Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Elitserien 10/11

Här är hela schemat!

Boltic borta på annandagen. Hmmpf, förstår inte varför vi inte får Hammarby. Men vi får iaf avnjuta annandagen utomhus.

http://www.svenskbandy.se/files/%7B0D1773DE-F04D-4628-B742-057B05482BED%7D.pdf
Sjukt tuff start: SAIK (h), Brobban (b), Bajen (h).

Bajen som för övrigt får åka till Haparanda på annandagen. Tror'et när jag ser't.
Du missade Bollnäs (b) i andra omgången. Vilket inte gör det lättare precis.
Noterar att efter jul så är det gott om helgmatcher både hemma och borta. Sånt gillar jag.

* Smärre förslag på förändringar kan fortfarande tillställas bandyförbundets tävlingskommitté för förändringar av programmet...

... som Hammarbys tripp till happis

Skrev ihop de blåsvartas matcher för lite lättare översikt. Hygglo svår inledning som sagt var...

Sandviken (h) ons 27/10
Bollnäs (b) fre 29/10
Broberg (b) ons 3/11
Hammarby (h) ons 10/11
Vänersborg (b) fre 12/11
Edsbyn (h) ons 17/11
Villa (b) fre 19/11
Kungälv (h) mån 22/11
Haparanda (b) fre 26/11
Vetlanda (h) ons 8/12
Tillberga (h) ons 15/12
Västerås (b) lör 18/12
Boltic (b) 26/12
Haparanda (h) tor 30/12
Tillberga (b) sön 2/1
Boltic (h) tor 6/1
Vetlanda (b) sön 9/1
Kungälv (b) ons 12/1
Villa (h) lör 15/1
Edsbyn (b) ons 19/1
Bollnäs (h) lör 22/1
Vänersborg (h) tis 25/1
Hammarby (b) ons 9/2
Västerås (h) lör 12/2
Broberg (h) ons 16/2
Sandviken (b) fre 18/2
Om vi antar att vi gör samma resultat nästa säsong som vi gjorde i år i varenda match så tar vi 0 poäng på fem första matcherna. Och 2 poäng på de sju första...
Sådär, nu är den gamla sirius mentaliteten tillbaka! Inget jinx längre!
Ligger Tramsin och fyllsover i ett lyckorus fortfarande?? Räkna med ändringar i schemat så snart det är dags för nästa styrelsemöte...

Skrev jag styrelsemöte? Jag menade givetvis så fort Tramsin nyktrat till och sparkat nån av ledamöterna gjort missen.

Skrev ihop de blåsvartas matcher för lite lättare översikt. Hygglo svår inledning som sagt var...

Tack, Brukis!

Boltic kan nog vara sunkiga men Tillis är nog klart bättre än Falun. Dock fortfarande fullkomligt överflödiga.
Avslutningen ser inte skitlätt ut den heller..
VeEssKå - Båltikk - i premiären - på en lördag. Det kommer att smälla. Kom ihåg var ni hörde det först.
Såg att Tramsin måste varit sjuk på Mötet om annadagsmatcherna.
Hammarby spelar borta..
Ojojoj hur ska det gå med alla trogna bajensuportrar..
Stackars dom.*LER*
boltic borta känns som en mental och mycket rolig bortaresa på annandan
Vem skaffar poliseskort?
Jag orkar inte räkna; men borde vi inte fått fler hemmamatcher fre-lör-sön? (Det tycker jag alltid.)

Och, på en annandagsresa till Karlstad hinner jag lära er min skitsvåra Sirius-julpsalm!

VeEssKå - Båltikk - i premiären - på en lördag. Det kommer att smälla. Kom ihåg var ni hörde det först.

Det var väl ingen direkt nyhet. Tyvärr brukar det sluta med massa bråk och polisbestyr.
Man kanske vill ha det avklarat, så får vi som gillar sporten bandy njuta resten av säsongen
Bolticsvansen senaste besök i Gurkburken blev väl rätt kostsamt och det var ändå mot lilla Tillberga.
Alla lag har i dag beviljats elitlicens. Lite förvånande, faktiskt.
Förvånande? Nej. Skandalöst? Ja.
Varför ens ha en jävla elitlicens om man godkänner fusklag som SAIK och Bajen.
Boltic har ju sämst ekonomi i och för sig (antar jag).
Tror faktiskt att SAIK var de som hade sämst ekonomi i vintras, de var tydligen riktigt illa ute ett tag
Nytt upplägg för slutspelet? Brukar vara emot det tvångsmässig regelpetandet inför varje säsong, men det här låter ändå inte så illa:

[link]http://www.unt.se/sport/bandyslutspelet-kan-andras---redan-i-ar-966704.aspx[/link]
Jag säger: Nej tack!
Det känns ju jävligt bandyn att bara få för sig nya häftiga grejer hela tiden men det här blir nog spännande matcher. Jag säger inte "Absolut Inte" än faktiskt.
Men vad är felet på klassiskt slutspel? Jag tycker det är superpäääpp med slutspel jag.
Om de slopar VM eller spelar det i en hall efter säsongen så kanske det finns tid i spelprogrammet med det här också.

Lätt positiv.
emot all form av förändring - alltid
Jag föreslår att dom första 8 i elitserien går vidare till ett slutspel som kallas "Superelitserien" där alla lag möter varandra åtta gånger. Efter detta så går de fyra första vidare till "Ultraelitserien" där dom möter varandra 16 gånger om det inte är skottår, då blir det 12 gånger, medan de nedre fyra spelar 15 omgångar för att avgöra vilka två som får utmana de sista två i Ultraelitserien om de sista semifinalplatserna. Dessa spelas självklart i bäst av 19 matcher i Göranssons Arena, och vinnarna möts i en finalserie som avgörs någon gång 2014-15.
Bra förslag, Bigbadda! Du får lägga till ett synnerligen obegripligt system med bonuspoäng så kommer Tramsin att äntligen få sin efterlängtade ångmaskin.
Härligt!! Och bonuspoängen ska alltid gå till Brajjen!! Och går dom ändå inte vidare från sin kvartsfinalgrupp, så får dom fler bonuspoäng.
Alltså grupperna är bara ett kvalsystem för att avgöra vilka som får möta Brajen i finalen, för dit är dom direktkvalificerade.
Jag är inne på samma linje som BigBadda.

Herregud, bandyn har redan ett fungerande slutspel. Varför krångla till det? Lagen har redan spelat seriespel i en hel säsong, då är det dags för matchserier.
Fördelen är ju helt enkelt att det blir fler roliga matcher. Det är ju trist när säsongens höjdpunkt - slutspelet - är över på tre raka matcher. Fast samtidigt så blir det ju krångligt med bonuspoäng och skit, så kanske slutspelet i praktiken tar slut efter tre matcher för de sämsta lagen iallafall. Så nja, jag är nog skeptisk ändå.

Kan förresten nämnas att slutspelsserien knappast är någon nymodighet, senast Sirius tog SM-guld, 1968, så spelades slutspelet i en liknande form.

