Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Falkenberg borta

Denna match ska ju tydligen visas på TV4 Sportexpressen. Finns det några planer bland Siriussupportrar att invadera något centralt beläget utskänkningsställe med storbildsteve, för att i sann blåsvart anda tillsammans följa matchen?
Det var tidigare tal om att samlas på O'Learys. Jag vet inte om Flurran tänker konkurrera. Helt klart skall vi samlas för att njuta av Sirius på TV.
Verkar vettigare att se den på flurkan, om de visar den.
Tycker tvärtom, O´Learys är vettigare
I och med att Flustret ska föreställa vår "hemmakrog" så är det väl bättre att husera där?
Om inte så finns det fullt av alternativ där ölen inte kostar 50 spänn.
jag har en bätre idea vi åker till falkenberg istället kör på en buss da snälla kom igen
Betalar du...
Fast O´Learys är trevligare än Flustret... för mig är det skitsamma.
Ska höra med Einar vad som gäller.
nej vi tar betalt och föresten vart ligger falkenberg
Det ligger jättelångt bort, och ingen har tid att åka dit på en torsdag.
60 mil i buss på en torsdag innebär att man behöver åka tidigt käre danne. Alla är inte fritidskonsulter eller studenter. Chartra ett flyg till Halmstad ;-)
ok sorry geografi e inte det starka i mit liv

ok sorry geografi e inte det starka i mit liv

Ursäkta men, inte svenska heller för den delen va?
haha
Men vafan! Vad ni hackar på folk som vill väl här i forum. Skär killen lite löst rep.
Lägg ned allt gnäll NU! Inklusive gnäll på stavning etc.
Åter till saken, givetvis ska vi samlas för att avnjuta en siriusseger, själv föredrar jag O´learys. Dessutom undrar jag om flurran har licens för att visa matchen för allmän beskådan.
Jag röstar också för O´Learys. Farbror snackar med Chabbe och bokar in oss för matchen??

Häcken borta känns som en oavgjord match.
Falkenberg borta ger mig en ond tå. Illavarslande.

Ska höra med Einar vad som gäller.

Klokt! Om Flurran gör ngt tillsammans med Sirius så är valet enkelt. Annars tycker jag att O'Learys är trevligare. Jag kan kolla med Chabbe efter att Brukis hört med Einar.
Känns som om det spelar ingen roll vad flurran gör O´Learys e mkt trevligare o roligare.
kan bli så att iks gör en guldklubbsgrej nånstans med sina sponsorer och vss gör sin grej för sig.
Gaffa>> Hör av dig så fort du vet något så kanske jag kan smöra lite för O'Learys.
för min del kan du smöra redan nu. brandur har några krokar ute men har inte fått något svar än. läge för oss att förbereda lite terräng ändå, tycker jag.
finns det inget som barn som till ex 13 kan gå inn
Nej, det finns nog faktiskt inget sådant ställe som visar fotboll men som inte serverar alkohol. Vad ska de tjäna pengar på i så fall?
Å andra sidan kanske 13 är så lite så att man kan övertyga personalen om att det är ett barn som inte kommer att serveras öl.
1. Ta med en vuxen släkting
2. Ge vännen Erlingmark lite övning administration av tonåring
Jag skall börja rota lite djupare i lokalfrågan. Hur många skulle komma & kolla på matchen på t.ex. O'Learys?

Kan vi bli 20-30?
Jag ska se matchen på lokal!
Najs! Då är vi kanske två på samma ställe. Sirius på TV är ju inget man får missa.
Det måste väl lätt komma 30 pers till en sån tillställning, minst. Gör lite reklam för det på söndag bara.
Jag och åtminstonde två till ämnar komma.
Både jag och Jessica kommer, visst blev det O´learys till slut?
klart man kommer!
Herr Ordförande har lovat att maila ut lite detaljer. Yupp, O'Learys tar emot oss.
Jag kommer nog oxå om jag inte är i skogen nånstans
Du skall ju hämta en ädel Edling åt oss!
Mail om O'Learys har ni fått allihopa. Om det där j-a mailprogrammet funkar den här gången.
jag fick mail! Kanske åker till Uppsala för ett tv-program, nån gång ska ju va den första...
Både Mani och Hochen avstängda va?
Jag kommer inte på torsdag, sitter väl i Rättvik eller nåt och kollar....
Hur funkar det hela?
Har vi ett viss antal platser reserverade eller bör man ringa och boka plats?
Kul med tv-match! :-)
Gah, och Olsson blev skadad också. Borde ha förstått att det inte finns några skäl att byta ut denna evighetsmaskin om det inte är något galet. Hoppas han repar sig, annars ser det ganska tunt ut mot Falkenberg.

