← Sirius Bandy
Semifinalerna 2010
Joint
· 2010-03-02 21:46
· 11691 visningar
Nåja, det blev ingen semifinal för oss i år. Men de andra semifinalerna är ju intressanta ändå.
Sandviken - Bollnäs
Hammarby - Villa/Edsbyn
Så, vad tror ni?
Jag tror att Sandviken - Bollnäs går till fyra matcher. Hammarby - Villa/Edsbyn går nog till fem matcher, kan bli dramatisk, inte så tvärsäker på att Bajen går till final.
Jag tippar dock, liksom innan säsongen, på en final mellan Sandviken och Hammarby. Men Bajen tar inget guld, det är ju omöjligt. SAIK tar hem guldet i år.
Sjukt ointressanta matcher. Heja Villa.
Bara brajjen torskar så får man vara nöjd. Heja Bollnäs. Dom spelar ju iaf utomhus och har bra supportrar.
#3 ·
Joint
· 2010-03-02 22:19
Sjukt ointressanta matcher. Heja Villa.
Nja. Så ointressant är det väl ändå inte?
Samtidigt hade väl ingen här förväntat sig Sirius i semi även i år?
#4 ·
Joint
· 2010-03-02 22:20
Och jag instämmer helt och hållet i det CarlApan skriver. Heja Bollnäs.
Sket man väl i! Allt är skit.
#6 ·
RRR
· 2010-03-03 05:33
Vore faktiskt rätt kul med Bollnäs vs Edsbyn i final, det är väl det man får hoppas på.... De andra lagen spelar ingen roll
#7 ·
Sutra
· 2010-03-03 06:33
Villa. Känner en grym förskolefröken som hejar på dem.
#8 ·
haze
· 2010-03-03 07:48
Om SAIK går till final tycker jag man ska flytta isracingen till dagen före bandyfinalen.
Om Bajen-SAIK går till final tycker jag man ska köra isracingen under finalen.
Undrar hur lätt det blir för Uppsala kommun att få pengar för biljetterna från dessa lag...
#10 ·
ex17
· 2010-03-03 08:08
Mitt tips, Bajen - SAIK.
Varning för Byn som ingen riktigt tror på...
#11 ·
haze
· 2010-03-03 08:20
Undrar hur lätt det blir för Uppsala kommun att få pengar för biljetterna från dessa lag...
Succé. Skulle betala hur mycket som helst för att se Pizza Elving försöka tackla ett isracingekipage.
Sitter också funderar på Byn. Ruggigt starkt kollektiv som slår ur underläge. Att Bajen är sårbara framgick ju under kvarten.
Blir det Byn slår de Bajen. Blir det Villa vinner nog tyvärr Bajen. SAIK slår lätt Bollnäs. De trampar igång nu, och så jävla impad är jag inte av Bollnäs. Finalen vinner dessvärre SAIK hur man än vänder och vrider på det.
Lysande!
Hur orkar man ens starta en sån här tråd? Allt är skit, hata alla!!!
#15 ·
Golli
· 2010-03-03 08:50
Instämmer. Tyckte att Farbror formulerade detta på ett bra och insiktsfullt sätt strax efter midnatt ovan.
#16 ·
Joint
· 2010-03-03 15:08
Lägg ned nu, ni är patetiska när ni håller på som ni gör nu. "Allt är skit", i helvete heller. Sirius gör återigen en bra säsong och infriade mina förväntningar i allra högsta grad. Att vi slog Bajen hemma i en kvartsfinalserie och hotade dem i övriga matcher tycker jag är starkt.
Alla får väl för fan tycka va dom vill eller? Jag tycker också att vi gör en helt ok säsong men sättet vi åker ut på e skit. Och tycker du då att vi är patetiska så fine gör det då.
#18 ·
Joint
· 2010-03-03 15:33
Känns lite konstigt då Garligur m.m brukar vara nöjda med allt bättre än nedflyttning, osv. Sen nu helt plötsligt deppar man över en given utslagning av seriesegrarna Hammarby. I en kvartsfinalserie. Kom igen... och sluta vända kappan efter vinden. Måste väl få diskutera semisarna ändå? Måste det väl finnas lite intresse för det ändå?
