← Sirius Bandy
Silly Season 2010/2011
Farbror
· 2010-03-03 00:08
· 54734 visningar
Stackarn Sjonis hade hela minneskortet fullt med förbättringsförslag från insändarmaffian. Flera skriftställare krävde Berglunds avgång. Det är en analys som är lika klockren som det mesta som van Däniken har sprutat ur sig.
Rätt prio inför nästa säsong är:
1-31 Behålla Berglund
32 Få hem Bella
33 Bredda och förstärka (kanske främst forwardsbesättningen)
Då jobbar vi på det!
#1 ·
Tifo
· 2010-03-03 01:49
Amen! Håller med till punkt och pricka!
Ang punkt 33. Säfström i ÖSK, och som sagt. Kolla in klippet från Gripen-GAIS. Calle Johansson i GAIS känns inte helt ointressant va.
34. Se till att hela den okontrakterade delen av truppen förlänger. Utom Rosa, han kan få vila till nästa nyår igen.
#4 ·
haze
· 2010-03-03 09:39
35. Skottpengar på alla som kräver Berglunds avgång.
#5 ·
johann
· 2010-03-03 10:23
36. Svesjnikov
#6 ·
Golli
· 2010-03-03 10:32
"Lill Berglund" P18 landslagsman i VSK, är det managerns son?
Något för IKS, har vår Västeråsexpert Ex17 mer info?
#7 ·
johann
· 2010-03-03 10:50
36. Svesjnikov
#8 ·
Joint
· 2010-03-03 15:14
Som sagt: Jag kräver långtidskontrakt till 2027 på samtliga spelare och ledare. Rosa är 59 år då.
#9 ·
Joint
· 2010-03-03 15:18
Och ja, det är Berglunds son som spelar i ungdomslandslaget.
Dags för Sigge Jr att få lite Uppsala-längtan? Vore kul. I övrigt hoppas jag så klart på Bella, men inte så jättetroligt kanske. Vore kul att få Roffe tillbaka också. Är han färdig med studierna? I övrigt hoppas jag på att Wängan blommar ut.
#10 ·
ex17
· 2010-03-03 15:31
Tveksam till Lomanov Jr spelstil passar in i dagens IKS. Fantastisk spelare men det skulle innebära att vi måste börja om o anpassa spelet till honom och inte tvärtom.
Japp o Berglund son ska studera vid Golfgymnasiet i Ua.
#11 ·
Joint
· 2010-03-03 15:38
Finns det någon ryss som skulle passa in i IKS spelstil? ;-)
Alltså, vi har ju redan en superstar i Eskhult som spelstilen anpassats mycket utefter, borde väl kunna funka med någon till. Känns ju lite som att det saknas den där lilla extra spetsen, lite för mycket får vila på Eskhults axlar och så. Samtidigt vill jag inte ha någon Patrik Nilsson i Sirius. Det ska vara någon som köper Sirius satsning och ingen diva som lyfter tre gånger så fet lön som övriga och lämnar efter en säsong. Men jag är övertygad om att sportkommittén grejar det hela bra. De har mitt fulla förtroende.
#12 ·
RRR
· 2010-03-03 22:22
Jag vill bara ha spelare med pool i trädgården där man kan sitta på småtimmarna och dricka drinkar. :-)
#13 ·
ex17
· 2010-03-04 10:50
Kyller? =)
Precis. Kyller, Sirius nyttigaste och viktigaste spelare. I alla fall mellan säsongerna.
#15 ·
haze
· 2010-03-04 12:22
Håkan Kyller är nummer 1!
#16 ·
Joint
· 2010-03-09 15:57
Mayborn till Kungälv? En källa säger att IFK Kungälv är intresserade av honom och Maya själv verkar ju vilja dissa sitt Gripen. Kan nog bli en Maya-sillysoppa den här våren/sommaren.
#17 ·
GARLIC
· 2010-03-10 08:13
Lägg ner nu..ska Maya gå nånstans så är det till oss så att han kan fira SM-guld med BLÅSVART 2011[kortsiktig lösning].Från säker källa har jag hört att om Sirius vill ha Maya så skriver han på...
Såg en kille som var sykiskt lik Mayborn i Stadsparken i söndags. Nu är jag ju i det närmaste ansiktsblind men...
#19 ·
johann
· 2010-03-10 08:49
är (som alla) kluven till mayborn. framförallt rädd för att inte kunna hålla tungan i styr om han kommer tillbaka..
#20 ·
John
· 2010-03-10 09:05
Om han höll tungan i styr så vore det inte lika kul. Till en viss gräns såklart. Jag ser gärna Maya i blåsvart, hellre en skön snubbe (misstolka mig rätt här) än en Edlundtyp.
Kan tänka mig att Broberg måste sluta för att öppna upp en plats där framme för ev nyförvärv. Rosa lär ju inte göra comeback nr4 förän i januari så då kan Bella komma hem så länge.
#21 ·
John
· 2010-03-10 09:06
Fast viktigast är såklart nr 1.
#22 ·
johann
· 2010-03-10 09:06
vi snackar min tunga här john!!
#23 ·
John
· 2010-03-10 09:07
Då blir det två tungor vi får oroa oss för.
Broberg (personen) var ju tveksam till en förlängning redan efter förra säsongen. Han kanske lägger av. Och blir tränare och gör comeback i jan.
Bella. Sen är jag rätt nöjd. Förutsatt att alla som sagt att de ska stanna faktiskt gör det. Och att en och annan velputte sätter ner foten snart. Jo förresten Säfström också. Det vore kul.
Bella eller/och Liw!
Rykte om att Sirius visat intresse för Erik Olovsson på http://www.sillyseasonsidan.se/
Bella
Säfström
Kalix-Eriksson i Väners
Jag håller på att rigga Håkans avstängning från Fågelsången som gäller tills det att han förnyar kontraktet!
Tror att om Broberg slutar så måste vi värva 2 nya anfallare. I år har det varit på tok för tunt i anfallet du behöver minst 3 etablerade där framme.
Den är kul den där silly-sidan, problemet är väl att de verkar posta allt. Kanske ska börja sprida ett rykte att Lars Hydling är aktuell för Vetlanda bara för att se om de postar det.
För övrigt har Kniv-Jonas helt rätt i sin analys.
Tror att om Broberg slutar så måste vi värva 2 nya anfallare. I år har det varit på tok för tunt i anfallet du behöver minst 3 etablerade där framme.
Jag tycker kanske i ärlighetens namn att Broberg inte har platsat alls i år. På tok för många frilägesmissar.
#31 ·
Joint
· 2010-03-10 10:42
Sillysidan är kul, men som sagt: Muhrén till Gays? Hoho-jaja.
Elvin Taxén är våran skyttekung...
Jacobsson får gärna krita på, tycker att han varit över förväntan faktiskt. Lär ju inte bli sämre i framtiden... Virre får också fortsätta, man vet vad man får av honom. Utöver det vore det kul med en till värvning på forwardssidan. Och Wängelin lär ju inte bli sämre i framtiden heller...
Bröderna Mayborn lär ha duktiga avstängningar att se fram emot.
#33 ·
Joint
· 2010-03-10 10:56
Det är ju lite intressant att grannklubben Vänersborg inte verkar vilja ha tillbaka Maya...
Bröderna Mayborn lär ha duktiga avstängningar att se fram emot.
Det verkar ju så...
http://www.svenskafans.com/bandy/artikel.asp?id=345376
"Upprepade sparkar" (eller hur det nu stod?) känns ju bortom Pelle-klass. Upprepade sparkar med skridsko borde ju vara fängelse. Punkt.
#36 ·
Joint
· 2010-03-10 13:26
Det där ska ju bara stävjas med all rätt.
#37 ·
johann
· 2010-03-10 14:03
vilka jävla as
Ähh lite slagsmål har ingen dött av. Det stärker karaktären.
"Ähh lite slagsmål har ingen dött av."
Det där måste vara ny forskning... Jag har envist för mig att jag har hört annorlunda tidigare.
Ja men jag har hört massa märklig skrämselpropaganda. Typ att folk skulle ha dött av sprit, knark och annat odygdigt leverne.
Har tittat på youtubefilmen ett par ggr och om inte väldigt mycket missas av kameran i början (vilket det inte känns som) så är känslan att Mikael K och kollegor har fantiserat ihop det mesta av det de skriver. Dessutom kan man ifrågasätta om det är möjligt att se några fingrar i ögonen i det tumultet som utbröt oavsett var man är placerad.
Ingen snygg aktion men knappast grov misshandel, därmed inte sagt att det var snyggt.
Bra om det finns bilder som kan reda ut den här otäcka händelsen.
#43 ·
Sixx
· 2010-03-10 16:18
Av domarens rapport att döma så låter det som ett referat från den Amerikanska fribrottningsmatchen
Mighty Mayborns vs. Jonas "the mackerel" Andersson.
Trycka fingrar i ögonen? Vem fan börjar peta i någon annans ögon? Kom igen nu för fan...
Nog för att tilltaget var fult och onödigt och värt några mactchers avstängning, men inte mer. Därmed inte sagt att jag tycker att Maya sk spela för blå-svart. Jag tror att det finns bättre spelare att tillgå som kan uträtta mer på isen!
#44 ·
haze
· 2010-03-14 09:53
Klas Nordström får inget nytt kontrakt med VSK. Borde vara en möjlig forwardsförstärkning till nästa säsong.
Nu vill jag snart höra nåt rykte om att Sirius är intresserade av nån spelare. Hittills ska ju alla bara prata med Vänersborg.
Har inte Roffe pluggat klart nu?
#47 ·
Joint
· 2010-03-18 17:51
"Mayborn till Vänersborg?
Enligt uppgifter från både Trollhättan och Vänersborg pratar Alexander Mayborn med moderklubben IFK Vänersborg. Mayborn har sedan tidigare gått ut med att han vill lämna sin nuvarande klubb Gripen."
#48 ·
Joint
· 2010-03-21 18:18
Enligt en halvfull Virre så lägger Kyller av. Men vi får väl se hur det blir med den saken...
Nej han får inte!!!
Ska hem till kyller i morgon ska övertala eller tvinga honom att spela minst 1 år till.
Hälsa att han är portad på Kraxet tillsvidare!
Ska hem till kyller i morgon ska övertala eller tvinga honom att spela minst 1 år till.
Kvartsamtal me Kyller..hahahahah
Akta så att han inte lurar dig me öl..Han e lömks me sånt..
kan hjälpa till attt övertala han..
Kan porta han från hörnstenn också om han slutar..*LER*
Jag förväntar mig att Farbror gör en runda på samtliga fik i staden. Se till att det enda stället han får komma in på är IKEA. Det är straff nog för vem som helst att tvingas dit överhuvudtaget.
#54 ·
Badcam
· 2010-03-23 10:20
Verkar som många SAIKare tror på Berlin i Sirius,ryktena i Sandviken säger att vi uppvaktar honom rätt hårt,så klart grabben ska hem till Studan :^)
Verkar som många SAIKare tror på Berlin i Sirius,ryktena i Sandviken säger att vi uppvaktar honom rätt hårt,så klart grabben ska hem till Studan :^)
Jag har snarare hört precis tvärtom. Alltså att han kommer att stanna i SAIK.