Hur funkar det hela?
Har vi ett viss antal platser reserverade eller bör man ringa och boka plats?
Kul med tv-match! :-)

Jag skall kontakta O'Learys i början på veckan med en prognos på hur många vi kommer. Typ 20-30 skall väl inte vara för optimistiskt??
Ska man anmäla sig eller vad snackas det om? Jag tänkte käka o hålla på...
Ok, för att underlätta Farbrors jobb så kan vi väl göra en liten informell anmälningslista här då:

70
Tobbe
Farbror

Fyll på!
Jag tror inte att jag skall käka men jag kommer

70
Tobbe
Farbror
Lars + ev. flickvän
70
Tobbe
Farbror
Lars + ev. flickvän
Brukarn

20-30 är nog alldeles för pessimistiskt misstänker jag...
Jag är kluven. Det är klart att det är världens grej att kunna gå på pub och se Sirius, men jag har lite ångest över sådana här se-viktiga-matcher-tillsammans-med-asmycket-folk-i-stojig-miljö-grejor. Å andra sidan är det ju sunkigt att missa festen och sitta hemma. Valet står alltså mellan att kunna se matchen ordentligt och uppleva alla nyanser som nymodigheten television för med sig i hemmets lugna vrå och att kunna jubla med vackra människor på en pub, men inte ha något större grepp om vad som händer. Svårt.
70
Tobbe
Farbror
Lars + ev. flickvän
Brukarn
ThomasD
Jag tänker se matchen på O'learys.
Jag ska se matchen på O´learys,
70
Tobbe
Farbror
Lars + ev. flickvän
Brukarn
ThomasD
Hornby
Baronen
erlingmark: fixa inspelning hemma på din hypermoderna apparat så kan du både ha kakan och äta den: se matchen på lokal med trevligt sällskap, se sen om den hemma i soffan (kanske också med trevligt sällskap!).

jag ska till olearys.
Ja, det är ju en variant, men då måste jag få loss lite flis så att jag kan köpa inspelningsutrustning... Hur som helst är det ju ett lyxproblem!
Jag plus kamrat tänkte käka också.
Om någon råkar befinna sig i Umeå så sitter jag på O´learys där, förmodligen ensam i hela lokalen.
O´learys götgatsbacken verkar visa supperettanmatcherna, jag kommer att befinna mig där!
Hoff kommer finnas på plats på O'learys.
Kommar vara där o äta o titta
Döhhh, Jag har tappat kollen. Jag kontaktar O'Learys och säger att vi kommer i ett drygt tjugotal.
Jag tror att vi blir fler än så.
Jag kommer tyvärr att missa denna historiska tilldragelse då jag ska spela match i Upplandscupen och möta Gamlis med gamla siriusbekantingar som Arnesson och Martin Eriksson. Kan bli tufft som back...
Brukarn>> Förmodligen!

OG>> Ta med autografblocket och distrahera dem en smula. Smicker & hågkomster kanske kan få stopp på raketerna?
hmm... om ni har tur är martin avstängd. han är åtminstone det i serien någon vecka till. (han skyllde på den usla domarnivån i fyran...)
Kassörn och Markus N+ ev en till dyker upp för mat och dryck.
Vi är två stycken i Göteborg som tänkte åka och se matchen live! Är det nån mer som ska till Falkenberg?
Jag summerar:

70
Tobbe
Farbror
Lars + ev. flickvän
Brukarn
ThomasD
Hornby
Baronen
Kassörn
Markus
En till
Kniv-Jonas
Tifo
Tifos kamrat
Hoff