Jag blev själv väldigt besviken på sättet vi åkte ut på, men kunde släppa det snabbt. Grabbarna gör en bra grundserie och en bra kvartsfinalserie. All heder till dem, trots att det inte gick vägen.
Det är väl så man känner direkt efteråt, men när det väl sjunkit in är säkert alla nöjda med säsongen. Annars har man nog fattat någonting fel.
Men om joint startar en tråd om semifinalerna så ska den också handla om semifinalerna, så låt den göra det i fortsättningen.
...och där håller jag med CarlApan och håller tummarna för Bollnäs.
Bollnäs eller villa skulle kännas bäst, kommer inte hända men man kan hoppas. Skulle vara kul att slippa se bajjen och saik i final. Om edsbyn går till final är det snudd på en bragd efter alla spelare som dom har tappat och alla skador.
#21 ·
RRR
· 2010-03-03 22:27
Bollnäs och Villa? alternativt Bollnäs och Edsbyn
#22 ·
Joint
· 2010-03-04 20:00
Dags för Edsbyn att höja sig nu i andra halvlek om det inte ska bli respass direkt i kvarten.
#23 ·
bajare
· 2010-03-05 03:31
Den enda som verkar kunna något osv. är Joint på detta forum, resten skriver bara fel och kan inte formulera sig eller förstår inte att bajen inte kan möta Villa i en final..
Sen behöver ni inte bara skriva 2 ord som alla andra skrivit ovan, bara jobbigt för läsaren att gå igenom allt...
Ni är nog det enda lag i Sverige som tycker ni är coola när ni skriver Brajjen och Zunken hela tiden. Om ni skippar att göra det hela tiden kommer det vara ett steg i rätt riktning för att ha bra fans!
Och ja, om man är insatt supporter som älskar läktarkultur brukar man hänga på andra forum för att se hur ni tycker/tänker så att man förhoppningsvis kan lära sig nått nytt!
/och nej, jag tar inte betalt för dessa lektioner eller ger ut min autograf till randoms...
Ha ett fint liv! <3
#24 ·
johann
· 2010-03-05 07:11
tack för tipsen
du är kung
Äntligen lite kvalité! Som jag har längtat.
Väldigt tråkigt att det tog lång tid att läsa en massa 2-ordsinlägg, det hade såklart gått mycket fortare att läsa en massa långa inlägg.
Storlagens hybris har nu gått så långt att de anser sig ha rätt att bestämma vad och hur andra lags supportrar ska skriva på sina forum. Skulle inte förvåna mig om clownen är heltidsanställd av förbundet för att kolla att småklubbarna sköter sig och inte sticker upp.
Heja Villa förresten. Och Bollnäs, de har ingen hall. Resten av lagen som är kvar sket man väl i.
Hoppas inlägget inte blev för kort.
#27 ·
Sixx
· 2010-03-05 10:32
Och ja, om man är insatt supporter som älskar läktarkultur brukar man hänga på andra forum för att se hur ni tycker/tänker så att man förhoppningsvis kan lära sig nått nytt!
... eller, med tanke på att inlägget är postat 04:30 på morgonen, har du kanske inget annat liv? Risken för fler sömnlösa nätter är nog stor framöver, så gå och lägg dig!
Synd att brajjen inte har nån läktarkultur alls då.....å just ja....zunken.
Zunken är ett vedertaget namn, även bland Stockholmslagen, om än inte helt välförtjänt längre.
Det lever kvar från hur arenan såg ut för ett antal år sen. Jag springer där rätt mycket även på sommartid, och konstgräset förr kändes som mer eller mindre som målad asfalt och läktarna en katastrof.
#30 ·
John
· 2010-03-05 12:38
För att återgå till ämnet så ser jag helst Bollnäs som vinnare men förnuftet säger att Edlund tar hem det. Hellre Hammarby än SAIK. Lex Hall.
