← Sirius Bandy
Sirius - Kungälv 22/11
haze
· 2010-11-21 19:39
· 5200 visningar
Bandy på en måndagkväll, vadan detta?
Dags att visa musklerna nu i vilket fall. 6-3 till de goda blir bra.
Jag tror (hoppas?) också på seger i denna viktiga match. Säger 6-4 inför en skrattretande liten publik.
#2 ·
Sakul
· 2010-11-21 21:17
Fruktansvärt kasst med folk lär det vara, så vi som är där får väl helt enkelt se till att låta och synas ordentligt!
Nu jävlar är det dags för poängregn, uppvärmningen är över.
6-3 till blåsvart inför 35 pers.
#4 ·
Joint
· 2010-11-21 23:03
7-4 inför 1234 åskådare.
7-2, en övertygande början på en rejäl segerrad. Monday Night Football är ju bekant, men Monday Night Bandy......???? Men om man ska tro bandysverige.se så är vi tydligen medskyldiga till spelschemat. (Ja, förutom att det på förhand var bestämt att Brajjen skulle få alla tänkbara fördelar).
Ordf i Kungälvs supporterklubb dog i går. Hjärtat stannade. Läskigt.
#7 ·
RRR
· 2010-11-22 08:22
svarta armbindlar? tyst minut? själv sitter jag i Ljungby ikväll och hoppas ni hörs ned dit
#8 ·
Markus
· 2010-11-22 08:36
Dissteffe// Fruktansvärt, det var tråkigt att höra.
Kan någon förklara varför det går tre matcher samtidigt i Uppsala i kväll (enligt UNT)? Helt obegripligt, med tanke på allt tal om att samarbeta om spelschemat. Någon ansvarig från klubben får mycket gärna förklara detta. Det innebär ju en (marginell) åskådarförlust. Även om det bara handlar om 100-200 personer så är det onödigt.
7-3 till Sirius inför 1186 personer.
Hm, det var nog en av de trevliga snubbarna jag och Oskar träffade på puben innan matchen 2008. Tragiskt värre.
Mer info här:
http://www.svenskafans.com/bandy/Kungalv-och-bandyn-har-mist-en-stor-eldsjal-381252.aspx
Jag känner en av hans "kollegor" i webbredaktionen för Kungälv som berättade att han var 25 bast. Hade tydligen en yngre bror som gått bort i ännu yngre år så det verkar vara ett medfött hjärtfel som är orsaken. Blir sorgeband för Kungälvarna idag.
Hoppas att vi kan hålla en tyst minut också.
Kandell dömer ikväll. Glöm inte tomaterna Knivis!
#13 ·
Lars
· 2010-11-22 10:11
Ikväll ska Brukarn dela ut priset till förra årets spelare, kom i tid och hylla vinnaren så att Brukarn slipper fixa det själv.
#14 ·
Joint
· 2010-11-22 11:46
Webbtv-profilen, R.I.P!
#15 ·
haze
· 2010-11-22 12:13
Riktigt tråkigt med Kungälvsprofilen.
min päpp dog när kandell dömmer, tippar 7-7 varav alla kungälvs mål är felaktiga straffar,offside eller efter fult spel.
Jag räknar kallt med att vi får möta 14 motståndare idag. Om man någonsin skulle döma till Sirius fördel i tveksamma situationer får man ingen julbonus av Tramsin.
Att Mickel är tveksam känns heller inte bra. Orosmolnen till trots så tror jag faktiskt vi vinner, men bara med 5-4.
#18 ·
Sakul
· 2010-11-22 14:29
På officiella står det att alla förutom Mickel är klara för spel ikväll. Men inte fan är Hellboy frisk än va?
#19 ·
Joint
· 2010-11-22 14:33
Kungälv är ett skickligt kontringslag så visst kan det säkert uppstå tveksamma offside-situationer, speciellt med tanke på att våra försök (?) till offside-fällor varit patetiska i år. Men seger ska det bli. Hellboy har några veckor kvar och siktar på comeback hemma mot VBK. Tungt utan Mickel. Nu får Spjuth med flera ta och kliva fram!
Kantarelll är bara riktigt dålig, aldrig partisk. Det kan slå åt andra hållet också om fru Fortuna ler sitt vackra leende. (Händer ju sällan oss visserligen).
Problemet är att spelet ofta blir sönderryckt och stämningen på planen trist.
Hörde om Cazzon. Bruk, kan inte du, om du ändå ska dela ut pris och har micken köra en tyst minut först - från Västra för att hedra Skarpa Gubbars ordf. Det vore respektfullt och snyggt av oss kan jag tycka.
Och någon kanske kan skriva på IFKs hemmis å Västras vägnar?
Sen hoppas jag siriusspelarna hedrar en sann bandyälskare med att bara göra riktigt läckra mål.
#22 ·
Joint
· 2010-11-22 21:08
Satt jävligt hårt inne, men skönt att vi vann. Två poäng är alltid två poäng!
Tycker vi gör en helt okej match många slitna spelare just nu ser man.
#24 ·
haze
· 2010-11-22 22:02
Skön tvåpoängare med tanke på att Herr Kandell höll i pipan.
Säen är inte bara en vass burväktare. Han lyckadess även publiceras ett av sina blogginlägg på UNT kl 13.15.00 - klassisk bandytid!
