Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

IK Sirius-Hammarby TFF 24/5 19.00

Min största farhåga för den här matchen är att skadehelvetet inte lättar. Med Gallo och Oscar Z avstängda infinner sig främst frågan; Vem ska spela mittback bredvid Storm om inte Fernberg eller Blomgren är redo?
Vi får verkligen hoppas att Fernis är frisk och kan spela. Annars får vi hoppas att Bringan är frisk och kan spela. I sådana fall skulle Storm och Bringan kunna bilda mittlås. Mittfältet vårat är brett och oroar mig inte, men klart att Gallo avstängd är ett avbräck. Det som oroar mig lite är vår klena offensiv. Nu gäller det för Sunday och P att förvalta sina målchanser!
Den här matchen vinner vi lätt. HTFF lyckades ju inte ens spöa Helsingborg.
bylle och mani inför matchen: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=11024&ptid=1198&nav=100
"NOTIN CAN STOP ME DIS YEAR COS I GET JESUS BY MY SIDE NO....SHAKING" - Sunday Bale
Bådar ju gott. Amen.
man är tacksam för ha såna killar i laget. grattis till hundra och tillsammans ska vi uppåt!
Nu jäklar!
Jag hoppas på:

Bylle - Philip, Fernberg, Storm, Haisem - St Cyr, Fredrik - P, Petter, Moses - Sunday

Bänk: RR, Blomman, Söderbring, Ian, Mani, Kango och Emir

Skulle inte heller vara helt fel om Jernberg visar sig vara på fff.

Ju mer jag tänker på denna match, så känns det som en match vi helt enkelt ska vinna. Hammarbys reserver/juniorer hemma på Studan ska bara vara 3 poäng!

Inte både St Cyr och Fredrik på plan från start, tack. De är för lika varandra. För defensivt inställt också, speciellt för att vara hemmaplan mot ett B-betonat Bajen som vi bara ska vinna över. Sen om jag får hoppas så hoppas jag givetvis på Blomman bredvid Storm, men det är väl att hoppas på för mycket. Kanske dags att gå upp med två man på topp så man får lite fart på anfallsspelet? Men inte på bekostnad på vårt stabila defensiv bara...
Jag tror att detta blir en mycket svår match och är mer än nöjd om vi inte loosar med tanke på alla skador och avstängningar. Sirius kommer att dominera i höst tror jag men inte än.
"Siriushösten" ;-)
Med St Cyr och Freddie som håller i en ramstark defensiv kan P, Petter och Moses förhoppningsvis ägna sig åt en sprudlande offensiv.

Blomman isf Fernberg vore förstås att föredra, men det vågar jag inte riktigt tro på i nuläget.

"Jag bryr mig inte så mycket om de ligger etta eller femma eller sexa. De kommertill Studan och vi ska vinna matchen." Mani Tourang

Så jävla skön kommentar!
Sen gäller det att visa det på planen också...
nja jag nöjer mig med sköna citat
inför: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?nav=100&id=11033&ptid=1198
Utlimata (?) elvan med den här truppen:

[center]Bylle
Bringan - Fernis - Storm - Haisem
Petter - Sunshine - Jernet - Moses
P - Sunday[/center]

Mer troliga (?) elvan med den truppen:

[center]Bylle
Philip - Fernis - Storm - Haisem
Mani - Petter - Sunshine - Moses
P - Sunday[/center]

4-4-2 känns som en ganska ohotad formation i den här matchen. Även om det kanske inte är helt optimalt för Fernis att hoppa in direkt från start så känns det väl inte direkt som att vi har så mycket till val imorn. Det skulle väl vara Bringan då, men han är väl säkert heller inte i full matchform än. Fortfarande. Känns ju som att han och Blomman har varit "nästan friska" sedan tidigt i höstas någon gång... Alternativen på mittfältet är väl inte heller överdrivet många. Ian och Kango, typ. Skulle väl inte direkt sätta några pengar på att Jernet är klar för att starta redan imorn. Sen skulle väl Emir kunna ta plats i anfallet. Kanske flytta ner P på mittfältet.

Rätt hyfsad elva ändå.
Emir och med P kvar... Tremanna anfall!! Nu pratar vi fotboll!
Varför, varför, varför lär jag mig aldrig att sluta hoppas på Blomman (och Bringan)? Blommans femton minuter i Botkyrka må ha räddat 3 poäng, men nu känns de mest som en teaser enbart för att få oss supportrar att slita det lilla hår vi fortfarande har kvar.

