Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Kvartsfinal 3 Hammarby-Sirius

Färdigmörkat för den här säsongen. Sirius kör över Bajen på lördag, sen må domaren heta Ronny, Ragge eller vad f-n som helst.
Förlust med 8-2. Vi tar dem på Studan däremot.
Jag tror den här matchen blir mkt jämnare spelmässigt en den förra. Nu är Nilsson och gänget segersäkra och kommer därför bli överraskade av ett vilt krigande blåsvart. Från läktarhåll kommer det hejas hysteriskt eftersom det är lördagsmatch och alla fått sej en extra stänkare innanför västen.

Jag ser framför mej ett nytt mirakel á la byn och vinst med 5-4. TV är ju där så det här kommer bli ännu en match man kan kolla på om å om å om igen.
7-3 till dom onda. Mitt enda hopp står till att Ronny inte fixar några avstängningar. Tänker inte ens se den på TV, det är inte bra för hjärtat att se Andersson döma.
Hjärtat? Det är väl ändå värt att offra!?

Idag vinner vi, 5-1 efter en bragdmatch av Sälen.
Garry>>

Din inställning kräver en...: Du kan dra åt helvete...

Garry>>

Din inställning kräver en...: Du kan dra åt helvete...

Hänger med på den ramsan :-)
Shit jag har en bra känsla inför den här matchen.
Jag kan dra åt helvete!

Jag tänker kolla resultatet på text-tv efter 70 minuter.... Sen ska jag överväga om jag ska omge mig med mjuka kuddar och täcken och sätta mig och se slutet på tv...
Gylffri byxa i velour?
miraklet på zinken
Hammarby får ett matchstraff på Patrik Nilsson i andra matchminuten. Sirius gör därefter två snabba mål och Bajen kommer aldrig riktigt igen i matchen. Slutresultat 2-4.
2-4.
"Världens bästa anfallare - Patrik Nilsson"
SVT
Så bra Västra hörs. Hemmamatch!
Det var då själva... Nåja. På Studan kan ingen ta oss!
Usch, det där var jobbigt. Nåja.. vi får ju ett till försök att slå dem på Zunkensdamm. Eller hur?!?

Västra sidans sånginsats får högsta betyg.
Helvete vad surt. Okej, Sirius sjönk för långt ner i andra halvlek, men i första kontrollerar man det hela bra. Sen får Virre på något jävla vänster in kvittering på övertid. Sen vad jag inte vad som händer? Tycker att man borde kört igelkottsförsvar den sista minuten och inväntat förlängning, i stället fick #&!"!#"!#%!# Nilsson stå fri och skjuta in segerstruten i slutminuten. Bra hejat av Västra i dag.

Men som sagt, vi tar dem på Studan. #!#!&#&"%& Nilsson ska psykas sönder och pulveriseras. På måndag, då jävlar!
Fy helvete. I första halvlek var det jävligt kul att vara på Zunken tillsammans med en bajare, i andra var det... mindre kul. Inbillar jag mig bara, eller tappar vi typ alltid i andra den här säsongen? Inte nödvändigtvis målmassigt, men i varje fall spelmässigt.

Asch, bryta ihop och komma igen. ALLA till Studan på måndag!
Snart måste det ju uppdagas?! Den där Ronny e ju köpt!!! Han är ju såååå sopig att man blir stum!!!
Gahhhhhh!!!!
Bortasektionen levererade iaf...
Ja jävlar vilken pärs. I första var det njutning, i andra kamp som så när resulterade. Det är inte utan att man grämer sig lite över Eskhults frilägesmiss och det där stolpskottet från vem det nu var.. Men, men. Vi visar att vi verkligen kan skaka dem på Zinken och på Studan mosar vi dem! Och trenden är ju tydlig på Zinken. Dålig första match, mycket bättre andra match..

Samtliga blå-svarta visar stort hjärta idag. Broberg lite väl stort kanske då han snackar ut sig i 82:a minuten. Det är liksom inte ok i det läget av matchen. Det är väl egentligen inte ok nån gång..

Känslan på läktaren var ju också att Ronny blåste så gott som alla närkamper till Bajens fördel. Vi slapp ju dock straffar och utvisningar, så man kanske ska vara nöjd ändå..

