← Sirius Fotboll
Sirius-Öster
Hornby
· 2007-05-21 08:17
· 13402 visningar
OK, då har vi alltså Luggen avstängd och frågetecken efter Olle och Ante.
Att det blir säsongspremiär för Linus är väl i det närmaste självklart, men när det gälller hur de offensiva styrkorna ska formeras så får nog Mille och Gary fundera en del under veckan.
Nya friska tag!
#1 ·
gaffa
· 2007-05-21 08:24
börjar bli dags för palmqvist att få göra debut i superettan nu. om olle är borta kan vi väl räkna med att antou startar med hoch. sen får vi väl se om ante är tillbaka, annars låter mani-gallo fortsatt intressant som innermitt. hur funkade dom på hisingen?
Gallo var nog bäst i blåsvart, han funkar helt klart mycket bättre ett steg längre ned på plan. Mani kom däremot bort lite grann, han var rätt så osynlig.
Öster var riktigt bra mot Peking. (Det går fortfarande att se den matchen på SportExpressens repristunga kanal). Teafore Bennett är sjukt snabb och borde gjort ett par strutar. 0-1 kändes inte helt rättvist men kom till efter mindre begåvat försvarsspel. Det känns också som att det är där Öster har sina problem.
Väldigt intressant match blir det i alla fall på söndag då ett närmast panikslaget Öster MÅSTE vinna för att inte bli avhakade redan efter sju omgångar. Fem poäng var inte riktigt vad de tänkt sig hittills.
Öster har fortfarande en hyfsat allsvensk trupp och Sirius stora chans är just den enorma pressen de spelar under. Spelare för spelare håller jag Öster som klart bättre än Sirius, men jag tror ändå på ganska god poängchans på hemmaplan.
vet nån om öster ens har några fans eller borta fans
Öster har rätt okej med fans.
#6 ·
Markus
· 2007-05-21 14:43
Borde vara minst 100 personer som håller på Öster på söndag, eller kanske fler. Det finns ju en del smålänningar i Uppsala och säkert är det några som reser till Uppsala från Växjö. Minnsbanderollen med texten "Vi sviker er aldrig!" som de hade på alla bortamatcher under några säsonger. Även säsongsavslutningar som var betydelselösa mm.
Bra att det är fortsatt strul med Östers spelare från Tjeckien:
http://www.osterfotboll.com/content/view/889/2/lang,se/
#7 ·
Joint
· 2007-05-22 07:15
Öster har ju supporterklubben East Front och har en hel del supporters.
Det blir en svettig match, hoppas Olle hinner krya på sig.
#8 ·
gaffa
· 2007-05-22 07:40
öster kommer med den berömda kniven mot strupen. känns f ö rätt uppfriskande (och inte helt obekant, iaf inte för några säsonger sedan) att beskåda uppgivenheten på eastfronts forum.
och zavadil strular vidare: http://www.smp.se/article/819915_102-0-0-0
Hur taxerar ni chanserna på söndag? Jag vill faktiskt höja Erlingmarks poängchanskalkyl från 50 till 66 % chans. Känns som en helt vidöppen match, lika odds för 1, X och 2. Lite hänger det förstås på hur lagen kan ställa upp, hur mår Ante och Olle?
#10 ·
Hornby
· 2007-05-23 08:46
Öster laddar med cupmatch mot Örebro i kväll.
#11 ·
RRR
· 2007-05-23 09:01
När är Musse fräsch igen? Känns som han vore bra att ha snart
Efter besvikelsen över att ha tippat fel mot häcken så sjunker procenten till söndag.
Så jag tippar bara 83% chans på seger 14% för lika 2% för förlust och till sist 1% chans att ankor invaderar studan.
Underskatta inte ankorna!!
Jag tar med min "Duck-hunt"-pistol från 8-bitars
OOO skiter i att det e fel tråd men Duck hunt e ett av dom bästa spelen någonsin.
