Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Vbg-Sirius

Kvällens match är enligt mig väldigt viktig om vi ska ha någon publik kommande matcher, därför hoppas jag på att det lossnar rejält ikväll och att vi inte tappar för mkt i tabellen. Det här är en match vi ska vinna därför tippar jag 19-2 till dom goda.
Ja nu jävlar måste Spjutet börja måla.

8-3 till de goda. Maya får in den tredje efter en tveksam heilning.
Väners är betydligt sämre än Bajen (vilka är inte det?) men Sirius är kassa på bortaplan. Jämn match där Sirius tappar in ett mål på slutet (hörna givetvis). 5-5.
Måste bli vinst. 6-1 till dom goooooooooooaaaaaaaaa, som man säger där borta.
Obehagligt att möta ett intetsägande lag i en intetsägande hall.

6-4 till blåsvart. Hoppas inte taket rasar in under matchen.
Ja nu är det nästan nervöst men det blir vinst med 7-2 fast snacket efter kommer mest handla om hur bra det är med (förf)hall.
Putte är grym!
Sjukt målsnålt i dagens matcher hittills.
Det får gärna sluta 0 - 1 för min del.
OK, tålamod och 2027 och allt möjligt. Men idag känns det förbannat viktigt med två pinnar! Urk vad spännande.
Hurra, 5-2 i 90:e, nu törs jag lämna datorn och gå ut på krogen! Man blir orolig för ex17 dock, det är bland det sista vi behöver.

Edit: En skada på ex17 är alltså bland det sista vi behöver. Man skriver slarvigt ibland.
Fint med vinst.
Härligt hoppas laget får en trevlig resa hem.
Sam fan! Gött att mickel fortsätter storstilat.
Underbart! Hoppas bara det inte är så allvarligt för Jocke. Kändes som en extremt viktig seger detta!
Mm, gott med Mickel som skarprättare. Hoppas som sagt att Jockes skada inte är allvarlig.
Mickelsson får sluta som byggare och börja som målare! Han är ju tammesatan näst intill 100%-ig i år!
"jag ska måla i hela Sverige lilla mamma..." sjöng han som liten.
Måste bli vinst. 6-1 till dom goooooooooooaaaaaaaaa, som man säger där borta.

Nära ... Hurra!
Underbart att vi vann detta och att vi gjorde det ganska tydligt. Bra också att vi tog en time out vid 4-1 ledning. Jag tycker att Sirius ofta väntar för länge med att ta time out eller helt skippar den möjligheten. Det känns redan ljusare. Om vi skräller mot Edsbyn (som inte är lika bra som bajen) så ser det riktigt ljust ut med tanke på kommande spelschema. Små marginaler... Intressant också att alla tycks slå alla i årets serie. Kommer att bli mycket jämnt om slutspelsplatserna.
Jämn serie i år....
Puh.
Den behövdes!
Vi har en klar chans mot byn...det är ju ändå en hemmamatch å Brajjen var ett undantag.