Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Den pliktskyldiga tråden om Villa-Sirius i kväll

Ja, va fan, tråd ska vi väl ha.
Jag gissar på att Sirius inte vinner.
Jag hoppas på att Villa har fått övertro på sig själva efter vinsten mot SAIK och jäser till sig en 1-2 förlust mot de goda.
Vi har ju iofs spelat bättre borta än hemma så här långt. Men realistiskt sett så får jag nog ta till den gamla skamregeln man brukade använda på den tiden Sirius var dåliga: Färre än tio insläppta och fler än noll gjorda är godkänt. 9-1 alltså.
I detta fall håller jag med Söderman. Det viktiga i denna match är inte resultatet utan att vi får igång spelet igen. Med en bra insats är jag nöjd trots noll pinnar.

Vi säger förlust med 5-3.
Det här är som i the (not so) good ol' days. Villa är tokfavorit mot dogsen från Uppsala. 1,17 på Svennespel, tex.

Om man vill söka ljus i det hela så kan man väl konstatera att det finns en viss risk för att Villa tar det lite som en vilopunkt mellan urladdningen mot SAIK i förrgår och en förväntat krånglig bortafajt mot Tillis på söndag. Och 0-6 i onsdags speglar väl inte heller riktigt matchbilden helt och hållet. Läge för underskattning från ett lag som till skillnad från i onsdags kommer att behöva föra matchen. Ska vi säga 5-2 till Sirius mot ett tokigt frustrerat hemmalag, och matchstraff till David Karlsson inför den glöggfryntliga fredagspubliken.
Årets svåraste bortamatch tror vi gnetar till oss 4-4.
Erlingmark >>

Får man verkligen dricka glögg i hall?
Du har rätt. det får man säkert inte. Alltså har publiken försupit och är ännu mer frustrerade.
Viktigast är väl att våra halvskadade hjältar inte förvärrar sina åkommor. Kommer ju ett gäng intressanta matcher efter denna där det inte gör något om vi plockar en knippe poäng.

Känns som stryk med 3-8 kväll.
Villa har ju en vass offensiv medans deras defensiv inte alltid är att lita på. Att de anfaller mycket tror jag passar oss bra! Då får vi ytor på mitten i omställningarna! Hoppas på omvänd matchbild gentemot Bajen matchen och att vi vinner den målrika tillställningen med 8-6!!
Nu är det iofs så att jag värdelöst nog missat både Bajen och Edsbyn, kanske hade tyckt annorlunda annars, men satan. 10 gånger mer nedslaget här inne just nu än efter 8-0 mot Häcken och 13-1 mot Sandviken tillsammans. Ryck upp er, det är lugnt det här! Tuff match idag, inga förvärrade skador och ett Sirius som inte bryr sig om resultat utan tjatar om utveckling vill jag se ikväll!
Tja, kunde vi vinna mot SAIK med 5-1 hemma, så är väl inget omöjligt? Och vi har ju slagit flera av seriens bästa lag borta de senaste åren, så om bara spelarna tror på sig själva och hittar tillbaka till det vägvinnande nya Siriusspelet... Självfallet är Villa stor favorit, men vi har skrällt borta förr. Lite lustigt att många, inte minst bland UNT-kommentarerna efter matcherna, nu idiotförklarar det lag och de spelare som de senaste säsongerna spelat storartat i en rad matcher. Minnet är kort...

Jag tror självfallet att Villa vinner. Med minst tre mål. Men om Sirius lyckas få till det vägvinnande spelet, kombinerat med en lysande sälen i målet och effektivitet framåt (det vore trevligt) så kanske det kan gå!?
Instämmer med Sakul. Minnet är kort. Vi hade svackor förra året, men kom igen under säsongen. Minns stortorsken mot SAIK sedan, några omgångar senare, enkla segrar hemma mot VSK och Villa ;-) Innan Edsbymatchen kändes det bra, tycker jag. Vi hade gjort fyra bra matcher samt en kass insats mot Bajen. En match senare är det deppigt värre. Det oroväckande är hur tunn truppen är. Det skulle inte vara fel med en riktigt bra back i laget samt, i en drömvärld, en mittfältare till av hög klass.
Uppgivet? Det är ju lika många som tippar vinst som tippar förlust i typ årets svåraste match! Känner mig själv heller inte det minsta uppgiven även om jag tror på stortorsk ikväll.
Jag spår att om det blir förlust kommer det vara 27 kommentarer på UNT och vid vinst 5. Det är kul att klaga och gnälla.
Jag vet att VSS är betydligt mer optimistiska än "vanligt folk". Tänker mest på alla dystra kommentarer på unt.se när jag skriver att en del verkar uppgivna. Efter matchen mot Edsbyn skulle tränare och ledare sparkas mm. vilket är en minst sagt anmärkningsvärd uppfattning...

En annan sak: På Villas hemsda finns en "inför-artikel" som en del Villafans har kommenterat. Man skriver en del om Viktor Broberg och det pastas att han har haft kontakt med Sirius om comeback. Att han angrar nedtrappningen. Nagon som hört nagot om detta? Vad tycker ni om tanken, blir det för manga anfallare med honom i laget eller kan han (eller annan anfaller) spela mittfält?