#56 ·
RRR
· 2010-03-23 11:50
Klart Bella ska hem
#57 ·
Joint
· 2010-03-23 13:11
Klart Bella ska hem
Hur sannolikt är det, egentligen? 2-3 %? Men kul - det vore det...
2-3% på tio års sikt!
#59 ·
RRR
· 2010-03-23 20:36
Om han inte kommer hem är han dummare än jag trott ;-)
Bella kanske vill lira med Mischa S en säsong innan han kommer hem?
Vad säger ryktena om Eskhults polare Liw då? Byn verkar ju inte riktigt vara på uppgång längre...för att uttrycka det milt med tanke på "elitlicensproblemen" och Järvens "fall"!
Berlin stannar i SAIK uppger deras hemsida. Bra att det gick så snabbt, nu kan Sirius koncentrera sig på andra spelare.
#62 ·
GARLIC
· 2010-03-24 14:41
Neeeejjj..hoppades verkligen på Bella men men bara att gå vidare.Verkar dock märkligt tyst om ev.spelare till Blåsvart.
Berlin stannar i SAIK uppger deras hemsida. Bra att det gick så snabbt, nu kan Sirius koncentrera sig på andra spelare.
Håller helt med!
Visst hade man ett litet uns hopp men innerst inne kändes det som att SAIK eller Ryssland var alternativen för Bella.
Då koncentrerar vi oss på den rödblåa Daniel istället!!
#64 ·
RRR
· 2010-03-24 16:08
Bella är verkligen tråkigare än han ser ut
#65 ·
Markus
· 2010-03-24 17:11
Hoppas Sirius ragar externa sponsorer som kan betala den lön Liw eller Sergej Lomanov Jr. skulle kräva, om de nu är intresserade av möjligheten att spela för Sveriges vackraste lag.
Under andra kvarten på Zinken mötte jag flera Bajen-fans som bedyrade hur gärna de skulle se Sälen i Bajen nästa säsong. Kanske dags att skriva ett sjuttonårskontrakt med honom för att inte underminera drömmen om 2027.
#67 ·
Sakul
· 2010-03-25 15:24
http://www.bandysverige.se/silly.html?id=9592804
"Sirius på spelarjakt
Sirius vill bredda/förstärka sin trupp. Två spelare som klubben pratar med – enligt källor till Bandysverige – är Patrik Johansson, Kungälvs snabbe mittfältare, och Stefan Tranblom, libero i Falu BS. Tranblom har rötterna i Uppsala."
#68 ·
Sutra
· 2010-03-25 15:52
Under andra kvarten på Zinken mötte jag flera Bajen-fans som bedyrade hur gärna de skulle se Sälen i Bajen nästa säsong.
Du får inte skriva sådant där. INte ens på skämt. Jag kommer inte kunna sova på ett par nätter nu.
Det finns enligt säkra källor osanningar på Internet!
Patrik Johansson imponerade på mig när Kungälv var på studan så jag ser gärna honom i blåsvart dress nästa säsong.
#71 ·
johann
· 2010-03-25 16:52
mayborns brorsa kanske vore nåt. vad är det han heter? joseph mayborn? eller var det hermann?
mayborns brorsa kanske vore nåt. vad är det han heter? joseph mayborn? eller var det hermann?
"Adde"?
#73 ·
johann
· 2010-03-25 17:27
ätten mayborn av bayern
Patrik Johansson imponerade på mig när Kungälv var på studan så jag ser gärna honom i blåsvart dress nästa säsong.
Dessutom en helt ok bloggare på Kungälvs officiella.
Bra namn skulle jag vilja säga. Hoppas det finns sanningar på internet också.
Att vi pratar med en libero låter oroväckande. Är Kyller helt självförsörjande på bullar och kakor eller har Farbror inte effektuerat portningshotet på stadens konditorier ännu?
Är det nån jävel som tjuvbakar åt honom?? Farbror, har du legat av dig?
Närrå, jag eskalerar terrorbalansen med kombinationen av avstängning från kvittret och andra lömska hot. Om man inte lägger en extra arbetsvecka på elitbandy så är väl möjligheten till en "sladdis" väldigt god ;)
Snart första april... hoppas att det dyker upp något, som inte är ett aprilskämt. Är det inte så, att transferfönstret för klubbyten öppnar då?
Stämmer. Innan dess får man väl inte snacka med spelare under kontrakt iaf men jag misstänker att detta kan ha brutits av en och annan.
Aprilskämt när det gäller Sirius bandy är belagt med spöstraff!!! Tänk på att både Farbror och jag är gamla människor med svaga hjärtan. Minsta onödiga påfrestning kan vara det som kastar oss utför stupet!
#81 ·
Waldau
· 2010-03-27 13:57
Redo på artikeln:
Luthagskärringarnas riksförbund klubbar under sitt årsmöte 2010 igenom att skänka 50% av sina pensioner till det nybildade BBAB (Blåorange bandy AB)
Därmed återuppstår VP bandy vid midnatt 1a April, och hinner under de närmaste 12 timmarna signa bland annat Muhrén, Patrik Nilsson och Sigge Lomanov Jr. Samt sno Eskhult från Sirius med en 10miljonerscheck
Lovar!
Ghaaaaa..aaaaaa aaahaaahaaaaaa.........
Ja, och Skarps längtar också tillbaka men har inte fått något kontrakt.
#84 ·
John
· 2010-03-30 10:25
Jag antar att de goda väntat lite med att rycka seriöst i potentiella nyförvärv tills hallbeslutet var helt klart. Med en ekonomi i ordning, bra träningsförutsättningar och bra stämning i klubben så borde det flockas spelare till Uppsala. Jag tippar minst en hammarbyit till blåsvart nästa säsong.
#85 ·
RRR
· 2010-03-30 10:27
eller två
#86 ·
Joint
· 2010-03-30 13:46
Säfström har skrivit på ett tvåårskontrakt med Sandviken.
Och Hellmyrs har förlängt med Bollnäs.
Och Spjuth till VSK va, tyckte jag någon sa. Faners. Säfström ville jag ha.
#88 ·
haze
· 2010-03-31 08:03
Och Stefan Nordén blir spelande tränare i Frillesås och får umgås med div1-domare. Kan bli spektakulärt...
Förra årets silly gav oss ju Mickel innan vi ens hann börja fundera.
Därefter ryktades det om Xet, PN, Einarsson, Spjuth med flera...men landade i Hugo, Jacobsson och Kjellkvist (inget ont om dessa unga lovande men det känns som om de etablerade alltid hamnra i någon av de "4:a stora" oavsett om de har råd eller inte).
Efter att ha lusläst årets ryktessidor tror jag att följande lista är tänkbara nyförvärv inför kommande säsong:
* Stefan Tranblom, Falun
[blockquote]- Libero, ersättare till Kyller ( omöjlig uppgift :-) )[/blockquote]
* Patrik Johansson, Kungälv
[blockquote]- Skridskostark, ung och utvecklingsbar (grymt bra på Studan i år)[/blockquote]
* Per-Johan Wikström, Broberg
[blockquote]- Skall ev. flytta söderut och plugga [/blockquote]
* Roffe Larsson, Nånstans i Finland
[blockquote] - Har pluggat klart??[/blockquote]
Vill man krydda detta en smula så får man hoppas på att träningshallen kan locka någon mer etablerad (någon av Eskhults kompisar??):
* Kalle Spjuth, Bajen
- Nån gång skall det väl vara dags?
* Daniel Liw, Edsbyn
[blockquote]- Skadedrabbad, söker nytändning, dålig ekonomi i Byn...men hamnar i VSK??[/blockquote]
Glad Påsk alla blåsvarta fans!!
Robin Ehns kontrakt går ut med Edsbyn. Har är ju i den åldern det är dags att plugga lite.
#91 ·
ex17
· 2010-04-01 16:42
Ehn imponerade på mig! Pöjken kommer bli riktigt bra.
Men rädda honom då! Vi har ju bara en halv trupp.
Hallå..."is there anybody out there"??
Inga rykten alls???
Inte ett inlägg i tråden på fem dagar snart!!!
Jag som trodde det skulle börja hända lite efter att vi passerat 31/3 och "kontraktsdatumen" passerats??
Är inte "knasiga-säsongen" tystare än någonsin ??
Ja nu vill man att det händer något vi måste få in spelare snart.
Säsongen börjar snart ju!
Eller inte...
#96 ·
ex17
· 2010-04-06 06:26
Fram med alla Zoo-askar!
Det blir inga bet! Det är för oärliga gamblers här. Farbror förde över min skuld på Kniv-Jonas, som fortfarande är skyldig mig två askar!!
I övrigt stiger oron hos en grinig gammal gubbe. En halv trupp gör att jag redan nu är otroligt nöjd med en kvalplats!
#98 ·
ex17
· 2010-04-06 09:13
Jag har också x antal askar gällande mitt bet i fjol om Herr Nilsson och Bajen.
Jag börjar bli orolig för Farbrors soliditet. Det känns inte bra att en skäggig hedersman säljer skulder samt låter bli att betala.... Är det så att han inte längre har koll på lördagsgodiset? Vart är världen på väg??
nu har det gått väääldigt många dagar och inget besked från Fors eller Josse. Har de tagit semester, mån tro?
Daniel Liw kan i alla fall avskrivas från eventuella nyförvärv...även om jag inte riktigt vet varför han alltid dyker som något slags halvrykte (eller kanske halvförhoppning).
Men alltså... sammanlagt har det gjorts en värvning av de 14 elitserielagen, Säfström till SAIK. Plus att VSK fått tillbaka en utlånad spelare, hos de andra lagen har det hänt absolut ingenting. Varför så stressade?
#103 ·
Sakul
· 2010-04-06 15:20
Men alltså... sammanlagt har det gjorts en värvning av de 14 elitserielagen, Säfström till SAIK.
Ja, värvning och värvning...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/bandy/article6906302.ab
Brukarn det kan bero på att vi typ har 10 spelare klara.
#105 ·
RRR
· 2010-04-06 17:01
Sandviken har väl typ Bella klar, sedan har de väl inte råd med fler? Laga taket först kanske?
Inga pengar? Det brukar heta så men det finns alltid någon "renhållningsarbetare" eller "smed" som kan skaka fram lite pengar när det kniper. Men det har aldrig hänt Sirius. Sen brukar man ju säga att den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, fast jag vill nog säga att jag inte vill vänta alls. Inget tålamod. Vill se något kul genast! :-)
#107 ·
GARLIC
· 2010-04-07 20:51
Hallå silly har börjat men det verkar riktigt lugnt i det blåsvarta lägret känns lite oroväckande.
...
I övrigt stiger oron hos en grinig gammal gubbe. En halv trupp gör att jag redan nu är otroligt nöjd med en kvalplats!
Faan vad skönt! Tänk vad resten av bandy-Sverige skulle må bra av lite hälsosam pessimism!!
Måste erkänna att jag faktiskt tyckte det var kul med ett nytt lag i årets final och att jag faktiskt höll en tumme för televerket...men vilka internet troll de har i sin lilla by!! På vartenda bandyforum på internet svämmas trådarna över av pompösa Bollnäs supporter som oblygt berättar om alla "världsstjärnor" som "i praktiken redan är klara" för spel i orange tröja.
