Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Edsbyn

Så vad tror vi? Hoppas att mickel och Jocke är ok till drabbningen för dom behövs verkligen.

Vi ska ju vara starka på hemmaplan och det är bara att glömma drabbningen mot Tramsins lakejer.

Jag tror på 5-3 inför 1423 åskådare.
Mickel ska vara Ok. Sägs det. Mer osäkert med Jocke.
Edsbyn har (tillsammans med Bajen) gjort flest mål hittills, men samtidigt är det bara Happy och Boltic som släppt in fler. En gissning på 5-8 (till Byn då) känns halvrimlig.
som det lät på johan hydling idag så spelar han istället för jocke..
Tufft möte, när kommer de lätta matcherna....
Nästa år i allsvenskan.

(Så, motjinxat och klart. Nu är det fritt fram för er andra att tippa utklassningsseger för Sirius.)
Funkar verkligen en så uttalad och medveten motjinx?
Nä, verkligen inte. Ingen kan väl på allvar tro att vi hotas av nerflyttning i år?
Sluta 13-14:e: Inte en risk.
Sluta 11-12:e: Knappast, hur som helst är vi bättre än de vi får möta i kvalet.
Sluta 9-10: Ganska realistiskt. Fast jag tror vi kommer högre.
Svår match vi vinner bara med 8-3. Ska bli spännande o se hur försvaret klarar sig.
Jag tror att försök till motjinx blir en gammal pålitlig jinx!
Jag anser att en motjinx blir en dubbel jinx och därför ställer jag ordning i ledet genom att garantera en 6-1 seger.
GGGGhhhaaaaaaaaaaaaaaaaa ge mig klara regler om jinx det här går inte vi jinxar ju bort oss totalt.
Det var en tid, då det brukade kunna bli sisådär 4-4 mot Edsbyn. Det känns lite modest och neutralt sådär, så så får det bli.
Det blir 7-4 til våra hjältar i blått å svart..
Håller med Sutra, antingen 4-4 eller så en sån där avskyvärd 4-5 match...
Mickel "vill" spela, så mycket vet jag. Det blir tufft som f-n. Nog för att Edsbyn inte längre än Hörbyn i samma utsträckning i och med tappet av Hörnqvist, men Edsbyn är mer än bara Boom-Boom. Jag tror tyvärr att det blir torsk i den här matchen, fast vi kommer att bjuda på match. Tippar 3-5-förlust, har vi tur blir det X. Publik? 1518 (var bara fem ifrån 2027 sist eller något sådant).
Bruk, styr upp jinxandet med klara regler!!

Jag nöjer mig med att konstatera att vi brukar göra bra matcher hemma mot Byn i seriesammanhang. Och eftersom jag mår så bra här i solens land, samt känner mig väldigt ungdomlig, så tippar jag 5-4 till de goda och kommer att lämna stranden för att nätledes följa segermatchen vid poolen via UNT.

Däremot dömer någon som heter Max Johansson.... Nån som hört talas om karln tidigare?
Hoppas på en seger ikväll.

S L
Hoppas också på seger.

C A Å
Tror de här inne flesta hoppas på seger ikväll. Jag gör det också.

L O
Hoppas, men tror inte på en seger i kväll.

J O
Tydligen har ex17 lämnat klartecken för spel!!!

Mickel fortfarande "tveksam startande" pga "skoproblemen".
Tyvärr är också Falls medverkan i farozonen. Illa om bägge dessa blir "strukna"!! I så fall får vi nog vänta med "7 rätt" till nästa omgång!

Tippar knapp seger om Mickel och Fall startar. Knapp förlust annars!

Nåja, det ser i alla fall ut att kunna bli bra väder? Över 2000?
Nån som sålde "-tecken på REA?

Nån som sålde "-tecken på REA?

Point taken...var meningen som en "trav-esti" på begreppen inom hästdporten. Småfånigt...

Nu tar vi de rödblå! Snart på plats!
Kämpa på, svart å blå !!!
Det gick ju käpprätt åt helsike, fy fan vad vi var dåliga, skämmes tammefan
Bryta ihop och komma igen som gäller helt enkelt. Kändes lite som Sirius för 5-6 år sedan detta.
Klasskillnad i dag.
Blöh fan va bolluschlingen inte ville gå in ocg fan vilket kasst passningsspel vi har. Är eskhult hela skillnaden eller vad är dealen?
Jag hatar er allihop!!!

