vara fler Siriusfans än vad det var Bajenfans på Studan i tisdags ivf. Det säger ju iofs inte så mycket..
Kommer väl o vandra däifrån lika hes som vanligt när man besökt Zinken. Har aldrig spottat ur mig så mycket ilska över den randige som vid de två senaste mötena på Söder.
Blir tufft detta, inte minst när det inte bara räcker med att besegra ett bandylag.
Nu bär vi fram de Blå-svarta!!!
Jag har fortfarande i princip ingen röst kvar efter tisdagsmatchen. Vad är jag gjord av för klent material? Någon expert som kan berätta om det går att återfå rösten på några timmar? Fishermans Friend? Besöka Saida?

För att vinna dagens match krävs nog...

* Att Säleby storspelar i målet

** Att Rosa, Eskhult och Mickel gör en ny dröminsats

*** Att laget i stort gör säsongens bästa match (eller i paritet med halvlek 1 i första kvarten)

**** Att vi har marginalerna med oss

***** Att vi inte tar onödiga utvisningar, inga efterslängningar eller något snicksnack mot domaren

****** Att vi utnyttjar kanterna

******* Att alla i Västra är hesa i morgon

Etc, etc.

Räknar med förlust, men hoppas på mirakel. OM vi vinner i dag så har vi ju Hammarby i rubbning på allvar. 2-0 i matcher, eller 1-1 är ju viss skillnad. Vänta inte med nya segrar till Studanmatchen ;-)

Någon expert som kan berätta om det går att återfå rösten på några timmar?

Fernet.
Jag var hes och förkyld innan kvartsfinal 1, men åtta koppar kaffe och fem glas juice till mellanmål gjorde susen. Också Sirius playlist på repeat x7.
Klart vi vinner. 6-4 och Nilsson bommar 2 bonusstraffar.
Jag tycker ju faktiskt att vi har en del sparkapital. Framför allt Eskhult kändes ovanligt metadonstinn senast och stod faktiskt - tillsammans med Fall - för en hel del onödiga och farliga bolltapp. Ibland kan det faktiskt vara motiverat att inte åka in i gröten utan bara tjonga bort. Dessutom har Sundin en växel till kan jag känna. Bakåt känns allting annars lyxigt stabilt just nu med Kyller, Beve, Pirre. med god hjälp av Verner och Hellboy. Sälen har ju vart ok också... Inte till oväsentlig del på grund av att försvaret tvinade Bajen till skott utifrån.

Tajt, tajt och lite bättre krut i omställningarna så kommer det bli en kul kväll i kväll!
Tror att ni får se ett krampaktigt Bajen mot ett disciplinerat Sirius i första. På gränsen till tråkigt. I andra blir det en djäkla fart, och närmast uppsluppen rock´n´rollbandy från vår sida. Vi tar dem med samma siffror som i förrgår.

Åk och heja nu! Plura i tältet! Kenta i jorden! Stärnan på himlen! Patrik Nilsson köper korv!
Nån som är sugen med kort uppladdning på fågelsången från typ 16 med mig och Ellen eller har alla redan gått på bärsen då?
Tydligen kort uppladdning på Alex från 16:00. Havohej!
Finns det nåt laddställe i Sthlm?
Tifo: Jag är också intresserad, senast var vi ju på Krukan, men jag hörde också rykten om något annat ställe, minns inte vilket. Vi kan ju höras.
Krukan är min plan, posta gärna om det ändrar sig...
Jag tror på 3-3 och sen fortsättning följer ... Ses på bussen.
Ok, jag går till Krukan. När kommer folk dit? Jag kan tänka mig typ 1630-17.
Ok, jag är på Krukan nu och har beställt mat. Kom hit!
Skit. Hur var det? Sjöng ni? Fanns det något att glädjas över?

(UNT:s liverapportering sög pga segt bredband).
Skit. Hur var det? Sjöng ni? Fanns det något att glädjas över?

(UNT:s liverapportering sög pga segt bredband).
Vi mörkade lite väl mycket i andra!
Jag är medgångssupporter och går därför bara på de matcher som Sirius vinner. Med anledning av detta hoppade jag över kvällens match och går på lördag istället.
Vi höll igång bra tycker jag och ganska länge såg det ju lovande ut matchmässigt. Deras ledningsmål kommer lite tidigt och är också lite tveksamt. I andra trampade de ifrån tack vare några utvisningar och bättre effektivitet.

