← Sirius Fotboll
Premiär: UFC-Sirius
Brukarn
· 2010-04-01 12:59
· 10248 visningar
Öppnar premiärtråden med dagens roligaste aprilskämt (snubben på bilderna är spelare i UFC faktiskt):
http://vk.se/bild/?image=/uploaded/image/2010/4/1/april.jpg&article=340911
#1 ·
70
· 2010-04-01 14:52
Hehe det var kul!
Börjar bli rädd att min premiärnärvaro ska stoppas av en vulkan. Hur har laget förresten tänkt ta sig till Umeå? Flyg eller buss?
#3 ·
John
· 2010-04-15 11:03
De ska flyga hörde jag på radion igår. Det vore ytterst knasigt om allt ställdes in pga en vulkan.
Eftersom jag har anmält mig som volontär till iskallt fältarbete med vårfloden i Vindelälven för att få åka på matchen så skulle jag bli MYCKET bitter om det inte blir någon match. För fältarbetet måste jag göra ändå.
#5 ·
johann
· 2010-04-15 13:39
det är väl bara att boka om till buss. annars går jag sönder
Jag kan inte tänka mig annat än att matchen spelas ändå. Suboptimalt att bussa istf att flyga.
Det finns nog absolut en reell risk att matchen skjuts upp. Enligt SvD är den i "farozonen".
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/vulkanaskan-drabbar-idrotten_4571225.svd
Man får väl hoppas att dammatchen spelas så man får se lite fotboll när man ändå är där iaf ...
#9 ·
johann
· 2010-04-15 17:06
2010 är ett ondskans år
Eyjafjallajökull är ondare än ESK.
Man får väl hoppas att dammatchen spelas så man får se lite fotboll när man ändå är där iaf ...
Hehe, läste inte ingressen så noga.
Aja vi kan ju alltid golfa!
Först vill ramsin flytta matchen nu spränger han en vulkanjävel satans bajjen mupp.
#13 ·
70
· 2010-04-15 20:43
Vad är det för mesiga flygplan som inte tål lite aska i luften?
Efter att ha hängt med/frågat folk från Sirius fotboll hela kvällen så verkar det som matchen blir av. Inget tyder på något annat.
Johann/Oskar: Backline?
Jag har hört samma sak. Jag tror jag försöker byta biljett till nattåget. Jag missar fan inte en premiär.
Eyjafjallajökull är ondare än ESK.
Hold your horses.
#17 ·
johann
· 2010-04-16 08:24
steffe: du ska ha fått mess av oskar. vi har allt minus en gitarrstärk. så vi har allt som behövs för er såattsäga - dock är det en liten 15 watts vox.
Sådärja, nu hakar jag på tåggänget iallafall. Skoj!
Sådärja, nu hakar jag på tåggänget iallafall. Skoj!
Härligt!
Strålande bruk
#21 ·
gaffa
· 2010-04-17 15:34
inför: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?nav=100&id=10525&ptid=1198
#22 ·
johann
· 2010-04-17 16:56
Kamrater!
Vi har blivit en man kort ikväll och har därför en tågbiljett över.
Tåget går 21.27. Nån ultras som är intresserad av att hänga med?
Reseraport del 1 våra kära hyttgrannar från finland vill att vi ska vara tysta kan bli svårt. Vi har även mätt tvättstället och kn med säkerhet säga att ramsin skulle kunna bada i vår hytt.
#24 ·
Joint
· 2010-04-18 00:54
Diggar UFC:s teaser: http://www.youtube.com/watch?v=HuY314KlxwY
Hotellfrukost är grymt nu ska vi hitta på något att göra i typ 9 timmar johns guidning verkar inställd pga snö och kyla.
Snö?? Vidrigt.
Hotellfrukost är grymt nu ska vi hitta på något att göra i typ 9 timmar johns guidning verkar inställd pga snö och kyla.
Bowling och flipper i bowlinghallen?
Nån mer än John som sov?
Har ni för dåliga kläder med er, guidningen borde bli av.
Bowling låter ok vi har för sommriga kläder för vandring. Planen verkar vara att vi sitter vid frukosten i 2 timmar till.
#29 ·
Sakul
· 2010-04-18 14:47
Det här låter ju inte såå himla stabilt...