Vem ska till Alex?
Jag!
Och jag! Om inte allt skiter sig.
Alexa! En personlig målsättning.
Alltid alexander!
Jag!
öl innan låter troligt.

Varför har sirius så svårt att hitta en bra offensiv mittmittfältare? Vet att det är en svår position men känns inte bra att det nästan alltid är den position som det flyttas runt mest på. Känns inte som att det funnits någon given på den platsen förutom Ante sen 2007.

Håller med brukarn om förhoppningar... varför har man dem överhuvudtaget? Man borde ha lärt sig...
Vore intressant att se Jernet som "nummer tio", om han slutar löka.
Vad vore livet utan förhoppningar... Håller med Joint, min förhoppning är att Jernberg tar den platsen.
Ja, den platsen är vikt för Jernberg i år. Hoppas att unge herrn lägger manken till och tar chansen.

Han såg grymt bra ut i Cupen!
varför dricker inte folk öl i stadsparken innan istället för på krogen när det är såhär fint väder? vissa av oss e fattiga och får inte komma in på krogen
Word, man borde ta vara på fina stadsparken. "Ön" nästa?
ja jag tänkte röra mig neråt strax, ön blir bra, jag sätter mig där runt 4 tiden, sällskap vore trevligt för en gångs skull, höhö
Kir-effekten?
Jag drar mig nog också mot stadsparken.
Vi förlorar den här matchen på en extrem ineffektivitet i sista momentet samt att Brännan inte har skärpan att ta ut Phille redan i paus. Nu var han tvungen att förnedras än mer. Hoppas att det inte är allvarligt med Mani. I övrigt bara en stor SUCK..............
Den här förlusten smakade surt. Som fan. Första halvlek var riktigt bra, med undantag for 10 min någonstans i mitten, då det mesta gick fel, och skärpan i avsluten, som är obefintlig. Philip kändes tyvärr rätt borta hela den tid han fick spela och straffen var ganska klumpig och onödig. Förlusten ska dock verkligen inte skyllas på honom, för i andra halvlek var de flesta hyfsat bortkomna. Sista 10 var hopplösa, även om vi faktiskt skapade en del farligheter. Det ar fascinerande hur många långbollar i rad man kan få "felträff" på så att de hamnar rakt i magen på motståndarna. Jernberg kändes inte riktigt van vid bollen. Glädjeämnet var Mani, kämpade som en tok. Hoppas skadan inte var allt för allvarlig.

För att få ordning på anfalsspelet kräver jag att Sunday får P som anfallskollega. Han blir grymt ensam ibland.
Ghaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh
Kan ha varit en av de sämsta individuella insatserna jag sett i Sirius på år och dagar. Knappt ett rätt.

Jag är RIKTIGT jävla besviken just nu. Sju poäng upp till det där jävla pajasgänget som inte ens vill gå upp. Fy helvete vad dåligt. Och hur fan tänker man när man ställer alla snubbar i straffområdet vid ställning 1-2 och endast några minuter kvar? Hade vi haft en man vid mittlinjen då hade vi kunnat fått en utomordentlig kontringsmöjlighet. Sen borde vi, liksom tidigare matcher, gjort mål på ett par chanser. HTFF-målisen gjorde någon jätteräddning, men det är fan ingen ursäkt. Gör mål för helvete. Och vår stabila defensiv var ju som bortblåst. Kändes som att det kunde stå 3-3 efter första, riktigt kul halvlek förvisso, men med två dåliga försvar. Andra halvlek sade väl Franzén åt sina killar att anfalla på högerkanten för där var det ju öppna gatan redan i första halvlek. Brännan borde bytt ut Phillo betydligt tidigare. Kanske var inte Bringan redo för så många minutrar, men då hade nog Ian eller Dj Cyr gjort det bättre. Inte sämre i alla fall. Det här var fan inte kul någonstans. Usch, blä och avgå alla. Typ. FAAAN!
Sådana här matcher har vi verkligen inte råd att förlora om vi ska ha kvar målsättning att vara med i toppen. Det började mycket lovande men sen tappade vi det mesta.

