Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Valsta Syrianska - Sirius

Dags att utkräva revansch för förlusten 2006 på Midgårdsvallen. Jag vill minnas att vi gjorde en riktigt bra match , men föll med 0-1.

I backlinjen börjar det se bättre ut med Söderbring och Blomman äntligen på G och en lovande debut av Philip Berglund senast. Även anfallsmässigt har vi nu lite fler alternativ med Emir tillbaka.

På mittfältet ser det dock mörkare ut. Vill det sig riktigt illa är EZ, Fredrik, St Cyr och Jernberg indisponibla på måndag. Tveksamt också om Gallo är redo för 90 minuter. Det kan bli svårt att få fason på den defensiva delen av mittfältet. Blomman kan kanske vara ett alternativ, men han känns inte riktigt som en startspelare i nuläget.

Svår match blir det.

se upp för paraplymannen
EZ definitivt borta och enligt UNT missar även Fredrik matchen. Inte bra.
inför: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=10952&ptid=1198&nav=100
vad är grejen med "the flower"? ny skada?
Valstas "inför" verkar inte ha krävt så mycket research eller tankemöda:

[link]http://valstasyrianska.nu/html/arcive.asp?ID=395[/link]
gillar hans "känsla" att richard ska stå. källa?
Åh herre! Är Roy full?
Roy är ju en legend inom bullshitföreningsskribenteri. Vilka föreningar har han på agendan just nu..? Typ Väsby United, Valsta Syrianska och ytterligare någon tror jag.

Skönt att Psycho Cyr kan ersätta Freddie. Nyttigt förresten att Östlund får lite speltid i GUSK.
Så här kanske?

Bylle - Berglund, OZ, Storm, Haisem - Gallo, St Cyr - P, Petter, Moses - Sunday

Bänken: RR, Söderbring, Ian, Mani, Kango och Emir

Det stora frågetecknet är ju det defensiva mittfältet. Kan både Gallo och St Cyr starta? Kanske läge för 4-4-2?

Jag skulle bli extremt förvånad om Roy får rätt när det gäller RR.

FORZA SIRIUS!!!

Det är som att läsa ESK Fanz fast utan stavfel.

Om Brännan petar Bylle så blir jag extremt förvånad. Vad skulle motiveringen vara?

Och Blomman på rehablistan igen... Varför är jag inte förvånad?

vad är grejen med "the flower"? ny skada?

daniel har smärta från den tidigare skadan. det är ingen fara med skadan, men smärtan måste gå ned först.
Så hans icke-skada gör ont?

Det vore magiskt om Gallo orkar 90 eller i alla fall 75. Senast såg han ganska mör ut efter 25.
Jag har torskfrossa, torskfrossa och torskfrossa!!!
Det blir vinst, vinst och vinst!! 1-0 till de goda!
Det blir 2-2, tror jag. Sunday hänger tre (Valstas hänger en och vår blir tvåmålsskytt, mål äntligen!). Ekan kvitterar sedan i slutminuterna. Jämnt mellan Västra Sidan och Walzta Boyz.
Vi ska vinna för Ronnie James Dio (1942-2010). Han hade velat det.
R.I.P Dio.

Holy Diver, Siriusversion?
vila i frid mr stargazer
Falsett-tifo idag då?
Ronnie sjöng väl för fan inte i falsett?
Vi förlorar idag, det gör vi alltid i Märsta......
Så fort en blåsvart spelare (läs Sunday) filmar borde riffet till Holy diver nynnas på högsta volym.

"Shiny diamonds
Like the eyes of a cat in the black and blue
Something is coming for you"
Om jag inte minns fel går nästa textrad:

Look out!
Rest for a moment
You can hide in the sun
'til you see the light
Oh, we will pray it's alright

Undrar om låten inte handlar om filmningar?
0-0 med den ''domaren'' kändes som en seger. Fan vad vi krigade på bra i andra. Fille och Z börjar lite svajigt men växer sen in bra i matchen. S:t Cyr gör förutom en farlig felpass en formidabel match. Det börjar faktiskt kännas som vi har bredd i truppen. Och när Bale får till det sista kommer det att bli riktigt kul.
Jag känner det som förlorade poäng. Trots en man mindre var det vår match. Domaren var galet dålig, men kan inte lastas för de brända chanserna. Och trettio spänn för en halvljummen lunchkorv är fanimej skandal. Brunna IP leder Korvettan i överlägsen stil.
Petter gjorde en av de bästa halvlekar jag sett honom göra i andra. Trots en man mindre och lite darrigt fögderi så att säga är det vi som ska känna oss blåsta på två poäng.
Sunday, P och Petter skulle kanske ha satt varsin chans. Men vad fan, en poäng på Midgårdsvallen och med den där pajasdomaren är inte fy skam heller. Med en man kort i typ en timme. Fortsatt stabil defensiv ger hopp. Nu gäller det bara att bli hetare framåt...

Vi fick i alla fall se en stark kandidat i kampen om ttieln Årets Sverigedemokrat!