#16 ·
Tifo
· 2007-05-23 11:57
Jag begrep aldrig hur tv-spelet kunde veta var jag siktade med pistolen.
Nej, det begriper jag fortfarande inte. En mystifikation. Tokbra spel var det, som sagt.
#18 ·
RRR
· 2007-05-23 12:52
nu föstår jag ingenting, beror det på åldern?
Jojjo, på min tid var det självplockade kottar som gällde. Ynglingar!
#20 ·
gaffa
· 2007-05-23 13:26
ante har börjat träna med boll igen. www.siriusfotboll.com
Det låter ju bra det där, även att Musse är tillbaka. Jag hade nästan räknat bort honom för gott. Bara Olle att oroa sig för då, men jag tror vi klarar oss bra på Jallow, Hochen och Christos - åtminstone för den här matchen.
#22 ·
Joint
· 2007-05-23 16:13
Ankor på Studan, ja det är ankor på Studan...
Haha :-)
#23 ·
Hoff
· 2007-05-23 17:56
I göteborg lärde jag mig att man alltid ska räkna med vinst, annars är man ingen riktig supporter och det var soim ett uppvaknande. 3-1 till sirius är ett klassiskt resultat.
#24 ·
70
· 2007-05-23 23:28
Hemmamatch ju! Klart vi vinner!
Bra urladdning av Öster igår. Man vill ju gärna hoppas att dom smeglar mer på Cupen än på serien hädanefter.
#26 ·
OG
· 2007-05-24 11:53
För att inte helt kapa och kapsejsa tråden så lägger jag upp svaret på hur Duck Hunt fungerade i en egen tråd undet Ovidkommande (för de som vill ha mystiken sabbad).
Jag skulle inte tro att ett ex-allsvenskt lag med fem poäng efter sex omgångar prioriterar cupen tyvärr. Jag är inte säker på att gårdagens händelser var särskilt bra för Sirius. Det hade varit bättre om de varit utspelade och fått dyngmycket stryk. Jag tror det är rätt bra för självförtroendet att slå ut allsvenskt motstånd.
Till matchen mot Sirius kan dessutom Figuereido och Teever vara tillbaka även om Zavadil knappast är det på grund av att han ligger i skilsmässa hemma i Tjeckien. Skadeläget ser helt enkelt rätt okej ut i Öster och man har nu spelat bra mot bra motstånd två matcher i rad.
Det blir verkligen ingen enkel match på söndag och det är nog bäst att Ante är frisk. Det gäller att hålla koll på Teafore Bennett som är snabbare än Christos och betydligt bättre med bollen. De som såg cupmatchen säger att ÖSK: s största fel var att man låg högt med backlinjen vilket gav Bennett jätteytor att löpa in på. Lite läskigt, det är inte snabbheten som är grejen med vårt försvar.
Med tufft spel på Figueredo (om han nu kommer till spel) och järnkoll på Bennett så vidhåller jag att 50 % poängchans känns riktigt. Tuffaste motståndet hittills på Studenternas tror jag i alla fall vi kan vara säkra på.
#28 ·
gaffa
· 2007-05-24 13:27
kan väl bara instämma i erlingmarks analys. positivt för vår del är ju att zavadil är borta, liksom lagkaptenen fredrik gustafsson (hjärnskakning mot ösk). figueiredo och teever lär väl knappast vara i full matchform heller.
Jo, även om det aldrig är fel att våra motståndare kommer med hårda cupmatcher med förlängningar i benen, så sänkte även jag mina förväntningar något efter gårdagens resultat. Det sämsta var att hr Bennett fick igång målproduktionen. Mot Peking var han visserligen snabb, men saknade allt annat, inklusive självförtroende. Nu finns risken att han kommer ut som en ny spelare på planen på söndag. Och just det, snabbheten är inte vår backlinjes starka sida, det såg vi på Rambergsvallen i söndags.