Tycker att Herr Brännström står för ett spel, coachning och en attityd som är väldigt snarlik det som en viss JTA blev så bespottad för förra säsongen. Jag förspråkar inte någon förändring på ledarsidan, men jag förespråkar förändringar från ledarsidan. Det är flera spelare som inte kommer till sin rätt med nuvarande spelsystem och även om vi fyller på bättre offensivt och skapar klart fler chanser i första halvlek än i tidigare matcher så finns det mycket att jobba med i anfallsspelet. Det här duger inte om vi vill ska ha ambitionen att få leka med de stora grabbarna igen. Även om stundtals såg bättre ut än tidigare idag är effektiviteten framåt är på en nivå som är allt annat än ok.

Sen vill jag ha tillbaka RiRi i målet igen. Bylle har inte på något sätt gjort bort sig. Tvärtom har han presterat bättre än jag trodde men jag tycker helt enkelt inte att han är en lika bra målvakt. Punkt.

Det finns fler ljuspunkter att gå in på. Liksom fler detaljer att gnälla på. Jag lämnar dock övriga reflektioner om nuläget till en dag när jag har mer tid och ork.
Eller ja ... Hasse, Fernis och Blomman var rätt bra. Dj Cyr var okej, fast dålig med boll. Ian sådär, lite valpig emellanåt. Manis energi var guld. Johan P sådär, slet väl en del på sin kant men fick inte ut så mycket. Petter okej, men med dåliga skott. Sunday, ja vad ska man säga? Som vanligt helt ok, men blir ju inga mål. Sen kanske han borde haft en straff. Filmning och kort var väl att ta i iaf, men han får ju inte mycket gratis av domarna. HTFF:s straff var i alla fall solklar i mina ögon, orutinerad kapning av Phillo, många som tyckte den var tveksam? Men som sagt, usch!

St.ShitSausages inlägg ovan bra och jag håller med det mesta. Håller dock inte med om målvaktsbyte, herregud Bylle har varit jättebra och lite som en ledargestalt på planen. Straffar är alltid svåra att rädda och Bajen-målet var en riktig pärla av Malke. Däremot är det sjukt jobbigt att se vårt heltidsproffs gå och stirra i gräset i halvtid. Kan inte vara kul för honom, och kan inte vara bra för ekonomin vår. Nuvarande spelidé känns inte jättetydlig. HTFF:s spelidé kändes däremot glasklar.
Om vi hade blivit nedmalna av ett bättre lag hade det ju varit en sak...men den här förlusten känns ju bara så jädra onödig.
Samtidigt kändes vi inte så jädra mycket bättre. Vi har nog inget i Superettan att göra 2011. Det måste bli så mycket bättre då, och fart på anfallen, och chanserna ska sitta osv. Var är vinnarmentaliteten?
Just det. Man ska fan inte spela på Sirius, att man aldrig lär sig. Hade satt en tjuga var på 1-0 och 2-0 till cirka 20x oddset. Sen hade jag en femtiolapp på en sexling med högt odds som gick in på alla matcher förutom Sirius. Haha..
Jag vill hävda att första halvlek var utmärkt. I synnerhet de första 15. Det är dock sanslöst hur allt spel försvinner efter 1-1. Spelarna var som förbytta.
Ja, inledningen var rätt bra. Då anföll vi med fart och kom till ett par bra lägen. Men mellan min 17-20 hade ju Bajenbarnen tre jäääättelägen. Våra chanser i första halvlek var mer av sorten "halvchanser", förutom nicken som får anses som en riktigt bra chans. Men okej, första halvlek var bra, inledningen riktigt bra. Andra halvlek var fan inte godkänd. Men som sagt, Malke (var det väl främst?) vs Phillo var kattens lek med råttan..
Snart Bandy?
Jag förstår Brännans frustration i halvtid då han sa att "vi förlorar för mycket boll i uppspelsfasen"... Känns som att det blir så när vi inte har någon tydlig spelfördelare på mitten. Saknaden av Gallo tydlig på den fronten.
Jag tyckte Garry sammanfattade det hela bra.

För att få ordning på anfalsspelet kräver jag att Sunday får P som anfallskollega. Han blir grymt ensam ibland.

