Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius - Vasa

"Hej på er!

Jag hoppas allt är bra med er.Nu är planeringen i full gång inför nästa match och jag vill bara veta om du har möjligheten att hjälpa till den 11/5 mot Vasalund. Det kan vara så att någon av er som får detta mail har sagt ifrån men jag hoppas ni har överseende med det. Vill och kan du vara oss behjälpliga den 11/5 så är jag glad och tacksam.Och jag blir ännu gladare om du hör av dig till mig så snart du kan. ha det så gott Per NohrKlubbchefIK Sirius Fotboll AB"
Jag kan hjälpa till genom att stå på läktaren och skrika mej hes.
jag också
haha ruskigt oklart mejl. synen på västra som glada funkisar är kul..
Han menar förstås att hjälpa till runt omkring matchen.*flinar*.....Som jag kommer att göra.

S L
Nähä, menar du verkligen det? Det fattade inte jag.
Nä, du är ju lite trög ibland.
Känner mig rätt positiv inför matchen. Sirius kan omöjligt vara lika dåliga två matcher i rad. Fast Vasa kanske har lite mer distinkta avslut än Botkyrkorna.
Spelar vi som andra halvan av andra halvlek i Norsborg så har vi en bra chans. Spelar vi som första kvarten av första så står det tvåsiffrigt till Vasa i paus.
Hemma ska vi slå Vasamyglarna. Så är det bara.
Haha ja ska vi gå upp i år så måste vi ju det.
opp med laget så ordnaresä

"Hej på er!

Jag hoppas allt är bra med er.Nu är planeringen i full gång inför nästa match och jag vill bara veta om du har möjligheten att hjälpa till den 11/5 mot Vasalund. Det kan vara så att någon av er som får detta mail har sagt ifrån men jag hoppas ni har överseende med det. Vill och kan du vara oss behjälpliga den 11/5 så är jag glad och tacksam.Och jag blir ännu gladare om du hör av dig till mig så snart du kan. ha det så gott Per NohrKlubbchefIK Sirius Fotboll AB"

Är så illa i truppen alltså?
Sked-jonas ägde ju som back mot IKS förra gången så han kan nog ersätta OZ. Sen tror jag Brukarn är ganska snabb så han kan hoppa in för Sunday nu när han är avstängd.
Enligt statistiken på officiella står både OZ och Sunday på 2 varningar, men man blir väl avstängd först efter 3?

F ö har jag en dunkel bakgrund som högerback i div 7, så jag kanske ska damma av fotbollsdojorna...

avstängd blir man efter tre varningar, ja. inga avstängningar i sirius mot vasalund.
Jaha. Jag trodde att Sunday dragit på sig tre gula eftersom han spelat tre matcher, men jag misstog mej. OZ har väl inte stått för helgjutna insatser dom senaste matcherna, men där kanske Blomman är fff.
yttersnack med petter och kango inför vasa: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?nav=100&id=10892&ptid=1198
Första hemmasegern för säsongen lär det bli mot Vasalund.

S L
Inte om vi jinxar bort den.
Jinx eller ej, Vasa ska vi slå. Hemma. Annars kan man ju nästan lägga sig ned och dö. :(
Otroligt viktig match, vinst och vi kan ta igen en del tappad mark. Om allt går löjligt bra kan vi faktiskt ligga 2:a efter omöjliga Bajen Jr.
Fast jag tror det blir 0-0 igen.
Kan vi inte vinna på hemmaplan så har vi inget i SE att göra.
Har efter trixande och fixande med arbetsgivaren skakat loss tid att gå på matchen. Får lite flashbacks från hemmamatchen mot BOIS förra året då jag efter mycket möda och stort besvär lyckats möblera om halva tillvaron för att kunna gå på matchen och de blåsvarta unisont gav upp och och tog semester vid ställningen 0-2 efter sju minuters spel. Ingen upprepning av det tack. Snälla, söta, rara IK Sirius; ge järnet in i kaklet imorgon oavsett ställning och matchbild.

Snälla, söta, rara IK Sirius; ge järnet in i kaklet imorgon oavsett ställning och matchbild.

Exakt!

Ord!
Nya tröjorna + klirror finns till försäljning i morgon på matchen. Ta med stål och tjacka.
klirror?

Päpp!
Klistermärken?
Klibbor?
Nu vill jag se truppen till morgondagens match! Någon Gallo?
trupp kommer efter träningen. tills vidare kan ni läsa en kort intervju med vasas tränare här: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?nav=100&id=10896&ptid=1198
Det var ju en ödmjuk typ. Nu vill man vinna lite extra.

Det var ju en ödmjuk typ. Nu vill man vinna lite extra.

Haha, ja det verkar vara en klämkäck typ. Fast jag måste medge att jag är lite svag för typer som vågar visa att de vill vinna och inte kommer med massa bortförklaringar. "Vi ska kunna vinna matcher om det så är grus eller asfalt vi spelar på." Det är ju precis vad det handlar om. Inte som Jens T, med fler, som nödvändigtvis ville spela bollen längs marken även om matchen spelades i ett träsk för att sedan skylla planen istället för sin egen hjärna.
Fasiken va självsäker han var. Nu blir man ju helt orolig och tror att de är lika bra som han säger. Ändrar mitt tips till 0-2 då.
Dags att vattna planen ordentligt innan ;)
Fast dom har ju inte vunnit på naturgräs på ett år...
inför! http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?nav=100&id=10905&ptid=1198
Gallo - OCH Bringan! Tjohoo ;)
Jag skulle inte ropa hej för tidigt...
Hoppas på följande startelva:

Bylle - Blomman, OZ, Storm, Haisem - EZ, Gallo - Petter, Fredrik, P - Sunday

Det skulle ge följande bänk: RR, Söderbring, Berglund, Ian, Moses, Kango och Emir.