Vi måste ha klara jinx regler. Sen måste vi puta och krama bättre. Klart som fan hörnorna inte går in om inte alla putar och kramar!! Tror Josse får kliva upp i klacken och leda putandet!
Ja, inte minst klacken var sjukt tama i dag.
Får man vara besviken på Sirius bandy? Isåfall är jag det nu för första gången sedan januari 2008.

Nä, det funkar inte att motjinxa sådär innan någon ens har jinxat. Då skulle ju allting vara skitenkelt. Möjligen går det att antijinxa under vissa förhållanden. Man kan t.ex innan en given förlustmatch lägga in en rejäl slant på en Siriustorsk och på så sätt vända på jinxlagarna.
Klart klacken är kass när ingen är där.

Sen vill jag inte peka finger men Joint du klagar ofta på klacken när den är dålig etc. Du har aldrig tänkt på att sjunga lite mer själv för att dra igång den?
Brukarn, med all rätt kan du vara besviken. Dock vill jag påstå att vi är med i matchen fram till den felaktiga straffen som ger 3-0 trots att vi inte spelar riktigt som ett lag just nu. Vill också säga att vi skapar rätt bra lägen som borde resulterat i 2-3 mål. Sedan är det **** att vi viker ner oss inför er och att vi är skyldig er och alla andra åskådare något rejält godis i framtiden.
Jag tycker Jocke har rätt!

Trots 0-6 spelade vi betydligt bättre än mot Bajen.

I första halvlek tycker jag att vi är det bättre laget men de får två lite slumpartade mål. Lite mer tur med studsarna så har vi också gjort ett par innan paus. Fattar inte heller hur huvuddomarn kunde blåsa straff när linjemannen står så pass nära och måste se situationen. På tal om straff borde väl Erik ha fått en i andra? Dessutom som vanligt ett par tveksamma offsideavblåsningar.

Att det trillar in 3 till sista kvarten tar jag inte så hårt på...det är ju åtminstone 2 kontringsmål som frukten av att vi försöker jaga ikapp.
För övrigt börjar det bli "Tage-varning" på den här Anders Anderssons inlägg i UNT...

Straffen på Erik är solklar.
Jag konstaterade bara att vi var sjukt tama i går. Ska jag utveckla mig så har det delvis med att vi var väldigt få i går ... och kanske inte för att jag sjöng några dB för lågt tydligen ...

Sen börjar jag bli jävligt less på allt Joint-gnäll och skit hit och skit dit. Nu får det fan räcka.
Joint många kanske gnäller på dig för att du gnäller hela tiden. Det är dålig uppslutning på resor laget e dåligt klubben e dålig vi sjunger dåligt folk hoppar av resor ...........
Pfft. Snart avgår jag så blir allt frid och fröjd.
Jag tycker att Joint ofta har fog för sitt "gnäll" faktiskt. Det finns många andra här som också klagar, fast de brukar inte (vågar inte?) posta sitt klag.
Kom igen nu. Motgångar har alltid gjort oss starkare, så njut av situationen.
Exakt, jag håller med.
Haha helt rätt att hålla med sig själv Golli.
jag håller med Golli
Jag är gnällig, jag håller inte med nån!!!

Hata allt alltid!
Avgå alla!
Jaja sorry Joint men de är mkt gnäll men ja va sur efter matchen...väldigt sur.

Annars tycker jag att gnäll bara är berättigat när man själv gjort nåt bra och försökt. T. ex man kan inte gnälla att det är få personer på en bortamatch om man inte själv åker.

Big Spender >>

Ja den där Anders Andersson är ju helt otrolig. Stör mig mest på att alla mina inlägg alltid blir borttagna. Sjukt irriterande.
En insats som inte var värd att "hänga hatten" på, sämsta insatsen under de tre senaste säsongerna.

Nu mot VIlla verkar det vara hyfsad.

S L
Lugnt CA, var inte riktat mot dig personligen men börjar ana en viss jargong ...