Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Östersund-Sirius

Först midsommar, sedan svår match på Jämtkraft Arena. Gallo får äntligen spela igen och OZ:s stukning har förhoppningsvis hunnit läka till måndag. Kanske är även EZ redo att konkurrera om en plats? Mitt tips är att Mani och Ian får kliva åt sidan denna gång. Jag hoppas på följande elva: Bylle - Fernberg, OZ, Storm, Haisem - Fredrik, Gallo - Petter, Jernberg, P - Sunday
Bänk: RR, Ian, EZ, St Cyr, Mani, Moses och Emir.
Philip och Kango hamnar utanför truppen och Bringan & Blomman är "mil från matchform" (enligt UNT). Ernesto Ferreira är ju inte spelklar ännu.
Östersund känns som ytterligare ett lag vi ska vara bättre än, men som vanligt gäller det att visa det på planen!

ÖFK är ju ett av de ormstarkaste* lagen i serien, 10 pinnar på de fyra senaste har inget annat lag mäktat med. Så det här blir en hård karamell att bita i.

Edit: formstarkaste ska det förstås stå. Men ormstarkaste var iaf ett kul ord.
Haha, l'a'ste: O'regrund-Sirius f'o'rst. Scary shit.
Det blir ingen Jämtlandsresa för mig som planerat tyvärr, har fått förhinder. Men tack vare gaffa blir det lajvrapport ändå.
Ah, trist! Jag ska försöka hålla ställningarna.
Lite Off T:
Ni som startar såna här inför-matchen-trådar kan väl lägga till datum och tid i trådämnet. Jag har sagt det förut, men behöver visst påminna om det. Det är en bra service till våra läsare!
Är Ernesto spelklar på måndag?
Nix, transferfönstret är inte öppet ännu. Han var väl spelklar efter uppehållet?
Inför: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?nav=100&id=11289&ptid=1198
ingen moses alltså. härligt med alla i träning och konkurrens
Eftersom både HTFF och Västerås vann sina matcher är det ett måste att vinna om vi ska hänga på täten. Precis en sån match som vi inte brukar vinna. Trots Gallo är jag pessimist och tror att vi torskar med uddamålet. Långresor har aldig varit Sirius likör.
Bringan och Blomman gör tydligen framsteg...
haha någon av de förtjänar fan årets kjelledine för alla framsteg de gör!
Kom igen nu Sirius!!!
1-0 äsch och fy!! Kom igen nu Sirius
det går åt helvete såklart. gah gah oh la la
Bortamatcher, alltså...
Men att lyssna på rösten på unt liveraportering är skitkul iaf, så kvällen är inte bortkastad.
haha
JÄVLA PISSLAG!!! Hade man inte gått ut med att man ska gå upp direkt så hade jag inte haft så höga förhoppningar, men för HELVETE!!! Man spelar med en man mer i tio minuter eller vad det var och två man mer sista minuterna, fyra anfallare, men ändå händer ingenting! GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ska bli intressant att se hur den här förlusten bortförklaras.
Instämmer i ditt GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!
Besviken är bara förnamnet. Denna typ av match måste vi kunna ta minst 1 poäng i. Otroligt trist och svagt om det nu ska bli det vanliga inkörda bortamatchspåret framöver. Vi har ett tillräckligt bra lag på papperet, men det är något som inte fungerar.

KOM IGEN SIRIUS!!!
För den som vill strö ännu mer salt i såren.

http://zport.se/2.4316/2.4312/fotbollsresan/1.2142308-zport-tv-se-ofk-s-segermal
Nog ser bollen ut att vara inne....Surt, surt, surt.
Apropå hörnmålet..... Fernis man-man-markering är bedrövlig, fan vad långsam han är där asså. I övrigt skam att torska denna match, känns skit. Man har inte råd att torska sådana här matcher när man ska komma etta eller tvåa i en serie. Jag börjar bli uppriktigt trött på den här vinna-förlora-revanschvinna-förlora-revanschvinna-förlora-trenden...
Klart bollen var inne, det såg jag på live-rapporten
Håller med Badda på ett sätt. Jag tycker att det uttalade uppflyttningsmålet bara riskerar att bli en kvarnsten kring spelarnas halsar. Jag önskar att Sirius fotboll var lite mera som Sirius bandy.

Håller med Badda på ett sätt. Jag tycker att det uttalade uppflyttningsmålet bara riskerar att bli en kvarnsten kring spelarnas halsar. Jag önskar att Sirius fotboll var lite mera som Sirius bandy.