Det finns så många faktorer att ta hänsyn till när det gäller vilka man ska hålla på. I gårdagens kvart hade jag extremt svårt att bestämma mig för vilka jag höll på:
Edsbyn (+)
- Båda lagen har hall, men Edsbyns är betydligt mindre vidrig än Villas.
- Edsbyn har ruskigt bra och trevliga supportrar.
- Edsbyn skulle nog ha större chans att rubba Bajen i semin.
Villa (+)
- Byn har ändå vunnit alldeles för mycket på de senaste åren.
- Järvens svarta pengar känns fortfarande inte fräscht.
- Villa är ett kul lag som inte haft framgångar på länge.
Väger man för och emot för de kvarvarande lagen så är min heja-ranking däremot ganska klar:
1. Bollnäs
2. Villa
3. Bajen
4. SAIK
#32 ·
Joint
· 2010-03-05 19:08
Den enda som verkar kunna något osv. är [i]Joint
på detta forum, resten skriver bara fel och kan inte formulera sig eller förstår inte att bajen inte kan möta Villa i en final..[/i]
Man tackar, man tackar.. ;o)
#33 ·
bajare
· 2010-03-05 20:41
Äntligen lite kvalité! Som jag har längtat.
Väldigt tråkigt att det tog lång tid att läsa en massa 2-ordsinlägg, det hade såklart gått mycket fortare att läsa en massa långa inlägg.
Jag skrev just att det är jobbigt att gå igenom alla 2ords inlägg så man kan skippa att skriva alls eller formulera sig ordentligt!
Mvh
Om man använder Sirius som måttstock mot de kvarvarande lagen så talar ju det mesta för SAIK. Det är det enda laget som Sirius inte har kunnat rubba alls den här säsongen. Sirius har dock rubbat Hammarby som i sin tur har tagit maximal poäng mot SAIK men Hammarby har skakats av Bollnäs som i sin tur har spelat jämt med Villa som har gått som tåget mot Hammarby och spelat jämt mot SAIK.
Men nu är det semifinal och allt ovan är glömt och struket.
Heja Bollnäs!
#35 ·
bajare
· 2010-03-05 20:46
[quote1267784676=bajare]
... eller, med tanke på att inlägget är postat 04:30 på morgonen, har du kanske inget annat liv? Risken för fler sömnlösa nätter är nog stor framöver, så gå och lägg dig!
[/quote1267821898]
Lilla gubben, i hufudstaden har vi ledigt nu, så man kan vara uppe längre. Hoppas du inte blir orolig för mig bara!
#36 ·
RRR
· 2010-03-05 22:11
I Lärdomsstaden tar vi aldrig ledigt från våra tankar :-)
#37 ·
johann
· 2010-03-05 23:36
ja för alla har ju sportlov? tillbkax till skolbänken unga man. puzz
Lilla gubben, i hufudstaden har vi ledigt nu, så man kan vara uppe längre. Hoppas du inte blir orolig för mig bara!
Haha ja du bevisade nog dej själv där. Ha ett kul sportlov nu. Åk lite skidor i kungsberget och låt inte mamma eller pappa få reda på att du inte bara dricker varm choklad på bortamatcherna.
Hej alla Blåsvarta.
Om jag får blanda mig i er diskussion, Villa känns lite som Sirius förra säsongen, dom åker på mållinjen.
Saik kommer att krossa Bollnäs tyvärr.
Saik vinner med 5-2 på Studan utan mina sympatier ska sägas.
Du får skriva precis så mycket du vill om bandy, grönsvart. När det gäller fotboll har du ju tyvärr ett medfött (?) handikapp som diskvalificerar dig från att bli tagen på allvar.
;)
Ett litet sting av "vafaaaan" såhär vid matchstart.
#42 ·
johann
· 2010-03-06 15:55
underbart vilken fantastisk inramning och stämning av folkfest det är i lidköping! sitter med gåshud i tv soffan..