Sunday är avstängd i nästa match. Bajenkidsen hade i mina ögon något som blåsvart saknade, nämligen speed. Våra anfallsförsök var oftast för långsamma och omständliga. Ganska typiskt att det mesta framåt hände vid fasta situationer. Hoppas verkligen att Mani kan vara tillbaka snart.
Speed var ordet sa Bull!
Typ 1-2 gånger varje säsong kommer en förlust som gör extra ont. Det här var en sån.

Förstår inte riktigt hur man kan tycka att det ser likadant ut som ifjol. Visst, det finns vissa likheter från ifjol, som Hornby skriver så är det farten som (fortfarande) saknas. Men det finns ändå större, och viktigare skillnader tycker jag. I år har vi äntligen börjat lagbygget i rätt ände, d.v.s. bakifrån. Trots smärre brister i går så är fem insläppta på sex matcher mycket bra, inte minst med tanke på att vi som vanligt inte kunnat spela med samma backlinje mer än två matcher i rad.

Jag tror vi är på rätt väg, men ska det bli uppflyttning i år så måste vi förstås börja vinna matcher, och det omedelbums. Som någon påpekade så har vi ett förlåtande spelprogram de närmaste 5 omgångarna, och i den bästa av världar så kan det ge oss en skjuts in i den där positiva spiralen som vi inte varit i sedan 2007.
Å andra sidan hade det kunnat rullat in ett par till mål i går, och mot ASBIF hade vi kunnat släppt in en handfull. Vi har haft lite tur med defensiven, även om den många gånger sett stabil ut. Men ja, i början av matchen tyckte jag vi anföll med fart för första gången på länge, men det dog ju ut rätt snabbt.

Sen tycker jag kanske inte att Brännan ska hålla på och kommentera domslut match efter match. Det är Division 1-nivå på domarna, det är bara att vänja sig. Dessutom får jag nog medge att Dragan var den bästa domaren hittills, trots att Sunday kanske borde ha haft en straff, å andra sidan faller han lätt som en plätt i nio fall av tio och då synar domarna lätt. *upp-och-hoppa-vinken*
Lider som fan med Mani, hoppas verkligen han är snabbt tillbaka. Snacka om otursförföljd spelare.
Herregud ja. Och så länge han spelade tycker jag han var en av de bästa på planen. Riktig kämpe. Kanske ett par onödiga bolltapp, men försöker liksom göra det oväntade ibland. Mani såg på gränsen till övertaggad ut och nu är han skadad igen då, fy fan asså...
Jag tycker iofs att Sunday har blivit mycket bättre på att stå upp. Visst förstärker han fortfarande ibland, men inte alls lika mycket som i början. Och det har ju gett resultat också. I Sunday har vi för första gången på länge en spelare som faktiskt fungerar bra som target. Vad man skulle vilja se är en anfallskollega så han har någon spela på en gång. Som det är nu tar det ofta för lång tid innan övriga har hunnit flytta upp och fi hinner kraftsamla.
Som tur var var inte benet av utan det var ett djupt sår.