Då känns det skönt att ha sin hemvist i ett forum där supportrarna minns de svåra åren och (trots att vi var i semi förra året och att vi i år skakade om svenska mästarna rejält i kvarten) nog är hyfsat nöjda om vi kanske lyckas snärja en libero från Falun!
Tack för att du håller oss på mattan Gary!
[quote1270567182=Brukarn]
Men alltså... sammanlagt har det gjorts en värvning av de 14 elitserielagen, Säfström till SAIK.
Ja, värvning och värvning...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/bandy/article6906302.ab
[/quote1270676458]
Fast man får ju förstå att det är lite klurt för förbundsfolk som vår vän Arne i SAIK att förstå sådant som att man måste följa övergångsregler och sånt och att det inte bara är att ta det man vill ha och skita i om manhar pengar eller inte.
Och han tänker ju ringa till Kexen snart...
#110 ·
Tifo
· 2010-04-08 04:56
Sportbloggen i UNT skriver om ett Muhrén till Sirius-rykte. Usch säger jag! Hoppas det bara är luft..
#111 ·
RRR
· 2010-04-08 05:03
En jävligt bra spelare, men det är nog bara ett rykte, han skulle få svårt att passa i gruppen
Det där tror jag inte ett skit på. Tror inte ens de har ringt honom. Varför skulle de det?
#113 ·
ex17
· 2010-04-08 05:48
RRR du har rätt. Grym spelare med ett rykte om sig att vara speciell. Var Siriusspelare för en dag tills hans mamma stoppade affären pga fula gardiner eller vad det nu var.... Man brukar säga att det är detaljerna som avgör, ja ca 5-7 finaler, typ.
Jo förresten, det arbetas på bra! Det är nära med några tillskott och det är lite kittlande spelare det pratas om... ;-) Haha sådär nu har jag nog stillat er hunger för ett tag! =)
Haha sådär nu har jag nog stillat er hunger för ett tag! =)
Mmm, säkert. Öppna aldrig restaurang, snubbe!
då tycker jag att vi fyller på med Fosshaug, Norén, kanske Hjälm och lite andra stabila gossar.
Vi byter namn till Sirius Psycotix United FC och skaffar en svindyr maskot.
Den som sprider dylika rykten har nyss kollat sina SMS för första gången sedan sista mars!
Som tur är har ju muhren lovat i sportmagasinet att han aldrig skulle kunna tänka sig att spela i sirius.
Muhrén känns väl inte särskilt 2017/2027?
Tror det är dags att vi sätter ex17 på diet, så han förstår vad hunger innebär!!!
#119 ·
Sutra
· 2010-04-08 10:33
då tycker jag att vi fyller på med Fosshaug, Norén, kanske Hjälm och lite andra stabila gossar.
Vi byter namn till Sirius Psycotix United FC och skaffar en svindyr maskot.
Om det finns en tredje Maybornbrorsa och de kan tänka sig att ha snajdiga glasögon på matcherna så skulle det ju kunna vara en lite cool värvning.
Eftersom Malcolm McLaren dog i dag är han inte längre aktuell för posten som kassör i SAIK meddelar klubbens hemsida.
#121 ·
nr 4
· 2010-04-08 21:19
Däremot är SAIK:s kassör nu mycket pigg på att ha honom som revisor, eller?
Enligt bandysverige.se så har det inte hänt så mycket på spelarfronten förutom att några spelare hade lagt skridskorna på hyllan.
S L
#123 ·
RRR
· 2010-04-10 06:46
Sirius ska vara intresserade av Patrik Johansson, IFK Kungälvs. Det är väl det enda rykte som sluppit ut ännu, allt annat kan man nog ta med en stor nypa
Fast det ryktet stämmer ju rätt bra.
Muhrén i Sirius? Jo, det var väl så i en dag men tror det hängde på att lägenheten inte skulle målas och tapetseras. Låter som en "billig" bortförklaring. Gissar på att karln hade fått nått bättre bud någon annanstans.
Som sagt.... ex17 sitter med "förhandsinfo" och "teasar" :-)... Hoppas på att truppen blir liiite bredare i år. Vi hade tur med uteblivna skador och det kan man inte alltid förlita sig på i all evighet. Den som väntar på nått gott...
Fast det ryktet stämmer ju rätt bra.
Johansson låter som ett spännande namn...men det är väl knappast "kittlande" som ex17 betecknade några av de som bearbetas!??
För att det skall kittla lite tycker jag att namnen bör stavas Spjuth, Lamppinen, Shamsutov, Mossberg eller nåt åt det hållet...
#127 ·
RRR
· 2010-04-10 16:27
Östblom...????
Meh! Han var ju en pajas i Ryssland! Dessutom säger väl reglerna att om man får foten från VSK får man en fallskärm rakt in i Tillberga?
#129 ·
RRR
· 2010-04-10 18:07
Tillberga med truppen full av spealre som ingen vill ha?
Nu menade jag inte Östling om det var det du trodde....
Eh... *skäms*
Patrik Johansson är inget dåligt namn, så hette nämligen Sirius "förste, ende och verklige kapten".
http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?nav=404&id=2201&ptid=2195
#132 ·
ex17
· 2010-04-10 19:59
Oavsett Östblom eller Östling skulle jag gärna ta emot dem... Men ev att Östling har lite stora krav på sin omgivning som vi kanske inte kan leva upp till idagsläget.
Visst sitter jag på lite info men det kommer nog officiell info när allt är klart! =)
Men ev att Östling har lite stora krav på sin omgivning som vi kanske inte kan leva upp till idagsläget.
Krav? Han bor ju i Västerås.
#134 ·
RRR
· 2010-04-10 21:34
OCH har spelat i VSK.... och i Ryssland....
Apropå Blom eller Ling, så var/är väl Tranblom i Falun ett namn som cirkulerat.
Fast va ska vi ha honom till. Fika-abstinensen måste tära oerhört på nr 1 nu....
#136 ·
ex17
· 2010-04-11 14:58
Precis han har spelat i VSK. Som jag sagt tidigare och fått skit för men organisationen där är överlägsen.
Patrik Johansson är ett väldigt bra namn. En av de spelare som bar upp Kungälv till en hygglo säsong.
#138 ·
ex17
· 2010-04-12 05:24
Presskonferens i em kl 16... sedan även säsöongens första ispass 17.45 i Gränby. Lovar att ni kommer se en ny spelare då! ;-)
Plats?
Elvin som gör comeback?
Presskonfa 15:00 på Kansliet. Närvaroplikt. Vilka kommer?
Hittar inget om detta på officiella? Står det i UNT månne?
#143 ·
Tifo
· 2010-04-12 09:46
FInns på officiella nu ivf!
Det är mycket som är tokigt i SAIK. Artikeln presenterar förvisso Murrens syn på det hela men om det är någorlunda sant så är det rätt så dåligt.
[link]http://gd.se/sport/bandy/saik/1.1943134-muhren-talar-ut[/link]
När det gäller Pumpen så har han ju en poäng som är svårt att förneka. Det var ju inte direkt avtackning på torget av en av lagets stora....
Något konkret ännu. Det har ju gått en halvtimme på presskonferensen nu. :-).. Vill veta!
#147 ·
Golli
· 2010-04-12 13:36
NAMN NU !!!
#148 ·
RRR
· 2010-04-12 13:41
Seså, fram med det nu...
Patrik Johansson, Kungälv :-). Låter trevligt!
Välkommen!!
Toppenkul! Välkommen!
#152 ·
Sakul
· 2010-04-12 13:52
Där kom det ja. Kul!
#153 ·
haze
· 2010-04-12 13:53
Känns riktigt spännande.
Välkommen!
#154 ·
RRR
· 2010-04-12 13:53
Välkommen, Härligt!
#155 ·
Tifo
· 2010-04-12 14:10
Låter som en klockren värvning! Kul! Välkommen som sagt!
#156 ·
Golli
· 2010-04-12 15:11
Kanon, lysande värvning!
Kan vid 38 års ålder vara vår lagkapten i guldlaget 2027 ;-)
Strålande!
Kanon, lysande värvning!
Kan vid 38 års ålder vara vår lagkapten i guldlaget 2027 ;-)
Långsiktigt och bra!!
Känns mycket bra! Välkommen Patrik.
#160 ·
GARLIC
· 2010-04-12 19:17
Mycket bra värvning.Men vi skulle behöva en forward ochså.Har ledningen kontaktat Maya som från hörsegen vill tillbaka till Blåsvart igen om inte GÖR DET....
#161 ·
Badcam
· 2010-04-13 06:52
Kanonvärvning den gubben var som ett kvicksilver riktigt mycket energi hade en förmåga att få med sig bollen,tänkte under matchen mot kungälv att den gubben måste vi ta till Studan.
Välkommen Patrik och hoppas att du pluggar riktigt länge i Uppsala :^)
Och nu är det 11 spelare. En målis, libero och tre andra spelare om inte Viktor och Wiberg skriver på. Sen undrar jag hur planerna ser ut för Micke, Marc och Hugo.
Eller är det tänkt att Pirre ska spela libero och vem ska isf spela på vänstersidan? Kan tänka mig betala nån krona för att få veta hur resonemanget går. :-)
Vårt nyförvärv "Putte" visar sig vara en flitig bloggare också:
http://www.ifkkungalv.se/node/bloggar
Förnämligt inriktad på bandysporten och inte på en massa annat "konstigt" som ju en tidigare blåsvart-spelare numer mest är känd för.
#164 ·
RRR
· 2010-04-13 09:28
Roffe?
#165 ·
GARLIC
· 2010-04-13 10:47
Oj vad det glöms fort... lite småless att höra diss på tidigare spelare i Blåsvart.Tänk på allt positivt Maya medförde under 08/09 istället.Vad vi nu behöver till vintern är ett komplement till Mickel och när det nu finns högklassiska spelare som inte vill till nån annan klubb än till oss varför då inte se till att fixa det ochså.Grattis till Puttes underskrift dock GILLA...
På Kungälvs sida står det att Patrik skrivit på för 1+1 och på Sirius 2 år. Någon som vet vilket som är rätt ?
Maya är inte aktuell för Sirius enligt vansinnigt trovärdiga källor.
#168 ·
ex17
· 2010-04-13 16:53
1+1 = 2? Så ser de flesta kontrakten ut.
[quote1270929630=ex17]
Men ev att Östling har lite stora krav på sin omgivning som vi kanske inte kan leva upp till idagsläget.
Krav? Han bor ju i Västerås.
[/quote1271178513]
Hans krav på sin omgivning var så stora att bara Tillberga kunde leva upp till dem.
1+1 = 2? Så ser de flesta kontrakten ut.
Jo men iaf om man läser media så verkar det som finns olika typer.
1+1 år
2 år
2+1 år osv.
Du vet säkert mer om hur det brukar se ut och om det finns någon väsentlig skillnad.
Ja vad betyder 1+1 egentligen?
#172 ·
Joint
· 2010-04-13 20:12
Ett kontrakt som löper över nästa säsong med option på ytterliggare en säsong. Förmodar jag.
Bor man i V-ås, så måste det vara väldigt höga krav.... på inläggningen!! (Eller möjligen hackandet)
Men option för vem? Spelaren eller klubben?
