Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Tips till säsongen 2010/11

En tråd som behövs.

Dags att tippa så vi kan mobba den som är sämst ;)

1 Hammarby
2 Sandviken
3 Villa-Lidköping
4 Bollnäs
5 Sirius
6 Edsbyn
7 Broberg
8 Västerås
9 Haparanda
10 Vetlanda
11Tillberga
12 Vänersborg
13 Kungälv
14 Boltic
Fast det fanns ju redan en sån lite längre ned. Flytta gärna inlägget till den.

/ Trådstalin
Vilken då? Jag hittar inte.
[link=http://www.vastrasidan.se/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?48043]Här[/link]
Haha ahaa ni å eran datahaxxing.

1. Sandviken
2. Hammarby
3. Bollnäs
4. Sirius
5. Villa
6. Broberg
7. Edsbyn
8. Västerås
9. Tillberga
10. Happaranda
11. Vetlanda
12. Kungälv
13. Vänersborg
14. Boltic

Det slog mej just att det finns sjukt många bra lag i årets elitserie. Puh galet spännande det här blir. Tror fan inte att jag kommer överleva.
I den andra tråden fanns ju inga tips. John kan döpa om denna till Tips till säsongen 2010/11 så är allt frid och fröjd.

1. Villa
2. Sandviken
3. Hammarby
4. Bollnäs
5. Edsbyn
6. Sirius
7. Västerås
8. Tillberga
9. Broberg
10. Vänersborg
11. Vetlanda
12. Kungälv
13. Haparanda
14. Boltic
OK då. Jag vägrar att tippa på Sirius av princip, men hoppas såklart att vi klarar slutspelsplatsen. Sen har jag tyvärr feeling för att Tillberga blandar sig i slutspelet.

1. SAIK
2. Villa
3. Hammarby
4. Broberg
5. VSK
6. Tillberga
7. Bollnäs
8. Byn
9. Vänersborg
10. Haparanda
11. Vetlanda
12. Kungälv
13. Boltic
Redan skador på en tunn trupp. Vi tar plats 7-10, var beror på om Farbror måste fylla på truppen eller inte.
Tippa är skoj! :)

1. Sandviken
2. Villa
3. Hammarby
4. Bollnäs
5. Broberg
6. Sirius
7. Edsbyn
8. VSK
9. Haparanda
10. Vetlanda
11. Tillberga
12. Vänersborg
13. Kungälv
14. Boltic
Garligurs plats 7-10 låter vettigt tycker jag. Hör jag "skämtet" om att Farbror ska spela en gång till skriker jag. Hyfs uttjatat.
Hammarby vinner serien och finalen. Eller, förmodligen vinner Villa serien med tabellraden 26-0-0 och åker sen ut i semi.
1. Sandviken
2. Hammarby
3. Villa
4. Bollnäs
5. Edsbyn
6. Broberg
7. Sirius
8. VSK
9. Tillberga
10. Vänersborg
11. Haparanda
12. Vetlanda
13. Kungälv
14. Boltic

Är det nån som vill tippa mer så finns bandysidan.nu deadline i morgon 18:55 :)
vadå robert gustavsson har ju kört samma skämt i femhundra år och är fortfarande kul. HAHAHAHAHAHA - skrattar jag när jag tänker på hur kul han är. skojig!
1. Sandviken
2. Hammarby
3. Sirius
4. Villa
5. Edsbyn
6. Broberg
7. Bollnäs
8. VSK
9. Vetlanda
10. Tillberga
11. Kungälv
12. Haparanda
13. Vänersborg
14. Boltic

--------------------------------------------------------------------------------
Knivis har blåsvart längre ner än jag. Nä nu blommar syltlöken! Depression månne?
app app app tryckfelsnisse har varit framme har ju redigerat.
Haha Snyggt! Ordningen är återställd.
Enligt Kniv-Jonas krossar vi seriesegrarna med 9-3 alltså. ;)

Enligt Kniv-Jonas krossar vi seriesegrarna med 9-3 alltså. ;)

Ja? Vad är problemet?
Farbror var inte med i spelarpresentationen i dagens UNT!!! Vad har hänt??

