Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Gröndal-Sirius

Ny match och 8-0 mot Boden är förpassat till historieböckerna. Brännans huvudbry bör vara vem som ska ersätta Gallo. St Cyr eller Mani känns mest aktuellt. I övrigt finns det ingen anledning att ändra på något i startelvan. Vi hade problem med Gröndal i cupen härom året, så det här kan bli en tuff match. Truppen lär dock vara fullpumpad med självförtroende, och gör alla bara jobbet så är chanserna stora till minst en poäng.

Bylle - Fernberg, OZ, Storm, Haisem - Fredrik, St Cyr - Petter, Jernberg, P - Sunday
Bänk: RR, Philip, Ian, Mani, Moses, Kango och Emir

Alla som såg matchen mot Boden vet att 4-2-3-1 lika gärna kan bli 4-3-3 i offensivt spel.

FORZA SIRIUS!!!

Säger som kullinger tar vi bara med oss skorna så vinner vi. Tippar seger med 6-1.
säger som MR Bale "NOTIN CAN STOP ME DIS YEAR COS I GET JESUS BY MY SIDE "
I år är ju allt så konstigt att man till och med kan hoppas på bortapoäng. Traditionellt Siriusagerande hade ju varit att följa upp storvinst med typ 2-0 förlust i en kass match men jag tror Sirius väntar med att göra bort sig till nästa match inför storpublik på Studan.
Vill ha P kvar på topp vare sig vi kör en eller två anfallare. Då har han bättre utgångsposition för djupledsbollar. Även om Gallo är borta så har vi Jernberg som kan skicka bollar i djupled.

Vill helst inte ha både St Cyr och Fredrik på planen. De är ganska lika i spelstilen och deras styrkor ligger inte i passningsspelet. I Gallos frånvaro ser jag hellre en balansspelare och en lite mer bollskicklig mittfältare.

Skulle kunna tänka mig startuppställniong i stil med:

[center]Fernberg - OZ - Storm - Hasse[/center]
[center]Petter - Fredrik - Jernberg - Moses[/center]
[center]P - Emir[/center]

Egentligen kanske Sunday borde starta istället för Emir men jag är sugen att testa vad Emir går för från start i sin riktiga position.

Tyvärr har jag inte möjlighet att se matchen.
Mani är i mina ögon given som ersättare för Gallo efter att ha sett honom briljera som central mittfältare i U21 tidigare i veckan. Oerhört löpstark och faktiskt väldigt Gallolik.
Känslan är att efter en storseger så brukar man önska att man fått ta med sig några mål från förra matchen till nästa eftersom det plötsligt inte görs något... Tror det blir tufft. Gröndal är förvarnat och lyckades rubba Sirius redan förra året.

Tror att P och Bylle avgör. P verkar vara i gammal god målsprutarform och det kan nog räcka till minst en poäng. Håller Bylles form i sig blir det tre.

Mani är i mina ögon given som ersättare för Gallo efter att ha sett honom briljera som central mittfältare i U21 tidigare i veckan. Oerhört löpstark och faktiskt väldigt Gallolik.

Ja Mani känns helt klart som ett lockande alternativ. Lite rädd bara att ett centralt mittfält med Fredrik, Mani och Jernberg kan bli lite lidande i defensiven. Det känns aningen mer stabilt med St Cyr.
inför uppe till slut: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?nav=100&id=11210&ptid=1198
Lajvrapport blir det bara om vädret tillåter eftersom jag inte vill offra min laptop. Ser ut som 50-50 i nuläget.
Skulle gärna se en Inför på Studanbloggen också. What's up, Panikbyrån?
Det ryktas att Panikbyråns fru har åkt till Göteborg över helgen och att Panikbyrån därför är ensam med två yngre medborgare varför såväl besök på Löten som koll på Gröndal samt senare besök i Aspudden omöjliggjorts.
Kan inte du passa ungarna ett par timmar då, så Panikbyrån kan blogga lite?
Åkejrå. Bara för att det är du, Diss!

http://studan.blogspot.com/2010/06/ytterligare-en-dag-i-soderort.html
Man blir glad!
Bra Barnvaktat, Erlingmark!
Man hoppas ju lite på rubriken "Tavla av Karl Larson gav Sirius segern" i morgon.
Alla som såg matchen mot Boden vet att 4-2-3-1 lika gärna kan bli 4-3-3 i offensivt spel.