Undrar om Mille och Gary inte borde ge tillfälligt avkall på ambitionen att vara ett spelande lag till matcherna mot Öster, och ffa Landskrona. Jag tror att igelkottsförsvar och långa bollar på en förhoppningsvis frisk Olle kan komma att löna sig bättre.
För övrigt tror jag Freddy Borg har seriens fulaste frisyr. Och då är konkurrensen ändå stenhård, Racu i Peking måste blivit chockad över att inte knipit förstaplatsen med sin moldavmohikan.
Freddy Borg kämpar i oerhört hård konkurrens därvidlag. Serien är pintjock med bondekotletter, innebandyfrillor, balkanhockey med busschaffismusche, syrianankor, KGB-semibulor, värmlandstango och mjukporrmanar. To name but a few. Freddy Borg tar dock det hela till höjder man inte sett sedan finska Mikkelin Kissat äntrade Coca Cola Cup i Gävle 1990.
Sirius håller som vanligt hög klass och har förmodligen seriens lägsta fejjakvot.
Sylvias Marilyn Monroe-avbytare var en av de värre, även om det inte var bara frisyren som var fel. Långt gånget missbruk av både väteperoxid och brun-utan-sol.
Du menar väl gul utan sol ?
Läs denna härligt desillusionerade krönika över växjöborna. Det är inte utan att man känner igen vissa drag:
"I lördags (då när revanschlusten kom tillbaka) läste jag i SMP vad Växjöborna tycker om att deras stad expanderar till höger och vänster med Word Trade Center, Arenastaden m.m. och givetvis kom synpunkter i stil med ”det är väl ingen mening att bygga en ny fotbollsarena då Öster snart åker ur ettan” med i tidningen. Och en annan webundersökning som ställde frågan ”När tror du det vänder för Öster?” så svarade över 30% att de tror att det aldrig vänder."
http://www.eastfront.se/web/index.php?option=com_content&task=view&id=974&Itemid=31
Just nu verkar det för övrigt som att Öster måste klara sig utan kvartetten Zavadil, Figueredo, Teever och Fidde Gustafsson. Det vore mycket bra om det är så.
#36 ·
Sutra
· 2007-05-26 05:22
Det ser ut som 20+, några lätta moln och två sekundmeters medvind i morgon eftermiddag. Skall vi säga 4000 på Studan?
Ante spelar, men Olle står över enligt UNT. Då lär väl startelvan vara given:
Jon - Linus, Gurra, Hjalmar, Tighe - Olsson, Gallo, Ante, Mani - Hoch, Jallow
#38 ·
Hornby
· 2007-05-27 11:46
Precis, och på bänken bör det bli Garcia, Pereira, Daouda, Kim och Christos.
Med Ante tillbaka (hoppas!) har vi ett ordinarie mittfält mot ett skadedrabbat dito för Öster. Det borde kunna betyda något...
#39 ·
Joint
· 2007-05-27 12:41
Detta borde vi kunna greja!
Känns bra att Ante är tillbaka,
2-1 till Sirius är mitt tips och vi borde väl kunna hoppas på över 3k igen, låt oss säga 3150 i publik.
Sirius hej!
Startelva och bänk bekräftas. Ante saknar matchtempo och honom ska vi kanske inte räkna med i 90. Över 3000 måste vi verkligen, men jag känner mig lite orolig därvidlag. När som helst kommer uppsalasyndromet kicka in med full kraft...
#41 ·
RRR
· 2007-05-27 13:29
Jaha så ska man vakna ur sin söndagsdimma och försöka ta sig in till stan och Studan, vi syns väl snart.
#42 ·
Sutra
· 2007-05-27 14:01
3-1 säger jag.
#43 ·
oskar
· 2007-05-27 15:16
MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANI!!!!!!
#44 ·
oskar
· 2007-05-27 16:10
HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOCH!!