Oh ja... Taket lyfter snart i Lidköping! Men hur ska de få stopp på den där Nilsson??
#44 ·
johann
· 2010-03-06 16:11
vilket skott får man motvilligt lov att säga
övrig kuriosa:
går in i andra halvlek av stryktipset med - hör och häpna - 5 rätt!
#45 ·
Joint
· 2010-03-06 16:20
Så tråkigt med hallbandy, men Villas klack är väl ungefär som vår? Ärligt, alltså.
Isf står dom väldigt långt ifrån micken eller så spelar akustiken dom ett spratt eller så är det jag som inte kan bedöma sånt eftersom man ju befinner sig mitt i vår klack.
#47 ·
johann
· 2010-03-06 16:25
tror inte vi skulle ha 0 bortasupportrar på plats i en kvartsfinalserie mot byn vilket var villas fall. deras bussar ställdes in
#48 ·
Sutra
· 2010-03-06 16:33
Hur kan det vara så tyst? Hemmasemi, fem kvar, två mål efter.
Hur kan det vara så tyst? Hemmasemi, fem kvar, två mål efter.
En så kallad retorisk fråga från vår vän läraren. Men för allmänhetens skull kan jag ju svara ändå.
Hall.
#50 ·
Sutra
· 2010-03-06 18:01
Jämna byggena med marken nu!
Så tråkigt med hallbandy, men Villas klack är väl ungefär som vår? Ärligt, alltså.
Joint har fått bra självförtroende av bajarns beröm nu och hakar på hans sågningar av oss. Villas asschyssta 3-2 mål belönades med en knastertorr applåd.
#52 ·
ex17
· 2010-03-06 22:05
Hallbandy i byn då?
Hallbandy i byn då?
Bättre men långt ifrån bra. Stroboskop och techno är inget extra.
Håller med ex17 där, finns inget som slår stämningen i Byn i deras trälada oavsett stroboskop och tecno,,slå det den som kan....dom sjunger oavkortat i 200 min....om dom vill. Måste lyfta vilken spelare oavsett lag att kliva in i kyrkan. Sjunger man bara Heja Villa så blir det zzzz-stämning medhålles.
#55 ·
johann
· 2010-03-07 01:33
självkritik suger- vi är bäst i världen
#56 ·
Tifo
· 2010-03-07 07:59
Och hela världens älskar oss!
#57 ·
RRR
· 2010-03-07 08:02
Jag tror tyvärr inte att det är hallens fel att det blir tyst, det är sittplats och "portfölj-nej tack" fel
Det är en integrerad del av den ekonomiska kalkylen med hall. Hall är per definition lika med sittplats och restaurang.
#59 ·
Joint
· 2010-03-07 12:01
Hälsingeklackarna är något bonniga men kan än; Edsbyn Redfarmers, Bollnäs Flames och Broberg Seahawks är bland de bästa i Elitserien. Ljusdal Lightnings kämpar på också.
Boltic Blues är klart bäst i Allsvenskan och blir jävligt intressant att se i Elitserien, de kanske är bäst i Sverige, som sagt.
Västerås på "Skräcklunda" var inte dåliga heller. Numera är de ju jävligt kassa, men Kalle-matchen mot oss var de grymma.
Villa Fans (http://www.villalidkopingbk.nu/pages/bildgalleri.asp?path=Bildgalleri/2010-03-06%20Kvartsfinal%20Villa%20-%20Edsbyn%203-1#) är okej, tror jag t.o.m sett något tifo från dem. Att håna deras bortaresande känns aningen beigt, då de hade buss till flera hållplatser i grundserien - bland annat till Studan. Att de inte får ihop en buss till Byn är märkligt, men ingen jättekatastrof i sig. Vi hade inte heller fått ihop en buss med enbart "skrik-supporters" (därför tur att klubben anordnat). Sen är det svårt att bedöma en sånginsats från tv-rutan, man vet aldrig var mickarna är placerade och gömda. Se det inte som en självsågning direkt, ser bara klarsynt på situationen.
