← Sirius Bandy
Kvartsfinal 4: Sirius - Hammarby
Tifo
· 2010-02-28 13:23
· 8256 visningar
Det finns mycket positivt att ta med sig från Zinken tycker jag. Återigen kommer mycket handla om att få en bra start tror jag. Det är då vi är som allra bäst och det är då Brajen är som sämst. Känslan är ju att det finns en enorm revanschlusta i laget!
Mickel tycker jag växer och växer för varje match som går. Extremt viktigt att han är på spelhumör!
Tyvärr ser det ut att bli mycket snö imorgon och en del vind. Jag hoppas verkligen att Uppsalaborna går man ur huse ändå för att stötta Sirius! Det är de så jävla värda! Sirius - Vi ger ALDRIG upp!
#1 ·
Joint
· 2010-02-28 13:44
Japp, nu ska vi spöa slöddren. ALLA TILL STUDAN! Inga ursäkter, inga konstigheter.
Japp! Det blir tokpäpp hela måndagen (jag börjar redan nu iofs..) och jag förutsätter att varenda uppsalabo som kallar sig sportintresserad tar på sig vantarna och beger sig till studenternas för att bära fram laget med sång och det härliga ljudet av handskbeklädda applåder.
Ett snabbt mål av Mickel (på volley) och några uppsnurrningar signerade Eskhult sen är de grönvita ur balans och matchen är vår. Det finns ju en fara med en alltför stor revanschlusta men laget är såpass rutinerat att de kan hantera sånt... och snälla, stoppa den där långskånken Nilsson!
#3 ·
Ola
· 2010-02-28 13:49
Matchen flyttad till tisdag p.g.a risken för nederbörd.
http://siriusbandy.se/Default.asp?modVID=102&modID=553
ARGH! Blir jobbigt att hålla den här päppnivån ett extra dygn..
#5 ·
Joint
· 2010-02-28 13:57
Bra att matchen är flyttad till på tisdag. Då ska det fan inte finnas några ursäkter.
Förutom för trodde på spelschemat och planerade med en måndagsmatch.
#7 ·
John
· 2010-02-28 14:03
Bra, då hinner jag jobba lite så det finns pengar till semifinalresorna mot villa.
För det är helt jävla omöjligt att vi förlorar hemma.
#8 ·
Joint
· 2010-02-28 14:26
Klass 1-varning, snöfall.
#9 ·
haze
· 2010-02-28 14:32
Förutom för trodde på spelschemat och planerade med en måndagsmatch.
Om det nu fanns några kvar som trodde på spelschemat...
Nåja, Sirius har väl denna säsong lyckats ha hemmamatch på samtliga veckodagar. Rena lotteriverksamhet att planera Siriusmatcher numera
Trodde nästan att det skulle gå till förlängning.
S L
#11 ·
johann
· 2010-02-28 15:09
ja det var ju ganska nära.
Märkte att inlägget kom i fel tråd, men vinner Sirius på måndag så tycker jag att det är fifty-fifty om Sirius vinner den femte matchen. Iallafall att dom har chans att göra det om det blir vinst på måndag.
S L
#13 ·
RRR
· 2010-02-28 15:35
Nu är ju matchen på tisdag och inte på måndag
http://www.siriusbandy.nu/Default.asp?modVID=102&modID=553
Varför läser du inte tråden innan du skriver Mikko?
#15 ·
Sutra
· 2010-02-28 16:02
Kan vi hoppas på web-tv?
#16 ·
Sakul
· 2010-02-28 16:11
Och varför läser du inte inlägget ovanför Mikkos innan du skriver? ;)
Ghaaaaa jävla trams!!!
Jag tänker gå på bandy på måndag!!! (Gubbigt grinig och sur dessutom).
[quote1267373426=ThomasD]
Och varför läser du inte inlägget ovanför Mikkos innan du skriver? ;)
[/quote1267374366]
Man måste välja vad man läser.
#19 ·
Joint
· 2010-02-28 16:49
Kan vi hoppas på web-tv?
Ni kan nog sluta hoppas. SVT 24 sänder VSK-SAIK på tisdag.
#20 ·
RRR
· 2010-02-28 17:11
Jag läser tråden men när jag läser inlägget ovan mitt och ser att personen ifråga skriver om en måndagsmatch så måste jag väl få rätta?
Jag läser tråden men när jag läser inlägget ovan mitt och ser att personen ifråga skriver om en måndagsmatch så måste jag väl få rätta?
Jo, jag insåg det. Jag bortsåg från att det fanns andra som inte läst tråden och då blev det knas. My mistake.