Jag förstår inte varför man klagar på Brännan här för. Vi har 10 spelare på planen som ska prestera någon form av anfallsspel, varav åtminstone 3-4 har ett extra ansvar för att peta in bolljäveln. Där ingår inte Brännan. När han mot slutet av matchen måste stå och vinka upp backarna som själva inte verkar fatta att vi måste trycka in en boll säger ju en del. Mot slutet sätter han också upp Stormen på topp så vi spelar ungefär 3-3-4, men dom lyckas ändå knappt få bollen på mål. Bylle väljer när det är ett par minuter kvar att stå och fisa med bollen, tittar lite, och rullar sen ut den till Storm. Som att vi har tid med att rulla ut HTFF. Nej, det tydligaste jag såg igår var ett antal gamla Siriusspelare med Petter i spetsen mot ett ungt och taggat talanglag, för ja, kan man dunka in en volley som Malke då är man fan en talang. Peter håller boll för mycket och är för långsam i passningarna, P vände oftare än en bandyspelare, Sunshine hade svårt med passningarna (men han har varit skadad), Mani hade tur att han inte blev utvisad, Ian var väldigt liten på mitten, Sunday sög in bollar men sen hände det inte så jättemycket mer, Emir kom in och blev så gott som osynlig, etc. Sen ska jag inte säga så mycket om Philip, förutom att han inte hade ett enda rätt under hela matchen. Dom säger ofta i FIFA10 som jag gärna spelar att det är bättre att bli utbytt än utvisad, så det var bra att Brännan inte väntade alltför länge. Även om det kanske var lite för länge ändå... Enligt mej var strallen solklar. Tyvärr är det nog så också att även om det inte skulle varit straff så hade Phille blivit överspelad så många gånger så att det borde blivit åtminstone ett mål till HTFF, plus att han säkert dragit på sig en straff lite senare ändå. Det positiva är väl att han är ung fortfarande, till skillnad från dom trötta delarna av vårt lag.
Japp, Sunday har visat sig vara en targetforward av klass, men vad fan ska han göra när han tar emot bollen ensam? Då måste han han ju ha någon att skarva vidare till. Han blir så jävla ensam på topp. Jag vill se en Kullinger/Hoch bredvid som kan stångas och göra mål. Man måste utnyttja att man har en så pass bra target som Sunday och sätta fart i djupet bredvid centrala Sunday. Så det blir lite fart, i stället för alla långsamma och förutsägbara anfall. Men nej, jag vill i fortsättningen se mer än en ensam Sunday på topp. Nu är han ju avstängd i nästa match så då blir det intressant att se hur anfallet ska se ut.. Jag är pessimistisk inför CU borta nu.
Allt suger flottig Bosse-pung.
Just det! Varför segade Bylle med bollen på övertid när vi hade nästan hela manskapet på offensiv planhalva? Tjonga upp bollen vafan! Kändes så jävla uppgivet att han rullade ut den... lika uppgivet som att ställa alla man i straffområdet vid hörna och underläge 1-2 med inte allt för många minuterar kvar av matchen. Usch!
Visst, det saknas ett komplement till Sunday, och man får väl drömma om att ett sådant stiger ned från himlen under sommarsillyn. Men fortfarande - med det säkra försvarspelet vi (mestadels) haft så skapar vi tillräckligt många chanser för att vinna betydligt flera matcher. Bara de kan börja sitta någon gång.

Just det! Varför segade Bylle med bollen på övertid när vi hade nästan hela manskapet på offensiv planhalva? Tjonga upp bollen vafan! Kändes så jävla uppgivet att han rullade ut den... lika uppgivet som att ställa alla man i straffområdet vid hörna och underläge 1-2 med inte allt för många minuterar kvar av matchen. Usch!

Och just där har vi en av flera anledningar till att jag tycker RiRi är en bättre målvakt. Bylle är inte bra på att sätta igång spelet. Han är ofta långsam och därmed missar vi möjligheten till snabba contringar. Det gäller inte bara gårdagens match.
Mani är OK!

[link]http://www.unt.se/sport/gladjebesked-for-mani-tourang-961730.aspx[/link]
Man tackar!
skönt med en glädjande nyhet idag iallafall
Skönt! Och vilken inställning, tål att beundra än en gång.
Badda har en bra poäng där gällande herr tränare. Han kan ju inte gärna göra målen själv...

Det underliga är att det var ju ungefär samma sak förra året. Taktiken som lades upp lät ofta alldeles utmärkt, oavsett tränare. Men på något sätt gick den inte fram till spelarna, som inte alls gjorde som sagts. (Möjligen var det maskhållning under presentationerna hos guldklubben, men allt hade ju varit bättre än vad som blev resultatet).

Vågar vi inte fylla på framåt? Är spelarna så rädda att gå bort sig?
Jag tycker det i grunden fattas både i speed och ork. Ska laget anfalla på ett bra sätt (läs första kvarten igår) så måste flera spelare med upp. De orkar bara hålla det i ca femton minuter vilket gör att bolltapp efter det blir livsfarliga då man inte orkar jobba tillbaks alternativt inte hänger med en speedkontring. Alternativet är det vi sett förut i år, man håller tätt bakåt och då blir Sunday ack så ensam. Vi skulle behöva ett mer rörligt lag men den truppen har vi uppenbarligen inte.
Tror det har med självförtroende att göra mera än med ork. Många av spelarna är vana vid att förlora och osäkerheten från ifjol är svår att bli av med. Det vi såg igår var faktiskt mycket likt vad som hände i Umeå i premiären, först Siriusdominans i 20 minuter, sen släpper man till en rejäl chans, och så sprider sig osäkerheten som en gräsbrand genom laget. Nu tycker jag iofs vi höll uppe spelet ganska så bra igår ändå, men på grund av detta är det livsviktigt att defensiven fortsätter att stå i första fokus. Om spelarna vet att Sirius är svåra att göra mål på, då ger det också mera arbetsro i anfallsspelet. Och då kommer fan målen till slut.
Man kan väl konstatera att Sirius är rätt ojämna. Man recenserar ju oftast bara den senaste matchen och försöker dra slutledningar om hur laget är. Läser man kommentarerna efter Valstamatchen exempelvis låter det ju lite annorlunda vad gäller just attityd och kämpande och sånt. Mot Arameiska vände vi underläge och vann trots miserabel första halvlek.