Moses fick väl precis noll frisparkar och Sunday ungefär en?
känner mig stolt en inte nöjd.. uppåt och framåt!
Många gör en riktigt bra andra halvlek tycker jag. Emir fick dock inte ut särskilt mycket. Men nog skulle vi haft med oss alla pinnarna idag. Det är då fan att man inte lyckas förvalta åtminstone något av de eminenta lägen man skapar.

Fantastiskt usel domare...
Referat & spelarbetyg: http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=356006
gallos utvisning är direkt felaktig. haddad hoppar in i honom, träffar gallos arm och får väldigt ont.
Mjo, upplevde den också felaktig. Och som sagt, Haddad fick inte så ont... ;-)

Btw, som svar till farbror: http://vattenspegel.se/images/Image/galleri/Allt%20syns%20inte.jpg Tror inte ens Moses fick frispark här...trots Ekans fotkrok.

Bra bild!

Heter det inte "Fälleben" i Ekans språkzon? "Tala med bönder...."

gallos utvisning är direkt felaktig. haddad hoppar in i honom, träffar gallos arm och får väldigt ont.

Finns sekvensen fångad på rörliga bilder? Kan man i efterhand få någon form av upprättelse?

Från läktaren ser det ut som att pipfjanten fattar sitt beslut utan att lyssna på sin kollega på kanten. Det är i så fall lika störande som ett knasbeslut.
ass domaren närmast huvudläktaren stod i betydligt bättre position för att uppfatta situationen än huvuddomaren. som jag uppfattade det signalerade assdomaren inte för någon förseelse, men korrigerade trots det inte huvuddomaren.

rörliga bilder finns.
Utan att ha sett matchen är jag naturligtvis nöjd med 1 poäng i en av säsongens svåraste matcher, speciellt med tanke på att vi spelade med 10 man i mer än en halvlek. Efter att ha läst referat och kommentarer så förstår jag att det snarare handlade om 2 tappade poäng än 1 vunnen.

Hur som helst, oavgjort borta mot Valsta är klart godkänt. Synd att vi får spela utan Gallo och OZ mot Lillbajen. Hoppas att Fernberg och Fredrik (och gärna Jernberg) är redo på måndag.

Det känns mycket bra att vi har en sådan stabil defensiv. Målen framåt kommer snart!

Om rörliga bilder finns, och kortet är felaktigt, borde väl förbundet kunna häva avstängningen. Vet inte hur sånt funkar, men i Spanien är dem väldigt bra på att ta bort kort som i efterhand visade sig vara falaktiga.
Igår var i alla fall första gången som en domare var så dålig så att klacken till synes inte orkade skälla på honom längre på slutet.
Oavsett felaktiga kortviftningar kan man i alla fall konstatera att vi är svåra att göra mål på! Tre insläppta på fem matcher känns riktigt bra! Förra året kändes det som om vi kunde få tre i baken i vilken match som helst, mot vilket motstånd som helst, oavsett hemmamatch eller inte!
Är ju smått efterblivet om våran bästa spelare ska få 2 matchers avstängning på grund av en virrig domare.
Svårt att inte vara nöjd med insatsen igår. Synd bara att Sirius verkar ha svårt att spela bra från början av matcherna. I alla fall de tre senaste matcherna så har man inlett ganska kast för att sedan spela upp sig i andra. Funkar hyfsat i div 1 eftersom de andra lagen inte är direkt toppklass (i superettan inledde vi allt för ofta med att få ett mål i baken...) men ändå riskabelt och kan lätt bli ödestiget. Mot Vasa tyckte jag mycket vände när Gallo kom in och mot Valsta när han filmades ut… Inte helt lätt att dra en bra slutsats av det men skulle vara bra att få Gallo-effekten redan från början av matchen. Gärna oavsett om han är på plan eller inte.
Jävligt surt att Gallo blir avstängd. Även om det skulle finnas rörliga bilder som motbevisar domaren så tror jag inte det finns någon chans alls att det skulle häva någon avstängning.
Vi är nu obesegrade fyra matcher i rad. Senast det gick så pass bra var i början av 2007.
Domaren va vidrig och vi måste börja sätta våra chanser det här blir bra tillsist.
Det är festligt att Haddad klagar över armbågen mot hakan i UNT om man gluttar lite på bilden i pappers-UNT just efter smällen.
nu finns lite webb-tv från matchen på http://www.siriusfotboll.se
Ack, bilderna är inte tydliga nog för att man säkert skall kunna se vad som händer.
Njä, sunkig kvalitet på webb-tv:n, men bättre än ingenting. Vi ska nog förvisso vara lite glada över att Bylle skrek till vid Valstas målhörna... Så farlig såg inte Ekans lilla knuff ut att vara.. ;-)
Det är ju ingen yvig gest direkt av Gallo. Han hoppar ju knappt, medan Haddad lutar sig framåt. Det är ju inte ett solklart rött i alla fall, det lilla som syns...
SHIT! Jag såg inte att vi hade en nick i stolpen under matchen.

För övrigt så var Ps "friläge" betydligt sämre än det såg ut från läktaren, samtidigt som Sunday MÅSTE få sitt läge på mål.