Spännande att bli kallad Solna-tattare. Läktarmatchen vann vi som vanligt i vilket fall. Bajenfansen började sjunga när Bajen gjorde 4-1. Vi sjöng från början till slut. Lite kul när ena läktaren försöker upprepade gånger med ett andra sidan utan att få något som helst svar..
Jag tycker ärligt talat att sirius var totalt chanslösa i dag. Men strunt samma. Ta nya tag på lördag och då får man hoppas på en lite bättre start.
Första halvlek tycker jag att vi spelar riktigt bra och får Hammarby helt dit vi vill. Andra halvlek är jag besviken på. Sirius vänder ständigt hem, även i lägen som kan bli riktgt bra rent offensivt. Förstår att Sirius vill hålla i bollen och dra ned tempot och inte riskera att åka på snabba kontringar från motståndarna, men jag tycker att laget måste ta fler risker offensivt när motståndarna leder med 2-3-4 mål. Lite väl mycket bolltapp på egen planhalva också. Hammarby var inte riktigt så bra som jag trodde att de skulle vara, men när de gick ifrån med några mål i början av andra kändes Sirius tyvärr ofarliga. Förstår dock att det är mycket svårt att försöka föra spelet och spela mer offensivt mot ett så bra lag som Hammarby. Om vi kan ta med oss spelet från första så kan det bli riktigt intressant på lördag... ;-)
Ska jag vara ärlig tycker jag att vi förlorade bägge matcherna. Det blev ingen "tredje match". Tur det, för säkerheten på Zunken var ju inte alls så bra som de skröt med. Man kunde vandra fritt runt arenan och slussningen uteblev. Men nu var det ju inga Mensamedlemmar som brydde sig om att Hammarby spelade hemma mot Sirius i kvarten så då var det ju lugnt.

Tycker att första halvlek är helt okej från vår sida. Andra halvlek var inte riktigt okej. Hammarby var revanschsugna och vann rättvist.
Ja alla överlevde eller hur?
Seg match. Det enda som imponerade på mig var Bajens tighta försvar.
Blir starten annorlunda i nästa match tror jag att vi är med, känns långt ifrån kört!
Nya tag på lördag!!!
Jag som kom sent gladdes av att det första man hörde när man kom upp ur tunnelbanan vid Zinken var Västras sång. Av bajenklacken hördes då ingenting. Mitten av första halvlek.

Men själva matchen tycker jag kontrollerades fullständigt av Bajen. Åtminstone från 20:e minuten och framåt. Visst hade man lite förhoppningar om en jämn andra halvlek i paus eftersom vi var hyggligt med målmässigt, men vid 3-1 kändes matchen död. Mot Bajen behöver vi ha ledningen och få dem stressade eftersom vi inte har tillräcklig fart för att på allvar hota deras samlade försvar. Men som sagt, med lite (eller, tja, mycket) marginaler på rätt sida i början av matchen på lördag har vi chansen. På Studan vinner vi.
Jag blev imponerade av Hammarbys höga och mångtaliga press och dito mångtaliga försvar. Det var alltid massor av grönt runt bollen. Svårt att vinna då.
Mikael Jacobsson är nr 90!
vi älskar alla våra spelare!
Kort beskrivning från innerplan.

Jag delar inte uppfattningen om att vi var chanslösa. Tvärtom hade vi Bajen i gungning efer första 45. Sedan avgörs matchen med 3-1 och kort efter 4-1. Ny match på lördag och måndag.

Det känns dock lite värre än chanslöst att se Svenska Hammarbybandyförbundets mest lydiga dräng hålla i pipan på lördag. Det är en tröst för en gammal man att Berglund säkert kan få laget att fokusera på viktigare saker när vi andra står och lider av Ronnyism.
Mja, att säga att vi hade Bajen i gungning är väl att ta i lite...
Tycker jag inte alls. De var frustrerade och skapade betydligt mindre i första halvlek än de gjorde på Stud IP. Vi hade bra bollhållning och kände att vi var med. Trist att de får en drömstart mha en arm men men...
Visst var Hammarby bättre, men första halvlek var ju godkänd. Sen kändes det som vi stod still.

Själv har jag satt upp mig på extra jobb så jag slipper se Ronny förstöra för oss.
Jag tycker också första halvlek var godkänd, men Hammarby hade bra kontroll på matchen så gott som hela tiden.
Tycker definitivt att det kan vara färdigältat om morgondagens domare nu. Siriusspelarna har fokus på matchen och vi ska ha fokus på att stötta blåsvart fullt ut oavsett vem som håller i pipan. Tror absolut vi kan rubba Bajen. Vi får helt enkelt hålla dem borta från straffområdet

Alla "solnatattare" till Zunken i morgon ;-)

Jag hade roligt så jag är nöjd.
Det som såg väldigt positivt ut i slutet på första halvlek var att Bajrarna började ruttna till ordentligt och blir frustrerade. Tyvärr, som sagt, fanns inget av det kvar efter paus.
Bra Stävjat, Haze!
Lite mindre onödiga bolltapp och bättre avslut så ska det här gå vägen.