Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Hammarby

Sirius har haft otur i två bortamatcher och då måste det blir seger mot Hammarby om det skall tas sig i tabellen.

S L
Jag är svårt bandypäpp efter helgens debacle! Nu jävlar! Minst 3000 på Studan! Man ska nog vara i god tid på både Alex och Studan!
Nu jävlar är all fokus på bandyn 3498 åskådare o 7-2 till oss.
3497, jag kan tyvärr inte närvara... sitter på en kurs i Sigtuna...
Sigtuna är nära. Bara att säga att då ska på toa och är hård i magen.

5-4 (Ska vända djävulens siffror) inför 2965.
6-2 inför 2027 pers.
Jesus vad folk var optimistiska, det är ju ändå svenska mästarna vi möter liksom. Här behövs ett riktigt gnälltips som motvikt, jag tippar 3-7.
Till att börja med kommer det att komma max 2000 pers. Jag tror också ganska hårt på 4-5.
Gaaah svårt infekterad av bandypäppp!!

Hur i h-e ska man kunna sitta och skriva uppsats när man bara vill vräka i sig pytt och dricka hinkvis med glögg? Puh de kommer att bli en oproduktiv dag det här.
Kan väl skriva även om du häver i dig pytt och glögg?

Jag kanske inte kan gå på matchen, prutt.
2184 st kommer bevittna 2-5 torsken. 2185 om jag kommer loss.
4-2 till de goda men endast 1332 i publiken då ingen i staden ännu vant sig att vara ute när det är snö och isgata.
Bestämde mig för att vara lite förnuftig och vila ut min förkylning istället för att kasta mig ut i kylan i flera timmar, men ångrar mig rätt grovt. Ska aldrig någonsin få för mig någonting sådant igen.
Haha, vafan händer, 3-3 redan. Katastrof att inte vara där.
Men. Men. NEJ!
Å herregud. Alldeles för mycket jinxande i den här tråden, antijinxandet räckte bara fram till 3-3. Illa.
Eskhult måste igång någon av wikström, spjuth måste börja leverera, sen lite ordning i försvaret så står vi där med guldet snart.
Tänkte också på att Eskhult inte direkt varit bra hitils i år, men då jämför jag med löjligt bra prestationer tidigare år. Detta kanske är mer normalt.

Beröm åt 4 och 22.

Försvaret kunde varit mer på tårna ikväll men samtidigt tajmar bajen anfallen bra.

det var skit, jag var skit, ni övriga var fina

det var skit, jag var skit, ni övriga var fina

Du var fin också Johann, det var Nilsson som var skit.
Känns som Bruk vinner veckans gubbkeps!

Farbror, dela ut priset, jag sitter som bekant långt bort för närvarande.
Jag tyckte att det märktes igår att vi har en försvarslinje där de flesta har skolats in på ovana positioner. Det var många felbeslut igår, och det var ofta oroväckande lätt att passera backlinjen i en-mot-en-lägen. Jag måste säga att jag har lite svårt att förstå varför Berglund när han pratar om eventuella förstärkningar pratar om en speluppläggare på mittfältet. I backlinjen så har vi tappat tre av fyra försvarare från 2008, Edvartsen, Benke och Kyller, och inte värvat en enda ny spelare på den positionen. Vad tycker vår enda ursprungliga back, ex17, om saken? Ligger det någonting i det, eller är det ingen big deal att flytta spelare längre ned i banan?

Blir skönt när Hellboy är tillbaka, även om han ju, egentligen, inte heller är back.
Tyckte stundtals att det såg lite lojt och uppgivet ut. Sånt är alltid jävligt trist å se men vafan Bajen imponerade inte speciellt mkt på mej ändå. Jaja det löser sig alltid.

ps. vill bara tillägga att P. Nilson är en fjant...
Tycker inte Håkan S var någon skandaldomare. Man kan verkligen inte snacka bort krossen på domarinsatsen - som i min mening faktiskt var okej (i bandydomarmått mätt). Försvaret var segt och ouppmärksamt, hörnmurarna/rusen ologiska (varför inte bara tokrusa mot PN/Exet?) och hörnskotten våra patetiska. Sen måste det vara en resursbrist på defensiva spelare eftersom att vi spelar Wiberg så långt ned i banan. Han har inte så bra defensiva egenskaper, enligt mig.

Hellboy är ingen back, men en grinig karaktärsspelare som nog hade varit viktig i en match som gårdagens. Hörde något om att han är tillbaka om en månad. Sen tycker jag att vi ska börja spela som ett lag igen - genuina Sirius - inte köra på enmansräder. Puttes enmansräder är dock jävligt läckra - sicken skridskoåkare!
Man kan aldrig snacka bort något med domarinsatsen, men visst kan domarens beslut påverka matchbilden. Jag stod inte bra till för att bedöma offsider, men IKS blev iaf avblåsta tveksamt vid nåt tillfälle och det fanns de som tyckte att Bajen kunde blivit avblåsta vid ett par av målen. Nu vet jag inte vid vilken ställning dessa sker inträffade, men om det kan ha givit oss en 2-3 målsledning om detta gått med oss så påverkar det ju matchbilden dramatiskt. Dessutom hade vi faktiskt bud på ytterligare 2 straffar. En då Bajenmålvakten var sent ute på en höjdboll och bara knuffade Mickel(?) i ryggen och en där samme keeper bentacklade fast där tror jag det friades då anfallaren lyckades avsluta ändå.
Ena straffsituationen du pratar om är, enligt mig, en ihopåkning. Den andra straffsituationen, antar jag, frias eftersom att spelaren som sagt faktiskt fick avsluta (och det med öppet mål, hur kunde han missa?!?!?!). Som jag ser det är inget Bajen-mål offside. Det första som många skrek om är han minst en meter på rätt sida (varför vårt försvar står och sover då är obegripligt!!!!). Sen om vi blev avblåsta tveksamt några gånger, det är möjligt, men domarinsatsen som helhet tycker jag inte det var några större fel på. Stora, stygge Patrik fick inte mycket gratis med sig, snarare tvärtom.