#30 ·
Håwe
· 2010-04-18 14:51
Får vi inte in de skadade i backlinjen snart så blir det här också en skitsäsong.
#31 ·
Sakul
· 2010-04-18 14:56
Blomman, Bringan, och Gallo tillbaka så fort som möjligt så ska det nog fixa sig.
Fast det är klart att torsk mot Umeå borta inte är någon katastrof. Matchen är inte slut än heller. 3 siriuschanser i rad nu!
Ghaaaaa
Allsvenskan 2012 ter sig låååångt borta.
#34 ·
Joint
· 2010-04-18 15:33
fan vad besviken man blir. pisselag.
#35 ·
Joint
· 2010-04-18 15:40
Man kan trösta sig med: Sollentuna United - Dynghåla, 2-1.
#36 ·
Lars
· 2010-04-18 15:46
Fan, nu börjas det igen.
På den postiva listan efter att ha sett cupmatchen och denna liverapportering är att Kango kan bli riktigt bra för oss.
#37 ·
RRR
· 2010-04-18 15:58
skit o piss
Det här var ju bara skit
Spana lite på elvan. Vi har inte en jättebred trupp helt enkelt. Det är ett tycker jag rätt förväntat resultat borta mot Umeå med givet lag. Kampen blir att hänga med hjälpligt närmaste månaden. Sedan ska det nog kunna se bättre ut.
Vilket torde räcka till en Ok 7-8:e plats.
Kanske ännu bättre. 0-2 borta mot seriefavoriterna med det här laget är ok.
Jämför:
Bylle/Rickard
Söderbring - Storm - Blomman - Haisem
Erik Z
Petter - Gallo - Jernberg - P
Sunday
med
Bylle
Fernberg - Storm - OZ - Haisem (halvskadad)
EZ - St Cyr
Petter - Ian - P
Sunday
#42 ·
Joint
· 2010-04-18 17:04
Jag anser att det är viktigt med en bra start för att hänga med i toppen. Viktigt med tre pinnar hemma mot Dalkyrdish.
#43 ·
Joint
· 2010-04-18 17:05
Btw, är Mani också "halvskadad" eller varför spelade han bara ett par minuter?
Kanske ännu bättre. 0-2 borta mot seriefavoriterna med det här laget är ok.
Jämför:
Bylle/Rickard
Söderbring - Storm - Blomman - Haisem
Erik Z
Petter - Gallo - Jernberg - P
Sunday
med
Bylle
Fernberg - Storm - OZ - Haisem (halvskadad)
EZ - St Cyr
Petter - Ian - P
Sunday
Fast Gallos karriär kunde ju nästan vara över om det ville sig illa och vilken kvalitet Blomman och Söderbring håller numer kan det ju inte vara någon som vet. Om man ska vara negativ alltså.
Att förlora dagens match med 2-0 kan dock knappast räknas som någon katastrof.
Nu avnjuter vi dom sista ölen på tåget en underbar resa leder mot sitt slut jag ger mina resenärer 5plus. Matchen va ju trist men man kan inte få allt godnatt på er
Allt är alltid katastrof! När är det bandy?
Jag är på Farbrors linje...vill inte ha en ny "såndärn" fotbollssäsong igen!
Kan inte Bandyklubben hålla presskonfa i morrn igen? Det var ju trevligt förra måndagen...
Jag vill dock hävda att 0-2 med dagens lag är, om inte en katastrof, så riktigt dåligt!! Åtminstone om man ser till referaten på officiella och UNT, så var vi knappt nära!!
Håller med Farbror.... fast jag ändrar det till allt är alltid riktigt dåligt!
0-2 är totalt oacceptabelt. Klubben har som uttalad målsättning att gå upp, då kan inte vi ha lägre krav anser jag. Vinst hemma och oavgjort borta är ett minimum i år.
Bara för att klubben har det som målsättning innebär det ju inte att det kommer att ske bara så där. Jag har aldrig haft nån sån målsättning. Inte i år i alla fall. Övre halvan är min målsättning.
Nja.. har man åkt ur en serie, där man tänkt ligga i mitten och sen behåller stommen av truppen, då bör målsättningen från alla vara betydligt högre. Annars är jag rädd att vi blir fast på den här nivån.