... så kanske slutspelet i praktiken tar slut efter tre matcher för de sämsta lagen iallafall. Så nja, jag är nog skeptisk ändå...

Jag är också skeptisk av just det skälet! En semifnalplats skall man väl (om vi nu räknar bort Hammarby) förtjäna på sportsliga grunder? Då känns det märkligt att införa kvartsfinalgrupper där spelordningen/lottningen kan ha enorm betydelse. Vissa lag kommer ju säkerligen att ha turen att få möta motståndare som redan börjat tänka på semester och inte vill tänja ut sina sargade ljumskar i onödan.

Gruppspelet är i mina ögon mer rättvist men trots det föredrar jag ändå klassisk kvartsfinalserien bäst av 5.
Men vad fan, vann vi 68 med det här så kanske det inte är så dumt, jag är för!
Bygg en bandyhall i varje bandyort också förresten!
är det inte vi unga som ska vara provokatörer mikko? ;)
Jag är övertygad om att det är omöjligt att få till samma nerv i en slutspelsserie som i en kvartsfinal över fem matcher. Om det lag som startar på tre bonuspoäng vinner första två är serien i princip stendöd direkt. Rättvist? Ja, kanske. Urtrist? Skulle tro det.
Leve vinna-eller-försvinna-matcher!

Ord!
Mikko är en ond människa. Kepsen har förbytts mot ridhjälm, vilket inte är det minsta gubbigt. Farbror, notera i boken.
Jäpp slutspelsseerier är ruttna halvmesyrer. Först har man serie, sen skall det vara cup. Hårt, skoningslöst och bittert.

Serieomläggningar är fö generellt av ondo. Minns fotbollens hemska 80-tal med guldsvenskan och höstettan och halvtvåan och allt vad det hette.
Såg att svenska spel redan har lagt upp odds för nästa säsong.
Hammarby 3,50
SAIK 4,00
Villa 4,50
Edsbyn 7,50
Bollnäs 9,00
Västerås 12,00
Broberg 18,00
Sirius 20,00
Vetlanda 75,00
Happis 75,00
Tillberga 75,00
Väners 100,00
Kungälv 100,00
Boltic 500,00
En riktig Sirius-sillybomb och jag lovar att lägga en Blåsvart-slant. Tills vidare vore allt annat än serieseger för Bajen eller SAIK en jätteskräll i mina ögon. Villa hade ju en jättesvit i början av förra säsongen och har ett starkt lag på papperet, men vinner serien gör de inte.
Jag lägger mina zoo-askar på SAIK i och med Schssschhssvesssch.. äh, ryssen!
Det blir ingen sån där slutspelsserie utan kvartar som vanligt. Förmodligen lika bra det.
En seger för bandyn!!!
Äntligen ett vettigt beslut!!!

Bara att hoppas att förbundet inte får för sig att hitta på nya spännande (och förvirrande) regelförändringar som kompensation!
Skönt att något kan vara som det ska. Fan, jag är ung men börjar redan tänka "det var bättre förr" i bandysammanhang. /Joint, 18, förtidspensionerad passionerad bandygöbbe
Farbror, ge grabben en keps!!!

Ja!! Rörd till tårar över dylik brådmognad.
Jag spekulerade ju i början av förra säsongen att vi hade chansen att avancera ordenligt i maratontabellen, vi inledde på en elfteplats, men hade faktiskt chansen att gå om hela tre lag. Nu blev det inte riktigt så, vi lyckades visserligen gå förbi Vetlanda och ta tiondeplatsen, men vi har fortfarande 5 poäng upp till Ljusdal och 7 till Boltic.

Men den här säsongen ska vi väl kunna gå förbi både Ljusdal och Boltic. Dessutom har vi Falun bara 30 poäng över, så sjundeplatsen är inom klart räckhåll. Det vore klart bra klättrat på två säsonger isåfall!
http://www1.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=557801

kanske fel tråd men vem hänger på och ser vår första titel sen 92 bärgas?
Jag kan nog tänka mig att åka på turné på vissa bortamatcher/cuper. Fast först vill jag se att vi skrapar ihop till en startelva. Börjar bli allvarligt oroad för truppen.

Finns det ingen med insyn bakom kullisserna som kan komma med några glädjande nyheter....?

http://www1.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=557801

kanske fel tråd men vem hänger på och ser vår första titel sen 92 bärgas?

jag är på om ja kan få nån som jobbar åt mid då..
Ska undersöka.
bli de hela cuoen om nån åker
Ändå.. Presentationen är fet: "Idag blev det klart att elitserielaget IK SIRIUS med stjärnspelare som Andreas Eskhult, Göran Rosendahl, Christian Mickelsson, Kalle Spjuth, Jakob Säleby, Erik Sundin samt nyförvärvet från IFK Kungälv Patrik Johansson"! Vore fan kul att åka om det skulle bli ett litet gött så kallat rövgäng. :)
Ja ä på
Jag är med.
Bara ja kan få ledigt på fredagen.
Ska vi isåfall vara från fred-sönd...

Mi bil orkar npg ruilla ner dit om det inte funkar me tåg..
Kan bli perfekt semester för mig efter sommarens bravader.
Ja tack.
Nya siriuslåten går att höra här från minut 22 10.30-11.00

http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=68
Hygglig sportlåtskvalitet. Gillar att de börjar med nostalgi och gamla tider redan i första versen.
Ledsen, men jag tycker den var högst sisådär. Inte så trallvänlig. Nu drar jag till Studan!
Den gamle Siriushataren Zocke tippar Sirius som 4:a i Elitserien och nämner varken orden "skyttegrav" eller "dödgrävarbandy". Skumt.
http://www.bandysverige.se/editorial_show_sluttipset-for-elitserien.html?id=10798192
Själv är jag lite nyfiken på VSK-Boltic i kväll. Få se om Boltic är lika bra som de själva tror eller lika dåliga som alla andra tror. Förmodligen nånstans mittemellan.
Vilken kanal kommer sända bandy i år?

Den gamle Siriushataren Zocke tippar Sirius som 4:a i Elitserien och nämner varken orden "skyttegrav" eller "dödgrävarbandy". Skumt.
http://www.bandysverige.se/editorial_show_sluttipset-for-elitserien.html?id=10798192
Själv är jag lite nyfiken på VSK-Boltic i kväll. Få se om Boltic är lika bra som de själva tror eller lika dåliga som alla andra tror. Förmodligen nånstans mittemellan.

VSK-Boltic 9-3
I matchrapporten står på slutet att separat rapport kommer angående användande av pyroteknik i hallen...
Jag fick rapport i halvtid från ABB Arena från en mycket tillförlitlig källa som berättade om polisingripanden och pepparspray...lite som det brukar vara när Karlstad-
borna är ute och reser tycks det.

