Fan, inge långt till Borlänge ju...
Dalkurd - Sirius, Söndag 17/10 14:00
Någon som ska till Domnarsvallen och se när Sirius säkrar kvalplatsen? ;) Jag hakar isf.
hakar gärna på i bil. avspark kl 14 blir riktigt gött så man hinner hem till world cup på tv :)
Heldag, med andra ord. Kör för fa-an! :D
min bil ska rulla upp.. Finns två platser kvar i den...
Grymt sugen på den här matchen, har funderat starkt på att ta tåget dit imorn. Får se vad som händer.
Fast rullar det fortfarande en bil med plats i (?) kanske det är onödigt att ta tåget, iofs.
Fast rullar det fortfarande en bil med plats i (?) kanske det är onödigt att ta tåget, iofs.
@Sakul: Jag tror det finns en plats kvar i bilen faktiskt. Messa eller ring mig på 0737323232 i kväll så kan jag bekräfta.
Tja. Hur ligger det till? Finns det bilplats kvar till Dalarna i morgon, alt finns det fler som vill åka så kan jag köra också.
vår bil (jag, swintos, sakul, 70 och joint) är full. gott om vi blir några till :)
Ok. Fler som vill åka?
Suck! Aldrig får man vara glad.
Jävla skitmatch rakt igenom. Helt ofattbart rött kort, även om straffen kanske var okej, vilket såklart dödade matchen endel. Bylle kom iaf och bad om ursäkt och lovade bättring till Ume.
Dagens bästa var annars utan någon större konkurrens speakern.
"Matchens företag är Kungsörnen. Det bästa mjölet på pizzan."
Dagens bästa var annars utan någon större konkurrens speakern.
"Matchens företag är Kungsörnen. Det bästa mjölet på pizzan."
Ännu en förstörd söndag, som åtföljs av en nervös vecka....
helvete denna pina.
Fan jag klarar inte av det här! Helvetes jävla skit. Å andra sidan visste man ju att detta är en av säsongens svåraste bortafighter.
det är så jvla äckligt att sirius viker ner sig på ett sätt som bara detta (när det är som sämst) ball-lösa (trots sundays efternamn) lag kan
det är så jvla äckligt att höra vsks jävla fans fira på radio i bilen hem
det är så jvla äckligt att äta en smaklös burgare på "sveriges bästa gatukök" på vägen hem
men det är vackert när bylle spurtar över hela planen för att be oss fem (5) (fem pers är tydligen vad som pallar pallra sig dit när vi har chans att säkra kval...) i klacken om ursäkt efter slutsignalen
det är så jvla äckligt att höra vsks jävla fans fira på radio i bilen hem
det är så jvla äckligt att äta en smaklös burgare på "sveriges bästa gatukök" på vägen hem
men det är vackert när bylle spurtar över hela planen för att be oss fem (5) (fem pers är tydligen vad som pallar pallra sig dit när vi har chans att säkra kval...) i klacken om ursäkt efter slutsignalen
Vart tog den fina, fina formen vägen, ingen som vet, ingen som vet!! Eller finns det någon som har en aning? Berätta i så fall. Själv saknar jag Blomman som med mina ögon lyfte laget en hel klass.
Ja, Blomman! Sjukt tungt avbräck. Jag tycker Sirius gjorde en väldigt gedigen insats defensivt i första halvlek. Släppte till en riktigt het chans. Mycket på grund av Oscar. När han tvingades byta i paus gjorde Dalkurd mål ganska omgående från just den ytan.
Men framåt är det inte okej. Samtidigt är det också lite effekten av ett val föreningen gjorde i somras när man valde att sälja Jernberg, inte sälja Sunday samt inte värva Mattias Mete. Sirius måste vara så sjukt bra i spelet för att skapa chanser, vi skulle behöva lite alternativ, i synnerhet mot bra motstånd.
Men framåt är det inte okej. Samtidigt är det också lite effekten av ett val föreningen gjorde i somras när man valde att sälja Jernberg, inte sälja Sunday samt inte värva Mattias Mete. Sirius måste vara så sjukt bra i spelet för att skapa chanser, vi skulle behöva lite alternativ, i synnerhet mot bra motstånd.
Gedigen insats, skojar du eller? Jag räknade till två-tre farligheter i Dalkurd väg första halvlek, men att de inte skapade eller gjorde mål i första halvlek berodde ju på deras otroliga kåthet i att rulla boll och inte enbart på att vi var gedigna bakåt. Det kändes som att Dalkurderna spelade efter premissen "en pass per gubbe inom laget innan avslut". Vi var oroväckande tillbakapressade redan då. Men okej, vi är hyfsade defensivt i första. Andra är vi det inte. Sett över 90 minuter, eller 900 senaste minuterarna höll jag på att säga, så har vårat anfallsspel varit alldeles för dåligt. Jag upprepar: P är på tok för ensam på topp! Och får inte ett skit uträttat. Våra yttrar springer och gömmer sig långt tillbaka på varsin kant, inte fan är de anfallare.
5-0 hade väl speglat matchen rätt så väl. Ett par halvchanser via fasta och kanske ett slumpanfall var väl vad vi mäktade med framåt. Jag hade oro redan inför den här matchen, nu är oron x10 kryddad med ångest. Att inte gå till kval skulle kännas så jävla kasst, å andra sidan har vi väl kanske inget där att göra...
5-0 hade väl speglat matchen rätt så väl. Ett par halvchanser via fasta och kanske ett slumpanfall var väl vad vi mäktade med framåt. Jag hade oro redan inför den här matchen, nu är oron x10 kryddad med ångest. Att inte gå till kval skulle kännas så jävla kasst, å andra sidan har vi väl kanske inget där att göra...
Och varför rullade Dalkurd boll och spelade med lågt försvar?
Att Jelecak, Nouri och Shagge vinner mittfältet är självklart. Precis som det är dumt att bli förvånad över att van der Vaart och Sneijder. Dominerar mot Wernbloom och Svensson. Det riktigt oroväckande är anfallsspelet, det håller jag med om som sagt.
Att Jelecak, Nouri och Shagge vinner mittfältet är självklart. Precis som det är dumt att bli förvånad över att van der Vaart och Sneijder. Dominerar mot Wernbloom och Svensson. Det riktigt oroväckande är anfallsspelet, det håller jag med om som sagt.