ALLA TILL STUDAN!
Bra match av blåsvart, synd att snöblasket kom i andra. Sirius var ju som Pirre sa bättre så länge isen var hyfsat OK.
Tycker att Ronny A gjorde en helt okej match. Hög toleransnivå, precis som det ska vara i ett slutspel. Mycket tjuvnyp här och där, men det var det från båda håll. Till och med Mickel var grinig. Linjemännen höll även bra klass och dömde bort ett Bajen-offsidemål bland annat. Och vad gäller antal frislag så var det hyfsat jämnt, ett par fler till Bajen, men inte var det någon domarskandal heller.
Apropå Virre tror jag att han åkte ut på grund av att han stod för nära bollen. Sirius hade en lagvarning sedan tidigare. 25-15 i utvisningsminuterar till Bajen btw. Nej som sagt, Ronny var inte alls så dålig. Han var konsekvent.
Absolut inte. Det är så otroligt stor skillnad mellan att se matcherna på tv med repriser och allt och att se dom på plats. Ronny gjorde en fullt godkänd match.
Dessutom har vi med Ronny fått mycket med oss förut. Inte minst förra säsongen. Den enda matchen han verkligen gjort bort sig är väl 4-4-matchen på Zunken i höstas. Annars har han varit okej, och han är egentligen inte något Siriusfientlig.

Apropå Virre tror jag att han åkte ut på grund av att han stod för nära bollen. Sirius hade en lagvarning sedan tidigare. 25-15 i utvisningsminuterar till Bajen btw. Nej som sagt, Ronny var inte alls så dålig. Han var konsekvent.

Jag skulle tro att han åkte för att han petade bort bollen. Han petade till den väldigt löst och den gick 5 cm från linjemannens skridsko och hamnade 2 m bakom denne och det räckte tydligen för utvisning. Bajen hade ju fått en liknande i första så...då hade förvisso inte linjis chansen att enkelt stoppa den.
Mycket möjligt. Rubricerades som "sabotage" så. Problemet med Ronny är att han är sjukt ojämn. När han har en dålig dag är han en av Sveriges sämsta domare, när han har en bra dag är han en av Sveriges bästa domare. Högst personlig åsikt. I alla fall verkar han slippa Peter Hampus vid sin sida nu för tiden, som kanske är Sveriges virrigaste linjedomare.
Samtidigt är det väl inte jättesvårt att ge fan i bollen när domaren blåst av?
Nej och ingen har sagt något annat. Dock såg det ut som att tanken faktiskt var att spela bollen fjuttlöst till den plats den skulle befinna sig på.
Tio snabba Faan:
[list]-Faan vad nära!
-Faan vilket jävla skit väder!
-Faan att inte bollen kan studsa våran väg!
-Faan vad Sirius-klacken ägde!!!!!!
-Faan vad jag ogillar "Nöne" (Tages alter- ego?)
-Faan vad jag ogillar "Pissa på dig" Elvfing
-Faan vad jag är glad att "sur Nilsson" spelar i ett annat lag (trots tre mål) än vårat!
-Faan vad jag hoppas att vi slår ut Bajen!
-Faan om det inte blir 4000 på måndag!
-Faan vad STOLT jag är över våra BLÅSVARTA KRIGARE!!![/list]

Jadå, Ronny var bra. Virres utvisning var dock rätt löjlig, han petade till bollen skitlöst för att bajarna skulle skynda på lite och den gick halvmetern från deras klubbor och fortsatte i hela 1 meter till. Bajarna såg inte direkt intresserade ut av att ta emot den heller.
Sammanfattning från en som var där:

- könsord könsord könsord könsord

- Västra Sidan - the best fucking bunch of people in the world

tack, trots allt.
Så jävla nära känns som en av dom tyngsta förlusterna jag varit med om kvittering på övertid sen förlust på övertid. Nej det här sög bara pung bra kämpat blåsvart men nu e man mini deprimerad.
Dagen startade ju schyst med Curlingguldet i OS men sen då: Surtorsk på Zinken och så avancemang till elitserien för Multic och Pelleberga.