#175 ·
Joint
· 2010-04-13 20:28
Bägge partners.
#176 ·
Joint
· 2010-04-13 20:31
Senaste exemplet:
"Inför säsongen 09/10 skrev Strömberg på ett ettårskontrakt med LIF, med optionsår på ännu en säsong. Något som Leksands IF och Leif Strömberg nu kommit överrens om att inte utnyttja."
Märkligt, kan man inte bara säga ett år då? Ähh jag kommer nog aldrig fatta.
Bra gubbat, Apan!
unts journalist undrade lite om kontraktets konstruktion med avseende på längden men det kom inget detaljerat svar. Jag har för mig att Berglund svarade att kontraktet löper över två år.
#179 ·
Sutra
· 2010-04-14 04:34
Med 1+1 är man överens om villkoren inför år två, om man vill fortsätta. Ett år i taget kräver omförhandling och eventuellt strul kring en sådan. Skriver man två år måste man bryta ett kontrakt om man är onöjd efter ett år. Vid 1+1 kan man skiljas som vänner. Kanske?
En fes- och mesljummen lösning som är smidig för alla utom oss konfliktsökare.
Apan börjar bli karl för sin keps!
1 år är 1 år.
2 år är 2 år.
#181 ·
haze
· 2010-04-14 08:08
Bajenfolket är ju lite märkvärdiga. PN och Englund har skrivit 2+2 kontrakt. Låter onödigt komplicerat men Tramsin har troligtvis ett finger med i spelet.
2+2 är 4!
1+1 år innebär ju att kontraktet är på två år, men att klubben eller spelaren har rätt att bryta det innan ett visst datum efter det första året.
Om ingen av parterna väljer att bryta kontraktet så förlängs det automatiskt.
Men håller med om att det är lite rörigt. Klubbarna är dåliga på att vara tydliga med vilken typ det gäller, det är ändå viss skillnad på tvåårskontrakt och 1+1 år även om klubbarna ofta kallar 1+1 år för tvåårskontrakt.
Villas SF fattar galoppen:
"Det är ett rakt tvåårsavtal som Erik, eller Rosen som han kallas, skrivit på. Inga krångliga plusvarianter alltså."
#185 ·
ex17
· 2010-04-15 20:08
1+1 är just 1+1. Det brukar skrivas så att man har en klausul i kontraktet som gör att någon part kan säga upp kontraktet innan en viss tid om den parten inte av någon anledning vill fullfölja kontraktets fulla längd som är 2 år.
klart som korvspat, mao.
Nu väntar vi på nästa "bomb".
Sa någon Kalle Spjuth?
Senast jag hörde nåt om Spjuth var det att han var aktuell för VSK men det var ett tag sen. Om hans kontrakt med Bajen har gått ut så har han inte förlängt vad jag vet.
#189 ·
Joint
· 2010-04-20 20:13
Något nytt om Erik Olovsson?
Bergwall, målvakten, har skrivit på för Tillberga.
Trevligt att inte Brajjen fick honom.
#192 ·
Joint
· 2010-04-21 15:08
Tillis, fuck off and die.
Tilllberga shit!
#194 ·
Joint
· 2010-04-21 16:59
Skarps (och reservkeepern Lucas) lämnar Edsbyn. Men han lär ju inte vara välkommen hos oss efter attacken mot Eskil vår. ;)
Jo, då kan ju Hultarn neita (skånska) honom på varje träning. Fast han lär väl dyka upp i en mysko orangeblå tröja snart.
#196 ·
GARLIC
· 2010-04-21 19:22
Märkbart tyst i sillytider i vårat Blåsvarta stall.Varför händer inget vi behöver förstärka.Som jag tyder det skulle vi i nuläget få kämpa för existens i högsta serien.Vakna MB JJ AB nuuuu.Visst målet är långsiktigt men vi måste ju kämpa lite för att nå målet ochså.Det finns en spelare nere i västsverige som bara går och väntar på att höra av herrarna ovan men ingen signal kommer.VARFÖR vi behöver alla bra spelare och personer vi kan få.....
Det finns en spelare nere i västsverige som bara går och väntar på att höra av herrarna ovan men ingen signal kommer.VARFÖR vi behöver alla bra spelare och personer vi kan få.....
Epitet "bra person" kanske fått sig en liten knäck för spelaren i fråga under den gångna säsongen?
#198 ·
johann
· 2010-04-21 19:51
fängelsevistelse kanske gör det svårt med försäsongsträningen, vad vet jag
Ja, vi borde forcera framåt mot nya värvningar hårdare än tyskarna gjorde under... hehehe
#200 ·
RRR
· 2010-04-21 20:50
Bergwall till Tillberga. Vem ska stå i grönvitt? Känns som ett osäkert kort. Äckliga Tillberga känns som nåt avdankat landslagskompisgäng
#201 ·
Sutra
· 2010-04-22 05:38
Vill ha lite fler spelare i inkorgen nu. Två etablerade och en pigg ungersven, typ.
UNT: Hur nära är ni ett kontrakt med en toppspelare?
Janne Sjonemark: Om allt löser sig så kan det vara klart nästa vecka.
Vad har du i [bak]fickan, Jan?
Är det en jättebanan?
Är det en rullad affisch?
Eller kanske paine riche?
Eller Tarzans lian?
Är det en kraftig tulpan?
Eller har du vart ute och
fångat en levande svan?
#203 ·
Sutra
· 2010-04-22 18:32
UNT: Hur nära är ni ett kontrakt med en toppspelare?
Janne Sjonemark: Om allt löser sig så kan det vara klart nästa vecka.
Är det en jättebanan?
Är det en rullad affisch?
Eller kanske paine riche?
Eller Tarzans lian?
Är det en kraftig tulpan?
Eller har du vart ute och
fångat en levande svan?
Revyklassiker. Bara i Västra Sidan.
#204 ·
Joint
· 2010-04-22 18:51
Naken-Janne, Naken-Janne, olé olé olé...
#205 ·
johann
· 2010-04-22 20:03
hochen sadlar om?
kan ligga på offsidelinjen och vaka. och målkänslan har han ju..
#206 ·
Golli
· 2010-04-23 06:41
Läser Sjonis artikeln i UNT om och om igen.
Försöker tolka det som står, försöker förstå. Fast jag får liksom ingen ordning, det kan vara förfärligt det kan vara bra.
Antingen långsiktigt eller satsning med spelare som Bella och Sigge Jr, eller varför inte både ock !?
Fast det klarnar kanske om en vecka....
#207 ·
GARLIC
· 2010-04-23 07:05
Bella har signat för SAIK för två år=avskrivet...Sigge JR vore kanon.Håller med Golli om att artikeln i UNT e något kryptisk.
Jag tycker artikeln är klockren jag, men vad vet jag.
Håkan Kyller klar för... Ärentuna SK. Div VI. Fotboll alltså.
#210 ·
Joint
· 2010-04-24 18:04
Jaså, den där "Siriusstjärnan" de pratade om. Careface. -_-
#211 ·
Sutra
· 2010-04-24 20:15
Håkan Kyller klar för... Ärentuna SK. Div VI. Fotboll alltså.
Det där är en mycket fin klubb. Bandyn lades doch ner 75-ish.
Sveshnikov har skrivit på för någon klubb nu. Det är inte Ljusdal. Bergis SAIK.
#213 ·
Sutra
· 2010-04-26 10:28
Lovar att det är ÄSK.
#214 ·
Sutra
· 2010-04-26 10:37
Sveshnikov har skrivit på för någon klubb nu. Det är inte Ljusdal. Bergis SAIK.
Förresten, hur vet du? Vad vet man?
Vill höra att vi kallar till presskonferens snarast!
>>Sutra
Nån på bandysverige.se hade översatt nån int med honom.
LOMANOV VÄNTAR i UPPSALA?
Lite kul läsning från en rysk bandysida översatt med google:
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=sv&sl=ru&tl=sv&u=http://dvbandy.narod.ru/news/2010/04/13.html&rurl=translate.google.se&usg=ALkJrhibt0-JDVRzkHMopYxDJrMNcMXEEg
Jag gillar särskilt slutet:
Sådana finns i dag är. Således huvudstaden, Hammarby, meddelade att den avser att förlänga kontrakten på en gång med tre spelare: mittfältaren Robin Sundin och framåt David Carlsson och Kalle Spyuitom. Enligt observatörer, får alla dessa spelare, eller någon av dem, väl börja nästa säsong i form av "Sirius".
Kalle Spyuitom eller David Carlsson...spännande!!
Tror inte Ryssarna har dunderkoll på Elitserien faktiskt.
Kul artikel. Tyvärr fick jag gissa mig till vad det egentligen menades lite titt som tätt. Men spännande iaf. Hoppas det händer något mer på spelarfronten nu.
Jag tror Davva K spelar i blåsvart nästa säsong.
Ja, några ryssar som klippt ihop en UNT-intervju med en artikel på bandysverige.se säger ju det. *sablerar champagnen*
Tror inte Ryssarna har dunderkoll på Elitserien faktiskt.
Det tror inte jag heller!
Jag tyckte bara att det blev en del skojiga formuleringar, som exempelvis:
"Det är tveksamt om ledaren för Jenisej floden, är en av de högst betalda spelarna i världen, kommer att ge mitt bönder svenska Elitserii."
http://arbetarbladet.se/sport/bandy/saik/1.1985022-i-dag-stannar-misja-till-i-sandviken-for-att-skriva-kontrakt
Bra tagg på länken, man behöver inte klicka för att haja handlingen.
#223 ·
haze
· 2010-04-27 07:07
Å Maya tillbaka i Väners. Nästan Svedbergtempo på den mannens klubbyten. Undrar var han lirar säsongen 2011/2012?
http://ttela.se/sport/bandy/1.804094-mayborn-tillbaka-till-ifk
#224 ·
Sutra
· 2010-04-27 08:03
Var får de alla pengar ifrån? Tillberga, Vänersborg, SAIK förstås..., etc.
Jag vill ha några sensationella värvningar nu! Nu.
Vissa tycks klara sig bra utan pengar. Allt man hör om SAIK är att ekonomin i den klubben grundar sig på Ebberöds bankprinciper.
Tjo flöjt, Elitlicens!
Det är väl nån sponsor som betalar lönen. Det där med Elitlicens är ju bara fånigt.
Patrik Öhagen har förlängt kontraktet med Västra Sidan. Ingen presskonferens kommer att utlysas meddelar klubbens ordförande Lars Olsson.
#228 ·
Sutra
· 2010-04-27 12:59
Patrik Öhagen har förlängt kontraktet med Västra Sidan. Ingen presskonferens kommer att utlysas meddelar klubbens ordförande Lars Olsson.
Härligt! Viktig signal till andra yngre förmågor.
#229 ·
martin
· 2010-04-27 15:12
Enligt VBK:s SF-sida kan Per Einarsson vara aktuell för Sirius. Han har varit i Uppsala och Stockholm i helgen.
Inte för att vara överdrivet pessimistisk så tror jag han väljer Bajen. Brorsan och ett bra låtsasjobb hos Sonny.
Sirius har ju haft chansen tidigare att låta sponsorer betala en eller 2 spelare, kanske dax att utnyttja det om ett sådant erbjudande finns kvar. Jag har fullt förtroende för berglund men ge oss några spelare.