16st in alles.
+ gaffa
Och som tidigare nämnts Sam och Jessica
70
Tobbe
Farbror
Lars + ev. flickvän
Brukarn
ThomasD
Hornby
Baronen
Kassörn
Markus
En till
Kniv-Jonas
Tifo
Tifos kamrat
Hoff
Björn j
70
Tobbe
Farbror
Lars + ev. flickvän
Brukarn
ThomasD
Hornby
Baronen
Kassörn
Markus
En till
Kniv-Jonas
Tifo
Tifos kamrat
Hoff
Björn j
Sam
Jessica
Gaffa
70
Tobbe
Farbror
Lars + ev. flickvän
Brukarn
ThomasD
Hornby
Baronen
Kassörn
Markus
En till
Kniv-Jonas
Tifo
Tifos kamrat
Hoff
Björn j
Sam
Jessica
Gaffa
Carling
Marcus L
70
Tobbe
Farbror
Lars + ev. flickvän
Brukarn
ThomasD
Hornby
Baronen
Kassörn
Markus
En till
Kniv-Jonas
Tifo
Tifos kamrat
Hoff
Björn j
Sam
Jessica
Gaffa
Carling
Marcus L
LindgreN
trött-Axel
GnagarErik

70
Tobbe
Farbror
Lars + ev. flickvän
Brukarn
ThomasD
Hornby
Baronen
Kassörn
Markus
En till
Kniv-Jonas
Tifo
Tifos kamrat
Hoff
Björn j
Sam
Jessica
Gaffa
Carling
Marcus L
LindgreN
trött-Axel
GnagarErik
effekten
70
Tobbe
Farbror
Lars + ev. flickvän
Brukarn
ThomasD
Hornby
Baronen
Kassörn
Markus
En till
Kniv-Jonas
Tifo
Tifos kamrat
Hoff
Björn j
Sam
Jessica
Gaffa
Carling
Marcus L
LindgreN
trött-Axel
GnagarErik
effekten
Rikard &
Frugan

70
Tobbe
Farbror
Lars + ev. flickvän
Brukarn
ThomasD
Hornby
Baronen
Kassörn
Markus
En till
Kniv-Jonas
Tifo
Tifos kamrat
Hoff
Björn j
Sam
Jessica
Gaffa
Carling
Marcus L
LindgreN
trött-Axel
GnagarErik
effekten
Rikard &
Frugan
Bigbadda

Läckert! Jag skall påminna lite ärkeäktgubbar om eventet & kanske-kanske kan vi locka dit Coach Berglund för någon liten kommentar. Jag utreder!
Jag tar med min kompis Micke också.

70
Tobbe
Farbror
Lars + ev. flickvän
Brukarn
ThomasD
Hornby
Baronen
Kassörn
Markus
En till
Kniv-Jonas
Tifo
Tifos kamrat
Hoff
Björn j
Sam
Jessica
Gaffa
Carling
Marcus L
LindgreN
trött-Axel
GnagarErik
effekten
Rikard &
Frugan
Bigbadda
Micke
Sahlin dyker upp.

70
Tobbe
Farbror
Lars + ev. flickvän
Brukarn
ThomasD
Hornby
Baronen
Kassörn
Markus
En till
Kniv-Jonas
Tifo
Tifos kamrat
Hoff
Björn j
Sam
Jessica
Gaffa
Carling
Marcus L
LindgreN
trött-Axel
GnagarErik
effekten
Rikard &
Frugan
Bigbadda
Micke
Saflin
osci hänger på!

70
Tobbe
Farbror
Lars + ev. flickvän
Brukarn
ThomasD
Hornby
Baronen
Kassörn
Markus
En till
Kniv-Jonas
Tifo
Tifos kamrat
Hoff
Björn j
Sam
Jessica
Gaffa
Carling
Marcus L
LindgreN
trött-Axel
GnagarErik
effekten
Rikard &
Frugan
Bigbadda
Micke
Saflin
osci
Har redan bokat bord, men det kanske inte behövdes. Kommer iaf.
jaha
jag får sitta själv i Leksand men jävlar vad det ska hejas här uppe!

SIRIUS HEJ!
Det går bra att köpa medlemsskap eller att hämta ut sitt medlemskort idag på O'Learys. Jag tar med mig de små VästraSidanknapparna också ifall någon vill köpa.
Jag kommer självklart också, det här vill man inte missa!
En till dyker inte upp.