Blir det supportermatch i år mot grabbarna? Var ner på en sk öppen träning och imponerade tygligen på Säleby med mitt målvaktsspel ;) Han tyckte jag skulle ta en plats i kassen i supportermatchen. Någon som vet om och när den blir av?
Supportermatch
Jag räknar kallt med att den blir av. Brukar ju ligga i slutet av veckan innan finalen, förhoppningsvis kan vi få istid då även i år.
Detta år borde vi också försöka styra samkvävet till Alex tycker jag, på Katalin får vi inte skrika och en olyckshändelse fick oanade proportioner. Alex har dessutom förtjänat chansen iaf.
Detta år borde vi också försöka styra samkvävet till Alex tycker jag, på Katalin får vi inte skrika och en olyckshändelse fick oanade proportioner. Alex har dessutom förtjänat chansen iaf.
Datum spikas snart förhoppningsvis blir det fredagen den 12 men inget e klart återkommer.
Detta år borde vi också försöka styra samkvävet till Alex tycker jag, på Katalin får vi inte skrika och en olyckshändelse fick oanade proportioner.
Haha ja man borde ju inte få vistas i möblerade rum ibland.
Haha jag hävdar fortfarande att det var servitrisens fel jag menar var fan skulle du ta vägen :)
Jag skyller allt på Ronny. Det mesta här i världen är hans fel.
Fredan 12:e är man ju inte i Uppsala. Men va fan. Passa på att fråga Eskhult hur det går med hallen. Man blir ju lite nervös med alla upphandlingskrav och sånt. Lackar är vad man gör.
Blir det supportermatch i år mot grabbarna? Var ner på en sk öppen träning och imponerade tygligen på Säleby med mitt målvaktsspel ;) Han tyckte jag skulle ta en plats i kassen i supportermatchen. Någon som vet om och när den blir av?
Vi hade Eskhult i kassen förra året. Den blir svår å toppa.
[quote1267788013=Nordelind_9]
Vi hade Eskhult i kassen förra året. Den blir svår å toppa.
[/quote1267789055]
Då har du inte sett mig? ;) Annars tar jag och petar Jakob helt enkelt :p
hmmm jag har haft försäsongs träning igår.. Stod på skriskor för att se om jag fortfarande kunde.. Och det gick.. Sist va nog 14 år sen.. Men matchen hadde ja tänklt vara med på... Nån som står som en kon behövs nog alltid..
Klart jag har. Var också där på öppna men bara som åskådare.
Men det blir perfekt. Dej i målet och Garry som ligger på rull.
Klart jag har. Var också där på öppna men bara som åskådare.
Så du var också där? Du skulla ha tagit på dig grillorna och lirat. Jag ska se till att skridskorna är slipade och att gallret sitter ordentligt på hjälmen så kör vi!
Jag gjorde fem mål på dom sist så jag ville ju inte stuka deras självförtroende innan säsongen.
CarlApan är en av få västringar som håller mer än kon-klass på supportermatcherna.
Så vad Brukarn menar är att det finns risk att det kommer lukta bränt läder på isen? Fall har lovat att ta i när han skjuter om jag står. Jag nyper bollen, kastar till CarlApan som dribblar sig förbi alla koner (läs lagkamrater) och gör 1-0. Är taktiken klar?
Jag satsar som vanligt på att få några till bänken för en öl så vi får ett numerärt överläge.
Datum spikas snart förhoppningsvis blir det fredagen den 12 men inget e klart återkommer.
Bajs. Jag åker tåg den 12:e.
Bajs. Jag åker flyg den 12:e.
Bra jag kommer och dricker öl den 12:e
Är det fortfarande uppvärmda avbytarbänkar på studan? Har tillbringat en del tid där som bandyspelande parvel...
Är det fortfarande uppvärmda avbytarbänkar på studan? Har tillbringat en del tid där som bandyspelande parvel...
Jag kan ju försöka stå ivägen också..
Kanske kan ta några skrisko tag..
Om det behöcs en målstolpe så e ja nog perfekt..bara jag har en uppmuntrande öl vid min sida..
Kanske kan ta några skrisko tag..
Om det behöcs en målstolpe så e ja nog perfekt..bara jag har en uppmuntrande öl vid min sida..
jag kommer spela extremt seriöst och se det som en chans att bli scoutad. möjligen en lättöl är allt jag kan tänka mig, jonas
ledsen johann lättöl är lika med petning sådana är reglerna
Jag är på! 12:e passar prima för mig! Ingen skridsko utan öl för min del!
12:e var ju iofs inte spikat ännu så jag har ännu inte givit upp hoppet och borde kanske inte bajsat så hårt i förväg alltså. Kan man muta någon för att få ett mer passande datum till stånd? Isf med vad?