För övrigt är det skönt att komma ner på jorden igen efter gårdagens succé. Nu ligger vi bara tvåa i tabellen ;-)
Glöm inte att rösta på Mickelsson som månadens idrottsstjärna på UNT.se

[link=hyperlänk webbadress]http://www.unt.se/idrottsstjarna/Default.aspx[/link]
Vi spöar saik lätt, saik va tydligen överlägsna mot vsk, vsk verkar slå broberg jämn serie kan man nog anta att det blir.
Starkt av Kungälv att nita Happis. De var ju tämligen genomusla borta förra säsongen.

Grym start av Broberg med tre raka.
Noterar att Pelleberga leder med 4-1 över Bajen på Zinken. Sjukt starkt. Noterar också att just Pelle lyckats med ett våldsamt slag och mål.
Trodde Bajen skulle knyckla sig ur det som vanligt när P Bilsson skvätte in 6-5 i 89e. Men lo and behold, Tillis kvitterade i 96e. Hade Tramsin redan gått hem eller?
Jämn serie som sagt...
Pelleberga är rätt osexiga, men bara lite drygt 1800 pers på Zunken känns svagt.

1-1 Viken-Väners. Jämnt var ordet, sade Bull.
Edit: 3-1 nu. Viken på G nu kanske. Tre av fyra hörnmål. Upplever en ökande hörneffektivitet i år. Lagen verkar ha vant sig med att lagen står kvar och bara rusar med ett par-tre. Eller effektivitet och effektivitet, fler hörnmål iaf. Känns dock som att den här dödgrävartaktiken med att söka hörnor till varje pris är tillbaka hos en del lag.
SAIK-bortaseger mot Edsbyn, tror jag på. Ser ju i vilket fall som helst ett spelvärde i 2.20x på SAIK!
SAIK-bortaseger mot Edsbyn, tror jag på. Ser ju i vilket fall som helst ett spelvärde i 2.20x på SAIK!

Satt som en smäck. I kväll har jag lirat VSK till 6.00 x pengen borta mot Bajen. Spelvärde! Sen satte jag en slant på dubbeln med Sirius och Brobban. *jinxa på, svart o blå*
... under 8.5 mål i Vbg också!
Satt som en smäck. I kväll har jag lirat VSK till 6.00 x pengen borta mot Bajen. Spelvärde! Sen satte jag en slant på dubbeln med Sirius och Brobban. *jinxa på, svart o blå*

... under 8.5 mål i Vbg också!

Catching! (dock ska man fan inte lira på Broberg:P)
Jag lirade på Vetlanda. Tillsammans med VSK. Det gick inte heller så bra...
Stod i valet och kvalet för vad man ska spela på för bandy i dag. Villa har inte vunnit i Edsbyn på 15 år och den historiemaktfaktorn får vara avgörande. 2.25 i odds på Byn, en slant in på dem. Sen blir man ju lite nyfiken på bland annat Tranås ... står i 7.5 i odds mot Murrens Gais trots den imponerande premiärsegern (det hypade spelobjektet ...) mot Gripen. Kom igen nu Byn, visa revanschlusta! :D
Stod i valet och kvalet för vad man ska spela på för bandy i dag. Villa har inte vunnit i Edsbyn på 15 år och den historiemaktfaktorn får vara avgörande. 2.25 i odds på Byn, en slant in på dem. Sen blir man ju lite nyfiken på bland annat Tranås ... står i 7.5 i odds mot Murrens Gais trots den imponerande premiärsegern (det hypade spelobjektet ...) mot Gripen. Kom igen nu Byn, visa revanschlusta! :D

Catching, igen! /Bandyoraklet
Jacobsson har hoppat av Boltic. Så kan det gå. Vad händer nu? Inte Hammarby väl?
Kom hem och skola om till back tycker jag.
Har svårt att se Jacobsson ta en tröja i Bajen.
Nä, knappast Bajen. Gustavsberg låter väl rimligt?
Precis, något i den stilen kan jag tänka mig. Jacobsson är ju mittfältare/anfallare och lär känna till konkurrensen som råder där eftersom han blev utlånad därifrån till oss senast han var där, haha. Kritar han på för Bajen ska jag äta upp mina blåsvarta kalsonger ...
Dagens bandytrippel:
IK Sirius v Edsbyns IF
Sandviken AIK v Villa/Lidköping
Broberg/Söderhamn v Hammarby
Odds: 6.43

Hoppas jag tippar fel den här gången.
Man kan inte tippa mot blåsvart. Det är ju för fan högförräderi!
Bajen och Kungälv på Hcp.
;)
Joint avgå att tippa mot sirius är inget annat än en skandal i ramsin klassen.
Det brukar väl anses som en antijinxning enligt jinxreglerna? Tack för kaffet......
Mjo många gör så. Jag skulle nog aldrig kunna göra så. Skulle kännas...fel liksom.
Det skiljer 2 poäng mellan 1:an (SAIK) och 7:an (Vetlanda) i serien. Och då har Vetlanda en match mindre spelad! Ganska jämnt... Synd att Sirius inte är med där riktigt.
Mmmm. Men det är roligare nu. Förr var det typ fyra lag som var stenklara, och vi åkte alltid ur, eller kvalade mot tramsgäng. Nu är det extremt öppet vilka som kommer vara bland de åtta, det är det verkliga nålsögat. Snubblar man väl in där så kan man rassla fram ganska långt, vilket i praktiken var omöjligt förr. Årets finalister blir kanske SAIK-Bajen, men det kan fanimig bli Broberg - Bollnäs eller någon annan kombination.

Heja Sirius!
Det är bra för sportens intresseutveckling runt om i landet. Hoppas bara att vi hakar på slutspelslagen så att inte Uppsalas nyetablerade bandyintresse dör ut.
Studan spricker igen:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=4216790
"Chefen på Fritids- och naturkontoret, Lena Lantz, berättar att man nu ska ta hjälp av en planexpert från bandyförbundet."

Finns det experter på bandyförbundet? Det var en nyhet.

"– Vi och ismakarna vet inte vad det beror på, och därför har vi vänt oss till bandyförbundet, säger Lena Lantz."

Svaret från bf är väl givet: Bygg en hall!

"– Vi och ismakarna vet inte vad det beror på, och därför har vi vänt oss till bandyförbundet, säger Lena Lantz."

Svaret från bf är väl givet: Bygg en hall!

Där fnizzade man till framför skärmen. Fnizz, fnizz.
När det är så här kallt måste det ju finnas andra fullstora planer att träna på. Valsätra kanske?
På Ekoln kanske? För Fyrisån är väl lite för smal?
Svandammen!?
Bandy på TV. Mycket Edsbyn. Inget Sirius.

