Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-Forward

Kan vara en lämplig uppgift för Sirius och chans till en trepoängare, men jag skulle gärna vilja att laget förbättra sin bortastatistik också.

S L
3-1! P, Hasse och Storm. 912 pers på plats.
blir svårt att förbättra bortastatistiken men man vet aldrig
Bylle - Fernberg, OZ, Storm, Haisem - Mani, Fredrik, Jernberg - Petter, Sunday, P
Bänk: RR, Philip, EZ, Ian, St Cyr, Moses och Emir

Gallo avstängd, Bringan & Blomman är väl inte redo? Kango får nog snällt sitta på läktaren.

Denna match har vi inte råd att förlora!

Inte råd att förlora nej, men Forward är rätt bra nu. Har fått tillbaka mycket spelare och fått igång laget. Har ett par riktigt bra spelare, inte minst Herish Kuhi.
Om Sirius har nån jävla skam i kroppen så vinner de den här för Bengan, allt annat är fan ohövligt. Men det blir väl 0-1 ändå.
Å ena sidan måste Sirius anfalla både snabbare och med mer folk samt vara mer på...vinna både första och andrabollar på ett bättre sätt än mot Gröndal, å andra sidan gäller det att inte stressa och gå bort sig. Att lösa den ekvationen med dagens material dvs utan Gallo blir svårt men inte omöjligt. Nu har man ju satt som målsättning att vara tillbaks i superettan 2012 vilket nog är klokt och skapar arbetsro men jag som vill avancera redan i år ser poängförlust här som en mindre katastrof.
införintervju med elias & philip: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?nav=100&id=11239&ptid=1198
Fast lagets målsättning är fortfarande Superettan 2011, allt annat vore ju konstigt. Den målsättningen kom man överens om på säsongsupptakten och den målsättningen skulle nog enbart korrigeras ifall tabelläget är risigt värre. Laget och klubbens målsättningar kan ju skilja sig lite. Det känns bra att klubben inte satsar allt, verkligen allt, på att ta sig tillbaka i år för ifall det inte skulle bli det så så skulle det ju kanske kunna bli väldigt uppgivet...
Viktig match känns det som, lite småjobbigt om vi skulle torska två i rad i det här läget. Trots förlust senast så känns det ändå som att hela laget är ordentligt på gång, skadorna är ju t.o.m nästan borta. Synd på Gallo bara, men vafan. En match till, hemma mot Forward dessutom, ska vi fanemig klara utan honom även om han är fantastiskt viktig. Nu jävlar!

Trist bara att man själv missar 2 kommande hemmamatcher plus Gurkor borta på grund av nån meningslös utlandssemester. Fan att vi inte spelar i Allsvenskan, då hade vi ju haft ett underbart långt VM-uppehåll nu... Mest därför man vill spela där ju!
Skönt med lite bonnfotboll så man får distans fråm VM-stressen. Klubbfotboll (IK Sirius) är och förblir det viktigaste, året om!

Men vinner vi inte det här så blir jag genuint besviken. Vi ska klara av att slå plantskolan Forward, med eller utan gubb-Gallo. Intressant för övrigt att Forward lirade i Sveriges högsta bandyserie säsongen 1973/1974 (hade jag inte en blekaste aning om).
inför: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?nav=100&id=11244&ptid=1198

Bylle - Fernberg, OZ, Storm, Haisem - Mani, Fredrik, Jernberg - Petter, Sunday, P
Bänk: RR, Philip, EZ, Ian, St Cyr, Moses och Emir

Gallo avstängd, Bringan & Blomman är väl inte redo? Kango får nog snällt sitta på läktaren.

Denna match har vi inte råd att förlora!

Då går Kango in på bänken isf EZ.

Jag tippar att dagens pubilksiffrar hamnar någonstans i intervallet 412-418.
Jag känner en som planerar att se sin första match för säsongen idag, så 419 är inte omöjligt...
En dag på jobbet och 3 poäng. Varken mer eller mindre. Bylle, Storm, Petter och P bäst i ett för övrigt något lojt Sirius. Varför var OZ bänkad?
Ungefär så ja. Sirius är väl inte riktigt med i den absoluta toppen än, men vi har ju hyfsat häng på kvalplatsen än så länge.
Oscar stukade foten i veckan och testades före start, man bedömde att det var bättre att låta honom vila.
Västras Vuvuzela-imitiation var bland det coolaste jag hört på mycket länge. Bravo!

Matchen höll vad som borde vara Sirius lägstanivå. Petters mål galet läckert. Hur sjutton gjorde han egentligen? Det vill jag verkligen se igen.
Det är tur att backlinjen ändå är så stabil jämfört med förra året. Man värderar lägena så mycket bättre än tidigare, slår ut bollar när man ska, tjongar uppåt när man ska och backar istället för att ta en duell med eventuellt friläge vid miss. Tror Storm hjälpt till där, gud förbjude att han försvinner.
I övrigt var det lamt förutom målen. Man får hoppas på en Galloeffekt för det här spelet håller inte mot ett Östersund på G.
Det är inte bara Sirius som är beroende av en spelare (läs Gallo). HTTF hade Malke avstängd och loosade vips med 4-0.
Sen tror jag nog att HTFF förlorade av andra skäl också...
Sköna tre poäng! Bra effektivitet i dag, trots två-tre missade superlägen så kändes det som vi satte det vi skulle. + Petters balja då, som var rätt galen, och inget man direkt hade förväntat sig av. Bra revanscherat! Ånga på nu!
Trevligt, trevligt...

Känns som att vi faktiskt är med på allvar i serien igen!!

5 siriusstjärnor utdelas för Petters konstmål!
referat med mera: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?nav=100&id=11247&ptid=1198