#45 ·
John
· 2007-05-27 16:11
österkillarna verkar fått psykbryt, två utvisade! haha
men all skit kan ännu hända...
#46 ·
John
· 2007-05-27 16:32
Mani verkar vara het på plan.
#47 ·
oskar
· 2007-05-27 16:32
3-1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#48 ·
oskar
· 2007-05-27 16:33
GURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#49 ·
John
· 2007-05-27 16:36
såja nu kan man vara lugn. Serieledning!
#50 ·
John
· 2007-05-27 16:38
Sylvia verkar fått fnatt och gjort 4 mål på jönköping.
Kanske dags att börjar spela en peng på 3-1 varje hemmamatch i fortsättningen.
#51 ·
olle
· 2007-05-27 16:39
Fan va grymt sirius!!!
#52 ·
John
· 2007-05-27 16:52
såja! tre sköna poäng till de goda och vackra.
Tror ni Öster byter tränare nu?
Grymt bra spel idag.
det blev bråk i gången vet nån nåt om det
men anars SIRIUS ÄGER 3 POÄNG
vadå för bråk?
#56 ·
RRR
· 2007-05-27 18:04
Inget vi känner till.
Fan vilken match! Starkt att hämta upp underläge och sedan döda av matchen. Automan outstanding löpte sönder dem fullständigt. Mani showade ordentligt. Ante grym på mitten och Gallo perfekt.
#57 ·
Hoff
· 2007-05-27 18:15
Vi hade ett bättre lag helt enkelt, det känns skönt med matcher där det inte känns konstigt att man har serieledning.
#58 ·
Henrik
· 2007-05-27 18:24
Samtidigt spelade väll deras 2 utvisningar hyfsat stor roll också;) Inte för att verka negativ men. Sirius rullade iaf boll riktigt bra, måste ju haft överlägset bollinnehav. Kanske man borde skapat fler chanser men snygg vinst iaf!!
#59 ·
Hoff
· 2007-05-27 18:31
Jag tror de tog det lite lugnt efter 2-1 målet med tanke på det. Det kändes iallafall som de slappnade av lite för mycket då, ingen riktig udd kvar. Sånt kan vara farligt.
#60 ·
Joint
· 2007-05-27 18:44
Gött.
Hade nog vart en helt annan matchbild om Öster hade haft fullt manskap på plan, men är ändå riktigt imponerad av vilket spel vi bjuder upp till.
Målchanser på målchanser, hade kunnat bli några strutar till.
Nu försöker vi ta poäng nere i Falkenberg också... ;-)
Det var rätt mycket diskussion om straffens vara eller icke-vara idag, emedan målvakten höll i bollen och straffsituationen verkade handla om annat än att ta makt över bollen, så att säga. Jag har letat på svenskfotboll och hittat regler som visar att det var rätt att döma straff. Först är det en lång lista över ondheter som man inte får göra och sedan står det:
"Straffspark döms om någon av de tio förseelserna ovan begås av en spelare innanför hans eget straffområde, oavsett bollens position, om den är i spel."
Så visst, det var helt rätt att döma straff, förutsatt att Da Silva var så dum som Antous reaktion antydde. Hade Da Silva varit smart hade han sagt åt Antou att komma med honom 10 meter österut, och sedan skallat honom.
Länk till reglerna om ngn är intresserad (s.36-37):
http://www.svenskfotboll.se/files/%7B82046068-E137-40AA-AFDF-329F6DC69D85%7D.pdf
#62 ·
70
· 2007-05-27 19:21
3-1 säger jag.
Du är ju fan helt synsk. Det här börjar bli läskigt... :O
Bekräftas kan att det var bråk i spelargången efter matchen. Östers Nouri fajtades rätt rejält med någon annan österkille. Två utvisade, nedflyttningsplats och internt bråk. Inte kul att hålla på Öster just nu va.