Ser för övrigt fram emot mandag da jag kan se Sirius-Kungälv. Blir nog sista bandymatchen jag kan se i ar... ;-(

Ser för övrigt fram emot mandag da jag kan se Sirius-Kungälv. Blir nog sista bandymatchen jag kan se i ar... ;-(

Intressant! Det blir min första. Ta med en stavettpinne så tar jag den efter matchen.
UNT's kommentarer ska man inte läsa (fast tyvärr gör jag det ibland ändå)
Nä, dem har man gett upp för länge sedan.

Sen så, nä, just i den här tråden var det väl ingen dödgrävarstämning direkt. Mer i andra trådar.
Ville inte smitta ned tråden med mer negativitet men självklart är jag inställd på torsk. Började ju "bra" också ...
19 sekunder. Ingen vidare start.
Nu fokuserar vi på spelet och glädjen i att åka buss.
Nämen titta!
Det är inga som åkt dit från Västra sidan förmodar jag.

S L
Såja! Hörnmål var ett tag sen! Det ser verkligen ut att bli en målfest som jag misstänkte! Nu vill jag ha 3-3!!!
Lill-Hydas verkar bra. :) Villas defensiv är som sagt inte så imponerande, bra att vi gjort två mål redan.
Men man får ju aldrig som man hoppas! 6 mål på 24 minuter! Nu plockar jag fram kulramen ur garderoben!
Glädjen kortvarig. 4-2 ...
Stänk in den nu!
Måste lyfta på hatten för H.Lundhs lajvrapportering med kontinuerliga publikdissar. ;-)

Måste lyfta på hatten för H.Lundhs lajvrapportering med kontinuerliga publikdissar. ;-)

Jepp, verkar stendött i skrytbygget.
Har de nån ståplats i Villa eller sittar alla och fiser på läktarn?
Nu är det tveksamma domslut igen!!! Känns inte som om vi har marginalerna med oss i år!!
Sant, oflyt med 50-50 lägena. Hoppas det jämnar ut sig under säsongen
Och nu skulle vi kanske haft en straff. Gaaah.
Det syntes redan mot Byn att Sudden är på G!!
Jajjebullzuzubububb
Sådärja!! Fina fisken!! Werner är kung!
JAmen ja!

Nu är det tveksamma domslut igen!!! Känns inte som om vi har marginalerna med oss i år!!

Ord. Fast kanske betalas det tillbaka om vi lyckas hanka oss till slutspel...?
Viktigt med reducering innan halvtid!
Låter som vi ligger på i alla fall...
Visst känns det inte så pjåkigt det här. Känns nästan som vi leder med ett gäng mål ;)

2-1 till Kungälv mot SAIK minsann. Har de saltat lite extra på E6:an tro?
Det känns ändå bra på något konstigt sätt sett till hela säsongen!

Nu börjar Sudden komma tillbaka till formen förr-förra säsongen, Jolla börjar krypa ner i åkningen så man tror att det är Rosa man ser, Putte blåser förbi allt och alla, Mickel gör mål på allt, Eskhult levererar sina pantenterade passningar och kommer snart att hitta målet själv också, Larsa måste få vila sina sargade ljumskar innan han kan ta sina långa åkningar, Hellan kommer tillbaka, ex17 blir frisk igen, Werner hittar storformen, Pirre blir mer bekväm i liberorollen och Sälen spikar igen!

När det sen tänder till ordentligt för Kalle och Vikström blir vi att räkna med!!!!!
Stålmännen är fjollmän utomhus. Sen verkar Kungälv underskattade (men ack så ojämna) i år. De verkar ha tagit många steg i utvecklingen. Jämn elitserie i år, som sagt.
nån som kollat vem som dömer?
Visade sig vara Grästorparn. Brukar funka!
0-0 Väners-Bajen var lite överraskande.
"48.31 Nu hörs plötsligt Villaklacken litegrann."
jihaaaa
Jappjappijappijapp!!!
Haha vad härligt!
Jaaaaaaaaa!
Haha, PN-effekten:
51:16 0-2 Mål 19. Patrik Nilsson, Hammarby IF
Passning: 75. Jesper Eriksson, Hammarby IF
50:20 0-1 Mål 19. Patrik Nilsson, Hammarby IF
Passning: 13. Patrik Hedberg (Mv), Hammarby IF
Fint Fint mer positiva vibbar mot hallen vid rondellen.
Sjukt coolt med Lill-Hyddas btw.