Jag tycker det är rätt svårt att dra några långtgående slutsatser om Sirius hittills. Poängmässigt är vi ju inte avhängda från avancemang på något sätt. Insatserna har varit milt sagt varierande, så också laguppställningarna. Jag tror inte många hade tänkt sig att behöva se Sirius starta med StCyr - Ian bakom Petter som central mf-uppställning. Truppen är sårbar för många skador helt enkelt, och det är ju ingen sensation för ett lag på den här nivån.

Jag tycker insatserna och inställningen hittills totalt sett inte ens går att jämföra med förra säsongen. Då var många matcher i praktiken över efter tio minuter. Nu är vi med hela tiden (såg inte Umeå iofs). Vi har tagit poäng på olika sätt som vi inte gjorde i fjol och framför allt är det ju tätt bakåt - mindre än ett mål per match i baken i snitt är ju klart godkänt.

Jag är lite inne på Brukarns resonemang faktiskt. Jag tycker inte det finns något som talar för att vi är i en nedåtgående trend, spelare kommer faktiskt tillbaka från skador nu och spelet har hållts uppe under en tuff period. Samtidigt är det naturligtvis ett måste att börja ta poäng och göra mål. Men det som kändes som mission impossible i många matcher i fjol, känns inte alls lika hopplöst i år. Jag menar, kolla bara på highlightsen från matcherna. Så mycket chanser skapade vi sällan i fjol. Det är trots allt bättre att skapa möjligheter som man bränner än att inte skapa några alls.
Hade det varit i superettan och med den resultatraden hade jag varit supernöjd. Nu är det div 1 och önskan är att vi ska gå upp. Vad jag sett hittills är ett hyfsat stabilt ettanlag som förmodligen hamnar på övre halvan såvida inte skadehelvetet tar slut och vi kan matcha i stort samma startelva en längre period. Då kan det bära ända till kval...
för att citera harald treutiger:

"jag är skitsur"
Fan va skönt för Mani och glädjande för oss andra! Är Gallo avstängd en match till förresten? Och vad är det för fel på Fredrik O? Med de tre tillbaka och i form kan det bli lite mer säkerhet i laget och vinsterna börjar trilla in.

Att Sirius förlorade igår var ju surt, men ingen större överraskning. HTFF har ju trotsat alla förväntningar hittills och lär ha ett stort självförtroende. Såna lag är svårstoppade. Och som det är nu känns det psykologiska vara lite svajigt hos blåsvart. Fast så har det ju ALLTID varit i IKS iofs. Kan man inte hypnotisera alla Siriusspelare inför varje match så att de tror att de är bäst i världen?
Fredrik fick en smäll mot revbenen i vasalundsmatchen, börjar träna fotboll i morgon. första beskedet om gallo var att han blev automatiskt avstängd en match, sedan skulle disciplinnämnden avgöra ytterligare avstängning. i avvakten på det ska han tydligen kunna spela, ev mot både carlstad och boden. men osvuret är bäst.
Klen tröst: Dynghåla torskade hemma mot Skiljebo med 2-0.

Allt är skit.
Och Hammarby Senior är på väg neråt.

Allt är smutsig skit! Knappt ens en ESK-fisk muntrar upp!
Allt är smutsig skit!
Knappt ens en ESK-fisk muntrar upp!

Farbrors nya kängband Gubbkollaps har skrivit sin första text.
Mmm... Mer kepsar på scenen!! Farbror på leadsång! Jag kan hoppa in på kompgitarr!

Tack! Jag ber om överseende med den trallande och livsbejakande inställningen.
ESK i div 3. Tihi.
http://www.rekatochklart.se/blogpost.php?inlagg_id=1657