#22 ·
Tifo
· 2010-02-28 18:51
Matchflytten ställde till det lite för mig men rösten får ju en extra vilodag, och det är nog bra!
#23 ·
Sutra
· 2010-02-28 18:52
[quote1267375665=Sutra]Kan vi hoppas på web-tv?
Ni kan nog sluta hoppas. SVT 24 sänder VSK-SAIK på tisdag.
[/quote1267383104]
Vilken meningslös match att visa!
Men vilka fin-nyheter! Jag som inte hade kunnat gå i morgon, kan nu få glädjen att se en till slutspelsmatch! Tjo!
#25 ·
Tifo
· 2010-03-02 09:56
Äntligen matchdags igen! Nu jävlar! Eskhult säger bra saker i bladet.
15:45, P4 Radio Uppland. Steffe stapplar fram självklarheter om bandysäsongen i direktsändning. Lyssna om ni vill.
#27 ·
RRR
· 2010-03-02 10:32
Åh Brukarns efterträdare i etermedia ;-)
Mmm... Fast fotbollssäsongen får nog Lars eller nån annan ta hand om.
Edit: Om någan annan är zuperzugen på att analysera säsongen/matchen i kväll, etc i radio så lämnar jag över. Ska ju egentligen jobba.
Hade jag inte haft en sjujävla hosta och dessutom varit tvungen att ha med Ellen i studion så...
>>ThomasD
Det är inte i en studio utan vid Runda Kiosken på Studan (bandy). Du får gärna dra dit och hosta så kan jag jobba.
#31 ·
johann
· 2010-03-02 13:31
klart som fan man drar på sig en mysfeber . gah gah oh la ala!!!
Det är nog bara guldfeber.
#33 ·
johann
· 2010-03-02 13:54
prästost och vitlöks-oliver - nu röllar vi
#34 ·
Sutra
· 2010-03-02 14:38
Radio Uland spelar Costell och västringar coming up; känns bra det här. Norska nätvädret påstår -4 och ingen nederbörd. Ser framemot en fin kväll framför UNT:s pling.
#35 ·
Sutra
· 2010-03-02 14:58
Bra talat. På ett citat "nördigt sätt".
Kan man hitta surret på nätet?
#37 ·
haze
· 2010-03-02 15:08
Kan man hitta surret på nätet?
Kolla denna sida under 15.30-16.00 intervallet:
http://www.sr.se/cgi-bin/uppland/program/index.asp?ProgramID=68
Bra jobbat Steffe!
Bra, dissteffe!
#39 ·
Joint
· 2010-03-02 15:31
Taggad! Måtte det inte bli en sådan usel publiksiffra som senast dock. 4 000, där går skamgränsen.
Jag håller med dej Joint. Synd bara att matchen blev flyttad, hoppas folk har koll på att den spelas ikväll. Man brukar kunna kolla på facebook-eventet hur många som ska komma. Inför sista semin förra året var ju tex typ 8-900 med på det eventet. Nu ser det ju tyvärr inte så lovande ut.
#41 ·
RRR
· 2010-03-02 15:39
PÄPP!
#42 ·
Håwe
· 2010-03-02 16:46
Vi behöver vinna fler andrabollar än sist för att vinna ikväll. Törs inte tippa idag.
#43 ·
Sutra
· 2010-03-02 17:16
Vi ska vinna första, andra och tredjebollarna. Och in ska 'rom. Och läktarmatchen såklart!
Sirius Hej!
#44 ·
Lars
· 2010-03-02 17:39
15:45, P4 Radio Uppland. Steffe stapplar fram självklarheter om bandysäsongen i direktsändning. Lyssna om ni vill.
Toppen! Det lät väldigt bra.
Skönt att Västra slapp bli representerade av sin sjuka bandynovis till ordförande.
#45 ·
Sakul
· 2010-03-02 17:59
Usch, Zinken är uppenbarligen inget hälsosamt stället. Drog på mig århundradets värsta förkylning i lördags. Det ska en jävla massa till för att man inte ska gå på den här matchen, men idag blir det sunkig UNT-rapport framför datorn. Kanske ändå bäst att spara sig till ännu viktigare matcher senare under slutspelet!
Håller med om att det MÅSTE komma en 3-4000 idag, annars är det riktigt dåligt. Och så ska man tippa seger med 5-3 igen kanske.
#46 ·
Sakul
· 2010-03-02 18:07
Hah, man hinner ju knappt bli ledsen innan kvitteringen sitter. Fan så skönt.
