Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Bäst matcharrangemang i staden inom tre år

Sirius har som målsättning att bättra på matchupplevelsen.

Vi kanske bör spåna lite om vad förutom det sportsliga som gör en matchupplevelse bra?

- korta köer?
- rena toaletter?
- öl?
- information?
Tre poäng?
Nu är den eran över för min sons del tror jag, men jag skulle vilja ha en sandlåda på sommaren och givetvis snöhög på vintern i trakten av strålkastarna, eller bakom västra läktaren. Åldern två-fem är knepig med kids; man vill ju ha med dem så att de lär sig såklart, men de är ju rätt kassa på att följa spelet i 90 minuter.

Eller ett bollhav.
Det är faktiskt riktigt bra idéer där! Hela familjen. stora dag när Sirius spelar. Bra!
Federer mot Söderling på tennisbanan så att man har nåt att titta på om matchen är för tråkig.
Att börja sälja halsdukar m.m. redan innan match och detta på väl utmärkta ställen kanske hjälper. Mer svart och blått helt enkelt. Och detta inte bara på läktaren. Varför inte jättestora Siriusflaggor på Studan vid match?

Sedan tycker jag det är fasligt trevligt att stå i VIP-tältet och dricka pilsner. Jag har svårt att se att det skulle bli några större ordningsproblem med öltält öppna för alla.
Man hade ett guldklubbsföretag på ingång som skulle betala med produkter i stil med jätteflaggor/banderoll.
Vad gäller öl så handlar det mer om tillstånd och dylikt än rädsla för fylla.
-Det är jätteviktigt att de som står i biljettbås och kiosker känner till allt som behövs i den uppgiften: vad drickan kostar,var toan är, om det finns hamburgare i någon annan kiosk, osv.
-Sedan så ska kameratorn och annat som skymmer för publiken väck.
-Iden som med bandytorget med olika försäljning och någon enklare artist i pausen är också bra.
-Hamburgare med tillbehör eller någon annan typ av mat är bra.
- Ansiktsmålning för (yngre) supporters.
Grillspett! kan Kirseberg kan vi. Bra sub- mackor som ej legat i solen. Större kaffemuggar.

Bättre lottopriser. Jag vill vinna en fönsterputsning, däckbyte samt en vårstädning av hemmet. Liknande borde gå att ordna med sponsorer.

Mjukglass
Ny måljingel

Sen vill jag att alla med åldern inne skall få köpa öl. Bara fånigt att "vippa" den delen.
Att börja sälja halsdukar m.m. redan innan match och detta på väl utmärkta ställen kanske hjälper. Mer svart och blått helt enkelt.

Det kommer att vara en souvenirbod varje match tydligen. Däremot kommer inte klubben att ha "råd" att trycka upp nya souvenirer för i år. Synd, jag saknar retro-supportertröjor.
Jag förstår inte "råd", men okej. Med tanke på att klubben satsar så otroligt mycket på organisationen och matcharrangemangen i år så har jag full förståelse varför man inte har varken råd eller "råd".
självklart öl, men gärna lite glassiga drinkar också.
Vettig musik före matchen. Får jag höra "var ska vi sova inatt" i år igen tror jag att jag går hem.
Rena toaletter med lyse på muggen. Snabbare kaffeköer. Många Siriusmål.
Sen är jag mer än nöjd!!!
Apan tog upp det viktigaste
Jag förstår inte "råd", men okej. Med tanke på att klubben satsar så otroligt mycket på organisationen och matcharrangemangen i år så har jag full förståelse varför man inte har varken råd eller "råd".

"Råd" för att det var citerat klubbens egna ord...