Söndag 26 dec, Sandviken – Broberg/Söderhamn, kl 15.00 (SVT 1)
Torsdag 6 jan, Edsbyn – Bollnäs, kl 15.45 (SVT 1)
Söndag 9 jan, Kungälv – Hammarby, kl 15.45 (SVT 2+1)
Söndag 16 jan, Västerås – Edsbyn, kl 15.45 (SVT 1)
Lördag 5 feb, Villa Lidköping – Edsbyn, kl 14.00 (SVT 1)
Det borde vara förbjudet att visa hallbandy på bandyns julafton. Bollnäs-Byn är ju en garanterad folkfest men i stället blir det slipsbandy från Göranssons - snacka om kass bandyreklam men hockeyfolket är säkert glada.
men kungälv i alla fall trots att de inte har hall, bara tak
De kastar oss ett ben och tror vi nöjer oss. Störta halliarkatet!
Han Järven köpa tv-tiderna i år också. Vad fick TV-sporten? Hellmyrs gamla CD-hylla? Lika imponerande som förutseende!
Publiksnitt hittills:

Villa Lidköping 2794
Hammarby 2213
Bollnäs GIF 1710
Sandvikens AIK/BK 1662
Edsbyns IF 1551
IK Sirius 1491
IFK Vänersborg 1418
Västerås SK 1294
Broberg/Söderhamn 903
IFK Kungälv 770
Vetlanda BK 643
HaparandaTornio 592
IF Boltic 530
Tillberga Bandy 458

Totalsnitt: 1288

Här är förra säsongens snitt:
http://iof1.idrottonline.se/SvenskaBandyforbundet/Tavlingochresultat/Elitserien/Historikochstatistik/Statistik/Sasongen200910/Publikliga200910/
Märkligt att det är så lågt när matcherna är så ovissa. Det kanske tar sej i slutet av säsongen.
Ingen har ju en aning om när det är match!! Det här måste vara det absolut snurrigaste spelschema som någon nånsin presterat, samtliga idrotter inräknade!
Ärligt talat nu sätter jag ner foten. Alla gnäller på matchschemat. Visst det är dumt att det är så hoppigt och ojämt, men hur efterbliven måste man vara för att inte kunna titta i en matchkalender? Maken till lathet har jag aldrig skådat.
Och det är klubbarna själva som gjort spelschemat dom borde ju veta vilka dagar publiken kommer. Tror inte ett skit på att schemat gör så publiken försvinner, tror intresset för bandyn helt enkelt minskar.
Annars kan man göra som Vetlanda och utlokalisera sina hemmamatcher. Vetlanda - Sirius 9/1 kommer att spelas i Målilla.

Något för Brukarns bortaguideprojekt kanske?
Nä va fan, Målilla, det hade jag ingen aning om. Då är man ju nästan tvungen att åka på den matchen.

Publiksiffror går upp och ned, nu har de gått ned efter att ha ökat de tre senaste säsongerna. Men jag kan hålla med om att det är lite konstigt att det händer i år när det är så jämnt och spännande. Mest publik har Happis tappat, över hälften, men det är kanske inte så konstigt. Annars är det Broberg, Hammarby, VSK och SAIK som tappat mest sedan förra året, det är lite mer svårförklarligt.
Dessutom spelas den på den enda rätta tiden 13.15. Fan, man måste nästan åka dit faktiskt!
Fan en lördag i målilla låter rätt lockande.
Jag har varit på bandy i Målilla! Rustikt...

Jag är personligen inte jätteförvånad över att publiken sviker i Göransson och ASEA-ladan. Det är ju direkt plågsamt att vara där om det inte är fullsatt, då det känns ungefär som att vänta på bussen en måndagkväll i Tammerfors. Bajenpubliken kommer väl bara om det är fredag och fri bar, eller när det drar ihop sig till slutspel. Däremot är jag förvånad över Broberg.

Sedan tror jag faktiskt inte man ska underskatta spelprogrammets betydelse för marginalpubliken. Och även för regelbunden publik. Förr i tiden var det enkelt att se till att man inte råkade boka in ett föräldramöte eller styrelsemöte i bostadsrättsföreningen eller vad det nu kan vara man har för sig om aftnarna på en onsdag. Nu kan ju en bandymatch gå exakt när som helst. Jag är övertygad om att det gör att bandyn tappar publik.
Men alltså det är ju inte så att dom sätter matchdatumen vecka efter vecka. Jag blir förgrömmad!
Usch det är fan inte kul att läsa tabell i dag. Gillar inte att ha Kungälv 2 p före oss och Vetlanda 4. Nu börjar till och med en ungdomlig entusiast som jag själv att snegla nedåt i tabellen.

Stävja blåsvart!

Marginalpubliken planerar knappast att gå på bandy. Jag tror att stampubliken lider mer av det hoppiga spelschemat.

Är det inte rimligt att förbjuda lag som har ett snitt under 1295? Eller möjligen alla lag med ett snitt mellan 1295 och 1293?

Happis vann. Nu får man hålla tummarna för Bollnäs och Broberg så att inte det där äckliga nedersta strecket närmar sig ännu mera.
Det måste ju vara bättre om inte lagen framför sticker iväg..
Tycker det är generaljinxigt att bara diskutera om vi ska ta oss till slutspel eller inte. Idag ligger vi på kvalplats och har närmare till nedersta strecket än till slutspelsstrecket, och så länge vi gör det tänker jag titta nedåt i tabellen.
Med ganska skapligt spel senast och hyfsat lätta matcher på gång så tänker jag generaljinxa och titta uppåt i tabellen

...hyfsat lätta matcher på gång...

Gaaah, jinxfestival!

Nä, men jag tror att det blir några jobbiga matcher framöver, som garanterat kommer att se helt annorlunda ut än igår. Boltic, Happis och Tillis kommer inte att bjuda upp till dans som VSK gjorde, det blir en köttmur att forcera tror jag. Det gäller att kunna hantera att behöva föra spelet bättre än vi gjort tidigare.
längboll långboll långboll???? är de förbjudna numera?
Trevligt med en elitserietabell där alla lagen spelat lika många matcher. Gäller dock bara i kväll.
Jag förbereder mig redan nu på allsvenskan 2011/12.
Nåt sånt finns inte ens i min värld.
Jag trodde inte det 07/08 så varför skulle jag tro det nu?
Nog ligger vi inte jättefint till i tabellen, men vi är så sanslöst mycket bättre än lagen under och nåt lag över, så att vi åker ur känner jag är ungefär lika troligt som att vi vinner 10 SM-guld i rad.
Vi är helt enkelt inte så dåliga. Inte nånstans.
Derbyn mot UNIK nästa år, i träningshallen inför 75 åskådare.......
Jag tror säkert att Boltic kan vara lite småstöriga att vinna mot på annadagen - de har gjort en del hyfsade insatser på sistone (5-6 mot Brobban hemma senast) och gör i princip lika många/få mål som Sirius, men jag hyser heller ingen tvivel om att Sirius i längden kommer att vara bättre än Boltic och Happis. Väners tror jag som sagt kommer att klättra upp och ingå i ormboet som gör upp om platserna 7-12. Visst, jag tror att det är snäppet mer sannolikt att Sirius hamnar på kvalplats än att vi hamnar på slutspelsplats (störst sannolikhet tror jag att vi slutar 9-10), men jag tror att vi skulle vara det bästa laget i ett eventuellt kval, men nog fan vore det jobbigt - just nu är det GAIS och Kalix som ligger tvåa i allsvenskorna. Inga promenadsegrar där i alla fall.
Jo exakt. Vi blir inte direkt nedflyttande och i ett kval så krossar vi. Så enkelt var det. Dags att titta uppåt i tabellen ist.
Jäklar vad Kungälv fått ihop det denna säsong. Visade ju inget speciellt på försäsongen men nu verkar man plötsligt ha seriens bästa försvar. Lite häftigt är det faktiskt.
På annandagen vänder allt.