Förresten är Einarsson klar för Bajen nu såg jag på Vetlandas SF.
#233 ·
RRR
· 2010-04-27 20:43
Alla vill väl spela i lag som inte har några pengar numera, Bajen o SAIK verkar kunna värva spelare ändå, känns sjukt på nåt vis?
Alla vill väl spela i lag som inte har några pengar numera, Bajen o SAIK verkar kunna värva spelare ändå, känns sjukt på nåt vis?
Ja, visst känns det märkligt! Lag som med knapp nöd klarar elitlicensen kan, om en sponsor är villig att betala lönen, värva vilken spelare som helst oavsett hur dyr denne är. Är detta verkligen förenligt med förbundets stadgar? Kan man som förening ligga på ruinens brant och exempelvis förhala planhyror eller andra utgifter samtidigt som några spelare sponsras individuellt? Är inte idrottssponsring ganska strikt reglerat? Blir det inte extremt dyr sponsring om pengarna skall betraktas som lön för anställning? Då tillkommer väl sociala avgifter i form av arbetsgivaravgifter, pension etc? Vad säger LAS? Kan Svesjnikov sägas upp pga arbetsbrist? Om han bryter ett ben eller bryter ihop psykiskt måste väl arbetsgivaren stå för rehabiliteringen?
Kan någon reda ut begreppen?? Finns det samma möjlighet till detta indiska reptrick inom hockey och fotboll??
...och kan en spelare ha ett giltigt flerårskontrakt med en förening fast han är anställd av en sponsor? Jag fattar inte ett jota!
Jag har fullt förtroende för berglund men ge oss några spelare.
Ja, vi har ju bara 11 st nu. Lite tunnt. Kidsen Jacobsson och Kjellqvist? Orkar man inte skriva med dem?
Förbundets stadgar blir ju inte mycket värda, när förbundsordföranden är den jävigaste bland jäviga....
#238 ·
RRR
· 2010-04-28 08:13
Ibland hoppas man att skatteverket fick upp ögonen ORDENTLIGT på vad diverse föreningar håller på med, snacka om utmarker.
Ja, vi har ju bara 11 st nu. Lite tunnt. Kidsen Jacobsson och Kjellqvist? Orkar man inte skriva med dem?
[/quote1272443109]
Problemet är ju att det känns som om dom 2 inte är tillräkligt bra ännu för att få spela regelbundet i es. Hade unik gått upp till ettan hade det varit perfekt att slänga in dom där när dom inte får speltid i es. Nu hamnar dom i kläm om dom inte får lira regelbundet för jag har svårt att se att dom skulle utvecklas särskilt mkt om dom fick spela i tvåan.
Kjellqvist kan jag inte uttala mig om men Jacobsson lirade ju stort sett varje match förra året och han gjorde ju knappast bort sig. Han platsar i Elitserien tycker jag.
#241 ·
ex17
· 2010-04-28 12:39
Jag misstänker att kontrakten skrivs på det sättet att spelaren signar för klubben gällande sitt bandyspel. Kanske rentav som amatör? Sedan får spelaren en anställning i ett lämpligt bolag som betalar dennes lön. Att reglera arbetsuppgifter och att det kanske är en projektanställning som löper parallellt med spelarens avtal i anställningsavtalet kan inte vara något problem. Så rent juridiskt finns ju inga problem med detta vad jag kan se. Jag har iof inga fördjupade studier inom arbetsrätt mer än JÖK:en.
Så roar sig bandyvänner i Västerås.
"VSK vännerna har studiebesök på ICA Hacksta Centrallager Torsdag 29 april .Samling receptionen kl. 13.00 ärtsoppa 50:-"
Det går att anställa för viss tid, upp till 1,5 år åt gången om jag inte missminner mig. Jag kan inte se något juridiskt fel i det. Om ett företag vill anställa en person för att spela bandy så är det upp till dom.
#244 ·
ex17
· 2010-04-28 17:03
Precis sedan kan man ha synpunkter på om bandyspel ska ingå i bolagets verksamhet.
#245 ·
Sutra
· 2010-04-28 18:00
Men om villkoret för att få anställningen, med därtill knuten ersättning, är att spela bandy för en förening, är det de facto bandyspelandet som avlönas. Det är säkert lagligt, men jag tycker att man borde försöka stoppa detta, eftersom det strider mot elitlicensens andemening; man skall inte kunna skafffa dyra spelare om klubben inte har ordning på ekonomin.
Eller så skite vi i elitlicensen och låter all göra hur fan som helst.
Ähh kan folk fixa pengar så kan dom väll få göra det.
#247 ·
ex17
· 2010-04-28 18:52
Håller med, har man cash shoppa på. Har man inte cash då är det konkurs.
Ja, elitlicensen har ju helt spelat ut sin roll, så den är bara att plocka bort.
Men nu vill jag gärna se några signerade kontrakt. Lite tunt att inte ha några avbytare. Visserligen kan ju Farbror och jag kan väl sätta på oss en tröja och fylla ut bänken, men....
#249 ·
ex17
· 2010-04-29 08:10
Det jobbas dock hårt och det är troligen hårdkonkurrens...
Det är dags att Universitetet tar sitt ansvar och fixar fuskjobb till intressanta nyförvärv. Ingen skulle väl märka om Andreas Westh tilldelas en gästprofessur i typ Antikens kultur- och samhällsliv eller nåt annat obskyrt ämne?
Tror fortfarande att erbjudandet från ett visst företag står kvar om att dom kan betala en eller 2 toppspelares löner.
P-J Wikström (kanske inte världens kändaste spelare) hoppar av Broberg för studier. Han väntar med klubb tills han vet var han kommer in. Pja, det finns ju 30 universitet/högskolor i Sverige.
#253 ·
Joint
· 2010-04-29 10:00
Wikström ryktas ju vara närmast Boltic.
Gästprofessor Westh kan behöva en amanuens.
#255 ·
ex17
· 2010-04-29 11:12
Det man som spelare kan tillägga är det som skedde i hammarby när nilsson kom. Först skar man bort 30% av befintliga truppens lön. Sedan gav man Nilsson ungefär en månadslön som är 50% av spelarens årsersättning. Kan vara lite udda...
#256 ·
RRR
· 2010-04-29 13:08
men fullt förståeligt i Hammarby uppenbarligen, konstigt att inte de andra killarna gnydde mer än de gjorde
Det kan ju vara därför det ryktas om mer eller mindre spelarflykt från Hammarby just nu. Spelarna kanske inte gnydde över lönesänkningen, men deras motivation att stanna i Bajen när kontraktet försvann kanske där och då...
#258 ·
Joint
· 2010-04-29 16:21
Men haha, ryktades det inte om spelarflykt i fjol också när PN anlände, just för ovannämnda argument? Men någon flykt blev det ju inte direkt då, så varför skulle det bli det nu (ett SM-guld senare)?
Det blir säkert 2-3 som drar men det är ju inte direkt vad jag kallar spelarflykt, det är rätt normalt. Det är väldigt glädjande att knappt nån hoppat av Sirius för nån annan klubb de senaste 2 åren. Tyder ju på att det är bra stämning.
#260 ·
Joint
· 2010-04-29 16:39
Det är bra. Men nu behövs det ju lite fler spelare... Vill se ett par meriterade namn snart.
Jag gråter ju inte floder av att Maya kritat på ett 3-årskontrakt med Väners. Visst kändes det lite tråkigt att tappa honom till Gripen först, men njää han kan dra åt Vänersborg. :D
Men haha, ryktades det inte om spelarflykt i fjol också när PN anlände, just för ovannämnda argument? Men någon flykt blev det ju inte direkt då, så varför skulle det bli det nu (ett SM-guld senare)?
Kanske för att det är just ett SM-guld senare? Mission accomplished, typ.
Denna gång har man dessutom lite tid på sig att hitta nytt. Förra gången kanske man inte ens fick lämna för de kritade väl på sina kontrakt innan PN dök upp?
Det är hur som helst oroväckande tyst när det gäller spelare till oss.... Länge sen blåsvart fanns med i diskussionerna. Sen tidigare var det ju Tranblom och Spjut som nämndes, och Einarsson ett tag, men han är ju väck och Spjut åker till konstiga städer som börjar på V.
Min förhoppning var ju att vi skulle få lite konkurrens i truppen till i år, och Eskhult efterlyste ju exempelvis fler spelare för att få mer fart på träningarna.
Några av ungtupparna bör kontrakteras snarast, sen vill man gärna höra mer kring vad vi själva har att ev flytta upp. Till detta sen minst tre nyförvärv, innan svaga gamlingar som Farbror och jag själv drabbas av hjärtsvikt
och Spjut åker till konstiga städer som börjar på V.
Han har väl nåt projektlederi på G.
http://www.digitalmediagroup.se/index.php/kontakt
Han verkar enligt bandysverige.se även varit i städer som börjar på U.
Umeå? Uddevalla?
Ulan Bator? Uagadougou?
#268 ·
RRR
· 2010-04-30 16:59
Ullfors?
David Karlsson klar för Villa och Spjuths val står mellan Sirius, VSK, Tilberga enligt bandysverige.se
Kul att det börjar hända saker.
Jag sätter en krona på att Spjuth kritar för VäSK.
Jag sätter en krona på att Spjuth kritar för VäSK.
+1 krona!
Ja, han är alldeles för ung för Tillbergas oldboys satsning.
Jag sätter en zoo på att Spyutinov hamnar i Sirius.
Muhrén klar för GAIS enligt radiosporten!
#275 ·
Joint
· 2010-05-02 10:30
Hahaha! Stort!
Spyutinov vore toppen!
Där kan han bli en legend...
#278 ·
ex17
· 2010-05-03 04:50
Idag smäller det??
Idag smäller det??
Gör det? Oj då. Hoppas det smäller i Uppsala.
#280 ·
Sutra
· 2010-05-03 06:34
Idag smäller det??
Smäll baby, smäll!
#281 ·
haze
· 2010-05-03 06:49
Idag smäller det??
Tack, bara att glömma att koncentrera sig på jobbet idag då...
#282 ·
RRR
· 2010-05-03 07:12
fan också ytterligare en dag på den s.k. sträckbänken
>>>haze & RRR
Ja, jobbigt om ex17 räknat fel på stubinlängden och det smäller på typ torsdag. Då blir det en vecka av diverse F5-tryckande.
#284 ·
ex17
· 2010-05-03 07:21
Hmm ja vi har ju träning ikväll! =)
Du är ond, x17!
Så länge det inte smäller i Västerås är det väl lugnt men nu får det vara slut på såna här tokroligheter, Joakim!
Och jag som har tokmycket att göra på jobbet...suck!
Ingen PK utlyst på officiella iaf...ännu?
En zooask på att vi slipper PK idag.
#289 ·
RRR
· 2010-05-03 09:48
men vad fan
#290 ·
ex17
· 2010-05-03 10:54
1. Vi har träning (100% sant)
2. Enligt uppgift (felaktig tydligen) skulle en spelare lämna besked idag.
Möjligen Garry men han har ju redan gett besked har i forumet.....
Ja, jag ställer ju upp. Och om Farbror också gör sin plikt, så har vi 13 i truppen....