Skrik som en gris Steffe!!!! :-)
1 Villa
2 VSK
3 Hammarby
4 Sirius
5 Sandviken
6 Bollnäs
7 Tillberga
8 Edsbyn
9 Broberg
10 Vetlanda
11 Happis
12 Kungälv
13 Vänersborg
14 Boltic

Sandviken floppar. Misha tycker det är tråkigt att bilpendla tre timmar enkel varje dag. Pengarna tar slut även rent fysiskt. Mossan flyttar österut. You name it. SAIK floppar.
När SAIK byter sur-Murren mot trevliga Misha så kan inte ens julfesterna stoppa dem. Tror jag iallafall, men man kan ju hoppas att Erlingmark får rätt.
Jag är även lite intresserad av varför Erlingmark räknar bort Broberg från slutspel. Annars var han lite mer ortodox i sitt tippande jämfört med förra året då han bla trodde på Sirius-Vetlanda i kvarten.
Jag skiter i att tippa grundserien men jag ser ingen anledning att hymla med sanningen. Sirius blir svenska mästare den här säsongen.
1 SAIK
2 Hammarby
3 Villa
4 Bollnäs
5 Byn
6 VSK
7 Sirius
8 Broberg
9 Tillis
10 Väners
11Vetlanda
12 Kungälv
13 Happis (tyvärr)
14 Boltic

Jag är även lite intresserad av varför Erlingmark räknar bort Broberg från slutspel. Annars var han lite mer ortodox i sitt tippande jämfört med förra året då han bla trodde på Sirius-Vetlanda i kvarten.

Tror att taket har rasat in lite över Hälsingland. Edsbyn ligger fortfarande i små post-Järv-spasmer och emar ut över taskiga alla andra och särskilt Hellmyrs. Brobban kommer att ha i snitt två grova matchstraff per halvlek, och redan i början av november möter de Tillis. Efter det kommer de bara att ha åtta spelare tillgängliga. Ras.
1 Sandviken
2 Hammarby
3 Villa-Lidköping
4 Bollnäs
5 Edsbyn
6 Sirius
7 Västerås
8 Broberg
9 Vetlanda
10 Tillberga
11 Haparanda
12 Vänersborg
13 Boltic
14 Kungälv
Äh, jag måste väl tippa in Sirius någonstans i tabellen också. Jag hoppas att vi klarar av den tuffa inledningen och skadan på Hellboy. Isåfall kommer vi sjua.

1. SAIK
2. Villa
3. Hammarby
4. Broberg
5. VSK
6. Tillberga
7. Sirius
8. Bollnäs
9. Byn
10. Vänersborg
11. Haparanda
12. Vetlanda
13. Kungälv
14. Boltic
1 Hammarby
2 Bollnäs
3 Villa-Lidköping
4 Sirius
5 Sandviken
6 Broberg
7 Edsbyn
8 Vetlanda
9 Haparanda
10 Västerås
11Tillberga
12 Vänersborg
13 Kungälv
14 Boltic

Spilltid på jobbet och ger mig på någon slags summering av grundserietipsen. Rätt placerat lag ger noll poäng med en poäng minus för varje fel i tipset jämfört med sluttabellen. En helt korrekt tippning hade alltså gett noll poäng. Med reservation för felräkning blir listan enligt följande:

kniv-jonas -18
Joint -20
Teebird -20
haze -20
Sakul -20
John -22
CarlApan -22
ThomasD -24
RRR -27
Brukarn -36
Erlingmark -40

Finns ju oändliga varianter att räkna på men enligt denna är kniv-jonas säsongens tipsorakel.
man borde väl få pluspoäng för att man tippar med hjärtat i stället för hjärnan
Frisk vågat hälften vunnet!

Nä, pinsamt dåligt av mig som vanligt, men jag fick i alla fall in den viktigaste placeringen.
Ähh jag som trodde jag skulle vara bättre än sådär. Jaja oraklet brukarn var sämre iaf.