Västra Sidan har aldrig några krav på Sirius överhuvudtaget. Har klubben som uttalad målsättning att gå upp igen, med en trupp som på pappret borde klara det, så förstår jag inte varför vi ska ställa lägre krav. Jag vill att Sirius någon gång ska spela i Allsvenskan, inte harva i gärdesgårdsserierna för alltid. Dock verkar en hel del Västringar vara nöjda med det.
#53 ·
Hornby
· 2010-04-19 07:26
Förlust borta mot Umeå är absolut ingen katastrof, men förhoppningsvis en väckarklocka. Detta kommer att bli en mycket tuff serie och säsong.
Som Brännan helt riktigt säger så ska vi inte fokusera på skadade spelare, men helt klart får Sirius mycket svårt att utmana på allvar med nästan halva startelvan på skadelistan. Faktum är att både Blomman och Söderbring snart varit borta i ett år, och frågan är om vi vågar räkna med dom.
Det är de spelare som finns tillgängliga som måste göra jobbet!
Kom igen nu Sirius!!!
Spana lite på elvan. Vi har inte en jättebred trupp helt enkelt. Det är ett tycker jag rätt förväntat resultat borta mot Umeå med givet lag. Kampen blir att hänga med hjälpligt närmaste månaden. Sedan ska det nog kunna se bättre ut.
Man ska inte måla fan på väggen efter en match. Resultatet i sig är väl ingen sensation men rapporterna om det usla blåsvarta spelet är oroande. Oavsett vilken elva vi ställer på planen.
Har vi en trupp som inte matchar motståndarnas så måste vi styra spelet därefter. Kan vi inte skapa själva så måste vi åtminstone kunna förstöra för motståndarna. Med tanke på motståndet i de inledande matcherna kan vi mycket väl vara i de närmaste poänglösa när den närmaste månaden passerat. Om det vill sig riktigt illa.
#55 ·
John
· 2010-04-19 11:59
Första 20 såg det ut som vi skulle krossa dem. Laget vann tillbaka varenda boll och Umeå såg väldigt svaga och långsamma ut. Sen vände de på pannkakan.
Bylle gjorde ett par fina räddningar. Centrallåset var uselt. Umeå var bättre. Ät inte på Frasses. Konstant finlandsfärja.
#56 ·
johann
· 2010-04-19 12:18
det kändes typ exakt som förra året !. så ni som eventuellt har glömt hur plågsamt det kan vara att gå på fotboll så kommer bli påminda på söndag!
bittert skämt åsido så var inte sirius godkända någonstans - gentemot den målsättning man satt upp. däremot tror jag personligen att vi inte är mycket bättre än så här. inte med den elva vi ställde upp igår.
en sista vädjan: sluta tjata om allsvenskan 2012 - get real! europaspel 2027 är det som gäller! ;)
Jag började hoppas igen när mani ropar in alla spelar efter matchen och tar ett långt snack vid mittcirkeln. Det som behövs under skadeperioden är väldigt mkt hjärta och vilja, därför hoppas jag att bylle och mani kan få alla att förstå det.
#58 ·
Sakul
· 2010-04-19 13:26
Målen: http://svtplay.se/v/1968324/se_umea_fc_s_mal
Vidrigt!
En kul grej som inte syns på bilderna är hårtorks utskällningen fernberg får av bylle efter 2-0 målet stackarn såg ut att vilja börja grina efter det.
#61 ·
Hornby
· 2010-04-19 14:05
Jag antar att det var Fernberg som blev utskälld!?
Hoppas gruppsnack och utskällningar hjälper. Denna Golgatavandring måste få ett slut. Nu är det 3p mot Dalkurd som gäller.
japp det va fernberg ska genast rätta till.
#64 ·
gaffa
· 2010-04-19 17:56
den som undrar över varför storm ser ut att vara på väg åt fel håll vid 1-0 ska veta att det är på grund av att danny persson precis gett honom en knuff modell grövre.
#65 ·
johann
· 2010-04-19 19:14
den där paul scholes kopian var ett jvla aber. förutom att göra två mål och knuffa "the storm" så försökte han filma till sig en straff.
Man blev ju inte direkt gladare av att se målen....