Spelarna har käkat dynamitpiller och jag kan se en lång härlig blåsvart förlustfri svit, långt in i januari, i kristallkulan.

God Jul!
Tycker det är drygt att Kungälv går så bra. Inte för att jag har något emot dem, tvärtom, men vi värvade ju för bövelen deras bästa spelare. Då är det ju rent förnedrande att komma efter dem i tabellen.
Deras nästan lika bästa spelare var väl skadad så gott som hela förra säsongen?
Japp.
Säg att vi går in i ett bra stim nu!
Ola Fredriksson (Boltic) tar "timeout". Kick!
Vad gör Pashkin? Bröt inte han med Vborg?
Jenisej gick han till. Tuffare konkurrens men pappan är ju med med i tränarstaben så det blir väl obegränsat med speltid.
TV-sändning mot VSK! http://www.siriusbandy.se/web/article/sirius-vasteras-flyttas-och-tv-sands/

Alltid kul med TV, men lite orolig blir man ju för att Uppsala bara ska skämma ut sig totalt, typ 200 pers där och varenda jävla medgångare i TV-soffan. Fast vinner vi varenda match fram till dess borde det väl vara lugnt!
Kul å ena sidan, men mindre kul att TV-makten kommer och ändrar på matchprogrammet. Hade ju varit roligare med lördagsmatch. Sedan är det ju redan haltande och virrigt nog med det toksnurrigaste spelschemat på många år. Vidare tror jag på en publiksiffra på strax över 1000 (kanske något saltad ...) mot Gurkorna. Fast jag måste säga att IKS BK verkar gått från att ha fått en kärnpublik på 200 till typ 800. Hur det nu i och för sig skulle se ut om några år efter några tunga år, svårt att säga.
Alltid trevlig med Blåsvart i TV-rutan men ännu trevligare om vi befinner oss i slutspelsstriden.

Annars får vi köra Tramsinramsan och kanske lägga till någon vers. Det blir garanterat bra TV.
8-1 till Tillis mot Båltikk efter en halvlek. Fan, Tillis kan ju offensivbandy också när de vill.
Och nu tog Kungälv ledningen mot Bajen, tvi. Jaja, kanske lika bra att sluta tänka på slutspel.
Bajen ligger ju alltid under och vänder.
Men det är en sanslös bjudning av Brajen att åka ner med en avbytare, dessutom en 15-åring!!! Vad är chansen att vi skulle ha sånt flyt mot något lag nån gång???
Men va konstigt. Vad har de gjort av alla spelare?

Men va konstigt. Vad har de gjort av alla spelare?

Ramsin har bjudit in till söndagsmiddag för att diskutera slutspel.
Okval är målet.
Jag tycker vi borde ha en bra chans att fixa okval.
Okval är lite läskigt uttryckt. Direktnedflyttning innebär ju också okval...

Höll en tumme för Hammarby ikväll, även om det tog emot. Kungälv imponerar, där är ett lag som spelar efter sina resurser, men samtidigt utan att bli alltför tråkiga. Och vilken sjuk effektivitet de hade, i andra halvleken blev vartenda anfall till en målchans, och varenda målchans till ett mål. Det vill vi se från blåsvart också. Mindre kvantitet och mera kvalitet.
ja nåt slutspel lär vi knppast få se....suck
Om två matcher kan väl Sirius vara uppe på slutspelsplats?
Ja bajs-bajjen. Det gjorde ont i hela själen att heja på bajen och jag vill aldrig uppleva det igen. Synden straffar sig själv sägs de ju och det är klart att dom ka torska just den gången.

Slutspelsplats har jag defenitivt inte gett upp. Det är ju samma lag som spöade stålmännen i den första omgången så mirakel kan alltid ske.
Och SAIK krisar vidare. When will they ever learn?

http://gd.se/sport/bandy/saik/1.2636257-saik-tvingas-till-nytt-krispaket
"Vi får ingen elitlicens om vi inte visar att vi kan det här, säger Lars-Olof Skoog." Hahaha! Jovisst, och jag kommer att få sparken om jag inte diskar min kopp i lunchrummet...

Sopsäckklubbens vidrighet har liksom inga gränser...
Får man verkligen planera att ha negativt eget kapital i tre år för elitlicensen?

"När kan ni ligga på noll igen?
– Det kommer ta den här och nästa säsong i alla fall, kanske ytterligare en säsong. Det är svårt att sia om, säger Lars-Olof Skoog som trots allt är optimistisk inför framtiden"
Är det någonting man inte får göra för att få elitlicens? Strunta i att bygga hall möjligen.
SAIK:s sparpaket:

1. Öka publikintäkterna
2. Öka sponsor- och reklamintäkterna.
3. Spara pengar - i hela föreningen.
4. Sänkta löner.
5. Låneupplägg med ny samarbetspartner.
6. Rätta mun efter matsäcken.

Ok, rätta mun efter matsäcken är det man gör när allt det andra inte funkar?
3-1 till Väners mot Villa i början av 2:a. Inte bra...
Men vafan är det som händer!? 5-1!
Den årliga spelstöten...ont om pengar i januari...?!
Väners har spelat bra länge utan att få poäng.
När ska Sirius börja spela som skit och få med sig poäng?
Boltic avslutar säsongen – utan tränare

För övrigt känns det inte som att Väners kommer trilla ur Elitserien 10/11.

Ett nytt sätt att vifta med vit flagg. Intressant att Wiklund(?) är uthyrd till Hammarby. "Transferfönster" är kanske en lillebror till pappersdraken "Elitlicens"?
Fast transferfönstret är ju öppet till imorgon så vad är det konstiga?
Sista minuten värvningar?

Mikael Jakobsson och Håkan Kyller blir båda spelklara imorgon, samtidigt som det inte ser ut att bli någon Rosendal i år då han skrivits över till Enebyberg.

http://transfer.svenskbandy.se/overgangar.aspx (Sök på Sirius)
Jag fattar ingenting. Har dom gått tillbaka eller vadå?
Å Hydling tillhör alltså UNIK nu (och gjort så sen 14 okt) fast han spelar i IKS???
Om det skulle stämma är det ju perfekt.

Å Hydling tillhör alltså UNIK nu (och gjort så sen 14 okt) fast han spelar i IKS???