ThomasD: För mig kan du få stånd vilket datum du vill, men du behöver inte berätta det för oss ;)
Behöver och behöver, jag kanske vill.
denna tråd börjar utvecklas åt ett spännande håll..
Helt rätt håll. Alla laddar inför bastun.
För oss (jag) som inte klarar av värmen i bastun blir det en längre dusch. johann kanske vill göra sällskap?
Har för övrigt fixat mina benskydd nu så jag är taggad till 1000 för matchen!
Har för övrigt fixat mina benskydd nu så jag är taggad till 1000 för matchen!
Som träning inför sommarens golfrundor så satsar jag på att sitta bredvid kniv-jonas på bänken och förse honom med den alkohol han vill ha.
Nåt nytt om matchen kommer vara på fredag eller inte? Kan vara nyttig info gällande min jobbplanering.
ÅÅ Oskar jag tror jag e kär;) Ska kolla med broberg i morgon om fredag e spikat.
Jag är gärna med på fredag...
jag kommer gärna och smakar på sportdrycken på fredag
Jag är förstås på.
prata me hellboy och kyller idag.. Finns ingen istid på fredag tydligen.. Så det blir isåfall månd-onsd ev torsd om det hinns med nån match..
Aj fan, hoppas att det bokas snabbt så man har en chans att peta in det i kalendern.
Det är förstås obligatoriskt att köpa Bandyhallsnålen för att vara med.... ;-)
>>ex17
Tycker jag verkligen.
Tycker jag verkligen.
Hmm surt. Hoppas det inte blir torsdag.
Låter ju bra för en sån som mig att det blir en annan dag, kan hela nästa vecka.
Mja jag kan väll vara med och lira alla dagar men blir det torsdag så blire ingen bärs för mej.
torsdag går fetbort för mig
Jag kan köpa nålen, bara för att ha den som vapen att sticka hallälskar med.....
Bra med nästa vecka!!
Bra med nästa vecka!!
Lutar det åt spel på en fredag alt lördag och blir det kommande vecka? Som jag har förstått det vill några tappra krigare ta sig en liten dricka och det kan sluta illa om man ska jobba dagen efter...
som det lät på hellboy blir det antagligen onsdag eller torsdag..men inget spikat.. Sm finalerna e ju och spökar den helgen..heheheh
Kommer det inga besked snart? Jag måste ha lite tid på mig för att lägga det där s.k. livspusslet.
Ah fan kunde inte klura ut mitt lösenord eller få ett nytt så jag måste registrera mig på nytt, för jag vill vara med på supportermatchen. Förra året var bland det roligaste jag gjort! Så sign me up!
Ah fan kunde inte klura ut mitt lösenord eller få ett nytt så jag måste registrera mig på nytt
Ett länktips: http://vastrasidan.se/ny/fpw.php
Som sagt, besked vore ju kul! Egentligen är jag inte ledig någon kväll i veckan, men blir det på onsdag kan jag kanske lösa det. Men det hänger ju lite på att man får besked så att man hinner vidtaga nödvändiga åtgärder..
Hellqvist ringde nyss och sa att den enda tiden som finns e nu på onsdag klockan 1800. Så det är bara att börja leta efter skridskorna o tagga.
Så vadå, onsdag 18:00 är spikat då eller? Innebär det typ samling en stund innan då?
Ja onsdag e spikat jag kommer vara där typ 1730.
Ok gött att de inte blev torsdag iaf. TAGG!
e de församling på studan eller
vi kanske borde skrämma killarna med en sång.. T.ex .... På studan hör västra hemma och vi sirius på isen skrämma.... Hahaha kanske blir en motsatt effekt.. Det e vi som e skrämda till slut..heheheh
Jag är game!
Jag är med.
Woho! Jag är riktigt taggad. Någon som känner till om det finns möjlighet att låna klubba?
Klubbor finns definitivt, hjälmar brukar finnas i viss utsträckning.
Jag lirar också!
Jag med.
jag mä
Söderman berätta nyss att kommunen har dragit tillbaka alla tider den här veckan. Så matchen e inställd, imorgon skulle laget prata ihop sig om vad vi kan gör istället lite längre fram.
Däpp
Men va fan... Hur är det under nästa vecka då? Isen ska väl ändå ligga fram till isracingfinalen?
F**k
Vad är det för tjomme på Kommunen som bestämt att vi inte får spela bandy?? =(
Säkert Tramsin som bestämt att alla matcher måste spelas inomhus
skicka finalen till gbg tills 2027!
Men vad fan! Här byter man bort jobbpass och och så får man den kompispassningen från kommunen. Suck.
