Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Broberg - Sirius

Behövs väl en tråd för oss akterseglade stackare som inte kan åka till Söderhamn.

Hoppas vi håller hygglig koll på Hedqvists bössa. Vore schyst med en pinne iaf. 4-4 kanske?
Hoppas på en trygg tråkig 6-1 seger.
Torsk med 4-2. Hörnqvist kommer att vara i farten.
Man borde väl kunna skicka en rusare på just Hedqvisten varje hörna? Resten står kvar, men bra mycket är ju vunnet om man täpper till den bössan.

Kan nån som kan nåt om bandy skjuta min taktik i sank?
Jocke får rusa på Hörnqvist så är ju saken biff!

6-3 till de goda!
Jockes hörnrus > Jockes hörnskott

Med andra ord: Vinst fö fan! Ska vi säga 5-3 kanske?
Fast han kan tydligen måla utan hörn.
Skönt med reduceringen just innan paus.
Grymt viktigt!
Puh 3 - 3 vilken match!
Vore ju träligt med ännu en knapp torsk i hälsingeskogarna. Jobba Blåsvart!
Ja 4-5 rimmar illa.
De hedersamma förlusterna radar upp sig.
Fan satans vidriga skit blir så arg
Ja, vi är med i matcherna i alla fall. Men satan vad tungt med 4-5 igen. Låt Bajen få sota för detta!
Allt är Tramsins fel! HATA!
Tokblåsta på en stralle igen. Jävla skit är vad det är! Men Sirius var riktigt bra i andra! Sälen var bra men skulle nog inte ha släppt returen som ledde till deras straff. Isen var BEDRÖVLIG i hela matchen. Mjukost.
Det här är tredje raka matchen som vi blir blåsta på en straff och förlorar med uddamålet. Just nu känns det ganska segt att vara supporter faktiskt. Vi ska fan vinna tio raka SM-guld som kompensation för alla orättvisor genom åren. Känns det som idag iallafall.
Åhh jag lider varje gång det är kasst väder och isen är som filmjölk alternativt sandpapper. Dom där j-a hallförespråkarna får ju bara vatten på sin kvarn hela j-a tiden.
Roligast igår: Qvarne skriker "Skaffa hall bönder!" och ångrar sig blixtsnabbt och frågar om han får spela ut ironikortet..
Don't join the dark side Qvarne!

Roligast igår: Qvarne skriker "Skaffa hall bönder!" och ångrar sig blixtsnabbt och frågar om han får spela ut ironikortet..

blev riktigt orolig när han yppade dom orden.. Trodde ett tag att det var tramsin som talade i jonas kropp...
Man vet ju å andra sidan aldrig vart den lille djäveln gömmer sig.
Tack för stödet! Trist med straff men hade inget val än att täcka så mkt som möjligt som sista man. Sedan är jag väldigt tveksam om knät var nere i isen. Sedan hedersamma förluster är ju så där men i fjol kammande vi 0 poäng i de tre matcher vi genomfört nu. Nu laddar vi upp inför derbyt nästa vecka!
Stödet har ni alltid Jocke! Och som sagt, ni spelade riktigt jäkla bra, ffa i andra. Men man tackar ju inte nej till en hemmaseger mot Bajen! Det skulle smaka fläskkorv minsann!
Jepp Ex17, tror att alla med blåsvart i hjärtat är riktigt nöjda över inledningen! Sen grämer man sig ändå lite över att det fina spelet inte syns i tabellen ännu.
Nej men jag vill poängtera och göra alla blåsvarta medvetna om att årets elitserie måste vara den jämnaste sett över alla tider. Jag tror att när 26 omg summeras kommer det kanske skilja 5-7 p från att komma trea till att få kvala sig kvar...
Håller med. Just därför känns det extra surt att inte ha fått med ett par poäng - som verkligen hade varit rimligt - de senaste två matcherna.
Håller också med om att det är lite "osmak" att torska med uddamålet gånger 2 och att det alltid känns som om motståndarna har toppflyt med såväl hörnskytte som straffbedömningar jämfört med oss.

MEN...jag är djupt imponerad över säsongsinledningen !!! Två pinnar och två plusmål inskrivet i tabellen efter de här tre ruggigt svåra matcherna är mycket bra! Det lovar gott inför resten av säsongen! Får vi bara det att lossna ordentligt även för Kalle så kommer det att bli kanon framöver.

Faan vad jag längtar till onsdag!!!