Katrineholm har haft jävligt bra supporters också förresten, men de har säkert tröttnat eller något.
Vi är bra, men inte bäst. Och hela världen hatar oss.
#60 ·
johann
· 2010-03-07 12:11
för att vara lite besserwiesser så var det inga "skrik-supporter" bussar utan klubb-bussar som ställdes in.
#61 ·
Joint
· 2010-03-07 13:04
Ja, det är lite märkligt eftersom att de åkte organiserat på en hel del matcher i grundserien.
#62 ·
Joint
· 2010-03-07 14:46
Möcke bra fart och glöd på Flames i dag.
#63 ·
haze
· 2010-03-07 15:04
För vi är Bollnäs och Åsen är vårt hem
å ingen jävel kommer hit och tar poäng..
Den ramsan känner vi ju igen men att sjunga den vid 1-0 efter 10min är rätt kaxigt (och rätt kul också).
Kom igen Bollnäs, vill se Muhrén gråta ut i TV.
#64 ·
Joint
· 2010-03-07 15:06
Det var nog Djurgården som var först med den ramsan från början. Lite svårt att ta poäng i ett slutspel, fast det sjöng ju vi också. Rättvist med 1-0 till Bollnäs så här långt, skulle varit 2-0 nu också..
#65 ·
Joint
· 2010-03-07 15:19
Fast sen måste jag säga att drygt 2200 i den första semifinal-matchen på över 5 år är riktigt kasst. Riktigt, riktigt kasst alltså.
#66 ·
haze
· 2010-03-07 15:23
Mm, verkligen tokusel publiksiffra.
#67 ·
John
· 2010-03-07 16:45
Lite synd med publiken men kul att SAIK fick en knäpp på näsan.
#68 ·
Joint
· 2010-03-07 16:55
Sandviken - Bollnäs
Jag tror att Sandviken - Bollnäs går till fyra matcher.
Blir 3-1 till Bollnäs i matcher. ;)
Nä men, vilken otroligt bra match av Bollnäs. Kul!
Nä, SAIK tar fyra raka nu...
Ja, måtte SAIK så på sina KK-bröder!
#71 ·
Sutra
· 2010-03-07 20:08
Tror endast SAIK kan ta Bajen. Sätter mitt hopp till dem. Hallen får vi väl elda upp tids nog.
Så länge Brajjen är med är jag tvingad att hålla på SAIK fast jag hatar det.
Innan säsongen vill jag minnas att jag skrev, "den här säsongen skiter jag i var vi hamnar (så länge vi hänger kvar), det väsentliga är att Brajjen inte tar guld".
Ingen fara! Bajen kan inte vinna på Studan. De segrar de har tagit på Studan den här säsongen är bara undantag som bekräftar den regeln.
Om Bollnäs har samma flyt och fina spel som de hade igår tror jag att de kan störa Bajen i en final. Men de måste ju ta sig dit också och det sätter nog SAIK stopp för.
Finns det någon som tror att Villa är kvar i ekvationen? 0-1 i matcher och underläge med 1-3 i skrivande stund...
Det starkaste vårtecknet brukar vara att Villa åker ut ur slutspelet.
Jag förutspår hårda tider för alla som fruktar ett guld till Bajen över allt annat. Sutra har ju redan tokjinxat hela slutspelet till Bajens fördel med sin nya tagline.
Personligen kan jag dock leva med ett Hammarbyguld. För mig är SAIK den Stora Satan i år.
#76 ·
John
· 2010-03-09 09:53
På något sätt vore det skönt om de fick sitt guld, de har en del spelare som förtjänar ett tycker jag.
SAIK är den nya Byn är den nya Västerås är den nya Boltic är den nya Vetlanda
Jag tror att Bajen tar 18 SM-guld de närmsta 20 åren, sen upptäcker Sonny att de enda av hans anställda som inte spelar eller har spelat i Bajen Bandy är han själv och Aina och Ritva (städerskor). Då kommer han på att han ska sluta med det här med bandy och allt blir lugnt och skönt igen. Det tror jag i alla fall, tack för att ni lyssnade.