Fast mot Boden körde vi 4-4-2...
Siffror är ju vanskligt eftersom det är rollerna som är avgörande för hur det ser ut. Så vad är egentligen skillnaden mellan en något tillbakadragen forward med defensiva uppgifter på ena kanten i en 4-4-2a och en offensivt gående yttermitt i en 4-2-3-1. Vad UNT kallar uppställningarna för sket jag nog i. Brännan själv sa att de hade en sorts 4-3-3-uppställning mot Boden. Men spelar roll egentligen. Det viktiga är vilka roller och uppgifter spelarna har.
Vi vinner 2-0!
Jaha ja......
Det här var bara dåligt.
Men bajs.
Suck.
(&¤%/&(I#&%.....Upp som en sol och ner som en pannkaka.
Vi kan skylla på misstänkt offsidemål (stod i linje och tyckte det var offside), hårt spel av Gröndal, regn, märklig plan och en massa annat men faktum är att Gröndal spelade precis det spel som Sirius är så dåliga på, speceiellt när Gallo inte är på plan. De stressade helt enkelt sönder våra grabbar, låg på hela tiden och vann de flesta andrabollar dessutom. Sirius kom liksom aldrig igång. S:t Cyr var riktigt blek den tid han var med, Mani klart bättre när han kom in men jag vet inte om jag vill ge nån helt godkänt idag förutom Bylle. Sirius var alltför omständiga, lättlästa och okvicka för att vara värd 3 p idag. Oavgjort tyckte jag skulle vart rättvist men en sån dag var det när inte ens det lyckades.
De va ju...
Suuurt!
Helvete vilket jävla skit man måste stå ut med som suporter. I bästa fall är det väl karaktärsdanande, men fan vet. IG till allt och alla idag. Utom möjligen Fernis, Bylle och Mani. Skitdag, skitväder, skitplan, skitmål, skitdomare, skitlag och skitspel. För hundra spänn. Så jävla ovärt.

Glöm bort detta elände och ta ut revanch på Forward istället. Så här kan det fan inte se ut en match till.
Jo förresten, Storm ska ha godkänt också. Han skrek och eldade på värre än Bylle och visade verkligen att han ville vinna.
same old sirius taking the piss
Jag orkar inte kommentera matchen. I stället väljer jag att berätta om när jag cyklade hem. När jag skulle över Drottninggatan mötte jag en gubbe som cyklade med en sån där vuvuzela i handen. Han stirrade noga på den och man såg hur sugen han var att tuta lite i den, vilket han även gjorde ca 5 sek senare. Han var VM-päpp! Och helt taget ur sitt sammanhang. Sånt är kul.
unt

Storm var den som hördes mest i Blåsvart och försökte jaga på sina medspelare i matchen, men tycker inte att han fick något bra svar tillbaka.
– När det går tungt är det inte många som vill ta tag i det. I den här serien är det bara gnugga på som gäller, klagar Storm.
Sirius missade nu chansen att gå upp på andra plats och är istället kvar i anonymiteten i mitten av tabellen. Eller som Elias Storm säger:
– Nu är vi i skiten igen.

sammanfattning av allt egentligen
Det där tutandet är fasligt irriterande. Fasligt.
Tutandet är fan i mig mer irriterande än dagens blåsvarta förlust.

Hela jävla VM är förstört!! Fotboll utan ljud på TV = sådär
Fotboll med en jävla getingsvärm brummande i 90 minuter = fullständigt värdelöst.
Word, Storm. Nu är vi i skiten igen. Och det sket man väl inte i. Dags för tre raka segrar nu för helvete!
hoppet lever om förbud dock!

btw så var matchens höjdpunkt lyssnandet på en viss garry nilssons cd i bussen på väg dit...
Det är så dåligt. Jo
det vart gnäll på att jag gnällde på som efter matchen. Jag sjöng att jag älskade dom när dom ramlade ner från super, jag är alltid på att stötta när de fått stryk. Men det här var för mycket. Mani, Bylle, Hasse= krigarhjärta, alla andra kan gå hem och tänka över att folk betalar för att se dom göra det här.
Mitt upp i VM-frossan och Norrettan-sunkmatcher spelas ju Tälje-derbyt på TV4S. Hyfsad underhållning så här långt. Haris fick styra in en boll också. Gurra syns däremot inte till...
Jag tycker man kan få skälla ibland, det behöver de nog höra också. Men det var lite tråkigt att se att varken klacken tackade laget eller laget tackade klacken. Så brukar vi ändå göra även efter de uslaste och hopplösaste matcherna.
håller med i teorin