#47 ·
Sutra
· 2010-03-02 18:18
Usch, Zinken är uppenbarligen inget hälsosamt stället. Drog på mig århundradets värsta förkylning i lördags. Det ska en jävla massa till för att man inte ska gå på den här matchen, men idag blir det sunkig UNT-rapport framför datorn. Kanske ändå bäst att spara sig till ännu viktigare matcher senare under slutspelet!
Håller med om att det MÅSTE komma en 3-4000 idag, annars är det riktigt dåligt. Och så ska man tippa seger med 5-3 igen kanske.
Men deu har koll på att den sänds direkt i radio över webben, väl?
#48 ·
Sakul
· 2010-03-02 18:32
Jaha, det gjorde den ja. Tack!
#49 ·
Sakul
· 2010-03-02 18:40
SÅDÄRJA! Men jobbigt att ligga under för fan, till slut kanske vi slutar kvittera. Dags för första ledningsmålet snart kanske? ;(
#50 ·
Sutra
· 2010-03-02 18:46
Fasiken vad starka vi är! Hämta upp tre underlägen och nu ta ledningen! Underbart!
#51 ·
Sutra
· 2010-03-02 19:56
Fan. Fuck. Shit. Öken. Skit. Ståkkolmsjävlar. Piss. Tramsin.
Fan.
Nästa år. Nästa år.
#52 ·
Markus
· 2010-03-02 20:15
Vad är det med Sirius och andra halvlekar? Blir spelarna helt stirriga när de väl har chansen mot ett lag som Bajen?
Nåväl, stort tack för en bra säsong. Hoppas att vi kan behålla alla nyckelspelare och värva minst en riktigt bra offensiv kraft till laget. Kan inte några storsponsorer gå samman och värva Lomanov Jr. och betala hans lön, ett upplägg som en del andra lag tycks ha använt sig av.
#53 ·
Sakul
· 2010-03-02 20:17
Näej. Återigen, inbillar jag mig bara eller tappar vi alltid i andra halvlek den här säsongen?
Känns så förbaskat jäkla trist, jag vill se mer bandy! Ännu en helt otroligt bra säsong, men det är då fan att det inte kan räcka lite lite längre. Trist att inte vara på säsongens sista match och få hylla alla blåsvarta hjältar ordentligt också.
Jag tror det var halvtidsjinx. Medans jag drack mitt kaffe hörde jag flera personer prata om bussresa till Zinken för femte matchen. När jag förflyttade mig för att slippa höra eländet hamnade jag vid några bajjare som pratade om att man borde valt ett annat lag i kvarten.
Sen var det kört.
Men tack till laget för ännu en bra säsong och heder till klacken som tar ton till takterna av Ebba Grön!
Tack för en bra säsong! Det är allt jag orkar skriva nu.
Bajs.
det var dubbelpost. Kan ju passa på att säga att det är skitbra att vi går till slutspel igen. Fantastiskt jävla bra. Men nu känns det ju som sagt jävligt tomt.
#58 ·
haze
· 2010-03-02 20:49
Tack för en bra säsong blåsvart. "Bara" ca 8 månader till premiären!
Tack för en bra säsong av blåsvart och av västra.
Tycker det är stort hur ni i västra håller igång, även i motgång, det är unikt.Ni är en stor anledning till att jag stolt drar på mig min blåsvarta mössa och masar mig ner till studan match efter match. Keep up the good work!
Sirius som lag gör en mycket bra säsong och jag tycker man har initiativet under stora delarna av matcherna mot bajen.
Dagens domarinsats var inte bra. Jäkligt många märkliga och inkonsekventa domslut och ändringar av domslut åt båda håll. Bajens straff var väl väldig hård!?
Men som sagt var; tack västra och Sirius bandy för denna vinter. Ser redan fram emot premiären nästa säsong...
#60 ·
Joint
· 2010-03-02 21:04
Bra säsong, javisst. Men riktigt snöpligt slut. Att bjuda in Bajen så där, när vi hade kontroll på matchen. Sirius var ju mördande bra på att försvara ledningen tidigare - och rent sagt döda matcherna, men i slutspelet har det sett bra nervöst ut. Sen är det ju lite skillnad. Bajen är bättre, så är det.
Kändes som att Hammarby övertog greppet om matchen när Sirius slog hem ett frislag 60 meter och Fall stod och sov i stället för att möta bollen. Helt ödesdigert att bli så tillbakadraget i andra. Sen kommer väl time out:en lite väl sent, om man ska leta någon liten taktisk svaghet? Jag hade gärna sett en time out redan efter 4-4 eller 4-5, för då började det se riktigt svajigt ut.
Men vad fan, det måste kännas tyngre för mesta- och regerande mästarna.
Tack för i år.
Tack för i år.
Silly season börjar i morgon hoppas jag.