Sedan 2010? Hur funkar egentligen det här med att låna spelare mellan klubbar? Betyder detta att vi inte kan använda "Lill-Hydas" efter att transferfönstret stängts?
Märkligt. Fast bra om det stämmer. Skadar aldrig att ha Kyller på plan. Inte Jacobsson heller förresten.
Ingen med lite insikt som kan reda ut det här för mig?
Jacobsson hoppade ju av Boltic för ett tag sen. Vad har han gjort under tiden? (Bra svar: Tränat med Bajen hela tiden. Dåligt svar: Supit och spelat råpunk.)
Piller och sidetrance?
Helböj och dansband?
Nä han är ung...de har nog rökts gås och lyssnats på hiphop.
Har inte Sirius och Unik något avtal som gör det möjligt att till exempel låna in Lill-Hyddas respektive låna ut Jeppe utan några långa låneväntetider? Låter fågel med Kyller tillbaka. Pirre har med varierat resultat vikarierat för honom. Jacobsson tillbaka känns lite märkligt.

Ingen med lite insikt som kan reda ut det här för mig?

Det är bandyjuridik, Apan! Undvik den kursen.

Doh, Jag fick för mig att Wiklund hamnade hos Tramsin innan fönstret öppnade?
Total cred! Kunde ju lätt gått till Bajen.
http://www.siriusbandy.se/web/article/-mickelsson-klar-for-sirius-i-ytterligare-2-ar/

Mickelsson Mickelsson Mickelssoooooon...
Kyller e klar men ska antagligen vara reserv.

Lycka!
Firar Mickelsson med en öling på Alex om en halvtimme. Kommer att bli totalt dyngrak efter den ölen eftersom jag jobbat likt Asmunudstorps målvakt hela veckan.
Vem uppfann terminsstarten? Var det Ramsin det med?
haha. önskar jag kunde dropp förbi men måste repa med mitt "band"
Fan nu har vi ju typ en full bänk och Kyller på läktaren redo att sitta på bänken typ.
Riktigt trevligt med Mickels kontaktsförlängning . Ryssklausulen skrämmer lite dock. Finns det någon kompetent västring som kan fixa automatisk vidarekoppling av eventuella ryska samtal till Mickel så att de hamnar hos t.ex PN?

Kul med gnällmaffian på UNT som betraktat Mickel som förlorad efter denna säsong - fel hade dom där också.
Apropå gnällmaffian. Nån som vet (kanske Erlingmark) varför det inte går att kommentera artiklar på unt längre? Kanske bara är mej dom stängt ute?
UNT har stängt kommentatorsfunktionen tills vidare. Hoppas de aldrig inför den igen.
Anledningen till att de har stängt den är att det var för mycket jobb med verifieringen. Tydligen var det så att om någon klickade på 'anmäl' på en kommentar togs den bort direkt i väntan på att någon administratör kollade den. Det fick till följd att många trodde att UNT censurerade kommentarer och skrev sura kommentarer om det osv och vissa "debattörer" satte i system att anmäla bort sånt de inte ville se.
Ahaaaa det kanske är en delförklaring till varför alla mina inlägg togs bort några minuter efter att jag skrivit dom. Tack för infon!

Ryssklausuler!?

Bah, Garry och underknappad har haft ett himla strul med att få in en Tsarklausul i kontrakten. Allt annat är en fluga.
OK, då vet vi vad som gäller med Kyller (man bör väl hoppas att han inte ska behövas, även om det vore grymt att se honom tillbaka på isen), men Jakobsson då? Jag vill jättegärna se honom som fullvärdig truppmedlem, det där snedsteget han tog när han drog till Boltic kan vi väl dra ett streck över.

Men Mickel är ändå bästa nyheten såklart. Vilken signal till alla gnällare runtom i staden. Lite som när Eskhult drog till med ett 3-årskontrakt när allt såg som pruttigast ut 2008.

Jag vill hellre se Kyller på läktaren och leda klacken
För övrigt vill jag tillägga att jag är glad att vi redan mött väners borta. Dom verka ha hittat en sjukt bra form nu. Blir farliga i fortsättningen.
http://www.unt.se/sport/jacobsson-spelar---kyller-spelklar-1203081.aspx

Finfint med Jacobsson också! Han fick inte fantastiskt mycket speltid förra året men gjorde då iaf verkligen inte bort sig när han väl spelade. Känns som att vi har en sanslöst bred trupp helt plötsligt!
Surt att Les Gurks vann. De fick poäng de borde vara utan, Edsbyn kanske taggar till framåt tisdagen...

Men vad skrämmande ödsligt det är att uppleva såna där matcher på TV (och det är nog inte bättre live). Meningslösa bonnläppar som skrinnar runt i en ekande hangar. Och nu sätter Bollnäsorna igång med sin hall. Vad är det de inte hajjar?
Sutra: Nej, det är inte bättre lajv. Om Tramsin nu är orolig över bandyns utveckling och varumärke borde han kanske bekymra sig mindre om att serien är för ojämn, och mer över att bandymatcher sänds på prajm tajm från EKANDE TOMMA HALLAR.
Japp, det är dags att börja be till vädergudarna om -4 och gnistrande solsken den 13 feb.

Tramsin riggar väder!!! Detta är en säsong som kommer att ha -4C och gnistrande bandyväder på lördagen men hallivrarväder på flyttesöndagen.

Jag har svårt att ta bandy i hall på allvar.
Som sagt, det här med hallbandy i "EKANDE TOMMA HALLAR" är inget bra varumärke för sporten. Tycker att vi ska visa hur riktig bandy ska utspelas i tv-matchen mot Gurkorna.
Det blir ju nästan patetiskt att jämföra vår match på lördagen med den sorgliga ursäkt till bandymatch som visades i teve på söndagen. Vilken ENORM skillnad. Och det måste man rimligen kunna uppleva även om man inte är part i målet. Kan vi komma upp i hälften av stämning och bandydrama som mot Villa kommer det vara en given tevesuccé. Men varför nöja sig med hälften? Vi går all in och visar Ramsin, Per-Anders och alla andra andra förbundslakejer hur det KAN och BÖR se ut på en bandyarena när det är match!
I det här sjukt spännande tabellläget kan det ju bli både slutspel, okval, kval eller nedflyttning. Då är det läge för att titta närmare på vad som egentligen krävs i de återstående matcherna:

VSK (21 p):
Hammarby (h)
Broberg (h)
Sirius (b)
SAIK (h)
Boltic (b)

Prognos: Tar Boltic förstås, svårtippade matcher i övrigt. Hänger mycket på om Gurkorna bevarat formen från innan VM. En bred och feg prognos säger att VSK slutar på 25-29 p.

Broberg (h)
Haparanda (h)
Bollnäs (b)
Kungälv (h)
Villa (b)
Edsbyn (b)

Prognos: Nyckelmatch mot Broberg på tisdag, 2 p där och slutspelet är klart. Annars två lätta hemmamatcher och tre svåra bortamatcher. Även Vetlanda slutar på [b]25-27 p
.