Ända in i kaklet nu Sirius!!!

Egentligen vill jag se Emir peta P, men är nog inte troligt för fem öre så ska sluta hoppas.
Men Emir på topp, Johan på kanten, Petter i mitten och Fredrik kommer in när vi leder med ett par bollar?
Shit, missar matchen idag. Precis hemkommen efter nästan ett dygns flygförseningar och försök till sovande på obekväma flygplatsstolar. Toktrött, får följa matchen via nätet. Blir väl en supermatch bara därför men om Sirius vinner så ska jag nog kunna stå ut med det. Flög precis bredvid vulkanen (jaja, det var nog några mil men fina foton blev det) och den såg ut att spy ut klart mer nu än för en vecka sedan. Jag kommer nog att ligga lågt med att boka flyg i sommar.
Jag tror varken att Fredrik eller Blomman startar. Gallo kanske kanske, men antagligen inte. Även om Freddie skulle starta förstår jag inte vad han skulle göra som offensiv mittfältare, men det kanske du kan förklara.
2-0 i en toksäker seger!!! Allt annat gör mig mäkta missnöjd!
En historiskt usel 1:a halvlek. Men va f-n, the return of Gallo, mål av P och 3p räcker ju för att göra en på gott humör igen.
Gallo är helt klart en spelare som gör skillnad på den här nivån. Hans kontrollerarde passningsspel och spel i djupled behövs verkligen som komplement från de eviga kantinbrytningarna. Men jag förstår fortfarande inte varför det ska vara så svårt att få in fler spelare i boxen när vi anfaller. Lyckas vi variera vårt spel mer, få igång anfallsspelet och blir lite effektivare kan det här bli riktigt bra.
Instämmer
Gallo var kung. Försvaret gjorde oxå en minst sagt gedigen insats. Räknade till en halv målchans för Vasalund, ett blockerat skott från straffområdeslinjen.
Instämmer. Gallo tog tag i taktpinnen. Skön kämpaseger utan något som helst skönlir dock.
Unge herr Berglund gjorde en imponerande debut. Söderbring såg stark ut när han kom in. Med Gallo tillbaka så känner jag mig plötsligt betydligt mer hoppfull inför fortsättningen.
Vasas tränare var sur. Han gillar inte när lag slår Vasa. Då lackar han.
Sket man väl i.
Helt plötsligt spreds ett lugn i mitten och passningarna kom rätt till Sunday o P. The return of Gallo gör att man börjar tro på det här. Även Petter började ju löpa i andra halvlek, varför var han så stillastående i första? Unge herr Z hade ingen av sina större dagar idag. Olsson gjorde det han är bäst på, jobba järnet. Backlinjen kändes stabil och Bylle kalassäker.
Första halvlek tar vi och glömmer va?
Hoppas klubben har råd att behålla Elias Storm i sommar. Han känns riktigt stabil.
Bröt Olsson revbenet eller?
Ont hade han ju iallafall.
UNDERBART. Orkar inte bry mig om spelet eller läsa några referat eller sån skit, känns bara så fantastiskt jävla skönt med en seger. Precis vad man behöver när man kommer hem efter att ha missat matchen för att man spelat själv och gjort en jävla skitmatch.
Första halvlek var okej. Vi försvarade oss bra, men framåt hade man ju kunnat önska sig lite mer. Andra halvlek var bättre. Till alla er som gnäller hela jävla tiden så säger jag bara Division 1 Norra.
vilka gnäller?. tycker folk verkar rätt glada efter en seger.men klart, söker man skönspel är att det bara att slå på tv och den underbara moderna fotbollen...

jag bryr mig bara om en sak ikväll och det är att VI ÄR SIRUS. g'natt
referat etc här: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?nav=100&id=10919&ptid=1198
var va blomman?
UNT har fått en del om bakfoten. Det var Fredrik Olsson som spelade med revbensskada sista 20 typ. Inte Söderbring. Måste gjort sjukt ont.
Risk finns att lagen vi möter i fortsättningen sätter mycket krut på att sätta Gallo ur spel precis som de gjorde med Ante förra (eller var det två år sen) året. MEn det ger ju också möjligheter.
Första halvlek igår var ändå oändligt mycket bättre än första på Brunna IP..

3 poäng och strut av P i solskenet på Studan. Prima afton säger jag!
När vann vi två raka senast?
jag svara till mig själv med:

IK Sirius - Assyriska FF 3-1 2008-08-2
Landskrona BoIS - IK Sirius 0-1 2008-08-18
IK Sirius - Falkenbergs FF 2-1 2008-08-13
referatet nu uppdaterat med highlights: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=2&id=9670&ptid=1508

referatet nu uppdaterat med highlights: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=2&id=9670&ptid=1508

Cirka 1:34 in videon måste ni höja volymen.
"RIKTIGT ILLA!"

Intressant att Bajens vinnande lill-kusiner inte orkade med Vasa!
Vid seger mot Valsta är vi inte långt efter!!