← Sirius Fotboll
Västerås-Sirius
Hornby
· 2010-07-05 09:43
· 6969 visningar
Jag väljer att gå vidare på en gång. Nya serieledarna på bortaplan i det första av ett dubbelmöte. Sju poäng efter i nuläget, så två raka är väl det som gäller!?
Vem som ska spela högerback lär vara en av flera frågor som snurrar i Brännans huvud. Ian, Philip eller (under över alla under) Bringan? Emir eller Sunday på topp? Mani från start?
Kanske blir detta Storms sista natt med gänget?
Kan tänka mig att Storm inte tar ett beslut innan den här matchen. Blir det förlust så kan vi glömma allt som har med övre streck att göra. Minst fyra poäng i dubbelmötet mot VSK och vi kan fortsätta hoppas ett tag till. Brännan har onekligen en del att fundera på fram till torsdag.
#2 ·
Joint
· 2010-07-05 12:42
Nu jävlar kräver jag revansch och tre poäng! Inte den lättaste uppgiften, men när man har failat så hårt som man har gjort i år så måste man ju bara vinna denna. Förlorar vi är det tio jävla poäng upp till Gurkorna. Nej, vinn den här jävla matchen nu och visa upp en spelidé som spelarna utför, Brännan... Annars kanske det är dags att lämna uppdraget som huvudtränare, trots allt. Kanske sluta lägga lite mindre fokus på att åka arena runt och tokstudera motståndarlagen i den här blåbärsserien? Jag tror det är viktigt att bara ösa på och inte hålla på och överanalysera i Sveriges tredje division...
Med tanke på att dom där tokstudierna inte har nån effekt...
Spelade Blombring mot Gefle? Om så, hur mycket?
#5 ·
Hornby
· 2010-07-05 13:17
Bring lär ha spelat, hur många minuter är dock okänt. Blom är tydligen försörjd av försäkringskassan numera och ett stort stort frågetecken.
#6 ·
Lemon
· 2010-07-05 19:55
Jag tror inte att Brännan är mannen att ta IKS till Superettan. VSK tar vi likväl.
Jag tror inte Brännan är mannen att ta Sirius till McDonalds ens. Med tanke på allt jag hört och sett så har jag verkligen ändrat uppfattning i den frågan.
Blomman är körd, det borde hr. Sportchef fattat redan innan säsongen. Bringan kommer vara i full form nån gång årsskiftet 2015/16.
Jo, jag tror han fixar McDonalds, men i övrigt känner jag mig lite osäker...
Men vad skulle hr. Sportchef göra? Blomman har väl kontrakt i minst ett år till? Eller?
Som det lät i början av säsongen så gjorde man ett aktivt val att behålla Blomman.
Det aktiva valet att inte försöka bryta hans kontrakt kanske?
Nytt inlägg av P
[link]http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=1404[/link]
Patetiskt. Det var inte domarens fel att P & Co bara lyckades få två skott på mål på 95 minuter.
#14 ·
johann
· 2010-07-07 13:52
ät ett litet chill pill nu va - matchen är redan glömd - nya tag!
#15 ·
70
· 2010-07-07 14:46
Två skott på mål är ju helt normalt i fotboll.
Blev päpp nu när jag kan åka o tippar 5-1 till dom goda.
#17 ·
John
· 2010-07-07 16:51
4-0 och arga gurkor på stan.
#18 ·
johann
· 2010-07-07 17:06
en blåtira och 6 stor stark
#19 ·
Kalle
· 2010-07-07 20:46
LIte läsvärt inför morgondagens match?
http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&id=9679&ptid=1515
#20 ·
70
· 2010-07-07 20:54
Domarn är från Göteborg. De kan väl lite om fotboll där?
ät ett litet chill pill nu va - matchen är redan glömd - nya tag!
AVGÅ ALLA ALLTID
#22 ·
Håwe
· 2010-07-07 21:28
Förhoppning: Sirius kör över VSK och Storm säger efter matchen, i höst plockar vi varenda lag.
Troligt scenario: Torsk, Storm slutar och hösten handlar mer om att greja nytt kontrakt än nåt annat.
Lite Berglund-vibbar i VSK också, så här säger Stefan Bärlin på VSKs hemmis:
"Men ni sätter hela tiden utveckling före resultat.
– Ja, naturligtvis gör vi det. Resultaten kommer om du får utveckling, men du kan inte fokusera på att vinna. Du måste fokusera på att prestera ute på plan. Då kommer vinsterna automatiskt."
#24 ·
Joint
· 2010-07-07 22:18
Krossa gurkorna! Men tror på torsk. Spelarna ska fan ge 100 % nu - det ska de alltid göra - men nu menar jag allvar här, asså. Förlorar vi så kan vi ju glömma Superettan 2011, känns det som. Tio jävla poäng upp till vsk då i sådana fall, lix. Fatta viktig match! Förlorar vi så ska jag personligen mosa en gurka och ema över faktumet att vi kanske blivit det nya vsk... Harva i Norrettan, fuck it. Kom igen nu, Östra Aros!
#25 ·
70
· 2010-07-08 06:20
Ah, den gamla härliga känslan att greja nyyt kontrakt...
#26 ·
Hornby
· 2010-07-08 09:26
Ah, den gamla härliga känslan att greja nyyt kontrakt...
Ja den känner man igen...
Brännan antyder i UNT att den kan bli ett par ändringar i startelvan. Ian och Mani från start kanske?