#293 ·
Joint
· 2010-05-03 12:39
Skarps klar för VePe Norra.
Jag ställer upp men jag ställer som motkrav att IKS väcker schacksektionen till liv. I den rutiga sektionen skulle jag antagligen göre lite mindre skada.
VePe Norra har tydligen hittat Hälsinglands Magiska Sedelpress.
Sedelpressen var väl inte så svår att hitta? Den har stått och dammat i Edsbyn sen de fick slut på papper och trycksvärta. Hur som helst verkar de inte få den att funka eftersom de spikat truppen och Skarps är deras enda nyförvärv.
Aj då... Ex 17 får hjärtat att hoppa groda för att sen återigen hamna i komaläge. Bara att invänta något nytt en annan dag då mao och när det kommer vete fan.
#297 ·
Sutra
· 2010-05-03 14:20
Jaja, vi fick en liten adrenalinstinn måndag i alla fall. Mern nästa gång får det gärna smälla på rikt.
#298 ·
haze
· 2010-05-04 05:53
Törs man fokusera på jobb idag eller kommer det nya bombvarningar från terror-ex17 ;-)
Förresten, är det nån som letat sig till någon Siriusträning på sistone? Är de bara 11 pers som tränar eller kör de som spelade förra året, men inte kritat ännu, också?
#300 ·
ex17
· 2010-05-04 07:17
Igår var vi 13 spelare + målvakter. Alla från fjolårets trupp är inbjudna att vara med. Även andra spelare är inbjudna tex erik wikholm och Markus Forsberg.
Jag vill ha kontrakt, nyförvärv... NUUU!!!! Har letat fram hjärtmedicinen.
http://vlt.se/sport/bandy/1.821946-snart-klart-med-spjuth
Risk att fyrverkeripjäsen briserar bland gurkor?
Väljer han TB ger jag upp hoppet om allt. Väljer han VSK är väl allting som det alltid har varit. Väljer han Sirius blir jag religiös.
#304 ·
Sutra
· 2010-05-05 04:19
Finns det andra namn än Spjuth att hoppas på? Hur ser det ut längst ner i tomtesäcken? Är alla paket utdelade?
Sundin lär ju bli som bonus om Spjut skriver på. Och det är ju inte så att vi inte har plats för en till.....
Varför pendla till Västerås, när Uppsalapendeln alltid är i tid??? Nej, just ja....
#306 ·
haze
· 2010-05-05 06:43
Är det Tillberga som sitter på den där sedelpressen tro?
#307 ·
Sutra
· 2010-05-05 06:47
Tillberga känns lite FC Wideröf.
Måste vara en omställning att gå från att spela för bandysveriges största publik till att spela för Tillberga. Men det är ju inomhus så...
#309 ·
ex17
· 2010-05-05 08:04
Nu tror jag dock att Tillberga kan komma att locka en hel del mer publik än tidigare men skillnaden mot Zinken är stor...
Sundin lär ju bli som bonus om Spjut skriver på. Och det är ju inte så att vi inte har plats för en till.....
Kan inte Lasse Johansson (back) haka på då också? Han snackar inte kontrakt med Bajen har jag hört.
#311 ·
Sutra
· 2010-05-05 09:13
[quote1273049085=garligur]
Kan inte Lasse Johansson (back) haka på då också? Han snackar inte kontrakt med Bajen har jag hört.
[/quote1273050762]
OK. Den där trippeln låter bra. Ryck i nån tråd, gud.
#312 ·
ex17
· 2010-05-05 09:35
Lasse Grogg Johansson är en skön kille!
Ryck i nån tråd, sponsorer!! De där pengarna som fanns för en Patrik Nilsson förra året, skulle ju inte vara så fel nu...
Lasse Grogg Johansson är en skön kille!
Be honom komma hit då. Dyka upp och träna.
Verkar inte vara nån presskonferens inplanerad från Sirius sida just nu. Så det är väl bara att avvakta och se vad som händer, verkar det som. Men som siriusfan är jag luttrad och vänta tillhör visst vårt arv.
Markus F då är de tänkt att han ska ta en backplats i vinter eller vad är baktanken där?
#317 ·
ex17
· 2010-05-05 16:49
Det handlar inte om någon baktanke utan utveckling av individer och lag. Markus är vad jag förstått en IKS produkt från början och nu ger man honom chansen att visa upp sig och känna på elitverksamhet.
Vem är Markus F?
#319 ·
haze
· 2010-05-05 18:06
Markus har faktiskt lyckats åka ur allsvenskan två år på raken. Först UNIK och sedan Söderfors. Tycker han tillhörde de bättre i UNIK i alla fall och Säleby spelade ju också sitt lag ur allsvenskan innan han blev Siriusit. Kanske ett gott tecken?
#320 ·
Joint
· 2010-05-05 19:15
Foppa? Han var väl en av de bättre i UNIK de matcher jag såg iaf.
Vi får ringa in Ubbe och Josse!! Och sen finns ju alltid Elvin att kasta in. Med Markus är vi då uppe i 15 man!
Farbror, vi slipper dressa!
#322 ·
Fluff
· 2010-05-05 19:55
Jag träffade på Ubbe igår och han vägrade avslöja eventuell information om övergångar. Han kanske är på ingång ;-)
#323 ·
Joint
· 2010-05-05 20:06
Jesper Eriksson känns väldigt intressant efter den senaste säsongen. Slå honom en pling!?
Ur UNT-artikeln: "Sirius lagledare Jan Liljestrand bekräftar att förhandlingar pågår med Spjuth. Han är en av flera spelare som man diskuterar med för tillfället."
Låter bra tycker jag. UNT-retardsen som kommenterade var som vanligt enbart intresserade av fler Uppsalajuniorer i laget.
#325 ·
haze
· 2010-05-05 20:19
Behöver vi en målvakt till finns ju Christoffer Silius i Tranås. Bara en bokstav från det ultimata efternamnet...
#326 ·
Sutra
· 2010-05-06 03:27
Behöver vi en målvakt till finns ju Christoffer Silius i Tranås. Bara en bokstav från det ultimata efternamnet...
Är man lite slirig är det ju exakt, faktiskt.
#327 ·
ex17
· 2010-05-06 06:20
Kir?
#328 ·
johann
· 2010-05-06 06:25
måzte satza på eggna tallanger, ja , forza uppzala, ja , ja
hehe ja tallanger har vi gått om i uppsala ja skulle säga vi är bäst i sverige ja inte som, hälsinglannd hehe alla åker ur utom vi ja de är jag nestan säcker på.
EKSFanz visar sig vara rena skalbolagshärvan. En hel massa "nick" inblandade.
#331 ·
Joint
· 2010-05-06 08:59
Bror Maya till Blåsut. Hoho!
PK 17:00 på kansliet
Spännande! Håller tummarna för Spoytom, men jag lovar att bli glad för (nästan) vadsomhelst.
#334 ·
Sutra
· 2010-05-06 12:59
Aaaargh. Där kom klumpen i magen.
Man ska dit! Har man tur ligger nya Ättestupa LP och väntar när man kommer hem. Bra dag.
#336 ·
Sutra
· 2010-05-06 13:11
Ny centrallinje: Hydas, Totta S och Sanfor B gör comebck.
#337 ·
ex17
· 2010-05-06 13:17
Idag smäller det! =) Innebandypass kl 1800 ;-)
Idag smäller det! =) Innebandypass kl 1800 ;-)
Är hallen redan klar ? ;)
#339 ·
RRR
· 2010-05-06 13:47
Lelle Bergman, är inte han intressant?
#340 ·
Sutra
· 2010-05-06 14:19
Lelle Bergman, är inte han intressant?
Lite ung.
#341 ·
Golli
· 2010-05-06 14:39
Örjan Gunnarsson har kanske fått suget tillbaks....?!
#342 ·
Golli
· 2010-05-06 15:00
Klockan är 17.00
Namn.nu !!
#343 ·
johann
· 2010-05-06 15:03
SPJUTH! yes
Spjuth till blåsvart. Härligt!
#345 ·
John
· 2010-05-06 15:07
Kul och fint och äkta bra.
#346 ·
Golli
· 2010-05-06 15:08
och genast blev livet lite bättre :-)
#347 ·
haze
· 2010-05-06 15:12
Klassvärvning!
Välkommen till Blåsvart!
Kanoners! Välkommen Kalle!!
Mickel och Spjuth låter som ett "hyggligt" konkurrenskraftigt anfallspar!
Bäva månde motståndarna!
#349 ·
Sutra
· 2010-05-06 15:39
...och kanske är det ketchupeffekt på gång...
Har du mer på gång ex-17?
Attans! Farbror och jag som var beredda att sätta igång barmarksträningen i morgon!
#351 ·
Sakul
· 2010-05-06 15:46
Fan vad bra!
#352 ·
Tifo
· 2010-05-06 16:30
Grym värvning! Det visar verkligen att Sirius är ett lag med attraktionskraft! Bra jobbat alla inblandade!
Alltså, tänk tillbaka lite nu, och låtsas att det är 2008 igen. Du sitter på jobbet och läser på UNT att Sirius just har brädat VSK med att värva Kalle Spjuth från Hammarby. Det kan bara finnas en rimlig förklaring: du har slumrat till i kontorsstolen och drömmer sköna drömmar. Jag hoppas verkligen att det i år, 2010, faktiskt kan vara sant på riktigt. Väck mig helst inte annars.
#354 ·
Sutra
· 2010-05-06 18:08
Alltså, tänk tillbaka lite nu, och låtsas att det är 2008 igen. Du sitter på jobbet och läser på UNT att Sirius just har brädat VSK med att värva Kalle Spjuth från Hammarby. Det kan bara finnas en rimlig förklaring: du har slumrat till i kontorsstolen och drömmer sköna drömmar. Jag hoppas verkligen att det i år, 2010, faktiskt kan vara sant på riktigt. Väck mig helst inte annars.
Mmm. Jag besökte Helenelunds supportrars hemsida igår. Ger lite perspektiv. http://www.svenskafans.com/bandy/helenelund/artikel.asp?id=354445
Japp.... Härligt!!! Kalle var min förhoppning. Kanske nån mittfältare på G? Med risk att få på käften av Garligur så säger jag bara..... sm-guld, sm-guld, sm-guld. Tror det kommer tidigare än 2027 ;-)
#356 ·
RRR
· 2010-05-06 19:41
Finfin värvning!
Välkommen Kalle, ta gärna med dig Östblom när du kommer ;-)
#357 ·
Sutra
· 2010-05-06 20:14
...och han den där grogg-lasse.
Asså, en snubbe som heter Grogg-Lasse borde Västra försöka värva i stället. Jag kan erbjuda honom kontrakt på stående fot.
Enligt säkra källor har Grogg-Lasse lagt grillorna på hyllan...kanske är det ett ypperligt läge för Västra att också visa framfötterna i Silly?
Jag värvade en utmärkt komplementspelare till Västra i dag! En kille på mitt jobb som har nicket "Professorn" på bandysverige.se. Veteran som sett Sirius ta SM-guld.
#361 ·
Sutra
· 2010-05-06 20:38
Jag värvade en utmärkt komplementspelare till Västra i dag! En kille på mitt jobb som har nicket "Professorn" på bandysverige.se. Veteran som sett Sirius ta SM-guld.
