Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-Jönköping, sön 31:a okt kl. 15:00

Nu verkar tiden vara spikad. Vräk på med alla jinxar ni har.
japp, tiden spikad nu. observera att det är vintertid.
Undrar om det blir förfest hos Bävern i år med?

F.ö. menar jag att kvalet är ojinxbart i det här läget. Vi är ju världens underdogs, så det finns ingenting att jinxa bort.
>>gaffa
När spikas bortamatchen? I dag? Man vill ju kunna boka buss.
idag eller i morgon är det luddiga beskedet jag fått.
Jag vill se Moses finta upp Södras högerback på läktarn så att denne blir så frustrerad att han inte kan undvika ett rött.
Jag vill se Moses dribbla till sig en straff.
Jag vill se Moses.
Jag funderade också på igår om Moses var en startman efter sin fantastiska början.
Men jag tycker att han tröttnade och försvann en del efter 35 minuter typ. Så jag tror att han är en perfekt inhoppare.
moses måste lära sig värdera situationer, då kan han bli köng
Det man ffa lägger märke till när man tittar på J Södras trupp är att det finns sjukt mycket rutin, och särskilt allsvensk sådan, hos smålänningarna. Följande spelare lär vi stöta på på söndag:
Jukka Sauso (Örgryte 2005-2006)
Sheriff Suma (GAIS 2007-2008)
Kristoffer Fagercrantz (Halmstad 2005)
Dennis Östlundh (Giffarna 2000-2002, AIK 2006)
Mathias Etèus (Göteborg 2008-2009)
Pär Cederqvist (Djurgården 2003-2004, Öster 2006)
Tomas Backman (Djurgården 2005, Öster 2006)
Daniel Karlsson (Halmstad 2002)
Johan Karlefjärd (Örgryte 2003)
Robert Walker (ÖSK 2007-2009)

Plus följande spelare i truppen som kanske står lite längre ifrån spel av olika anledningar:
Patrik Redo (Halmstad 2002-2003, Trelleborg 2004)
Petter Lennartsson (Kalmar 2008-2009)
Christer Persson (Kalmar 2002, 2004)
Nuredin Bakiu (Norrköping 2008)

Samt Alexander Nadj och Markus Thorbjörnsson som också tillhört Göteborg och Kalmar i allsvenskan, dock utan speltid.

Det är en viss skillnad mot Sirius, där vi kan räkna in Gallo, P, Petter och Mani (om man är snäll). Men, man kan inte leva på gamla meriter, och det är kanske ingen slump att alla dessa spelare är ju EX-allsvenska.
Storm har väl lirat i allsvenskan?
Sorry, självklart, Stormen är väl kanske ännu mer merittyngd än Gallo. Men poängen kvarstår ändå, på pappret borde J Södra vara gigantiska favoriter. Vilket bara känns rätt skönt.
Blomman...

Men jag tror du har en annan poäng i inlägget, Brukarn. Det kanske inte bara sprids lugn, harmoni och kvalitet i lagbygget genom herrar som Östlundh, Cederqvist och Backman. Jag tycker att J-Södras satsning för att slåss om allsvenskan i år har en del intressanta paralleller med Sirius tidigare satsning innehållande ex-allsvenskar som Hochen, Ante och Ekan.
Ska man titta på trupperna som helhet ska även Richard räknas som allsvensk. I den trupp vi mönstar till kvalet är det dock bara Gallo och Storm som har allsvensk rutin att tala om. P och Petter har mest rutin från allsvenska bänkar även om de naturligtvis gjort några inhopp och en och annan match från start.

Ja, frågan är hur motiverade J-Södras ex-allsvenska rävar är efter den här säsongen. Självklart vill de vinna kvalet men är de beredda att åla på hörntänderna i gyttjan för att göra det?

Klart är att det blir en mycket svår uppgift för Sirius. Som de flesta vet har segraren från divison 1 norra gått segrande mot sin antagonist från Superettan varenda år sen kvalet infördes 2006. Dock ska det noteras att J-Södra i år slutade på 36 poäng, vilket hade räckt för nytt kontrakt utan kvalspel alla tidigare år. Det blir ingen enkel match, hur lätt nu Gallo än tycker att vi har för dem. Sett över de tre föregående åren får nog mötena lagen emellan på det hela taget betraktas som ganska jämna.
Nu verkar det som om bortamatchen spelas sön 7:e nov kl 15:00 men jag bokar ingenting innan det är helt 100. Palla boka om liksom.

Ja, frågan är hur motiverade J-Södras ex-allsvenska rävar är efter den här säsongen. Självklart vill de vinna kvalet men är de beredda att åla på hörntänderna i gyttjan för att göra det?

