Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Ovidkommande

Vill ni att Studan ska rustas upp?

Hej,Jag är ett Siriusfan som gör ett projektarbete angående om huruvida Studenternas ska rustas upp eller ej.Det vore roligt att höra era åsikter och varför :)
finns ingen homogen västra- åsikt i frågan vad jag vet- skulle rekommendera dig att kontakta nån personligen om du vill ha ett seriöst snack
Huvudläktaren har varit med i många år nu så den borde heller k-märkas och det skrev jag på siriushistoriska också en gång. Men det finns också mycket att göra på en k-märkt arena också;

1) Säkerheten
2) Fungerande toaletter
3) Bortalagen skall inte kunna komma in på hemmapublikens territorium.

Det som är nytt är väl elbelysningen och det som har blivit förändrat mest under de senaste 20-30 åren är bandyarenan.

S L
K-märk inte Studan, då blir det som i Gävle...
Studan är nog för ny anläggning för att k-märkas + att den är för sliten. Betongen är inte SÅ snygg

Klart som fan att Studan behöver renoveras/byggas in/byggas om. Men gör för tusan en riktig bandyarena då. Ingen stor plåthall med visset tak som inte klarar lite snö. Huvuddelen av platserna SKA vara ståplats, ingen jävla GöranssonsArena dödgrävarstämning. Ingen hangarkänsla som Gurkburken i Västerås.
Nu är väl jag tveksamt positiv till Inomhusbandy....men inser att inomhusbandyivrarna kommer att vinna ändå
Det har inte varit snack om Studans gräs i år. Det kan väl inte vara så att det är en fin matta vi stoltserar med?
den såg ospelbar ut när jag var där i torsdags
Det är en bedrövlig gräsmatta i dagsläget. Det skulle gynna Sirius rent spelmässigt att spela april-matcherna på Löten.
Bygg nytt på Österängen är min bestämda åsikt!
Studan är vårt hem vafan. Men man kan ju renovera den och åtminstone begära av vaktisarna att sköta gräsmattan. Österängen är dock gemytlig.
Studan är vårt hem. Visst, men det är ingen bra fotbollsarena.
Japp, och Österängen är en ännu sämre fotbollsarena.