'
Var jobbar du egentligen? PRO Oldboys?
Institutionen för Neurovetenskap, Uppsala muthafuckin' Universitet. Splittin' da rocks of ignorance since 1477, fooh!
Kom ihåg att Björklinge ligger inom skotthåll.....
När vi har en 17manna trupp, där varken Farbror, jag, Elvin eller andra obskyra namn (läs Josse, Ubbe osv) räknas in, då ska jag börja fundera på vilken position ovanför nedflyttningsstrecket som vi ska få.
Men vi Är närmare ett SM-guld, ja 2027, än vi är då vi tog ett senast. Bara 17 år kvar då. Tålamod är nyckelordet. :-)
Kan ju för fan inte sova. Är helt uppspelt över uppståndelsen. Tror jag tar mig en whisky och varvar ner.
#365 ·
martin
· 2010-05-06 22:24
Nån som vet om presskonferensen filmades? Skulle vara kul att se, men än finns inget på hemsidan.
Fan va gött! Välkommen Kalle!
>>martin
Jag och Farbror var där, allt filmades. Dyker väl upp senare.
Västra måste värba långsiktigt. Jag föreslår Bruno K Öijer och Bill Gates. Kanske några Odd Fellows.
#369 ·
johann
· 2010-05-07 16:50
bruno k är sirius - alla dar i veckan
möjligen vet han inte om det än
off-topic? i helvete heller...
#370 ·
Joint
· 2010-05-07 17:11
SiriusTV: http://www.youtube.com/watch?v=mAj0MIg2RCI
#371 ·
Tommy
· 2010-05-07 17:41
Fantastiskt med Kalle. Bra ålder på grabben också (Jag tänker kortsiktigt, 2017). Nu vill jag ha in Lomanov också så har vi en komplett offensiv! Sen kan Villa hitta på vad de vill...
... Nu vill jag ha in Lomanov också så har vi en komplett offensiv! Sen kan Villa hitta på vad de vill...
Nu är inte min ryska längre vad den var på Sovjet-tiden ;-)
Men av vad jag förstått av de ryska bandysidorna på det moderna Internet-mediet så kan nog de blåsvarta fans som hoppas få se Lill-Sigge i Uppsala redan nästa säsong sluta drömma. Han har, om nu uppgifterna på Jenisejs hemsida är att lita på, skrivit på för en fortsättning där borta.
För mig känns det personligen som en libero har högst prio just nu! Visst kan Pirre axla den rollen men jag tycker han funkar så enormt bra på sin nuvarande position så jag skulle hellre se en direkt ersättare för Kyller. Petteri Lampinen kanske är ledig?
#373 ·
Joint
· 2010-05-07 22:15
Vad gäller liberosurret måste väl Stefan Tranblom fortfarande diskuteras? Tränar i nuläget på med Falun, men en flytt till ett schysst ES-topplag (Sirius) skulle han väl inte tacka nej till? Verkar vara en rätt bra libero.
#374 ·
Joint
· 2010-05-09 20:28
Suddens brorsa till GGG AAA III SSS. Vore då själva fan om inte det laget kunde ta sig upp nu...
#375 ·
haze
· 2010-05-09 21:35
Mm, GAIS gör en tuff satsning. Ska bli intressant att se hur de lyckas publikmässigt.
#376 ·
Joint
· 2010-05-09 21:44
They ain't got no history!
They ain't got no history!
Jodå, de vann Göteborgsregionens distriktsmästerskap 1920.
#378 ·
Joint
· 2010-05-10 16:25
Fast GGG AAA III SSS Bandy är liksom gamla SK Höjden, övertog den klubben 2005. Historielöst och äckligt.
#379 ·
RRR
· 2010-05-10 20:25
Höjden hade en riktigt bra klack innan dess i tvåan men de slutade när laget blev GAIS
#380 ·
Joint
· 2010-05-10 20:37
Höjden hade en riktigt bra klack innan dess i tvåan men de slutade när laget blev GAIS
Men så klart. Vi hade ju gjort samma sak om säg ESK skulle ta över vårt kära lag. Stackars supportrar!
Men man måste väl få starta nån gång? Vår historia har väl också en början? Innan 1907 fanns IFK Uppsala?
Jag är för fler föreningar som vill spela Bandy...och sörjer varje gång en anrik klubb läggs ned (läs Lesjöfors etc. ...här skulle jag även kunna hävda att jag även tycker att det är en smula trist att våra kära antagonister från VP var tvungen att lägga ner elitverksamheten...men jag är osäker om det är PK i detta forum så jag tror jag avstår).
#382 ·
Joint
· 2010-05-10 21:06
Jag har en förkärlek till historiska klubbar och ett förhat till historielösa klubbar. That's it.
#383 ·
Joint
· 2010-05-10 21:09
Men okej, IFK Uppsala tog ju över kompislaget med det mindre seriösa namnet MILF* Bandy.
*Mother I'd Like to Fuck
Jo... jag saknar också VP..... Lika mycket som jag saknar hemoröjder!
Tranblom förlänger med dalmasarna..nudå?
Jaha ja.... Farbror, dags att sätta hårt mot hårt!! Håkan har sippat sin sista latte, oavsett var nånstans i stan den är tänkt att intas!
#387 ·
ex17
· 2010-05-12 06:44
IKS har en lösning på detta. Ni får se i vinter. =)
Jahaja...ja Farbror är ju onekligen placeringssäker. Han står där man ställer honom.
Jäpp, inget hattande!
....å det blir en fröjd att se Broder Nilsson i mittförsvaret!
" Nummer 4 Garry Nilsson utvisas 100 minuter för Våldsamt Skrämmande!" (han lär ju inte hinna ifatt så många fler än kanske Wiklund)
IKS har en lösning på detta. Ni får se i vinter. =)
Omskola en mittfältare?
Tvinga Kyller att lira ett år till?
Tjacka Petteri Lampinen?
Jag ligger i full träning!!!
Men jag undrar lite över ex17's inlägg.... Han kanske menar att Elvin ska ta liberopositionen???
#392 ·
johann
· 2010-05-12 10:07
man kommer iaf finna nån slags glädje i att utropa "Så jävla SVAAAGT, NIlsson!"
#393 ·
Sakul
· 2010-05-12 13:57
Hmmm... En zooask på att ex17 försöker antyda att han blir libero i vinter!?
Syn! Jag tror att Pirre står först i kön.
Va? Ger du upp utan kamp?? Jag sätter en ask Pim-Pim på Farbror!!
Jag tar nog hellre Lampinen. Ledsen, Farbror!
#397 ·
John
· 2010-05-12 23:31
Jag gissar att det blir en liberolös säsong och att positionen pensioneras för evigt i blåsvarts spel för att ära den evige Nr 1.
Liberos är såååå 2009/2010
Ord!
Spela utan libero är såååå Tillberga...
ja, jag tror nog på Pirre som libero... men undrar om inte ex17 skulle vara ännu bättre på den positionen än pirre. Men då kommer ju nästa fråga och det är vem som ska spela vänsterback. Olle Gabrielsson kan ju spela överallt. :-)... kanske dags för comeback? :-)... Nä, jag fattar ingenting. Nån annan?
Vår hjälptant Hellboy?
Det känns nästan som det saknas spelare.
Va?? 12 man plus Farbror och jag, det ska väl räcka för en säsong!
Det är ju helt enkelt bandy att skriva med mig och garligur. Vi är "elit" på samma sätt som vissa klubbars ekonomier!
#405 ·
Fluff
· 2010-05-14 11:54
Det antyds i dagens lokalblaska att Kyller är med och försäsongstränar...
Förresten så såg jag Niklas Stahlén i stan idag. Nu har han tyvärr haft maximal otur med skador etc. men jag tror att han fortfarande är en man som kan leverera. :-). Bor han här eller bara på "besök"? ;-)
Stahlen är väl spelande tränare i UA Bois?
#408 ·
Joint
· 2010-05-15 20:40
Nä, spelare i Fläkten.
Fläkten?
#410 ·
Joint
· 2010-05-15 21:11
Västanfläkt, Västanfors alltså.
Jag håller med Lars, otydligare referenser får man leta länge efter.
#412 ·
Joint
· 2010-05-16 00:04
Men hallå! "Fläkten" - Västanfors? Det är väl lika vedertaget som om att Sandviken kallas för Stålmännen. (och som att Enköping kallas för Dynghåla ;)). Häng med i matchen och var inte så offside! Asså dah?
Så bandynördar, är det vedertaget att kalla Västanfors för "Fläkten"?
#414 ·
Tifo
· 2010-05-16 01:44
Jupp. Pröva googla Fläkten och bandy..
I stand corrected.
I dom flesta andra fallen så är dock Jointens referenser ungefär så här:
[link]http://www.youtube.com/watch?v=_HcjyHucz0Q[/link]
#416 ·
Joint
· 2010-05-16 15:56
Jaja. Det var då ett jäkla tjat. Okej, R-OA var en kryptisk jäkel men annars är det inte så överdrivet ologiska förkortningar/smeknamn/w.e. Faktiskt inte. Kanske skulle försöka att inte störa dig på allt, Storbadda?
Tala ur moppemuschen då, pojkvasker.
#418 ·
Lars
· 2010-05-16 16:48
Eller så skriver du ett par bokstäver till så förstår alla?
Gruppkramas nu!!
#420 ·
Joint
· 2010-05-16 17:05
Eller så är man insatt/använder hjärnan lite. Kjam.
#421 ·
johann
· 2010-05-16 17:55
parterapi?
Det är svårt att vara insatt när den ende som är insatt är du.
#423 ·
GARLIC
· 2010-05-16 18:53
Känns som det är färdigvärvat nu(klockrena förresten)men vilka breddar truppen??
Det jobbas nog fortfarande men det finns ju inte så många att fria till....
#425 ·
Tifo
· 2010-05-16 21:29
Jag tycker ivf att Hipp hipp är sjukt kul!
Hounden, Katten,Glassen...Hounden, Katten, Glassen...klapp, klapp, klapp!
#427 ·
Joint
· 2010-05-16 21:38
Stalkade ex17:s statusrad på Fejs. "Måns Berglund representerar väl inte VSK längre? :s" Lill Berglund ska väl börja gymnasiet till hösten och kanske något golfgymnasie i Uppsala kan locka? Osså kan ju farsan slussa in honom i Sirius. Han har väl talang. Något för 2027 om inte annat!!
Diskussionen kring fläkten är rätt orelevant då Niclas Stahlen inte spelade med dom förra året.
#429 ·
Joint
· 2010-05-17 14:42
Vilka spelade han för då? Minns i alla fall att han blev klar för Fläkten för ett par år sedan. Tog han sabbatsår från bandyn 09/10 eller? Hur som helst tycker jag inte att han går in i vårt mittfält. Det är ju först och främst libero och anfallare vi behöver. Virre kan gärna få skriva på, tycker jag. Forward som man vet vad man får av på ett ungefär, aldrig fel.
http://www.klubben.se/uppsalabois/1584-nyhetsarkiv-item-36409.html
#431 ·
ex17
· 2010-05-18 08:01
Stahlen åkte dessutom på en läskig skada för ett år sedan, något som nästan kostade honom livet.
http://www.unt.se/sport/sirius-nara-liberolosning-938478.aspx
Nån som hört nåt mer? Försäsongstränar verkligen Kyller? Gör han det så borde han väl satsa vidare?
