← Sirius Fotboll
Arameiskasyrianskabotkyrka - Sirius
Brukarn
· 2010-04-27 14:44
· 4807 visningar
Läser man UNT så heter det väl att det här är en "måstematch" och annars är det en "mardrömsstart", osv osv. Men det här är helt klart en tuff bortamatch där jag på förhand hade varit nöjd med en pinne. Men även om jag inte är den som gillar att panika så vore det väldigt skönt om vi åtminstone kunde spräcka målnollan. Och om defensiven ser lika fin ut som mot Dalkurd så kanske det kan räcka till en trepoängare?
När det gäller att formera laget så är väl den stora frågan hur mittfältet ska se ut om/när Gallo är fit for fajt. De som i utgångsläget inte har känts helt givna på mittfältet, Sunshine och EZ, förtjänar verkligen inte att petas efter varsin helgjuten insats mot Dalkurd.
#1 ·
Joint
· 2010-04-27 17:19
Inte så troligt att Gallo spelar på söndag, men man ska aldrig säga aldrig. För övrigt har jag fått höra från Gallo själv att han trivs grymt bra i Sirius och vill spela 2011 innan det är bra. Om kroppen tillåter. Och Gallo vill inte avsluta sin gedigna fotbollskarriär i Norrettan.
#2 ·
Hornby
· 2010-04-29 06:47
Då jag inte vågar hoppas på att någon på den digra skadelistan är redo på söndag, så är det väl bara att ge samma elva som senast nytt förtroende. Kan vi vara lika stabila i defensiven, och kanske få lite retroaktiv offensiv utdelning så kanske det kan räcka till åtminstone 1 poäng.
Btw positiva Gallo-nyheter!
#3 ·
gaffa
· 2010-05-01 11:53
inför: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?nav=100&id=10849&ptid=1198
#4 ·
Sakul
· 2010-05-01 12:24
Blomman både går ut ur och in i truppen? ;(
Annars trevligt att det ser så pass bra ut på skadesidan ändå.
#5 ·
Håwe
· 2010-05-01 12:37
Det är väl Fernberg som skadat sig på träningen. Bara hoppas att Blommans ork håller.
Frågan är vem som ska spela högerback. Jag tror nämligen inte Blomman är redo för att spela från start. Gissningsvis så stoppar man in Ian på högerbacken.
#7 ·
Joint
· 2010-05-01 18:03
Kul med Smajic i truppen, äntligen! Då kan inte Sunday/P känna sig så barnsligt självsäkra längre.
Nödvändigt också med Olsson-comeback när Psycho Cyr utgår. Sen är ju frågan om någon av Smajic, Olsson och Blomman är startspelare i nuläget - och om de pallar 90 min? Tveksamt, va? Vore i praktiken väldigt intressant att se Blomman-Storm, känns på förhand som ett sjukt vasst mittlås.
#8 ·
nr 4
· 2010-05-01 22:01
Jag tycker att det vore bra om P kunde få känna sig barnsligt säker. Hade han gjort det förra matchen så hade han vid minst två tillfället gått på mål istället för att löpa ner till kortlinjen och slå ett osäkert inlägg. Det hade nog resulterat.
Men det är självklart bra med fler alternativ, och Smajic är väl en spelare man kan hoppas på.
#9 ·
RRR
· 2010-05-02 07:25
Ja P ska gå mot mål, han är trots allt en klass bättre och snabbare än motståndarnas försvar
Ja P ska gå mot mål, han är trots allt en klass bättre och snabbare än motståndarnas försvar
Frågan är om han verkligen är det. Visst för några år sen va han för bra för div1 men iår vet jag inte.
#11 ·
johann
· 2010-05-02 08:13
mikkos kärlek till p är lika orubblig som ramsins kärlek till makt och ära
#12 ·
Sutra
· 2010-05-02 11:40
Tupplur nyss. Drömde att matchen pågick och att det stod 2-0 till något av lagen. Vaknade förvirrad och undrade om matchen var slut.
Första vinsten idag!
#13 ·
Sakul
· 2010-05-02 15:41
Usch, läskigt. Håll i det här nu för faan! Härligt att både Blomman, Fredrik och Smajic fått speltid. Ännu roligare med Smajic-mål dessutom.
#14 ·
John
· 2010-05-02 16:23
Det där var nervöst framför datorn. Kul med mål och vinst.
#15 ·
Håwe
· 2010-05-02 17:30
Ojojoj vilken pärs!! Att inte Arameiska ledde i halvtid får betraktas som ett mindre mirakel. Sirius såg ut som de kom direkt från en blöt valborgsfest, sena på det mesta och alls inte med. Tur, Bylle och Storm var väl det som räddade oss kvar plus Z:s mål då.