#27 ·
Joint
· 2010-07-08 09:35
Man kanske inte ska peta en av vår bäste spelare, som iofs inte gjort mer än ett mål, men ändå. Han förtjänar att starta ånyo. Sunday, alltså. Sedan är väl tyvärr Ferreira ingen startman - hade han varit det så hade jag gärna sett honom från start. Eftersom vår numera ordinarie högerback, Fernis, är avstängd så bäddar det ju verkligen för Ian. Någon gång i andra halvlek kan man väl hoppas på att piggt byte med Bringan. Mani gjorde det bra när han kom in sist och påminde lite om "gamla Mani", han kan gärna få starta för mig. Vågade utmana och utmanade bra, kom igenom på sin kant, och var delaktig i mycket. Olsson var inte bra senast, men behövs i en så här match. Jernet bör inte starta!
#28 ·
Jerry
· 2010-07-08 10:57
Är Bringan med, eller ej? I införtexten står det att han är tillbaka i truppen, men sen när man läser den uttagna truppen står han ju inte med
Blev päpp nu när jag kan åka o tippar 5-1 till dom goda.
Jag blev päpp av Kniv-Jonas päpp & trycker till lite på De Goda till 3.55
#30 ·
gaffa
· 2010-07-08 12:03
Är Bringan med, eller ej? I införtexten står det att han är tillbaka i truppen, men sen när man läser den uttagna truppen står han ju inte med
sorry, my bad. en siffra hade blivit fel. söderbring är med.
#31 ·
RRR
· 2010-07-08 14:18
Känns som en nödig match....
Ian, Mani och Ernesto från start?
#32 ·
70
· 2010-07-08 20:47
Tycker detta var ett steg framåt. Väldigt bra första halvlek i mina ögon. Andra ok. Kul resa.
#33 ·
Hornby
· 2010-07-08 21:21
Helt ok att kryssa borta mot VSK. Kan man fortsätta att spela som i första, så kan vi trots allt få en rolig höst. Mani riktigt bra så länge han orkade.
#34 ·
RRR
· 2010-07-08 21:24
VÄLDIGT bra första halvlek!
KUL resa!
VÄSTRA SIDAN REGERAR!
Hade inte tyckt det varit orättvist om vi plockat samtliga pinnar. matchen var dock underhållande o välspelad, känns som ett klart steg frammåt! Konstgräs gör ju att det som spelades liknar fotboll, jmf med matchen på Aspuddens IP.
Ett värdigt avslut på en i övrigt stundtals medioker vårhalva.
Nya tag i höst!!!
#36 ·
RRR
· 2010-07-08 22:17
Men inte fasen var det 1960 pers på matchen? Det var ju helt dött förutom vi! Gurkorna var rätt ruttna om ni frågar mig
#37 ·
RRR
· 2010-07-08 22:18
...och hur fan kan man ha en fotbollsmatch på en betongarena där man inte ens serverar korv, skandal!....
#38 ·
johann
· 2010-07-08 23:01
tack västra för beviset att vi kan när vi vill
tack för sirius för bra insats minus insläppt mål och minst sagt underliga byten.
'
tack petter som gick förbi alexander och stannade en stund och snackade
("varför blev du utbytt? vet inte...") .
inte tack till laget för den minst sagt loja avtackningen av klacken , även om man är besviken ska man tacka sverige enda klack på 20 pers som sjunger i 90 minuter ordentligt.
Jag kan också tycka att spelarna skulle kunna bjuda på en mer rejäl avtackning av klacken efter matchen. Men, de hade tappat till 1-1 i slutet av matchen och man får förstå att de inte är på topp ren humörmässigt. Alla var ändå framme och applåderade oss rätt så ordentligt tycker jag.
#40 ·
Joint
· 2010-07-09 08:45
Bra match 90 min + tillägg, innan och efter, Västra!
Bra första halvlek, Sirius!
Känns dock som en förlust. Men vafan, vi spöar Gurkorna hemma så är det bara fyra pinnar opp.
#41 ·
Joint
· 2010-07-09 08:48
Och som sagt, man kan förstå att en sådan som Pierre Gallo inte är så pigg på att "vinka" efter två tappade poäng. Vi fick väl en hyfsad avtackning i går - och det var vi förtjänta av. Det som stör mig mer är att Brännan i regel aldrig tackar klacken.
#42 ·
Håwe
· 2010-07-09 10:12
Att vara taggad på plan och samtidigt kall i avsluten är inte det lättaste. Det är väl just skärpan i avsluten Sirius måste bli bättre på om det inte ska bli en till säsongs harvande i ettan.
Nu drar jag till Amsterdam och kollar VM-final med holländarna. Ska bli riktigt kul!!!
#43 ·
Hornby
· 2010-07-09 11:41
Jag tycker att man kan se matchen igår som en ganska bra sammanfattning av Sirius fotboll vårsäsongen 2010. I första halvlek ett lag som visar att man har kapacitet att slå alla lag i den här serien och därmed ta tillbaka superettaplatsen.
I andra däremot ett räddhågset och försiktigt lag som inte är bättre än ett habilt mittenlag i div 1.
Brännans stora utmaning under uppehållet blir nu att försöka få laget att fortsättningsvis spela på samma nivå som under första halvlek, i betydligt längre perioder av matcherna.
För övrigt anser jag att Storm måste stanna!
#44 ·
Godis2
· 2010-07-09 13:15
Ja vad gör vi utan Storm?
Oj, vad hes jag är idag!
#45 ·
johann
· 2010-07-09 14:02
tror inte stormasaurus stannar tyvärr.
men jag har gärna fel. q med kan väl safta på lite på lönen
Tycker brännan tar det säsmsta beslutet jag sett.
Igår var det vår tränare som kostade två poäng inte laget enligt mig.