Det verkar som Kyller tränar med laget men inte ska spela. Klart konstigt, men han kanske tycker det är bättre nivå på Sirius träningar än på Ärentunas?
Lite konstigt att Bergelin inte nämndes i artikeln, han har väl inte heller kontrakt? Eller?
Kyller tränar för fullt så man kan ju hoppas på att han ändrar sig och kör en säsong till. Men det lär nog inte ske tyvär.
Inget fika och inget fönsterputs för hans del därmed!
#436 ·
ex17
· 2010-05-19 19:36
Kyller har inte varit med på något pass som jag varit med på.
Kyller har inte varit med på något pass som jag varit med på.
Det var väl det jag misstänkte! Håkan har väl knappast varit den som längtat till försäsongsrundorna eller bett om att få starta upp träningen en vecka tidigare?
Kan ex17 bjuda på lite mer inside? Finns det några nya junisar som kan tänkas "fylla upp" avbytarnänken kommande säsong? Jakobsson och Kjellqvist har väl blivit seniorer? Wängelin? Nån annan?
#438 ·
Fluff
· 2010-05-20 08:54
ex17 kanske skolkar från försäsongsträningen ;-)
#439 ·
ex17
· 2010-05-20 12:51
Fluff då känner du inte mig... däremot är jag just nu sjuk så kan inte medverka ikväll.
Kanske är nu som Farbror och Garry ska ta plats, passa på medan det finns luckor. De kan ju alltid snappa upp något maffigt skvaller.
Farbror och jag skulle bilda ett i stort sätt ogenomträngligt försvar! Jag går genast ut i garaget och slipar skridskorna!
garligur och jag skulle bilda ett i stort sätt ogenomträngligt försvar! Jag går genast ut på stan och köper skridskor!
Ogenomträngliga? - Förvisso möjligt!
Rundningsbara? - Högst troligt!
Men det tar tid att runda oss, för det är lång väg att åka!!!
#445 ·
Joint
· 2010-05-21 22:09
Garry skulle nog bli livstidsavstängd från bandyn efter att ha lyckats sänka Lisell så blodvitet stod härliga till! Eller så skulle han kravla sig till sidolinjen för att golfsvinga Herr Hampus. Farbrors skägg skulle sätta käppar i hjulet för hak/munskyddet.
#446 ·
RRR
· 2010-05-22 07:11
Garry snarare livstidsavstängd för att ha försökt muta domaren att kliva av då va?
#447 ·
Joint
· 2010-05-22 09:25
Livstidsavstängning för mutförsök? Pfft! För övrigt skulle nog de flesta bandydomarna godta en muta, med rätt antal nollor. Fråga Fosshaug om mutor!
Då har vi en målvakt till i alla fall. Nu fattas bara en handfull utespelare, så kan Farbror och jag sluta med vår hårda försäsongsträning!
Men det var ju bra!
#450 ·
ex17
· 2010-05-25 16:44
En handfull = fem?
Vore väl inte fel med minst fem. Vill minnas att önskemålet var en bredare trupp för att få bättre tempo på träningarna.
Saxat citat från ur dagens UNT:
"Det som är vi är ute efter är en Daniel Berlin-typ. Vi ville gärna ha honom, men han valde att stanna i Sandviken. Men det kanske inte är kört ännu, säger Berglund och kopplar på sitt berömda och finurliga leende igen."
??? Berlin måste väl vara körd ??? Släpper inte SAIK Mossberg så inte tusan släpper de Berlin ??? Eller skall man tolka det som om att det är inte helt kört att hitta en "Berlin"-typ ??? Eller har Bella skrivit in en Sirius-klausul i sitt kontrakt ;-)
Berglund kanske menar: "Det är inte kört än, vi frågar honom igen om 3 år."
#454 ·
haze
· 2010-05-28 07:41
Dynamo Moskva har tydligen problem med ekonomin. Finns kanske någon Bellatyp där som vill utvecklas i ett vackert blåsvart matchställ?
Vet inte vad jag tycker om den här lösningen.
Varken Farbror eller jag kan väl klassas som konstruktiva mittfältare.... Som tunga försvarare fyller vi självklart vår funktion, men nu?? Inte bra för gamla gubbar att ligga sömnlösa över en 13 manna trupp.
Berglund kanske menar: "Det är inte kört än, vi frågar honom igen om 3 år."
Självklart! Så måste det vara...långsiktighet ;-)
Garry, vi tycks ha fått en avbytare!
Ja, han heter Mattias Wiberg. Bra.
#459 ·
RRR
· 2010-06-01 18:27
Bra Wiberg!
#460 ·
Tifo
· 2010-06-01 20:05
Härligt!
#461 ·
GARLIC
· 2010-06-02 00:26
KANON ME WIBERG.NU SAKNAS BARA 2 .SEN LÄGGER VI TILL WÄNGAN O FORSBERG O TRUPPEN E KOMPLETT
#462 ·
johann
· 2010-06-02 08:12
http://www.unt.se/sport/wiberg-klar---broberg-vill-ha-besked-967458.aspx
skönt småhetsig virre!
Pål Hansen verkar ju hålla på att bråka med Boltic om att faktiskt få pengar för att spela (girig norrman...), borde man inte kunna ta ett snack med honom? Han platsar väl + är mittfältare.
#464 ·
Sutra
· 2010-06-02 18:39
Pål Hansen verkar ju hålla på att bråka med Boltic om att faktiskt få pengar för att spela (girig norrman...), borde man inte kunna ta ett snack med honom? Han platsar väl + är mittfältare.
Men han är väl hundra år? (Vilket iofs må vara hänt, men 2027 är han 117, och det vete fan om det håller.)
Kanske borde göra ett försök att få tillbaka Lars Edvartsen ? Tyckte han var bra i blåsvart.
http://www.nsd.se/sport/artikel.aspx?ArticleId=5387806
#466 ·
ex17
· 2010-06-04 17:03
Hansen är inget som rekommenderas.
#467 ·
Fluff
· 2010-06-16 09:32
Nya rykten? Jakt på strategisk mittfältare nämndes i Brobergartikeln
Det är nog som en jakt efter enhörningar. Något för optimister av fluffiska mått.
Ja, truppen verkar ju fan vara spikad. 14 spelare har vi. Kul.
#470 ·
Fluff
· 2010-06-16 12:49
Mmmmm, fluffiska mått - Härligt
16 då, med mig och Farbror. Samma som förra året! Vi tillför ju dessutom ovärdelig rutin, ungefär som Rosa.
Räcker med 11 spelare för att ta hem serien. Det kommer gå löjligt bra kommande säsong köper gärna finalbiljett redan nu.
#473 ·
johann
· 2010-06-16 21:42
qvarna, skönt att höra att du hämtade dig från däpp-psykosen du drabbades av efter bajen away #2
jag har det inte...
Ramsin kan inte fuska 2 år i rad, det här blir en enkel resa med en massa njutning.
Micke Jakobsson till Boltic.
Men varför får han inte stanna kvar?
#477 ·
John
· 2010-06-24 11:51
Ja. Vafan
Jag gissar att han känner sig i skuggan av två-tre forwards och är oroligt för speltiden.
Det är lugnt... Vi flyttar upp mig, så tar jag upp kampen med toppforwards, allt medan Farbror glider runt och kan placeras endera som libero eller defensiv mittstrateg!
Jag gissar att han känner sig i skuggan av två-tre forwards och är oroligt för speltiden.
Det är ju helt omöjligt att INTE få speltid i ett lag som består av 14 spelare. Fattar inte vad Sirius Bandy håller på med faktiskt, när folk väljer Boltic före Sirius är det fan riktigt illa.
Det är ju helt omöjligt att INTE få speltid i ett lag som består av 14 spelare. Fattar inte vad Sirius Bandy håller på med faktiskt, när folk väljer Boltic före Sirius är det fan riktigt illa.
Det är nåt lite skumt med kontraktssituationen just nu. Man förlänger inte med Micke J, Viktor, Hugo och Kjellkvist....och har i media mumlat om ytterligare klassförstärkningar på mittfällt och i anfall (och då tror jag inte man räknar in
Garligur och
Farbror som kandidater). Det är förståeligt att exempelvis Jakobsson ser sig om efter "nytt jobb" med de "signalerna".
Den stora frågan är...vad/vilka finns det att vänta på?
Bara jag som hoppas på Lomanov?
#483 ·
johann
· 2010-06-26 02:05
ruskigt illla agerat med de unga tycker jag. farligt om vi blir en klubb för inbördes beundran
Inte så bra, men ruskigt illa kan jag inte kalla det utan att veta mer om vad och varför det hänt som det hänt.
Kan ju vara så enkelt som att han inte ville vara kvar då e det inte så konstigt.
En trupp på 14 spelare känns som ruskigt illa i mina ögon.
#487 ·
Golli
· 2010-07-28 11:56
Trögt på sillyfronten kan man säga.
Är Sirius med i dragkampen om Lampinen tro...?
#488 ·
Joint
· 2010-07-28 14:45
Sjukt dåligt med ens rykten...
Hade hoppats det skulle komma fram nått namn när antagningsbeskeden till universitet gått ut men så ser inte ut att vara heller.
Det kanske är tvärtom? Några utsocknes som inte kom in vid ett riktigt universitet.
Per-Johan Wikström från Broberg sägs ju vara på väg söderut för studier. Kan kanske vara aktuell ??
På tal om Broberg, är det någon som vet status angående Viktor? Och har Hugo skrivit på för någon annan klubb?
Vill tipsa om en ny bandyblogg:
http://bandysurr.wordpress.com
#493 ·
ex17
· 2010-08-02 07:14
Hello, känner att jag behöver kasta in ett litet inlägg gällande Micke J. Tänk på att han var här på lån från Bajen. Han pendlade från Stockholm och tog inte riktigt en plats. Han hade alltså inget kontrakt med IKS och därmed fri att välja vad han önskade. Om han sedan blev erbjuden ett nytt vet jag inte men jag tror han resonerade som så att i Boltic är sannolikheten (Farbror räkna på detta) större att han kommer få spela kontinuerligt. Här i IKS är konkurrensen betydligt tuffare om man inte kan tänka sig att jobba hårt i 1-2 säsonger framöver och ev stå på sidan. För vi har en bra besättning på mf och fw platserna, Sundin, Eskhult, Nilsson, Wiberg, Patrik Johansson, Spjuth, Mikkelsson. Jag anser att det inte är många som petar någon av dessa spelare.
Dessutom får han väl inte längre gallerfördelar?
Å andra sidan tror jag det hade funnits risk att han petat Farbror och mig från plats 15 och 16.....
Jag bävar inför kommande säsong. Vi kan inte ha samma tur att slippa skador ett år till!
När man tänker på att Mosserud funderar på att hoppa av Allsvenskan eftersom de inte tycker det är värt att lira med en sån tunn trupp som de har. De har 2 spelare mindre än oss...
#497 ·
johann
· 2010-08-02 12:32
om kyller, rosa och ubbe comebackar så har vi inga problem längre