I andra var Sirius med på ett helt annat sätt även om man släppte till ett par chanser för mycket. Bylles reflexräddning är något av det svettigaste jag sett. Jag lägger mig platt i diskussionen om Bylle vs. RR efter den räddningen. Emir kommer förmodligen att bli oerhört betydelsfull i år, pondus och går rakt på målet. Olsson gör ett starkt inhopp och likaså Blomman, när de kommer in blir det ett helt annat lugn i laget. Vi har helt klart bra kapacitet när de bästa är med. Negativt är väl att Ian och Oskar Z egentligen inte platsar på den här nivån, osäkra i sina positioner vilket skapar osäkerhet i hela laget.
Men 3 p var riktigt gott och Arameiska sitter säkert kvar i omklädningsrummet fortfarande och undrar hur det hela gick till. Men så mycket otur som Sirius haft senaste säsongerna så var det tydligen paybacktime från högre makter.
#16 ·
RRR
· 2010-05-02 17:42
oj 3 pinnar tackar man för, tack och bock
#17 ·
Joint
· 2010-05-02 18:06
Otroligt gött! Men ojojoj vilken svag första halvlek, som sagt. Skönt att man kan vinna ändå!
UNT får för övrigt rycka upp sig nu. I sin lajvrapport skriver man om Division II Norra (blandat med en hel del annat grimsimojs), i sin inför skriver man att det är hemmamatch på Studenternas, och i sin nuvarande ingress står det att "grönsvart" vann sin "måstematch" mot bottenkollegan Arameiska... lalala...
#18 ·
johann
· 2010-05-02 18:28
patetik på hög nivå från unt, faktiskt!
men skitsamma, ruggigt gött detta. håwes analys säger egentligen allt
Så. Jävla. Skönt.
Ångrar inte att jag la mina sista slantar på tåg och tubresa.
Framåt Sirius!
Underbart orättvist!
Sen var det faktiskt så att Hasse konsekvent låg för långt upp i banan första 30-35, vilket gjorde att Arameiska spelade bollen på den ytan hela tiden. OZ såg osäker ut ganska ofta, som vanligt. Bylle kommer inte bli petad förrän han gör bort sig. P var iskall, och inte på det bra sättet. Det är lite talande för hans form att en yngre spelare som inte spelat en minut i Sirius och inte en match på ett halvår kommer in och visar var nätet är. Sunday var bra på topp men domaren, som för övrigt sparkade OZ i ryggen, verkade bestämt sig för att Sunday inte skulle få nånting med sig. Hans tröja stod som en strut hela tiden när han hade en ASBIFare nära.
#22 ·
johann
· 2010-05-02 19:36
ASBIF! haha
Äntligen!
Med ett par av de tidigare skadade (som Emir) tillbaka och med lite mer matchträning kanske det kan bli en kul säsong trots allt!
Har UNT lämnat över Sirius artiklarna till PRAO elever?
#24 ·
Joint
· 2010-05-02 19:53
Referat och spelarbetyg: http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=354282
Jag tar på mig äran för den här vinsten. Jag tippade ju Arameiska som seriens dark horse, och i synnerhet Rabi Youssef som seriens skyttekung. Vem var Youssef då? Jo, det var Arameiskas #11, den där killen som sköt över från ungefär 1 meter håll. Jag har jinxat hans säsong :)
Väl jinxat!!
Och ett till referat:
http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=2&id=9644&ptid=1508
Och ett till.
http://studan.blogspot.com/2010/05/forsta-segern-med-spelaromdomen.html
Eventuellt stavningskollas det i morgon...
#29 ·
Sutra
· 2010-05-03 06:31
UNT får för övrigt rycka upp sig nu. ...och i sin nuvarande ingress står det att "grönsvart" vann sin "måstematch" mot bottenkollegan Arameiska... lalala...
Det var andra "grönsvart" för i år. Proffsigt.
Jag är faktiskt fortfarande lite smålyrisk över Blommans minuter igår. Helt plötsligt glider det in en kille som i stället för att nickskarva bollen rätt upp i vädret eller snedsparka den ut på stackars cricketspelare tar ett kliv framåt, tar ner den på bröstet, kollar upp och slår en väl avvägd offensiv passning. Eller nickar hem till Bylle på ett säkert sätt. Eller täcker ut sin kille mot sidlinjen. Det var baske mig det mest hoppingivande jag sett i blåsvart hittills i år.
Snälla låt mig nu bara slippa få höra att han fått "en reaktion och tvingas till några ytterligare matchers vila".
#31 ·
RRR
· 2010-05-03 07:13
låt oss nu slippa fler skador
#32 ·
olle
· 2010-05-03 08:04
Jag är faktiskt fortfarande lite smålyrisk över Blommans minuter igår. Det var baske mig det mest hoppingivande jag sett i blåsvart hittills i år.
Snälla låt mig nu bara slippa få höra att han fått "en reaktion och tvingas till några ytterligare matchers vila".
+1
Såg riktigt riktigt bra ut.
#33 ·
Håwe
· 2010-05-03 08:44
Grabarna får vara snälla mot varandra på träning nu. Inga mer skador tack. Nu drar jag till New York och är hemma lagom till Vasalundsmatchen. Ser GÄRNA både Blomman, Fredrik och Emir från start då.
Med den rötan vi hade igår så hoppas jag att det var vändpunkten på en lång tids elände.