Ä det va en vanlig knuff i straffområdet tycker jag. Det händer hela tiden backlinjen stog o sov i 65 minuter där har vi felet. Umeå kunde lika gärna vunnit med 4-0 så mkt bättre va dom, och domaren var ju på våran sida hela matchen usel men på våran sida. Bara att inse att väldit många saker måste förbättras och jag hoppas att vi får se ett mer taggat sirius på söndag.
#68 ·
Håwe
· 2010-04-19 20:21
Skitmål!!!
#69 ·
Lemon
· 2010-04-19 20:45
Knuffen på ettan verkar onekligen kraftig. Och Fernis förtjänar en hårtork. Så vad har vi då? Två mål som inte borde blivit fallet mot ett lag som var mycket bättre. Jag vet inte vad jag ska tro. Förklaringen att många spelare saknades låter bra, men vilka kan vi få tillbaka i ursprungligt skick?
På bilderna kan jag ärligt talat inte se att Fernberg gör ngt jättefel. När skulle han tagit bollen liksom?
Möjligt att han upphävt nån offside men det verkar som att Danny P kan ha varit på egen halva.
En bra slagen långboll och en snabb anfallare...
#71 ·
Joint
· 2010-04-20 16:02
Knuff modell grövre ... Tycker att det ser ut som att Storm missbedömer bollen. Samtidigt verkar ju OZ sova. 1-0 är ju för billigt, Sirius ser ut som ett juniorlag. 2-0 är ju en bra långboll från en UFC-back som snabbe Danny tar hand om. Fernis är ju inte den snabbaste spelaren, det är ju känt sedan tidigare. Sen borde ju vi ha två mittbackar där som håller koll, Storm syns i vänsterkanten av bilden lökandes. Av tv-bilderna att döma tycker jag inte heller att Fernis gör något jättefel.
Första målet var lojt försvarsspel, ful knuff eller inte. På det andra var anfallaren snabbare än Fernberg.
Annars så var det stora problemet i försvaret att Oscar Z inte stod rätt många gånger, ingen kul match för honom.
Storm var stabil matchen igenom med några fina brytningar, känns dock som hans uppgift att styra hela backlinjen, och den var inte bra.
På söndag skulle jag vilja se Fernberg i mitten och Ian på högerkanten. Då öppnar sig en plats för Kango på mittfältet.
#73 ·
Joint
· 2010-04-20 16:20
Jag efterlyser mer pondus från backarna i allmänhet. Storm visade pondus när jag såg honom. Fernis brukar också ha pondus. Annars tycker jag det kan se lite mjäkigt ut på sina håll och kanter. Fel av OZ/Storm att bara skrika "MIN BOLL!" och ställa in sig på att få bort bollen vid 1-0-målet..? Storm tror jag kan bli en bra dirigent i backlinjen, men han har väl en bit kvar innan han är fulltränad och förtjänar bättre lagkamrater.
#74 ·
Joint
· 2010-04-20 19:30
Läste UFC-SF:s referat och reagerade direkt på detta: "I den sjunde matchminuten höll Hampus Wallgrens felpass på att resultera i ett baklängesmål, men Sirius Johan Petterssons skott gick rakt på Vladimir Sudar."
Kan P sluta bomma bra lägen? En förutsättning för att vara ett topplag är att ha strikers i form och P måste faktiskt hänga över 15 strutar i år. Känns inte som att P varit het sedan den där säsongen han vann skytteligan och ÖSK fick upp ögonen för honom, där han svalnade av helt.. Jag vill se en het P i år. Ge mig ett P? P! Vad blir det? Mål...
#75 ·
Lemon
· 2010-04-20 20:17
Jag är för ny som supporter och har därför inte riktigt sett storheten i P. Ännu.
Kan P sluta bomma bra lägen? En förutsättning för att vara ett topplag är att ha strikers i form och P måste faktiskt hänga över 15 strutar i år. Känns inte som att P varit het sedan den där säsongen han vann skytteligan och ÖSK fick upp ögonen för honom, där han svalnade av helt.. Jag vill se en het P i år. Ge mig ett P? P! Vad blir det? Mål...
Håller med. P har gjort ett par, tre kanonmatcher sen han kom tillbaka. Förutom det har han varit väldigt sval, på gränsen till iskall. Hoppas han kommer in i ett stim och får upp självförtroendet.