Och om strallen; Da Silva gick och satte sig på läktaren efteråt och svarade uppenbarligen på frågor om utvisningen. Källan säger att Da Silva sa att det inte var särtskilt hårt, men att det var kontakt och att det inte var särskilty smart av honom.
Antou sa efter matchen att det inte var en hård skallning, men att man inte får skalla folk löst heller. Straffen är ju riktigt kommenterad ovan.
#64 ·
70
· 2007-05-27 20:33
Men det är sjukt kul att hålla på Sirius just nu!
#65 ·
Markus
· 2007-05-27 21:27
Vi spelar ju fullständigt ut Öster i sag. Visst, matchen hade varit helt annorlunda om vi inte spelat mot tio man i praktiskt taget en halvlek och mot nio man i praktiskt taget hela den andra halvleken (okej, inte riktigt). Nåväl, vi gör tre mål och tar tre säkra poäng. Men jag håller med de jag pratade med efter matchen, bland annat Erlingmark, om att det var nervöst in nan trean satt. Vi vet ju alla att Sirius är Sirius, vilket innebär att vi kan förlora mot vilket lag som helst, oavsett antal spelare de har på planen ;-) Men med de "stjärnor" som har köpts har vi också fått en proffsighet och rutin som tidigare har saknats.
Normalt sett är ju 2 800 på Studenternas riktigt bra. Är trots det lite besviken. Tycker att 500-1 000 personer ytterligare borde ha kommit en så solig och fin dag när Sirius har spelat så bra och möter ett klassiskt allsvenskt lag. Dessutom tyckte jag att det kändes som att det var cirka 400-500 personer mer på Studan, tyckte att det var minst lika välfyllt som i premiären.
Nu ska jag strax dra tillbaka till Belgien igen. Skit att man inte bor i Uppsala.
Leve Sirius och fy sjutton vad kul att vi leder serien och spelar bra fotboll (mot nio-tio man åtminstone;-)) Nu måste Uppsalaborna gå man ur huset mot Landskrona.
Jallow faller när de andra står! Man måste ju utnämna Antou till dagens stora matchvinnare, inte illa att få TVÅ motståndare utvisade. Ett litet mått av skådespel fanns säkert med, men jag tycker det är OK att ha en liten räv bakom örat ibland. Som redan konstaterats, en skallning är ändå en skallning, även om den är lös. Tycker att Antou var helt suverän i övrigt också, synd att han inte strutade bara.
Skönt att se att Sirius anfallsspel var tillbaka nu, efter att ha ha varit gömt i Studans mörkaste förråd under de senaste matcherna. Ante är uppenbarligen viktig, även om det var många andra som var bra idag.
#67 ·
Markus
· 2007-05-27 22:18
Det är helt okej att ha en räv bakom örat, så länge den sitter bakom ett Siriusöra. Öster, Falkenberg och Landskroba, för att nämna några, får inte ha några rävar bakom öronen.
Man kan säga det hur många gånger som helst: Det är så kul att vara Siriussupporter! Alla meningslösa skitförluster mot bandymördare från Selånger/Sundsvall, gutar från Visby och snedsparkare från Tyresö är (tillfälligt) bortglömda.
Det sköna med att ha Eriksson tillbaka är han är så bra på att transportera bollen upp i banan. Otroligt viktigt att han är tillbaka. Svårt annars att göra sig en uppfattning om hur bra Sirius var idag. Men nog såg det bra ut. Kul att äntligen få se Smedjegården, även om han blandade och gav lite. Lite slarvig i passningsspelet ibland, men är ett extra vapen framåt. Kom runt fint på sin kant som värsta högeryttern ett flertal gånger. Håller med om att Automan var bra, tycker nog att det här var hans bästa match hittils. Hoppas nu på lite rörliga bilder av Manis mål så är lyckan gjord.