men ibland orkar man bara inte
Att tacka laget även efter förlust är bland det finaste med Västra, men det var bara tungt i dag. Vi kommer igen mot Forward.
Storm är ju en sån kille som aldrig mer vill åka tillbaka till Aspudden så jag förstår att han lackade. Blev själv lite förvånad över att jag inte hade ett dugg lust att tacka laget efter matchen.
Nya tag nu för helvete! Nästa söndag vill jag se ett bättre Sirius.
Det känns som att vi egentligen har större problem än vad vi vill inse. Bra spel och massa mål mot CU och Boden som spelat skitdåligt och läckt som såll senaste matcherna är vad vi egentligen lyckats med i år. Spelet är för långsamt, förutsägbart och ineffektivt. Och hur länge ska man ha tålamod med en forward som inte får till det (läs Bale)? Och vad är alternativet till honom?
Usch och fy......!!
Tycker stora delar av laget skiter i att tacka klacken så fort det går dåligt, till sist orkar man inte tacka spelarna heller så det e inte så konstigt. Nu såg ju inte jag matchen men det känns som att skillnaden mellan att vara i toppen eller i mitten av tabellen stavas gallo.

Nu såg ju inte jag matchen men det känns som att skillnaden mellan att vara i toppen eller i mitten av tabellen stavas gallo.

Precis vad jag tänkte nyss.

Kom igen Sirius!!!

Klart att man får kritisera! Vi stödjer laget. Det vet vi och det vet laget. Om vi tycker att det lökades på planen så är det kritik att verkligen ta till sig. Vi kommer att fortsätta att stödja laget.

dissteffe, det finns så klart en dumtuta till iPhone.

Det vore OK om ett riktigt lag ledde serien med en massa poäng så länge andraplatsen är inom räckhåll. Men som det nu förhåller sig så kommer hela höstsäsongen bli en hjärtinfarkt. Det blir outhärdligt smutsigt när Lill-Bajen skall slingra sig bort från en oönskad toppplacering.

Plus till Storm, Bylle & Fernis

Förmodligen förtjänade Sunday ett + för en betydande del av vårt anfallsspel försvann när han byttes ut. Bytet kändes rimligt för Sunday hade många saker att prata med domaren om.

Pascal Simson behöver vård om han inte kan erkänna att hans lag tidvis spelade brutalt. Treans (Björk??) dubbelsula i vredesmod var tvivelsutan en mörkröd förseelse. Nog skulle grabben ha haft frispark i momentet innan med det kan ju knappast berättiga till vulgärrabatt på straffskalan?

Domare Bäckert gillade fördelsregeln. Det var alltid fördel om bollen hamnade i närheten av en blåsvart.

Lill-Hanna räddade morgonhumöret: "Jag vill spela bandyboll -- Då kör vi det!!"
Matchrapport uppe på officiella.

http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&id=9675&ptid=1508

F.ö undrar jag om det verkligen är bollpojkarnas uppgift att agera hejaklack åt hemmalaget på innerplan? Osnutna ouppfostrade snorungar!
Bra rapport, Bruk!

Grönis använder väl Kajsa Wargs devis om att taga det man hava.
Det värsta med den här förlusten är att jag inte kan släppa tanken på vad som hänt om Gallo inte varit avstängd. Hoppas att det inte kommer att visa sig att poängförlusten har betydelse i sluttabellen. Än är det långt kvar.
Man orkar inte bjuda till och tacka laget när de spelar så där. Man får den klack man förtjänar. Bra rapport Brukarn.
Det var en unge som skrek "Jävla utomjordingar!"
Det var ju ganska fyndigt faktiskt.
Själv fick man ju höra "bry dig inte om dem" när man störde sig på syrianska snorungar på Brunna IP. Lättare sagt än gjort, säger jag bara. Inför bortasektioner i Norretttan! :D
Green Valley casuals - Green Street Elite - verkar ändå otroligt mäCktiga.
Bry sig om kan man väl göra. Men det lönar sig aldrig att jiddra med dem, de vill ju inget annat.