#78 ·
johann
· 2010-03-09 10:05
hoppas det blir två utelag i final
dock kuken att ett av de måste vara från söder
#79 ·
haze
· 2010-03-09 11:10
Håller faktiskt med Bruk. SAIK är det ondaste av onda lag denna säsong. Låt Bajen få sitt köpeguld, de har ändå noll respekt hos de flesta.
Fast roligast vore Bollnäs förstås. Villa kan man ju räkna bort nu.
Det går inte att vinna SM-guld utan hall sades det inför säsongen. Vi får väl se...
#80 ·
Sutra
· 2010-03-09 13:48
Jag förutspår hårda tider för alla som fruktar ett guld till Bajen över allt annat. Sutra har ju redan tokjinxat hela slutspelet till Bajens fördel med sin nya tagline.
Personligen kan jag dock leva med ett Hammarbyguld. För mig är SAIK den Stora Satan i år.
Äh, var inte så skraj.
#81 ·
Joint
· 2010-03-09 14:09
Som sagt: Heja Bollnäs.
#82 ·
ex17
· 2010-03-09 14:58
Heja Östblom och Lasse J, övriga låter jag bli att heja på...
Shit vad SAIK inte har några supportrar. Skönt att alla får se hur mässhallar dödar stämningen även på tv.
IMHO är VSK alltid satan. Har alltid varit. Är alltid.
#85 ·
RRR
· 2010-03-09 21:05
VSK är satan, ja, men SAIK är fan inte långt efter, men jisses vilken DÖD arena
#86 ·
johann
· 2010-03-09 21:52
flames kämpade på bra på den där underliga trappan där de dårar som vill öppna käften får stå
#87 ·
Joint
· 2010-03-10 00:18
Sandvikens supporters är vi hästlängder bättre än. :D
Flames gjorde det bra på den värdelösa ståplatssektionen och Bollnäs öppnade verkligen sjukt bra och effektivt, men föll ju sedan totalt när Hellmyrs vilade foten. Annars kan man väl lätt konstatera att Bollnäs har seriens bästa målvaktsuppsättning.
Jag hoppas att Nässjö kniper guldet i år igen.
#89 ·
Joint
· 2010-03-10 10:34
Men vem bryr sig om Nässjö och brallisbandy?
#90 ·
johann
· 2010-03-10 10:40
jag fällde en tår när damerna plockade hem vm-guldet. stort!
Mja är alla som lirar "brallisbandy" lika söta som hon som bloggar på unt så kan jag nog defenitivt bli intresserad.
#92 ·
RRR
· 2010-03-10 16:00
jag är intresserad av dambandy
Damerna eller bandyn?
#94 ·
johann
· 2010-03-10 19:13
det var rätt bra av oss att ge bajen en match. villa ser ut som ett pojklag
Känslan är att just där med halvtimmen kvar i ledning 4-3 i fjärde matchen. Just där hade vi en jättechans på final, för Bajen var sjukt störda och skapade inte ett skit för egen maskin. En femte match hade kunnat gå hur som helst, men jag vet vilka som hade haft störst press i den matchen.
Håhå, jaja. Kontrafaktiska resonemang för en sargad själ.
#96 ·
johann
· 2010-03-10 19:39
gör lite väl ont att tänka på ja
#97 ·
Joint
· 2010-03-10 19:47
Pinsamt att Bajen bajtat Ted Gärdestad - Satellit, av oss. ;)
Sen måste jag ta tillbaka det där angående Villas fans. De är inte lika bra som oss. De är så mycket sämre. Riktigt skral uppslutning i en vinna-eller-försvinna-semi. Villa-spelarna är ju oavsett värda att hyllas efter den bästa säsongen på bra jäkla länge. Men?!
Känns dock spontant som att Sirius skulle ta Villa nu och man bjuppa ju på mer match mot Bajen än vad Villa gör nu. Men Bajen känns sjukt bra nu. Frågan är om de inte kommer att få sitt efterlängtade jävla guld i år.