Ruskigt skönt att vi vann, men det känns som det är något nytt att oja sig över efter varenda match. Idag var försvaret bra, och anfallsspelet också - när vi väl anföll. Men vi var bedrövliga i uppspelsfasen, och vi hade sjuka problem med Kungälvs höga press. Vet inte hur många omställningslägen Kungälv fick, och det var väl precis den matchbild det inte skulle bli, så skönt att vi lyckades vinna ganska välförtjänt ändå.
Och skönt att vi höll fortet sista tio trots team Tombola som dömde. Det är helt sjukt att vi t.o.m. på hemmaplan mot Kungälv inte kan få fler domslut med oss. Inte en enda utvisning för någon kungälvare lyckades Kandell hitta!
Jag tror Kandell finns med bara för att man ska vara säker på att man aldrig kan vara säker på något.
Man vet inte vad man får. Hmmm... jo, oreda möjligen, men annars kan vad som helst hända.
Jag tror Kandell finns med bara för att man ska vara säker på att man aldrig kan vara säker på något.
Man vet inte vad man får. Hmmm... jo, oreda möjligen, men annars kan vad som helst hända.
Härliga två poäng och bitvis riktigt bra spel!
Elände med ny skada på ex17!
Kul att "Lill-Hydas" gör bra ifrån sig.
Elände att Mickel inte får vila sin fot under landslaguppehållet!
Kul att Kalle börjar hitta målet på allvar nu.
#29 ·
Sakul
· 2010-11-23 07:27
Inte är vi i någon toppform direkt, men bitvis var det ändå inte så pjåkigt. Lite för många bjudningar i försvaret, och i delar av andra kommer vi knappt över halva plan. Men Spjuth, Sudden och Sälen var rätt trevliga att se, och det är klart att det är skillnad när inte bara Hellboy utan även Jocke saknas i försvaret. Blir fint efter uppehållet det här, åt helvete att Mickel inte ska vila dock.
Jag måste vara ärlig och säga att jag inte alls tyckte det såg bra ut. Kungälv hemma ska vi vinna. Alla kör hög press på oss och vi kan aldrig hantera det. Nåt att träna på kanske?
Jaja gött som fan med två pinnar. Det behövdes verkligen. Nya tag mot happis nu.
Jag är inne på CA:s linje. Om vi tycker det här såg bra ut så har vi nog sänkt vår kravspec en hel del. Jag har verkligen all respekt för Kungälv, men att deras mittfält ska behöva se ut som det rappare på Studan är inte riktigt okej. Vi hade otroligt svårt att komma med fart och folk över halva plan med undantaget för första tio i varje halvlek. Och det resulterade också i en mängd bolltapp och riktigt farliga spelvändningar. Krampaktigt var bara förnamnet, kan jag tycka.
Låga krav, höga ambitioner var det väl?
Men visst, jag håller ju med, problem har vi, och nya sådana varenda vecka. Det var helt sjuk skillnad på var Sirius och Kungälv anfall startade. Jag tror knappt att Kungälv behövde börja på egen planhalva en enda gång eftersom de alltid fick eller vann bollen på Sirius planhalva.
Men det fanns ju också några bra grejer. Trots matchbilden, och trots att backlinjen var ommöblerad igen, så gjorde Kungälv inte ett enda spelmål (visserligen mycket tack vare Sälen). Och målen var rätt så snygga, framförallt kul att det lossnade lite för Kalle Spjuth.
Jag håller nog inte med vi saknar 2 försvarare i en redan otroligt tunn trupp, sen har vi 3-4 spelare som spelar skadade utöver det. Uppehållet som kommer efter happaranda matchen kommer väldigt lägligt för vi måste få vila lite spelare.
#34 ·
Markus
· 2010-11-23 10:11
Hålller med Carl Apan/Erlingmark. Tycker att vi gjorde en dålig match. Kungälv kunde mtcket väl fått en poäng. De missade ju en straff och massor av hörnor. Just nu funkar ju inte spelet med alla hermåtvändningar och snåla passar på egen planhalva. Vi tappar bollen väldigt ofta och hade inget offensivt spel i andra halvlek. Tycker inte att Sirius såg ut som ett slutspelslag. Men visst, många spelare är slitna (det märks) och självförtroendet tycks inte vara på topp. Mycket bra bitvis av Sudden och Spjuth. Och naturligtvis Sälen.
Vi har såpass bra offensiva spelare att vi borde kunna ha lite mer fantasi och skippa att ständigt peta bollen mellan försvarare tills vi tappar den till hörna/motspelare!? Mickel, Spjuth, Eskhult, Sudden, Johansson etc. är ju riktigt vassa offensiva spelare. Kan vi inte utnyttja dessa spelare mer genom att bredda spelet och lira lite mer varierat!?
#35 ·
Joint
· 2010-11-23 11:43
Vi pratar mycket om utveckling, men varför utvecklas vi inte? Känns som andra lag utvecklas medan vi nästan går ett litet steg bakåt i utvecklingen. "Låga krav" får man ett kvitto på vid varje halvtidssurr då Söderman är nöjd trots att man spelat en bandy som inte alls är representativ för ett slutspelslag.
#36 ·
Joint
· 2010-11-23 13:04
Sälen är inte bara en vass burväktare. Han lyckadess även publiceras ett av sina blogginlägg på UNT kl 13.15.00 - klassisk bandytid!
Också levererar han ordvitsar: "Mot Villa i fredags hamnade han i tumult efter en hörna och igår "sänkte" han en kungälvsspelare efter slutsignalen. Vet inte vad som har hänt, han har iallaFall blivit ett riktigt psykFall."