Vilka Västringar är beredda att åla på hörntänderna i gyttjan om vi går upp i SE?

1. ThomasD
2. johann
Om J Södra har rutin så vill jag se ett orutinerat och vrålhungrigt lag
Moses, Kango etc måste få lira
dissteffe: Kl 14 på söndagen står det på Södras sida.
Usch va tidigt. Lika bra att åka några dagar innan så man hinner aklimatisera sig.
14.00 den 7/11 bekräftat.
blir en heldag dvs :)
Åka klockan 09.00 eller?
Men ändå, jävligt trist att det blir en söndag, blir svårare att fira en mycket eventuell seger ordentligt då.
Instämmer med Lars. Men man får väl ta ledigt från skola/jobb dagen efter vid en sådan där mycket evenetuell seger då. Går vi upp ska det firas! =D
Choose life. Choose an important job. Choose a career. Choose the latest mobile phone, a flashy car and an expensive espresso machine. Choose healthy food and low cholesterol. Choose your intellectual friends. Choose boring dinners. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that? I chos...e not to choose. The reasons? There are no reasons. Who needs reasons when there’s Sirius!?

Åka klockan 09.00 eller?

Ja, senast. Det är ju 40 mil och vi måste ha ett lunchbreak nånstans. Ska boka i morgon och kolla vad Högbergs säger.
tycker också att det är trist att matchen flyttas. För att den krockar med nån djävla hockeymatch dessutom, jag menar vem bryr sig. Men ja, ja, man får väl fira eller dricka gravöl ändå.
Hmm hade hoppats på att matchen skulle starta 16 tänkte försöka klämma in en golfrunda nere i jönköping.
När kommer man hem till Uppsala med bussen då?
21-snåret är väl en kvalificerad uppskattning?
För er som har säsongskort så kommer de att gälla även på söndag.
http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=16514&ptid=1198&nav=100

Läsvärd intervju med Olle Kullinger!
Bylle
Bringan-Fernis-Stormen-Hasse
Olsson-Sunshine
Kango-Mani-Petter
P
Riktigt tråkigt med både Ernsesto och Gallo borta. Bigbaddas uppställning fast med Petter i mitten och Moses in istället för Mani vill jag se. Inte för att Petter varit grym på sistone iofs, lite gränsfall mellan honom och Mani.
Hundstjärnan gissar lite:

http://www.unt.se/blogg/blogg.aspx?blogg=1093110
BANSAI!!!!!
Fruktansvärt taggad, revanschsugen men också en aning nervös. Nu sluter vi upp utav bara helvete runt vårt lag. Jag blir riktigt besviken ifall det inte kommer fler än 3000 pers i dag. Skulle i och för sig inte bli allt för förvånad om det blir hälften av det. Då visar Uppsalaborna än en gång bara sin patetiska sida gentemot lokalidrotten.

Tror på 1X. Och det är väl en förutsättning. Alla till Studan! Vi ska tillbaka!
Bekräftat att även St Cyr och Söderbring är tveksamma till spel.
Gissar att någon tänker besöka Alex innan match?
kan nog hända.
Strax då?

Bekräftat att även St Cyr och Söderbring är tveksamma till spel.

Med andra ord, man får hoppas på ett mirakel!
J-Södra mot ettan
Mel: Jantje Vennegoor of Hesselink

J-Södra mot ettan, here we go
Olle Nordin
Fan vad du är fin
Det är lite synd att vi fortfarande bara verkar ha en anfallare som kan göra mål.

Det är lite synd att vi fortfarande bara verkar ha en anfallare som kan göra mål.

Och dessutom placera honom ute på vänsterkanten. Aningen ologiskt förutsatt att inte Brännan råkar hålla på J-Södra.
Söderbring in och Fernberg ut så tar vi dom i returen!!!
mycket udda agerande av the burner. men tycker vi förtjänar minst oavgjort. sen får inte fernberg göra som han gör vid målet.

JAG VÄGRAR GE UPP!
Jag är optimist efter dagens insats. Tyckte 1:a halvlek var enormt bra mot svårt motstånd. Tror vi har ett bra psykologiskt slagläge - JSödra slappnar av och tror att det är klart. Det är fortfarande en helt vidöppen affär.
Resten av familjen påpekar helt riktigt att det här ingalunda är kört. Klart vi kan göra mål på de där nästa söndag.

Men det känns surt att vi missade två fina chanser på övertid, och framförallt att vi inte fick straff. Jag stod precis där och tycker att den var solklar. Visst ville han ha den, men bonden gick i fällan och det skulle varit straff, straff, straff.