Tillberga (17 p):
Kungälv (h)
SAIK (h)
Villa (b)
Edsbyn (h)
Vänersborg (b)
Hammarby (h)

Prognos: Svåra matcher kvar på pappret, bara Kungälv ser ut som hyfsat lätta poäng. Med en viljeinsats tar man kanske Edsbyn eller Bajen också och slutar på 21 p.

Kungälv (17 p):
Tillberga (b)
Boltic (h)
Haparanda (h)
Vetlanda (b)
Bollnäs (h)
Broberg (b)

Prognos: Vinner hemma och torskar borta. Slutar på 23 p, varken mer eller mindre.

Sirius (16 p):
Vänersborg (h)
Boltic (b)
Bollnäs (h)
Hammarby (b)
VSK (h)
Broberg (h)
SAIK (b)

Prognos: Vi bör vinna mot Boltic och lär torska på Zinken och i Göransson. Återstår fyra svårtippade hemmamatcher. Tror ändå att vi tar minst sex poäng till och slutar på 22-24 p.

Vänersborg (13 p):
Sirius (b)
SAIK (h)
Boltic (b)
Tillberga (h)
Haparanda (b)

Prognos: Få matcher kvar, men med bra poängchanser. Tar full pott i de tre sista, Siriusmatchen blir en rysare. Slutar på 19-21 p.

Haparanda (13 p):
Bollnäs (h)
Vetlanda (b)
Broberg (b)
Kungälv (b)
Villa (h)
Edsbyn (b)
Vänersborg (h)

Prognos: Många men svåra matcher kvar. Inga givna poäng överhuvudtaget, tror de tar max fyra till och slutar på 17 p och åker ur.

-------------------------------------------------------
Min tippning är alltså att VSK och Vetlanda håller slutspelsplatserna, Sirius och Kungälv klarar sig utan kval, Tillberga och Väners kvalar och Happis åker. Men vi bör ju verkligen slå Väners imorgon för att klara poängbudgeten. För att nå slutspel krävs att vi vinner samtliga hemmamatcherna + Boltic b, då slutar vi på 26 p, vilket kan räcka.
Jag tror vi vinner fem av sju. Möjligen sex, tror på ev spelskandal med bortavinst i sista. SAIK behöver pengarna. 0-8 är ett klassiskt resultat.
Broberg har 4-1 borta mot VBK efter 17 minuter! Känns som ett resultat man måste hålla tummarna stenhårt för! Håll i Broberg!
Fint att Vetlanda förlorade! Att Kungälv vann lite oväntat tror jag ändå var bra, nu blir det lite enklare att undvika kvalet, samtidigt som jag inte tror att det gör det svårare att nå slutspel - enligt min nya prognos hamnar både Kungälv och Vetlanda på 25 p.
Onekligen fint! Vinst nu mot Boltic så är det ju sjukt spännande. 1 p och 5 omgångar. Aaahh galet!
Det är ju jävligt intressant att SAIK släppt in fler mål än Sirius. Visserligen har de spelat en match mer men ändå.
Man kanske slappnar av i defensiven lite när man leder med 100-0 ?
Faktum är ju att bara Bollnäs släppt in färre. Men den detaljen får vi väl lösa på söndag.
Jahopp kryss mellan gurka och P.Nilsson vad ju trist.

... och innan jag hann skriva det så blev det 3-4 :) tralala

och under den tiden blev det 4-4... vad fan händer
Förstår mig inte på Brobergs bandypublik. Känns som att man har sämsta publiksnittet på länge trots den bästa säsongen på länge. 736 pers på Hällåsen i dag. Det är lite av ett mysterium. Man kan i alla fall konstatera att Söderhamn inte har den mest kändaste medgångspubliken i Sverige. Vårat publiksnitt är för övrigt 1337 - "elit" som geeksen skulle översatt det till.
... samma gäller förstås Kungälv. Jag fattar inte.

Vårat publiksnitt är för övrigt 1337 - "elit" som geeksen skulle översatt det till.

Nja, snittpubliken för Elitserien är ju 1342 så vi ligger ju också under snittet... ;)
Upptäckte förresten att Vetlanda har ett hyfsat jättesvårt schema kvar (Bollnäs (b), Kungälv (h), Villa (b), Edsbyn (b)). Det är fan inte omöjligt att de bara tar 2 p till faktiskt. Eller vad tror ni?
Svårt att tro någonting öht. Galet jämn serie och vi har bara 6 pinnar upp till 2:platsen. Många lag kommer att ha positioner att spela för i sista omgången. Man kan ju iaf hoppas att SAIK sparar på sina gubbar i sista omgången.

Happis - Väners möts i sista omgången såg jag nu - häftigt. Kan ju bli en rysare i klass med Tillberga-Sirius för ett par år sedan.

Skönt med en tabell där alla spelar lika många matcher. En lyx man inte är bortskämd med denna säsong.
SAIK är klara seriesegrare redan nu och kan såsa sig igenom resten om de känner för det. De möter ju både VSK, Bajen och Sirius, så vi får hoppas att de lägegr sig selektivt...
Förhoppningsvis lägger de sig som mest i sista omgången då de behöver spara sig som bäst. Risken är att de tycker de ser lite väl illa ut att torska 2 ggr mot Sirius.
Shit det är ju så ovisst så jag funkar på att söva mej tills allt är avklarat. Har lite svårt för att klara av anspänningen mellan matcherna. Känns ju som att blåsvart har ett svårt schema kvar men å andra sidan kan man slå bollnäs så... äsch jag har verkligen ingen aning.
Dyster prognos:

Sirius (3p)

Hammarby (b) 65-15-20
Västerås (h) 42-16-42
Broberg (h) 50-15-35
Sandviken (b) 80-10-10

Vetlanda (3.5p)

Bollnäs (b) 65-15-20
Kungälv (h) 55-10-35
Villa (b) 70-10-20
Edsbyn (h) 45-15-40

Västerås (4.5p)

Broberg (h) 50-15-35
Sirius (b) 42-16-42
Sandviken (h) 25-10-65
Boltic (b) 10-10-80

Spelprogram och chansvärdering för 1X2

VSK har en grymt stor fördel i att ha Boltic kvar att möta. Jag tror att vi i snitt kommer att gno ihop tre poäng vilket förmodligen är mindre än vad båda V-lagen för ihop.
Har farbror en munter prognos också? Eller är den dystra den enda som erbjuds?
Kungälv smyger väl i vassen också...
Bara en strikt vetenskaplig prognos som slutar i moll. Hoppet ligger kanske i att Kungälv orkar spöka mot VBK och att vi spelar som mot VePe Norra eller bättre.

(Jag borde säga något tuffare än Gimli då det vankas ett anfall mot Svarta Porten)
*skiter i Farbrors siffror*
Vetenskap schmetenskap. Här behövs gammal hederlig blind tro.
Amen!
Kungälv smyger numera inte ens, de marscherar med full styrka mot slutspelet
Svårt att se vilket lahg som Kungälv skall knuffa bort. Jag tror att Kungälv får det jobbigt mot slutet.