Satellit trodde jag kördes av typ alla klackar i alla sporter.
#99 ·
Joint
· 2010-03-10 19:52
Aldrig hört förr. :P
Trodde inte att tuffa Bajen körde med sådana tönt-ramsor. Gjorde det inte mot oss i alla fall.
Nä jag kan ju ha inbillat mej också...har ju inga direkta bevis på det.
#101 ·
johann
· 2010-03-10 19:56
i dag kan det avgöras och då har alla gamla goa kenta-kopior släppat sig ut ur dimman = då dras fjant-ramsorna fram. gissar jag alltså
#102 ·
Joint
· 2010-03-10 19:58
Rent spontant tror jag att Bajen bara har förlorat en match på de 23-24 senaste matcherna. Och det mot oss.
#103 ·
johann
· 2010-03-10 20:04
det stämmer
Ja där gick luften ur luftslottet med besked. Men som sagt, vår kvartfinalserie framstår som så mycket mer imponerande nu.
Satellit var vi knappast först med, Västra har kört den sedan min kompis från Halmstad introducerade den för många år sen.
#105 ·
Joint
· 2010-03-10 20:54
Ah, what ever. Hammarby har Sveriges skönaste hejaramsor.
#106 ·
ex17
· 2010-03-11 07:26
Det känns sådär just nu att vi sjabblade till det i match 3 och 4 mot Bajen. Önskar dock Lasse J och ÖB i bajen stort lycka till i finalen. De är väl värda att vara där. Jag tror de sopar hem hela skiten. Vore kul att se en match i matchen mellan Zeke och Nilsson...
Östblom ser jag gärna i blåsvart! Kan du inte trycka på där litegrann?
Åh bollnäs leder. Snälla kan inte saijk åka ut.
#109 ·
John
· 2010-03-16 19:57
Kul match och roligt för sandvikenborna att få känna på stämning i hallen.,.det där var offside knappt men rätt dömt anser jag.
* om man ser på cirklarna när passens slås så ser man att edlund är längre fram än servitören.
#110 ·
johann
· 2010-03-16 20:02
oksanen är kung
#111 ·
haze
· 2010-03-16 20:03
Mm, knapp offside var det nog. Hur som helst är det riktigt klantigt av Edlund att snacka till sig en 10:a. Besviken förstås men ändå...
Heja Bollnäs!
Attans vad glad jag blev när bollnäs gjorde sitt mål..
skrek rakt ut..
Komm igen nu bollnäs kämpaaaaaa..
ta hem det här
#113 ·
John
· 2010-03-16 20:11
Jupps heja Bollnäs. Hoppas Muhren går till GAIS och får lida i regn å skit på heden ett par år.
Offside var det icke. Syns på analysen. Skönt när domsluten går åt rätt håll ibland.
#115 ·
John
· 2010-03-16 20:13
*Jag anser att linjen var snett dragen på tv. jag har rätt.
#116 ·
johann
· 2010-03-16 20:22
john - du är i alla fall bättre än per-anders
Jag står alltid i linje!
#118 ·
John
· 2010-03-16 20:34
john - du är i alla fall bättre än per-anders
Det ska med på CV:t
#119 ·
Sutra
· 2010-03-16 20:40
Vilka har bäst möjlighet att spela bort Bajen från guldet? SAIK? GIF? Bajen?
#120 ·
johann
· 2010-03-16 20:43
varje gång de filmar sandviken"fans" tror jag för en sekund att jag kollar på "den sista färden"
Skönt att Bollnäs vann men Linus Pettersson kan inte vara speciellt omtyckt i SAIKs omklädningsrum efteråt.
Inte ens av sig själv kunde man ana.
Ute-bandyn regerar!
#124 ·
John
· 2010-03-16 21:05
Fantastiskt!
#125 ·
haze
· 2010-03-16 21:05
Grattis Bollnäs!
Leve utomhusbandyn!
#126 ·
Sutra
· 2010-03-16 21:07
Jäsiken!