På måndag spöar vi Bajen på Studan. Så är det bara!
Vi kan omöjligt förlora mot "vi som har en falsk värlsdbild av oss själva som sköna snubbar fast nu tagit 890332145 öl för mycket och förlorat vår charm sen kom dataåldern och bostadspriserna gick upp och så nu domineras våra tidigare sköna områden av reklamare och 40-talister som vill vara 27 och prata arkitektur samtidigt som vår sköna söderkänsla dör sotdöden likt baseballintresset i staterna inte för att vi gillar USA men ni vet va fan HAMMARBY" på måndag och hör sen.
Tramsin bor i en stubbe
Klappar sitt naziguld
Och tänker det här blir bra tv.

Odödliga ord (och första) av knivis 37 minuter efter match
Ronny Andersson: Bäst på plan (tjena Garry, hur är läget?). Jag och Pirre Roos är sykiskt revanschsugna.
Nu har vi visat att vi inte är något skämt. Ingen kan sparka på oss. Ingen kan spotta på oss. Tomorrow belongs to us.

Tramsin bor i en stubbe
Klappar sitt naziguld
Och tänker det här blir bra tv.

Odödliga ord (och första) av knivis 37 minuter efter match

Verkligen!!
Det var underbart att höra hur Västra sjjöng och fullkomligt regerade Zinken igår. Vad hade Bajen? Den tröttsamma "Tidaholm...". Hur fasiken kan de vara så otroligt oengagerade i en kvartsfinal, hemma en lördag? Vilket ruttet gäng.

Jag tyckte Sirius spelade mycket bra första halvlek, samt kämpade grymt sista fem, tio.

Vad som var oroande var perioden 65-85. Då kändes vi svagare i tändningen, i närkamperna. Lojt skall jag väl inte säga, men jag såg inte det där 100% påslaget som krävs nu. Vet inte hur det var på plats, och ex17 kan säkert ha en avvikande och bättre åsikt om detta, men det var som Sirius inte var riktigt med där.

Djävla skit att det slutar så snöpligt, känslan efter Brobergs knasmål var ju att nu käkar vi upp dem i förlängningen.

Studenternas på måndag. Alla skall dit! (Utom jag). Det här skall gå till fem matcher.

Vad som var oroande var perioden 65-85.

Jag håller inte riktigt med. Slutet på 60 talet med Stones och Doors var inte fy skam. Början av 70-talet med Bowie gick inte av för hackor. Punkvågen var grejt. New Wave kalas! Oroande kanske, men i så fall på ett positivt sätt
haha

[quote1267346726=Sutra]
Vad som var oroande var perioden 65-85.

Jag håller inte riktigt med. Slutet på 60 talet med Stones och Doors var inte fy skam. Början av 70-talet med Bowie gick inte av för hackor. Punkvågen var grejt. New Wave kalas! Oroande kanske, men i så fall på ett positivt sätt
[/quote1267352424]

Humor, ja.
Efter att ha sett sista minutrarna på tv så vill man bara dö, hoppas nöne får nageltrång och missar resten av matcherna på tv. Det jag tycker om nöne ska inte skrivas på detta forum.
Efter att ha sett om matchen får jag stämma in i lovsångandet av Ronny. Inte alls lika enögd som upplevelsen var på läktaren. Lite missar har han ju, men inget som på något sätt verkar påverka matchen. Bra nivå!

Skönt att höra Pirre efter matchen också! Så ska en kapten tala!
Skönt att höra Pirre efter matchen också! Så ska en kapten tala!

Verkligen!
Den som vill få lite perspektiv på bitterheten från i lördags kan ju läsa denna:

http://www.svenskbandy.se/t2c.aspx?p=1429585

Hade missat denna historiska oförrätt. Nu skall jag ägna kvälen åt retroaktiv grämelse. Det är aldrig försent.
Tack för länken. Tre jävla sekunder. Grr. Döden kom på tilläggstid.
"Då kom Sirius Jalle Wahlberg igenom och sköt 3-5, vilket innebar sammanlagt 6-5 till Sirius. Men domarna var av en annan uppfattning. Målet kom tre sekunder för sent enligt domarparets matchklockor, varför det dömdes bort. Vild Siriusglädje förbyttes till våldsamma protester. Men det hjälpte inte."

Domarjävel! Skandal, skandal en domarskandal. Man kan ju inte blåsa så där bara, mitt i en målchans, för att säga att matchklockan var tre sekunder över den bestämda speltiden. Järvens farsa eller någon byfåne hade väl mutat domarjäveln, skulle inte förvåna mig. ;-)