#69 ·
Markus
· 2007-05-27 22:20
Smedjegården imponerade på mig. Tycker att han var riktigt bra i dag, visst, några misstag defensivt, men ack så mycket bra grejer i andra riktningen.
#70 ·
Markus
· 2007-05-27 22:21
Hittade inget på tv4.se
Har någon sett några rörliga bilder?
Det här var väl säsongens bästa stämning på Studenternas? Bästa sedan ???
Leve Sirius!
#71 ·
70
· 2007-05-27 23:30
Trevligt att även som Stockholmare att få duglig bevakning i lokala blaskan:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=654802
Rörliga bilder finns på tv4.se/uppland, klicka på 6.30-sändningen (funkar säkert med 7.30 också).
#73 ·
Kalle
· 2007-05-28 08:52
Alltså!
Jallow filmar ju så jävla fult i andra halvlek. Faller som en fura, Marco lutar ju nästan bara pannan mot Antou.
Sådant gillar jag verkligen inte. Om Östers tränare gnällde så håller jag med honom. Bort med cyniska fuskare tyckar jag!
Fast kul med Manis frispark, vilket mittfält vi har i år.
Lite bistra miner på East Fronts forum.
http://www.eastfront.se/web/
Jallows dykning ser ju lite löjlig ut i efterhand, men jag tycker fortfarande utvisningen är klar. Da Silva har sig själv att skylla som bjuder på möjligheten. Fast jag skulle väl inte varit jätteglad på Antou om jag varit Österfan. Tur att jag inte är det!
#76 ·
Hoff
· 2007-05-28 09:26
Da Silva är ju gammal ESK:are så man kan inte tro nåt gott om honom.
Brukarn sammanfattar det väl. Att Antou faller lätt hindrar inte att utvisning och straff är korrekta domslut, detta efter att ha tittat på TV-bilderna måååånga gånger.
Hade jag varit österfan hade jag naturligtvis varit sjukt syrak på Antou, men likaså på da Silva. Det är verkligen otroligt onödigt att sticka fram huvudet där och att skalla någon lite bör naturligtvis också vara utvisning. Antou kunde dock gott ha fått gult för sin förstärkning av det hela.
Efter att ha sett det på tv så nej ingen straff nej ingen utvisning tycker det är pinsamt men det hjälpte oss till seger så jag vet fan inte vad jag tycker.
Jag tror vi skulle ha vunnit oavsett. Utvisningen samt straffen gjorde att vi b a r a vann med 3-1. Efter utvisningen så tryckte Öster ihop försvar och mittfält ännu mer och stängde butiken. Hade de haft 10 man på plan hade vi vunnit med större siffror. Ganska skum teori men enligt mig så hade Öster tur att Da Silva blev utvisad helt enkelt.
Mja, alltså. Jag ser det så här. Da Silva gör ett utfall som skulle rendera frispark var som helst på banan. Eftersom bollen är i spel, ska det vara straff. Däremot är det inte en grov grej, inte så grov som Antou gör den, så rött kort är fel, tycker jag.
Summa summarum enligt "Lex m":
* Gult kort till Da Silva
* Gult kort till Jallow för överdriften
* Straff
Fast efterslängar bedöms alltid mycket hårdare än saker som händer i spel. Och gräver man lite mer i paragraferna så hittar man mycket riktigt: "En spelare ska utvisas för grov förseelse om han, oavsett om han varnats tidigare i matchen: gör sig skyldig till våldsamt eller obehärskat uppträdande genom att angripa en motspelare när de inte kämpar om bollen".
Och "obehärskat uppträdande" tycker jag är precis vad Da Silva gjorde sig skyldig till. Sen står straffet kanske inte i proportion till brottet, men så står det i reglerna iallafall.
Japp, sant.
Så: rött, straff, gult torde ha varit rättast.
#83 ·
70
· 2007-05-28 16:01
Men man kan ju inte varna Jallow för filmning om situationen resulterar i rött kort för Da Silva. Då hände det ju liksom på riktigt, överdrivet eller ej.