Kungälv (2p)

Vetlanda(b) 55-10-35
Bollnäs(h) 25-15-60
Broberg(b) 60-15-25

VBK-Kungälv blir förmodligen lika avgörande för slutspelsplatserna som Sirius - V*K
Bror har druckit ur ungdomens källa och är på väg att drunkna. Kalkylen borde gälla hur vi ska undvika kvalplats!!!
Kungälv nitar nog Vetlanda, vilket såklart är perfa för oss.
Nu vågar vi kanske tro på förnyat kontrakt?
Det tycker jag. En poäng till så är vi klara för elitseriespel nästa säsong också.
Nerverna är minst sagt lite sargade nu och jag undrar; det kan inte bli klart med ev slutspel redan på söndag va? Visst är det så att tidigast efter matchen mot Gul Färg - Broberg! kan man ge upp/pusta ut?

Nix, kan inte bli klart på söndag. Vetlanda och Kungälv möts redan på fredag, och om man ponerar att de skulle idealspela den matchen till krysch, så har de båda 24 pinns, dvs samma som vi och Gurkorna har inför matchen på söndag. Om vi då skulle vinna den matchen har vi 26 och baschet 24 med två omgångar kvar. Den onda sanningen är att vi inte ens med nödvändighet kommer vara klara för slutspel med vinst både mot VSK och Brobban. Teoretiskt sett kan vi vara slutspelsklara efter Brobbanmatchen dock.

Tyvärr verkar ju alla lag som är inblandade i det här ha hysterisk form också. Jag är lite inne på att Vetlanda tar fyra poäng till. VSK tar dessutom garanterat två mot Boltic, och de har redan målskillnad så det skvätter om det på oss. Det innebär i så fall att vi måste vinna två matcher till. Minst. Svettigt.
Det känns ju ändå som om vi vinner mot västerås och brobban vilket jag tror vi kan med tanke på form, hemmamatch och publikstöd så har ju dom andra lagen rätt svåra matcher kvar de också. Om saik gör sin plikt bör ju inte vsk slå dom. Även kungälv och vetlanda bör ta färre poäng än oss.

Fortsätter vi med samma stil som i dom senaste matcherna så ser det ju ganska hoppfullt ut...mja sen var de ju den där lagen och alltings jävlighet också.
Hoppas nästan att Bollnäs vinner mot Söderhamnarna i kväll. Det skulle innebära att Brobergs chans på andraplatsen är borta inför matchen mot oss. Kanske lite mindre taggning hos de gulfärgade att vänta då?
Fast så länge Broberg har chans på topp-4 och hemmaplansfavör i kvarten kommer man ge järnet. Vinner Bollnäs, Byn och Villa i helgen ser det dock jobbigt ut för Broberg även till en topp-4 plats.
Exactamente! Segrar för Bollnäs, Byn, Villa vore fint. För matchen VBK - Kungälv hoppas vi på X garderat med 2.
Halvtid: Bollnäs 4-1 och 1-1 i Vetlanda. Får gärna stanna så.
Boltic har 3-2 mot Väners! Och Kungälv tog ledningen med 2-1. :)
2-2 all over

glory days!
Oavgjort var ju optimalt!

Nu ser det riktigt lovande ut. Både VBK och Kungälv kan gå noll på de två återstående matcherna...men lagen om alltings jävlighet säger väl att de tar 4 pinnar var...
Kom det nå folk till Kullen då? De stackars jävla Vetlandafansen har ju jobbat som svin för att få folk till matchen.
1115, maffigt. Dubbelt så många som normalt ju.
Optimalt som sagt. Vinner vi mot VSK måste i princip två av de tre konkurrenterna ta poäng i båda sina återstående matcher för att kunna komma ikapp. Och förlorar vi med mindre än sju baljor ligger vi fortfarande före, och Kungälv måste ta poäng mot antingen Bollnäs (h) eller Broberg (b) och VBK måste ta poäng mot antingen Villa (b) eller Edsbyn (h) för att gå förbi oss även om vi torskar resten.
Har hjälpt några grannar och flytta (efter en hyfs jobbig arbetsvecka) samt druckit öl/vin under tiden ( inte under arbetstiden då) så jag fattar inte ett skit av Erlingmarks tabelldiskussioner, men det är väl fortfarande bra om vi vinner matcher va?
"det är väl fortfarande bra om vi vinner matcher va?"

Jadå. Vi har SM-guldet i egna händer.
Därför tycker jag att Vetlanda förtjänar att missa slutspel. 1115 "jävlar/"hjältar" på plats, heja... Tack för delad poängpott där i alla fall. Nu har vi snart en slutspelsplats i egna händer.

Jadå. Vi har SM-guldet i egna händer.

Helt sant. Når vi slutspel går vi in i det med en hyfsad formkurva. Tur att kommunen varit förutseende nog att fixa nya läktare till finalen. Fuck 2027. 2011 is the shit.
Läskiga tongångar här inne. Kännas smått kört alltihop. Hoppas inte allt är jinxat nu.
Bra Stävjat, Herr Apan!
SAIK-Bajen i dag. Nån mer än jag som tror att det är lagen i SM-finalen?
Noterat från Boltic-Väners. Vid ställningen 3-1 och en Bolticspelare har närapå friläge så passar han bollen till en spelare bakom sig som ropar efter en passning, det var Alexander Mayborn. Den sena kvitteringen var en lyra från 60 meter från en bolticspelare, lite jobbigt för Väners om det visar sig att den skjuter dom ur ES.

SAIK-Bajen i dag. Nån mer än jag som tror att det är lagen i SM-finalen?

Bajen lär få rycka upp sig duktigt om man vill lira final. Det man såg på Zinken övertygade ju knappast.

Apropå Mayborn. Undrar var han lirar i höst. För han tänker väl inte bryta traditionen att byta lag efter varje säsong?
SAIK-Edsbyn i final. What else is new?
saik - bollnäs i final - mayborn på läktarn, nypåskriven och preussiskt lycklig
Så där ja, Edsbyn slog Tillberga och Sirius är klara för okval med 3 matcher kvar. Nu kan vi koncentrera oss på att försöka nå slutspel.
Hurra för okval nu kan man slappa resten av säsongen.
Och Bajen slår SAIK sönder och samman. 1-5 nu.
Firade okvalet med att köpa lite tuffa hårdrocksplattor:
Bastard Priest: Under the Hammer of Destruction LP (tillägnas VSK)
Mayhem: Of Lord Satan's Mysteries LP (tillägnas Håkan Ramsin)
Treblinka: Crawl to the Pentagram LP (tillägnas Sergej Lomanov, Siriusstjärnan är ju ett pentagram)
Firade okvalet med att spetsa till ångesten inför söndagens lidanden.

Hellboys grabb (kring 3?) var med på mysträningen för A-laget. Dock blev han petad när det drog ihop sig till tvåmålsspel. Hoppas att han tar det som en utmaning.

108 pers såg Happis-Väners klockan 11 i dag. Sämre än Boltic!
Ära de som äras bör! Skicka en gubbkeps med öronlappar till de 108!