Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Hemmapremiär mot SAIK onsdag kl 19!

Lite förpäpp på Svenska Fans där jag kommer fungera som redaktör. Främst kopiera inför och matchrapporter från officiella till att börja med - men om tiden tillåter också lite "fan exclusives" vart det lider.

http://svenskafans.com/bandy/sirius/Infor-Elitserien-20102011-Sirius-spets-kan-utmana-uppat-377003.aspx

Hellka skadad känns sådär - annars känns det som man kan skippa alla taktiska predicitions och bara konstatera hur jävla kul det är att bandyn drar igång!
*Kul att det händer något på SF.
*Fin reklamsnutt det där.
* Dags att vinna mot SAIK 5-3 till de goda.
vill också passa på att skicka en liten passning till allas vår håkan kyller

http://www.youtube.com/watch?v=lpqgc8t0tPU
5-5 inför 3856 extatiska uppsalabor.
Sandviken e rätt så bra så ska vi säga 9-3 till dom goda inför 4787 åskådare.
4-4 inför 2027 åskådare.
5-4 och Joint går hem i halvtid för att lyssna på "kristet"
Hoppas och tror att Sirius klarar sig från tvåsiffrig förlust, säg 2-8 då. 1611 pers på läktaren
Jag ska intervjuas av nya TV-kanalen 24UNT om vad jag tror om säsongen, jag ska få typ samma frågor som Roos får nån timme innan. Jag kan inte se nya kanalen men nån annan kanske kan och då kan man ju vara beredd att byta kanal om man inte vill se mig.

2-5 inför 2672 pers.
"Det är tillåtet att moona i TV"
Rump-tifo?

"Det är tillåtet att moona i TV"

Om du vill se mitt arsle får du väl fråga...
Det var en bra intervju med vettiga frågor och vettiga svar (!?) från min sida. Inget naket dock...
Kul med bra intervju. Asså, den nya kanalen, går den på TV eller på webben? Har verkligen inte orkat sätta mig in i det.
Den går på TV. I mitt hushåll har vi dock IP-TV via Canal Digital och då kan man inte se den. Vet ej något om kanalplats eller dylikt.
för oss som har com hem analog ligger den på gamla fina Uppsala TV
3-7 blir det. Hör sen!!
Heja kanalen med 72 repriser per dygn! :D
heja bandy, resultat är bara statistik, STOR OCH TUNG

Det var en bra intervju med vettiga frågor och vettiga svar (!?) från min sida. Inget naket dock...

Den blev inte så bra i färdig form (om det är den "färdiga" man kan se på 24UNT play) men inte direkt dålig iaf. Väldigt bra dock att de framtvingade talsjungna ramsorna inte klarade cutten.
Prima pratat Thomas!

Vart tänker folk värma? Jag är visserligen nyfiken på att se Adolphson & Falk, men jag tror ändå att pizzan på Alex lockar mera.
Om man visste när de skall spela på Flustret så kunde man ju börja på Alex och sen gå dit och lyssna.
Jag kommer vara på alex
Bra tv:at Thomas

Om de spelar "signalen blinkar blå" så vill jag se dem, men annars blir det nog Alexander.
Är med på Studan i själ och hjärta ikväll. Fan vad kul med bandy! *Hyfsat bra på hörna*
Känns som torsk med 3-6 i kväll. Syns på Alex.
Jag saknar ord. Vilka hjältar det här laget är. Fan, att man inte är på Studan nu. Skål pojkar!
Bra start Sirius!

Ingenting utan Muhrén....
Yiiihaa!!!

Blöt som en svamp (främst på utsidan men snart även på insidan) men det var faan i mig den skönaste premiärmatch jag kan komma ihåg under de snart 30 år jag följt bandyhjältarna.

Vad hände egentligen? Vi var ju närmast överlägsna! Konstigt nog kändes det nästan aldrig oroligt trots att vi mötte mega-favoriterna. Deras mål var ju ett typiskt slumpmål medan vi hade flera fina lägen att spä på ytterligare. Nog hade man drömt om en seger, men det här överträffade i alla fall min dröm!!

Och som vanligt har motståndarna otur med vädret :-)
Regn och snö, kämpa och dö...Sirius, Sirius, Sirius!
Sån oerhört vackert trevlig kväll! SKÅL!!!
Strålande jobb av laget i kväll. Underbart!
Ja vädret var mycket sämre för SAIK för de spelade ju längs isen, not. Jävla trista långbollargäng. Ingenting utan Muhrén
Kärlek på is stavas Sirius. Tack!

Vi är serieledare, vackert:
http://svt.se/svttext/web/pages/368.html
man är som vanligt, när det gäller bandyn, en privilegierad idiot som följe detta gäng. de slutar aldrig överraska.

somnar med ett barnsligt stolt leende på läpparna
Ja,nu gick det ju vägen. Men att ge bort två hörnor på schabbel och missa en straff är inget man kan tillåta sig att göra sedan, mot tuffare motstånd.
Gillar att Arbetarbladets bandyskribent kallar Sälen: "den rätt okände målvakten Jakob Säleby".
Så kända är alltså Siriusspelarna utanför Uppsala... Det känns rätt fint.
Man får också gilla übertrevlige Misha som i intervjun efter matchen (i sportnytt) inte nedlåter sig till att sura över vädret och hur jävligt allting är utan konstaterar att det är en tuff serie och om man inte gör en toppinsats får man däng mot Sirius.
"Ultradefensivt tråkgäng" var det någon som kallade Sirius på bandysverige.se. Ja, det var ju verkligen astrist igår...

Klockrena nyförvärv även denna säsong. Spjuth öppnade upp massor av ytor och PJ:s skridskoåkningen var häftig att skåda.
"Ja, det var ju verkligen astrist igår..."

Men ingen kan väl påstå att andra halvlek var något som den opartiske bandyälskaren hade fått njutningsrysningar av. Sirius stängde helt och SAIK kom ingenstans. Och extremt lågt tempo. På det sättet släppte vi aldrig in SAIK i matchen, and I love it. Men hade det varit Broberg-VSK hade jag knappast jublat av bandyglädje.
Fast det är väl oftast underhållande att se lag med mindre resurser klämma åt storlagen via taktiska drag? Hade nog njutit nästan lika mycket om det varit typ Kungälv som stängt matchen på liknande sätt mot ett lag med guldambitioner.
Jo, men jag tror vi får finna oss i att vara ett av de där lagen som alla tippar till slutspel.
Det man skulle kunna oroa sig efter en sån här premiär är förstås hybris, men jag tror inte det är någon större risk med det här laget. Jag träffade Josse i pausen och sa att det här var väl en fantastiskt bra halvlek. "Nja, jag vet inte det", sa Josse. "Tycker de står lite för lågt med försvaret".

Sjukt bra var det iallafall, och framför allt just försvarsspelet var ju snorsäkert. Och då ställde vi ändå upp med en trupp där jag egentligen bara betraktar två av spelarna som försvarare: Pirre och Boivie.
Jag finner inga ord.
men bra var det
Josse är klok.. men det finns lite detaljer att jobba med.
idag är man stolt och lagom bakfull, nu laddar man inför morgondagen
Instämmer med ovanstående. Det var magiskt!