Haha va purken PA blev när han var tvungen att inse att det var två utomhuslag som gått till final.
Hahaha! Ja, han vägrade ju erkänna Bollnäs som ett "riktigt" utelag.
#129 ·
RRR
· 2010-03-16 21:45
PA kan dra till sin inomhushall i Vetlanda, nej just det, de spelar visst utomhus
#130 ·
Tifo
· 2010-03-16 22:51
varje gång de filmar sandviken"fans" tror jag för en sekund att jag kollar på "den sista färden"
Ha ha! Jag tänkte samma sak! Snacka om att hallen på kort tid tagit död på läktarkulturen i Sandviken.
Det ser ut att bli få matcher nästa år...... Och risken är att jag får stå på västra västra....
Jag lovar, vilket jag redan gjort tidigare, att ge fullständigt fan i bandy säsongen 2010-2011 om Brajjen med Patrik Nilsson vinner guld i år....
Känns lite jobbigt nu, eftersom det jag sa i november.... men jag tänker hålla mitt löfte. Dock kommer jag att, de gånger jag ev. går på nån match att, så länge som Brajjen är svenska mästare, att stå på andra sidan, även om jag hatar att skrika något fånigt om att vi är klara.....
Ja, jag är bitter. Och vinner Brajjen med Nilsson i laget, då lägger jag ner mitt vackra bandyintresse som funnits sen 1973!!!
#133 ·
Joint
· 2010-03-17 01:21
fett najs
#134 ·
Sutra
· 2010-03-17 06:01
Ja, jag är bitter. Och vinner Brajjen med Nilsson i laget, då lägger jag ner mitt vackra bandyintresse som funnits sen 1973!!!
Se så.
#135 ·
RRR
· 2010-03-17 07:31
ge gubben en whisky så han taggar ned
Det var länge sen man höll så mycket på ett lag som inte är blåsvart.
Patrik Larsson, Sveriges största näsa!
Det går 10 Patrik Nilsson på en Patrik Larsson!
#138 ·
Markus
· 2010-03-17 15:11
Visst är det intressant att det är tva utelag som möts i finalen? Alla klubbar talar om hur viktigt det är att skaffa hall och att fa rätt förutsättningar. Trots det spelar Hammarby och Bollnäs, som i hög grad har tränat under daliga förhallanden under säsongen, i arets final. Bollnäs har ju rentav fatt ställa in en del hemmamatcher pa grund av vädret och spelat en (?) "hemma"match inne i Edsbyhallen. Kanske är utelagen ett snäpp tuffare och har lite mer attityd än hallgängen? SAIK hävdade ju rentav att en orsak till at de valde VSK i kvarten var att laget spelar i hall. Om vi är sista utelaget i elitserien i framtiden kanske inget av de bekväma hallklubbarna vill möta oss i slutspelet... ;-)
Då är Ramsin tvungen att ordna 9 lag till slutspel så ingen behöver välja IKS och så åkar Sirius automatiskt ut förmodligen då de inte får möjligheten att vinna i kvarten.
För er lite yngre kanske det kan vara värt att nämna att Patrik Larsson spelade med blåsvart i två säsonger i mitten av 90-talet. Säsongen 94/95 i en trupp med bland andra Lomanov, Anufrienko, Verner Jonsson, Engstrand, Samuli "Nisse" Niskanen samt en 17 årig Andreas Lindström och en 18-årig Kyller.
Huvva vad tiden går fort!
För er lite yngre kanske det kan vara värt att nämna att Patrik Larsson spelade med blåsvart i två säsonger i mitten av 90-talet. Säsongen 94/95 i en trupp med bland andra Lomanov, Anufrienko, Verner Jonsson, Engstrand, Samuli "Nisse" Niskanen samt en 17 årig Andreas Lindström och en 18-årig Kyller.
Huvva vad tiden går fort!
Kallar du mig gammal? ;-)
#142 ·
RRR
· 2010-03-18 06:11
Usch ja, och han var riktigt usel på den tiden