Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-VSK, 9 augusti

Nu drar det igång igen. Dags för spelarna att börja lunka av sig semesterkilona på måndag.
Äntligen! Kiruppladning i parken eller Alexander?
Även om man kanske önskar att det var den 9:e juli på måndag så tror jag bestämt att det är augusti. Kul med fotboll igen! Kanske. Om det blir vinst för de goda iaf.

Äntligen! Kiruppladning i parken eller Alexander?

Jag röstar på Kir!
Jag ändrade den missledande rubriken.

Jag röstar för att vi spar kiren till Östersund eller Gröndal senare i augusti. VSK är en viktig klackmatch, och vi gör oss bättre lite mindre packade.
äh!

Jag ändrade den missledande rubriken.

Tack!
Sektion A gäller alltså denna match. Det är alltså den gamla sektionen så vi hade i fjol.
Vår vanliga sektion kommer att vara avstängd för att inga gurkor ska kunna sitta bredvid klacken.

Jag tycker också att vi tar Kir-värmningen senare, när inte lika många är borta på semester.
Självklart får alla dricka Kir när de vill, men den officiella Kirvärmningen tycker jag vi väntar lite med alltså!
Ångestmatch.
förlust så kan vi ju börja samla ved för en längre atomvinter i div 1 norra - vid vinst blir man löjligt hoppfull och troligen besviken

låt det här hårda livet bli vårt! (bara farbror förstår referensen?)

Sektion A gäller alltså denna match. Det är alltså den gamla sektionen så vi hade i fjol.
Vår vanliga sektion kommer att vara avstängd för att inga gurkor ska kunna sitta bredvid klacken.

Jag tycker också att vi tar Kir-värmningen senare, när inte lika många är borta på semester.

Always the voice of reason ... :)
tycker om termen "officiell kir-laddning" :)

Spelar siriusgolfen på måndag så kir afton måste skjutas fram , hoppas jag hinner till alexander för en öl.
Missar matchen pga av att det var enda dagen Usurpress kunde repa den veckan. Känns konstigt att prioritera ett band framför IK Sirius, det var ju inte i går.
Innebär det att jag tagit semester i onödan eftersom det inte blir nån Kir?
webb-tv med andreas brännström och klipp från de senaste dagarnas träningar: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=11500&ptid=1198&nav=102
Jag vet inte hur det är med er, men Studan är taggad som fan inför i morgon. Fylld med ångest ända tills Kangos blogginlägg läses på officiella. Då spricker solen fram och Studan tippar att Kango gör 1-0 i 11:e minuten.

http://studan.blogspot.com/2010/08/vsk-hemma-skarselden.html
Fan, vad roligt och jobbigt det ska bli med fotboll imorgon.
Min vilja:
Bylle
Bringan - Storm - OZ - Hasse
Sunshine - Gallo - Mani
Ernesto
P - Sunday

Bänk: RiRi, Fernis/Blomman(?), Olsson, Ian, Petter, Kango, EZ.

EZ hade inte många rätt när han kom in mot VSK och man bör inte köra med EZ-lotto den här gången, även om han säkert kommit in i tempot bättre nu. Sunshine har varit het i U21 och känns som en av få med uppåtgående formkurva, så jag tycker helt klart att han ska starta. Vore schysst med Bringan och Hasse på varsin kant och på så sätt få ytterbackar som kan hänga med upp i anfallen. Sen känns Storm-Blomman i min utopi som seriens stabilaste mittlås, men Blomman har jag inga förhoppningar kring. I alla fall väljer jag nog OZ före Fernis, även om det är hugget som stucket där alltså. Men framför allt får man en nickstarkare mittback i OZ, vilket jag gärna ser eftersom Fernis alls inte hängt med i markeringar/nickdueller vid defensiva hörnor på sistone. Petter verkar ha en formdipp och såg ut som en 13-åring mot Pekings 16-åringar, så han kan gott och väl få synda lite på bänken och senare switchas ut mot en trött Mani. Förhoppningsvis kan städfarbrorn Olsson byta med slitvargen Sunshine och komma in och bevaka vår trepoängare i slutet. Ser gärna att Kango får ett inhopp också, han verkar grymt spelsugen. =)

Krossa gurkjävlarna - ett måste! Peppar blandat med en stor portion ångest.
blomman med i truppen! stort.
är tyvärr utomlands men är med er i anden. sjung skiten ur dom!
för den som inte redan hittat dit: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?nav=100&id=11561&ptid=1198
Stort med Blomgren, dom 30 min han gjorde mot Arameiska var superba. Noterar dock att Söderbring inte ens är med i truppen. How come?
Ingen Söderbring i truppen alltså. Kanske man borde väntat sig trots att det varit mycket snack om att han var fit for fight typ.
Vafan.. Aja, då får Ian fortsätta som högerback. Gjorde det okej senast mot gurkorna.
BLOMMAN! Han LEVER! Fan vad kul. Mittbacksparet Storm - (frisk)Blomma låter som att det skulle hålla fruktansvärt hög Division 1-klass. Men då ska det ju vara en HELT frisk Blomma också...

Men iaf. Helt otroligt roligt med fotboll igen.

[center]Bylle
Sunshine - Storm - Fernis - Haisem
Petter - Fredrik - Gallo
Ernesto
P - Sunday[/center]

Insåg just att jag inte ens sett Ernesto spela. Men vafan, det är ju en anledning om någon att stoppa in honom i min startelva! Fan vad jag aldrig någonsin tänker gå med på att åka bort i en månad mitt under brinnande säsong igen.

I övrigt så antar jag att Blomman inte är 90 minuter-klar, och mellan OZ och Fernis är det väl egentligen hugget som stucket. Båda har bättre och.... sämre dagar.