EDIT: Bara för att jag sade det där så fick han en tia.
JAJajaajajaAOSFOPNASONAS0JnfPOASÅNASGÅNÅIN

såJAA!
JAMEN JA!
JAJAJAJAJAJAJAJAJJJAJAJAJAJAAAAAAJA! Vad händer?!?!
Spjutnikov!
Ojojoj! Kalle!
Kan stå ut om min poängkalkyl spricker....
Domar'n, sluta hjälp dem. Med två man i syndarbåset är det upplagt för en kvittering ...
Meh.
Told ya.
Gör kaos med Villa nu!
Kuken.
Kul med ett feldömt i arslet..... ghaaaaa... ett till
Fan jag som var så glad en stund.
Alltså. Hörnor borde förbjudas.
Och fan vad med utvisningar.
Och fan vad med Villamål.
Men god natt!!!

För övrigt står det ju faktiskt 2-2 i hörnmål den här matchen så inte kan man skylla på det heller.
Borde vara förbjudet av bandygudarna att få en att hoppas så där...
tre villmål på fem minuter. Hatar att få hopp för att sedan förlora det.
Saknar vinnarskallar-marginalerna.
Siriuskvarten?
Stolpjävel, du kan dra åt helvete!
När Hellboy är tillbaka så! Och vi har dessutom också gjort tre mål i rad i den här matchen, även om det förvisso inte var på 5 minuter.
Så var det ju det där med utvisningarna också ja...
Pirre ...
"Vi är ett gäng i harmoni" - hur står det till med den saken i år?
Undrar lite vad Grästorparn håller på med. Det är ganska sällan lagkaptenen blir utvisad för gnäll. Brukar vara lite högre toleransnivå där.
Fast det har överlag varit mer domargnäll i år. Både från läktaren och på planen. Samtidigt som jag inte upplever domarkvaliteten sämre än något annat år ...
Bah, där var det slut då. Vi hängde ju med ordentligt ett bra tag iaf, fick nå slags positiva vibbar av liverapporten. GE MIG MÅNDAG!
Fast nu blir det ju nästan pinsamt. Undvik tvåsiffrigt, tack.
Det är ju ganska svårt att bedöma domarinsatser när man inte är där, men man kan ju konstatera att Villa går från 4-5 till 8-5 när Sirius ständigt har folk utvisade. Och att Villa har noll utvisningar. Sirius har en som sägs vara direkt felaktig och två för snack/sabotage, ett bortdömt mål och Villas 5-5 sägs vara felaktigt.

Man kan väl åtminstone konstatera att Sirius inte har tur med domsluten.
Näe, det ska ju mycket till om domarkvaliteten ska kunna sjunka ytterligare...... Då kan man lika gärna låta tränarna få varsin pipa och hoppas på det bästa.
Vi gjorde sex stycken fler mål i kväll än i onsdags!!!!!!
jaja... ungefär som väntat! tillbaks till solen!!!

Här kanske man skulle kunna stå ut med en bandyhall.... Rädd att det inte blev mycket till is annars!
Käft Garry ;)
Alltså vad är grejen med domarvalsmobbningen från både bandy- och fotbollsförbundet. Det ska fan inte vara okej med domare från Lidköpingstrakterna i en Villamatch. Sen är det säkert så att han bara var allmänt kass och inte partisk, men ändå bara allmänt jävla illa med hemmadomare.
Sen är det iofs säkert så att sånt händer hela tiden men UNT råkade vara lite extra griniga och Siriusvänliga just idag och fick för sig att skriva om det.
Nej som sagt. Verkar inte vara någon tumme med domarbedömningarna so far denna säsong. Nåja, nu är det färdigtlekt och Kungälv ska få en jobbig måndag på Studan.
Varför tar vi timeouten när det står 5-9 och är någon minut kvar? Varför inte tidigare? Varför tappar vi ofta ledningar, nervositet?
Nu tar vi fyra raka och hör sen!!! För det har jag tippat!!!
Håller med Garry, nu lossnar det :-)
För oss som missade sporten igår:

http://svtplay.se/v/2240835/bandy/villa_lidkoping-sirius_9-6

Varför tar vi timeouten när det står 5-9 och är någon minut kvar?

Självklart kunde den ha kommit tidigare, det gjorde den inte. Men att ta den sent, hellre än låta bli tycker jag var klockrent! Vi vann med 1-0 efter TO och jag tror att det är en liten "nu vänder det". Nu kommer vinnarskallarna fram och marginalerna hamnar på rätt sida.

Kämpa på Svart å blå!
Visst kan man diskutera att ta TO tidigare. Å andra sidan så kan det ofta bli upprepningssnack om man haft halvtidsvila innan. Har dock upplevt en effekt efter de TO som vi tagit, så tycker vi borde ta dem i rättans tid framöver.
Såg i Patriks twitter att dom haft polis eskort ur stan.
Nån som hört varför.

Eller anser polisen att Sirius bandy lag kanske röjer runt på stan om man inte eskorterar dom ut stan..
Bollnäsfansens buss blev ju utsatt för stenkastning i Lidköping i premiären. Skulle tro att det är anledningen.
Ja, någon kilometer bortom arenan och allt. Sjukt. Har för mig att Gripen också blev stenade när de mötte Laik. Lidköping Ho-ho!
jag har bott i Lidköping, fin stad men många med konstiga åsikter om mycket, många arbetslösa bönder