Synd! ;(
Trams. Kanske blir nån ishall med mindre ytor så att vi kan få lite mer fysiskt spel som borde gynna oss. På stor plan tenderar dom ju att åka i stora svängar för att hålla sig borta.
Men vafan är det för skit? Nu blir jag ju upprörd på rikt!
Jag röstar för ockupation av studan.
Eller så ockuperar vi Kyllers jacuzzi-villa och kör fotboll/brännboll (vi har väl revansch att kräva där?) eller något i den stilen? :-) Och tvingar honom att signa ytterligare ett år i samma sväng.
Men usch vilket tråkigt alternativ. Jag vill ha bandy. Vad är det för fel på nästa vecka?
Jag vill också ha bandyn, men vad göra? Skicka arga mejl till bandygeneralen? Vi står ju pall utan hall också.
Bryta sej in och spela iaf. Civil olydnad 4 the win!
Nej men en förklaring skulle ju vara på sin plats, eller iaf ett namn på vem som tagit beslutet så man kan fråga varför han/hon är en sån grinch.
Nej men en förklaring skulle ju vara på sin plats, eller iaf ett namn på vem som tagit beslutet så man kan fråga varför han/hon är en sån grinch.
Gränby, där bandyhallen ska ligga, går väl att spela på? Lite mer komplicerat förstås, men ah...
Oavsett skandalöst att kommunen utesluter vår traditionsenliga supportermatch. Avgå alla, vi ska kravalla!
Ansolut! Avgå Alla! Kvartssamtal! Etc...!
Tror att det e så att något lag måste ha istiden på onsdag för match man kan ju undra vilka som fortfarande spelar matcher. Sen ska väl isen finjusteras till finalerna i helgen. Så en skandal kan man ju inte säga att det är jag kan ju förstå kommunen om det e så att det tar tid att fixa till isen, har vi bandyfinal i uppsala så ska den ju vara bra.
Bryta sej in och spela iaf. Civil olydnad 4 the win!
Det vore ju bara så djäkla läckert. Tjuvkoppla lyset och kör mitt i natten.
Vad säger juristapan om det? Olaga intrång eller? :P
Civilkurage!
Man kan kanske hävda nödvärn eller nåt..
Lär ju få rubriker om vi ockuperar bandyplanen....
Tramsins hämnd!
Stod ju i ex17:s blogg igår att dom skulle träna på kvällen där. Var inte alla pass inställda?
Det verkar kört med istider inte 100% klart men nära på. Frågan är om vi ska köra lite ljugar bänk o bastu först för att sedan kanske käka en bit o ta några öl på typ alexander. Eller om vi ska vänta in våren och köra lite fotboll.
Min ishallsidé är inget som kan gå i lås? Iofs så skulle väl det bli i typ Björklinge och det är ju lite krångligt. Ljugarbänk och bastu låter helt ok i mina öron.
Jag ska lägga mej ner och dö nu.
pratade med hellboy idag... Det e kört med istider.. Dom ska börja preppa för isracingen direkt efter finalen.. Hellboy undra om vi har nått förslag på aktivitet.. Tyckte att kniv jonas förslag lät som strålande med ljugarbänk...
Poker!
Vi kanske skulle köra curling..
Är ju en is..hehehe
Är ju en is..hehehe
Ja, vilken pangidé! Curling är det enda som kan lindra besvikelsen något över den uteblivna bandyn.
curling låter kul, kan man boka hallen på nåt vis?
Ja det kan man men det är inte lika kul som man kan tro om ni frågar mig. Dessutom kostar det 250:- per skalle och man får inte dricka bärs.
Minigolf är det ju inte riktigt säsong för...
Minigolf är det ju inte riktigt säsong för...
En freezout NL turre med låg insats i lämlig lokal är alltid skoj.
Jag tycker vi kör lite fotboll istället.
om man inte får dricka pilsner där går väl curlingen bort...
John vad menar du me turre.. Poker eller
John vad menar du me turre.. Poker eller
Rebelvästra bokar hela curlinghallen och spelar bandy. Bör gynna många eftersom ytorna blir lite mindre. Medhavd bärs dricks i sportdrycksflaskor. Omöjligt att avslöja.
Lider med er!
Lider med er!
Ska vi köra ljugarbänk och någon form av trivsel efteråt? Hellqvist e sugen på att styra upp något, finns det intresse trots att det inte blir bandy jag e iaf på.
absolut. dags att byta nickname förresten - kändis-jonas :D
absolut. dags att byta nickname förresten - kändis-jonas :D
Haha jag borde inte få prata när jag e full och nu sitter man o blir tok full med egget den här kvällen kommer ite sluta bra.
Klart man vill ha ljugarbänk och trivsel.
Vi avaktar med supportermatch tills våren kommer då utlovas det fotboll och ljugar bänk.
Yay!