Skit
#63 ·
Joint
· 2010-03-02 21:35
Tack för i år.
Silly season börjar i morgon hoppas jag.
Jag kräver långtidskontrakt till 2027 på samtliga spelare och ledare. Rosa är 59 år då.
Trist att inte vara på säsongens sista match och få hylla alla blåsvarta hjältar ordentligt också.
Sista matchen har inte spelats än, IKS-Västra är ett ypperligt tillfälle att hylla lite mjukt på. Efter att ha spöat skiten ur dom.
Trist att det tog slut, men väldigt stora delar av Bajenmatcherna har man skött sig väldigt väldigt bra.
2027...
#65 ·
ex17
· 2010-03-02 21:55
Tack som f-n Västra alltid lika bra stöd och s**t trist att det inte blev en 5:e avgörande. Någon skrev att Bajens straff var tuff/hård, den var helt fel! Linjedomaren friar, huvuddomaren blåser för fasthållning men jag håller i min klubba med båda händerna... jaja känns som om vi strulade till det efter 4-4...
#66 ·
Lemon
· 2010-03-02 22:17
2027
#67 ·
John
· 2010-03-02 22:21
Jag är jävligt nöjd över hur nära det var att serien blev fem matcher. Bara att se hur glada bajen blev över att göra mål på blåsvart är ett betyg i sig.
Respekten är vår och äran i evigheten.
Sen var man såklart skitsur en stund ikväll men om man inte var det så vore det inte lika roligt.
Tack blåsvart för en kul säsong!
#68 ·
Joint
· 2010-03-02 22:23
Tack som f-n Västra alltid lika bra stöd och s**t trist att det inte blev en 5:e avgörande. Någon skrev att Bajens straff var tuff/hård, den var helt fel! Linjedomaren friar, huvuddomaren blåser för fasthållning men jag håller i min klubba med båda händerna... jaja känns som om vi strulade till det efter 4-4...
Tack själv och hälsa hela laget från oss. Vi älskar er. ;-)
Håller även med dig i punkt och pricka gällande Bajens straff i första halvlek. Jag höll på att explodera på läktaren.
Allt är skit och Tramsin är skitens profet!
#70 ·
Tifo
· 2010-03-03 01:47
Ja vad fan ska man säga. Jag är jävligt nöjd med att det blev slutspel i år igen. Vi har landets i särklass skönaste bandylag och och vi skakar Bajen rejält. Jag är så jävla glad och stolt över att vara Siriussupporter!
Samtidigt känns det ju förbannat tomt och vi hade ju fan greppet om matchen! Och jag unnar verkligen inte Bajen detta och det är fan en fet jävla skandal att den ekonomiska dopingen får fortgå.
I övrigt kan jag rapportera att en handfull bajare råkade i handgemäng med andra bargäster på O'Connors sent i kväll. Jävla pack! Hur svårt ska det vara att ge fan i att dryga sig och hålla på att mucka med folk?! Och återigen; Jag är så jävla glad att vi är så mycket bättre än så och att jag får hålla på Sirius och slippa dras med slödder..
#71 ·
RRR
· 2010-03-03 05:40
Första halvlek var ju Sirius med råge, tyvärr så blev inte riktigt andra vad man ville, stora darren slog till efter 4-4 målet.
Men vad fan! Vilken fin säsong ändå? Trots att flera spelare inte riktigt kom upp i sin fjolårsnivå så är vi ändå däruppe och krigar rejält om semifinalplatserna.
Nu vill jag ha unga och hungriga nyförvärv!
Ta hem Bella!
fråga: Måste man vara slödder för att få hålla på Stockholmslag?
#72 ·
Sutra
· 2010-03-03 06:32
Tack för säsongen. Vi gick långt även i år, och skaffar mer erfarenhet och rutin inför kommande stordåd. Det har varit grymt att följa kvartsfinalerna, och det var verkligen inte långt till en semifinal även i år. Vi skakade Bajen big time.
Tack ex-17 för att du alltid håller oss informerade, för att du visar uppskattning och mästrar oss lite lagom när det behövs! Och mål igår!
Tack Västra! Snacka om att vinna läktarmatchen. Men det visste vi ju redan.
#73 ·
OG
· 2010-03-03 08:16
Ägnade halva natten åt att sjunga "Vi älskar Sirius" och "När vi tar guld 2027" för en tvååring med 40 graders feber. Effektiv terapi.
