Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Inmarchlåt

På årsmötet pratade vi med klubbchef Per Nohr om arrangemanget kring matcherna under kommande säsong och vi framförde vår önskan om en siriuslåt istället för den där jävla sirenen. Han tyckte det lät bra och bad oss komma med förslag.

Jag vet att vi har diskuterat detta i en annan tråd men hittade inte den just nu. Hursom helst kanske vi skulle ha någon form av omröstning eller diskussion för att enas om vilken låt vi i Västra skulle vilja ha. Så vad säger vi? Nu har vi chansen att påverka!
Dobbarnas "IK Sirius" är toppen
Håller med Farbror
Lysande förslag Farbror!
Den vill jag också ha!
Ord, Farbror!
Håller med! Gjuten inmarschare.
Min röst går klart till "IK Sirius".
den blir bra!
Min röst går på Ebba Grön We´re only in it for the drugs!
Lysande förslag RRR.
Det är ju mera av en bortamatchlåt. Vore iofs coolt att ha med sig en egen inmarchlåt till bortamatcherna. Dissteffe har väl bandare?
now you're talking, Brukarn!
Skrev det i den förra tråden och skriver det igen: Sirius Kampsång!
Mycket bra, men röstar på Dobbarna före.
Jovars, DF-IKS duger.

Skrev det i den förra tråden och skriver det igen: Sirius Kampsång!

+1 där asså. Jag stämmer på den här!!
kan vi inte styra en webbomröstning - där vinnaren presenteras för klubben. säsongen börjar snart!
Jag kan inte styra någon snajdig webomröstning, men man kan ju alltid räkna ihop åsikterna i den här tråden:

DF: 10 röster (inkl. min)
Sirius kampsång: 2 röster
Ebba: 2 röster
Jag gillar Sirius, sirius det är laget...

DF: 10 röster (inkl. min)
Sirius kampsång: 2 röster
Ebba: 2 röster
Sirius, sirius: 1 röst.
Eftersom vår roll snarare är konsultativ än bestämmande så föreslår jag att nån mailar länkar till dessa låtar till Per Mohr och låter Sirius bestämma.

Eftersom vår roll snarare är konsultativ än bestämmande så föreslår jag att nån mailar länkar till dessa låtar till Per Mohr och låter Sirius bestämma.

Jag föreslår att man matar Per Nohr istället.

[quote1271258461=dissteffe]

Jag föreslår att man matar Per Nohr istället.
[/quote1271258802]
Det är en ännu bättre idé.
För övrigt diggar jag den där slagdängan Joint länkade till. Även om det skär i mitt textförfattarhjärta när han rimmar "liksom ett brus/leve Sirius". Den är med på nån gammal obskyr KZ, va?
"IK Sirius" verkar ju vinna med händerna nere.
Jag vill ha fear of the dark :)
jag kan maila mohr/nohr men det kanske blir tyngd om nån höjdare från styrelsen gört!
De vet om att vi vill byta och skulle kolla upp hur det var med upphovsrätten för introlåtar.
Vi kan ju testa vilken som blir bäst...
har en känsla av att dobbarna före inte kräver så mycket royalties för att spelas på studan...
Musiken är väl skriven av några tyskar?
Ja precis, det är det som är problemet, det är ju en gammal tysk schlager.
HeIF:s introsång är inte dålig.. http://www.youtube.com/watch?v=LQw1QGgL8lQ
dot, dot, dot . . .
http://soundcloud.com/stor-och-tung/fotbollsv-nner Skulle vi inte kunna skriva ut texten till den här och testa att sjunga den i höst? Jag gillar den.
Vi skulle naturligtvis inte kräva en spänn, men som flera har påpekat så är musiken stulen av det tyska schlagerbandet Djinghis Khan. Däremot kan vi väl sätta ihop en inmarsch-grupp, jag kan gärna ingå och tex hjälpa till att producera/mixa. Det vore skoj om vi hade riktigt bra inmarschmusik.
All hyll till "IK Sirius", men någon introsång vet jag inte om den är. Alltså, så publiken kan köra med.

Kul om vi slår slag i saken med en inmarschsång. Det har nämligen mest varit brandsignal och Dropkick på sistone.
"Fotbollsvänner" är magisk!

Inmarschlåtar ska vara enkla och mycket trallvänliga. FC Köln skapar alltid en enorm stämning med deras FC Kölle intro:
http://www.youtube.com/watch?v=wgeKfVtVA_o

http://soundcloud.com/stor-och-tung/fotbollsv-nner Skulle vi inte kunna skriva ut texten till den här och testa att sjunga den i höst? Jag gillar den.

Den är svinbra
Absolut!
Riktigt bra!
Om en exilare får peta i detaljer; Jag saknar ordet "Stadsparkspromenad"
Jag är på att försöka sjunga den mot City.
+1 på "Fotbollsvänner". Tror Västras körsång till den skulle kunna bli magisk!
Den är fin!
Jag har ett hjärta som slår
Tålmodigt år efter år
Drömmar om blåsvarta mål
Nere längs Fyrisån

Jag kommer hem, hem igen
Hem till Studan och en vän

För ränder svarta och blå
Halsduken är alltid på
Sommar, höst eller vår

Jag kommer hem, hem igen
Hem till Studan igen

För Sirius
Sirius
Sirius
Sirius
Enkel att lära sig. Simply the best. Skulle väl dock inte skada att ha några lappar med sig till de som inte läser forum och facebook. Pratar någon med vår "arena-DJ"? Vore det inte bra tajming ifall spelarna marscherade ut efter att vi repat in sången en gång, alltså efter drygt halva låten?
Fiskade upp den här gamla tråden då frågan fortfarande känns aktuell. Pelle Carlbergs fantastiska "Fotbollsvänner" skulle kunna bli magisk som inmarschlåt!
En till röst på "Fotbollsvänner "-Peller Carlberg.

När den dessutom är en ramsa, känns den given för min del.
Den är klar.
Storsien - Stenhårda skott :D
Jag håller med Gabbe.
Pelle Carlberg håller på med en ny version av Fotbollsvänner som kommer vara klar till hemmapremiären. Det är grönt ljus från klubben att den är vår nya introsång. Hur Västra eventuellt kommer medverka i den nya versionen kommer det info om snart.
Gäller bara att övertala klubben om att hela denna låt SKA spelas innan matchen när spelarna kommer in på planen.
För övrigt borde fler Siriuslåtar spelas i halvtid och efter matchen. Även gamla klassiker som "kom se vårt Siiirius, vinna idag..."
Se ovan.
Johann// Läste tydligen väldigt snabbt och slarvigt :) Perfekt att det är grönt ljus från klubben.
Jag gick in och förtydligade i efterhand så kan varit jag som var otydlig :)
Underbart!
Om Pelle Carlberg inte är medlem i Västra tycker jag han ska göras till hedersmedlem.
Härligt!