Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Bollnäs-Sirius, själva matchen

Fast ni kanske hellre diskuterar den på bussen upp? Jag ska ju inte med så jag tror det blir 6-3 till Näsorna. Publik: 427 miljoner.
Tror också det här blir extremt svårt. Tror egentligen på förlust men jag tippar ändå 4-3 till de goda inför 2103 pers.
13-4 till Televerket
Vi kommer ned på jorden efter förlust med 6-3.
Nope inget kan gå fel denna vecka. Jag omvänder joints tips till 6-3 till de goda!
7-10 mot Ljusdal i sista träningsmatchen och 6-8 mot Villa i premiären. Verkar som om Westh saknas därbak så man kanske ska vara försiktigt optimistisk? Typ 4-4 kanske...
Mitt 6-3-tips kan ju ta och avgå med detsamma. Åker jag blir det omvända siffror!
1-4 till de goda.
I dag ska vi etablera Erlingmarks sång "För Sirius, vi brinner!". Jag körde den solo på Palermo 02.45 på onsdagsmorgonen. Så pass mäktigt att ägaren ville köra ut mig. "Ey, det räcker nu grabbar, hey."

Plugga texten om ni inte kan, jag ska dra den.
1-0 till vårt Sirius!
2-0 till...satte man i haslen för vips var det 2-1.
3-1 till...konstaterar jag glatt för mig själv.
Pisshörnor.
Bajsorange.
haha skönt att du körde på själv här ThomasD!! kändes typ lika ensamt på sävstaås när den fantastiska (och vidriga) bonn-klacken öste på vid 5-4.

om garry hade varit där så hade inte domaren kommit hem till sina barn ikväll (alltså, där tog jag såklart i. det hade han, men han hade troligen varit en annan människa, kanske en annan slags far, efter det han fått utstå)

fruktansvärt tungt var det iaf. men med lite perspektiv kommer det nog kännas helt ok. tack västra, med stand-in reseledare och även en del nytt folk som imponerade. kram.
Bollnäs matchrapport:
http://www.svenskafans.com/bandy/Bollnas-pa-sparet-igenefter-makalos-vandning-377918.aspx

Inget fel på den, men det har smugit sig in någonting konstigt på slutet. Så här står det:
"Domare: Team Jonas Kandell (bra)"

Jag vet inte om bra betyder usel och partisk på bollnäsiska, annars har nog tryckfelsnisse varit framme.
I stundens hetta lackar man ju på domarjäveln. Men våra utvisningar var väl rätt så korrekta? Undantaget någon patetisk utvisning i första halvlek. Det var stundtals rätt fult spel från vår sida. Däremot missade han några Bollnäs utvisningar och det är ju inte bra. Tung förlust btw. Lite svagt att vi inte kunde hålla 4-1-ledningen och döda matchen där. Effektiv hörnskytt den där finnen dock.
Nej, det var för lite Bollnäsutvisningar snarare än för mycket Siriusutvisningar. Men snett dömde han hursomhelst.

Det är ju inte mycket man kan göra för att försvara en hörna, det är ju mest bara att stå där och hoppas på det bästa. Så visst var det rätt mycket oflyt att Bollnäs stänkte in tre på raken. Vi har släppt till sjukt mycket hörnor på två matcher, det kan väl vara en medveten taktik gissar jag och har ju sina risker. Men det kanske ändå är effektivt, det görs ju inte särskilt mycket hörnmål nuförtiden med stå-kvar-taktiken och de nya reglerna.
Han missar ju årets mest solklara straff ska kasta tomater på muppen när han dömer sirius nästa gång
Ja de där med nån straff har jag ett svagt minne om också. Hemskt upprörande. Annars minns jag iaf att Fall var helt j-a underbar. Vilka brytningar!
fallen till landslaget!
Nej tack ingen skada under en mot norge