Jag är förvånansvärt samlad och odeppig idag. Bara när jag tänker på att Bajen faktiskt är kvar i slutspelet en vecka till blir jag gramse. Men faktum är att vi störde Bajen lika bra som jag hade hoppats, men bättre än jag egentligen trodde. Lite häftigt att se stora stygga Bajen i tre av fyra matcher ligga hemma med 11 man bakom bollen. Med större jämnhet och unset mer självförtroende i avgörande lägen hade det varit vi som gått till semi. Tack för i år! Nästa säsong tar vi ett steg till.
Riktigt bistert idag.... Mer deppig nu än i går... kan bero på bakfylla efter tröstsupande.
Missar händer. Det enda jag är bitter på är att vi var så usla när vi var tre man mer. Och då menar jag inte usla, utan TOK-USLA!!! I stället för att sätta fart på bollen gjorde vi alla misstag man kan göra.
Känner mig också väldigt oledsen, även om slutet kändes lite snöpligt som sagt. Första halvlek var magisk, årets bästa, men den följdes av en andra halvlek som var kvartens sämsta. Det såg ut som handduken var inkastad direkt efter kvitteringen, lite energilöst och uppgivet. Men ändå, årets kvartsfinalserie var egentligen väl så bra som fjolårets semifinaler.
Det verkar ha jinxats ganska friskt i halvtid igår. Har jag sagt att det var jinxfritt i år kanske? Har jag det? Va?
Ebba-ramsan var f.ö. det bästa jag hört på mycket länge!
#77 ·
Golli
· 2010-03-03 09:11
Det var bittert. Samtidigt skall alla, spelare, ledare och supportrar vara stolta över säsongen.
Hoppas att det i dag klubbas för en träningshall och att spaden kommer i jorden snabbt.
På sillyfronten hoppas jag att vi får behålla dagens hjältar och sedan några anspråkslösa värvningar av Liw, Bella och lill Sigge. Sedan är jag nöjd.
#78 ·
johann
· 2010-03-03 09:15
Ja, jag jag hatar bandyförbundet
Ja, jag jag hatar Håkan Ramsin
För vi , vi ska beväpna oss
Ja vi, vi ska beväpna oss
Ja, jag jag hatar Göranssons Arena
Ja, jag jag hatar Arena Vänersborg
De tål inte snö på taaaaken!
På sillyfronten hoppas jag att vi får behålla dagens hjältar och sedan några anspråkslösa värvningar av Liw, Bella och lill Sigge. Sedan är jag nöjd.
Ja tack !
Tack blåsvart för ännu en bra säsong!
Lite lurad på konfekten känner man sig dock eftersom det kändes som vi hade stenkoll på matchen fram till deras 4-4 kvittering.
Hoppas träningshallen får OK idag!
Usch, vad vemodigt att det är så långt till nästa match!
Hoppas träningshallen får OK idag!
Bifall till arbetsutskottets förslag. Antar att det är bra.
#82 ·
Joint
· 2010-03-03 15:12
Sluta deppa - vad fasiken hade ni förväntat er?
Sluta deppa - vad fasiken hade ni förväntat er?
Jag hade förväntat mej att vi skulle vinna jag.
#84 ·
Joint
· 2010-03-03 20:25
Jag hade förväntat mej att vi skulle vinna jag.
Höga förväntningar. Jag hade förväntat mig att vi skulle hota Bajen och det gjorde vi.
Jag hade också förväntat mig en vinst, för att sen få bli besviken och tokförbannad när vi blev bortdömda i morgon....
#86 ·
RRR
· 2010-03-03 22:26
Ja, jag jag hatar bandyförbundet
Ja, jag jag hatar Håkan Ramsin
För vi , vi ska beväpna oss
Ja vi, vi ska beväpna oss
Ja, jag jag hatar Göranssons Arena
Ja, jag jag hatar Arena Vänersborg
Sista raderna borde väl vara:
För de tål lite snö på takena
För de tål lite snö på takena
i analogi med Ebbas Ja de tål lite bly i nackarna...
Annars låter det som man tycker synd om dem?
>>RRR
Det har ju jag sagt hela tiden.
Höga förväntningar. Jag hade förväntat mig att vi skulle hota Bajen och det gjorde vi.
Jag har alltid höga förväntningar, iaf inners inne. Verkar tråkigt att vara nån medioker realist.
#89 ·
Joint
· 2010-03-04 14:01
Klart att man alltid hoppas. Men som Siriussupporter har jag vant mig vid att skruva ned förväntningarna. Och som sagt, hade verkligen inte förväntat mig att vi skulle slå ut seriesegrarna Hammarby.
Skitsamma vad man förväntat sej. Jag fattar bara inte hur du typ kan bli upprörd över att folk deppar efter att man åkt ur ett slutspel?
#91 ·
Joint
· 2010-03-04 14:07
Är inte upprörd.