Fast va fan, man måste väl ändå kunna leva med målsättningen att vinna division 1 i en stad där ändå knappt nån bryr sig. Hur ska de annars kunna utvecklas till elitspelare?
maybe next year...
StShit: Det har inte bara att göra med omgivningen eller vilken nivå man spelar på tror jag, förväntanstryck kan komma inifrån och skapa negativ press även hos ett division 7-lag.

Och frågan är vad man egentligen vinner på att sätta upp resultatmål. Hälften av lagen i en serie kommer ju garanterat att misslyckas med dem iallafall. Jag kan mer och mer se det vettiga i Berglunds filosofi att fokusera på prestationen istället för resultaten. Prestationen styr man nämligen helt och hållet över själv, medan resultaten beror på hundratals andra faktorer.
Uppsala ska ha ett lag i eliten. Är det någon kommentar som jag i exilen möter är det förvåningen att Uppsala inte har ett lag i allsvenskan. Själv tycker jag bättre om superettan, men låt mig citera Bigbadda:

GAAAAAAAAAAAAA
Tränarna och spelarna satte ju målsättningen själva - inte klubben. Då får de räkna med press - och viss press kan nog vara bra att spela med. Det är ju inte direkt så att vi är Gnaget och hotar tränarna/spelarna för att de underpresterar. Så den här lilla pressen kan väl inte vara så otroligt jobbig att spela med. Pressen kommer väl i sådana fall från UNT och lite här på forumet - oj, så jobbigt... Många spelare har ju dessutom erfarenhet från spel på högre nivå och borde inte tycka det vara jobbigt med en målsättning att gå upp ur landets tredje division. Vi är Sirius från Uppsala - vi ska tillbaka till eliten!
Missförstå mig inte nu... Jag menar absolut inte att jag är nöjd med att spela i division 1 Norra, jag är inte nöjd förrän Sirius ligger i Allsvenskan. I toppen. Men frågan är ju hur vi ska nå dit. För kalla fakta är ju att Sirius och Uppsala har misslyckats att tillhöra elitfotbollen i drygt hundra år, med undantag för några kortare perioder.

Jag tycker det finns en sån tydlig skillnad mellan Sirius bandy och Sirius fotboll. Sirius bandy bara pulserar av positiv energi, medan det kring Sirius fotboll ligger ett moln av ängslan och osäkerhet. Och det gäller att få väck det där negativa molnet fortast möjligt, annars riskerar vi att göra en VSK. Gurkorna har ju tillbringat sina år i norrettan i ett tillstånd av konstant kramp, som inte har släppt förrän i år, när omgivningen givit upp hoppet, och supportrarna accepterat faktumet att de håller på ett division 1-lag. Tror faktiskt inte att det är en tillfällighet.

Resultatmålen är ju bara en bit av helheten, men jag tror faktiskt att det är kontraproduktivt att sätta upp ett ganska tufft resultatmål för ett lag som har förlorat sig igenom de två senaste säsongerna, och där spelarna innerst inne är ganska osäkra på var de står. Bättre att sikta på att bygga ett lag för Superettan, eller något liknande.
Att tro på sin spelidé tycker jag är ett tydligare mål man går ut med i år. Hur som helst är det egentligen onödigt att ha som mål att gå upp. Man ska ha som mål att vinna varje match, en match i taget.
Tycker ändå att man ska skilja på målsättning och krav. Att Sirius spelare och ledare som nedflyttat lag från högre serie med till stora delar bibehållen trupp har som målsättning att ta sig tillbaka så fort som möjligt tycker jag är fullt naturligt. Sen verkar ju klubbledningen ha satt ribban lite lägre och gått ut och sagt att målsättningen är att vara tillbaka senast efter tre säsonger. Vilket väl i och för sig verkar ha reviderats till två efter Ågerups inträde. Hur som helst tycker jag att det är bra att spelarna har en hög målsättning. Det är trots allt idrott det handlar om. Bättre att sätta ribban högt, eventuellt misslyckas, bita ihop och ta nya tag än att sakna ambition. Nu fattar jag ju oxå att ingen här tycker att Sirius ska vara en klubb utan ambitioner. Men jag tror att flera spelare i klubben är här och har valt att stanna just för att det finns en relativt hög målsättning. Spelarna kanske inte når sitt mål i år men jag tycker inte att målsättningen är orealistisk.
De kan ju också ha dammat av det gamla olympiska talesättet "Det viktiga är att deltaga"

De kan ju också ha dammat av det gamla olympiska talesättet "Det viktiga är att deltaga"

Vem myntade det uttrycket? Richard Richardsson?
Hehe stackarn