Åk nu till J-ping och sjung sönder de där frikyrkliga töntarna.

SIRIUS - VI GER ALDRIG UPP!
Helt rätt. Svårt blir det men absolut inte omöjligt. Hoppas Gallo och Ernesto är tillgängliga då.
En dålig domarinsats som jag ser det. J-Södra filmade/förstärkte flera situationer, det behöver jag ju inte nämna. Men när Moses bryter igenom i utkanten av straffområdet och blir låst/fälld/ramlar (söker förstås straff) så ska det varnas. Så fruktansvärt dåligt. Och vadå bara fyra minuters stopptid? Det var ju betydligt längre spelaravbrott än fyra minuter.

Så här met ett par timmars distans från bitterheten känns det ändå öppet. Det räcker ju med att vi viner på Stadsparksvallen så blir det Superettan (eller förlängning/ev. straffar vid 0-1 då). Grundat på dagens insats är det verkligen ingen omöjlighet. I min mening ska P, Emir och Sunday sätta varsitt mål, men tyvärr har vi två anfallare som är iskalla i boxen och en tredje som placeras ut på kanten, där han inte göra några mål.

Vidare känns det taskigt att utse Fernis som syndabock. Siriusförsvaret råkar göra en bjudning under i stort sett hela matchen och de tackar genom att göra mål på den bjudningen. J-Södra-försvaret bjöd också på bjudningar, inte minst Suma. Skillnaden var ju att vi inte tog tillvara på dem.

Vi var inte värda att förlora den här matchen. Känns surt. Å andra sidan firade J-Södra utav bara helvete och visst, de kommer komma till match på Stadsparksvallen med en god känsla, men också en självsäkerhet som kan vara livsfarlig.

Fuck J-Södra!
Btw. Bäst i Blåsvart? Freddie, utan tvekan!
Kul killar de där "JKPG"-borna. Tycker att vi ska hålla oss till bandy och går sen och sätter sig i en buss som det står HV71 på...

Försiktigt optimistisk ändå. Tänk bara om P spelat på topp, eller om Sunday haft en vänsterfot. På söndag, då jävlar!
Men ärligt talat, klubben är så fruktansvärt offside när de spelar "Bandy is a Sirius game" på fotbollen. Det är för övrigt en fruktansvärt dålig låt av Adolphson-Falk. Jag saknar 2004 och "Sirius - ett härligt gäng, Sirius - tar tre poäng [...] tjalalala!".
Klubben är betydligt mer offside när de ägnar intervjuerna runt omkring matchen till att avslöja den taktiska dispositionen samt att prata om hur illa det är om vi förlorar.
finns lite större issues än vad man spelar för låtar och att några jönköpingsbor tydligen utgjorde en sådan otrolig , fantastisk klack
Backman skulle haft ostskivan - inte Moses. Herregud, ett lår som stänger ut Moses löpväg mot bollen och en fasthållning i högerarm/axel. Nu har jag sett reprisbilden och blev lika förbannad som jag blev i går på plats. Gaaaaaaaaah!

På ett klackforum måste man btw kunna diskutera annat än bara sportsligheter.
Var finns det reprisbilder? Jag blir jävligt trött på att se alla dessa varningar till Sunday och Moses. Visst, särskilt Sunday har en del på sitt samvete i den vägen. Men hur ofta ser man andra spelare varnas för filmningar? Hur många gånger förstärkte Södraspelarna igår utan att varnas för det? Känns som att det finns en del fördomar i domarkåren.
http://unt.se/sport
Bra matchbilder. Och solklar stralle! Jag kan ta att domaren missar en straffsituation, det är inte helt lätt att se, men att han drar till med en chansvarning för filmning gör mig bara förbannad. Om nu inte karln ser vad som händer ska han inte döma någonting öht.
Klart som fan att karl filmar men det är ju tydligen en del av modern fotboll och av den tragiska anledningen ska han ha straff.
Känns som att bara för att Sunday brukar falla jävligt lätt ibland har folk börjat inbilla sig att Moses gör likadant. De där nigerianerna liksom...

Jag tycker då iaf att Moses är en jävel på att stå upp, åtminstone i de tre senaste matcherna. Nästan så att han står lite för mycket ibland. Fruktansvärt solklar straff och sjukt efterbliven chansvarning från domarn.
klart det är straff - hade kunnat acceptera om han släppt det om han varit konsekvent men han blåste ju fan så fort någon spelare snubblade i alla övriga situationer. bara att sucka och konstatera att thats sirius

Varning...man tar sig för pannan! Hoppas det blir tändvätska inför returen. Då jä-lar