#84 ·
Markus
· 2007-05-28 16:23
Mer bilder från matchen:
http://ef-kinshasa.se/
#85 ·
Sutra
· 2007-05-28 18:34
De skall ha hotat att typ döda varandra, österkillarna, i gången efteråt uppger initierad källa. Läge för hemringning till deras föräldrar, om ni frågar mig.
#86 ·
RRR
· 2007-05-28 18:36
Såg just filmen från tv4 och det är otroligt orutinerat av daSilva att sätta huvudet mot en motspelare i eget straffområde. Antou filmar väl lite när han lägger sig men vilken spelare i vilket lag hade inte utnyttjat situationen när en back gör nåt så dumt.
Antou är kung!
#87 ·
Uno
· 2007-05-28 20:04
jag ser ingen utvisning i det hela eller straff.. tycker det är pinsamt av Antou att dyka där. visst kommer en liten eftersläng av marco innan "skallningen".. likaså av Antou?! Antou borde få gult för överdrift. marco en tillsägelse för muck. Enligt mej är det där ingen skallning, mer "Hej, jag går fram för att visa vem som är störst" Sen att domaren hade ryggen till.. gör beslutet bara mer obergipligt
#88 ·
Markus
· 2007-05-28 20:57
Det var, om jag minns rätt, den assisterande domaren som uppmärksammade domaren på skallningen. Bra när en assisterande domare tar sitt ansvar och inte gör det som oftast är bekvämast, dvs. låtsas som om han inte har sett någonting. Det finns för många passiva assisterande domare.
Så länge Sirius vinner får domarna fatta vilka beslut de vill ;-)
#89 ·
70
· 2007-05-28 21:36
Varning för överdrift? Nej allt gick rätt till i Superettan i söndags.
Assisterande domaren var väl på väg att uppmärksamma domaren på att det inte var en skallning är vad jag hört. Han bör iaf inte ha sett särskilt bra då han ju stod bakom DaSilva.
Jag tror Antou filmar rejält, men jag kan i detta fall inte klandra honom eftersom jag tycker DaSilva ska ha ett straff och enda chansen att han får det är att det syns att det händer något. Med domarna placerade så som det var så vill det till en redig filmning för att det ska synas. Är mer emot filmningar generellt, men i detta fall kan jag alltså köpa det.
#91 ·
Tobbe
· 2007-05-29 07:33
Jag tycker att man märker på motståndet i SE att spelare faller oftare, snyggare och bättre än i lägre divisioner. På gott och ont. Därför så är det helt rätt att Antou förstärker situationen. Det är viktigt att IKS ser till att spela på samma villkor och inte kör nåt sorts pseudo-hederligt korståg, det tjänar vi inget på.
Det där hade varit rött i Champions league också.
#92 ·
Tobbe
· 2007-05-29 08:10
Vad snackar de om på den här bilden...
http://picasaweb.google.se/ik.sirius/IKSiriusAStersIF3111/photo#s5069336719457475746
#93 ·
Sam
· 2007-05-29 10:26
Självklart förstärker Antou situationen, men varför inte? Som tidigare sagts så är det förbjudet att skalla andra spelare oavsett hur löst det är. Med detta inte sagt att jag inte skulle vara riktigt sur om jag var Öster-supporter...
Ja eller så kan vi börja med filmnings vm o se vem som lägger sig snyggast o bäst.
STÅ UPP SOM EN RIKTIG MAN STÅ UPP SOM EN RIKTIG MAN
#95 ·
Sam
· 2007-05-29 19:34
Jag säger snarare: utnyttja det regelverk som finns. Jag ser hellre ett sirius som spelar som man gjorde mot Öster i superettan än ett sirius som är moraliskt oklanderliga och spelar i norrettan.
Man kan spela moraliskt i båda tycker jag men skit samma vi ligger 2 dumt o gnälla