CarlApan
· 2010-12-07 11:00
· 4233 visningar
Bara en dag kvar och ingen tråd? Alla har väll liksom jag gått i idé under pajasturneringsuppehållet. Hoppas att det har gjor nån nytta iaf och lite skador har blivit läkta. Hellboy och jocke skulle man ju inte banga på att få tillbaka tex.
Vi ska bara ha poäng här. 5-2 i en upprepning av den underbara tredjekvarten hemma för två år sen. Fall drar på en rackarrökare i bortre krysset. Tyvärr har uppsalaborna glömt bort att bandy existerar men grindvakterna putsar siffrorna till 1012 på läktarna.
Jag är nervös och vill inte tänka på matchen. Det är ohälsosamt viktiga poäng på spel imorgon.
hellboy är tillbaks... Han verka taggad idag.. Får se hur han e imorn på lunchen
#4 ·
haze
· 2010-12-07 12:39
Lunchpromenad runt Studan gav ruskigt bra vibbar en vinterdag som denna. Vi stå och balanserar ganska exakt mellan slutspel och kval. Dags att haka på slutspelståget och Hellboyeffekten är inte att leka med. 5-3 till de goda.
Det här blir min första match för säsongen så de får fan ta och vinna.
#7 ·
Tifo
· 2010-12-07 14:22
Åh vad jag har längtat efter bandy! Och åh vilken viktig match det här är! Gah!
[quote1291732568=Hawkeye]
Det här blir min första match för säsongen så de får fan ta och vinna.
[/quote1291732568]
Första matchen för mig som jag inte kan se. Tror därför på storseger. Proppen ur! 9-2! Och själv får man sitta i en varm konferenslokal och ideligen glutta på resultatrapporteringen i telefonen och småsvära över att man inte är på plats!
Jag har bara sett segermatcher i år..... 6-3 till de goda!! Samt en patetisk publiksiffra på 889 betalande.
Nu kan man chatta med Berglund inför Vetlandamatchen.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3065&artikel=4226336
10.30-11.00
Va segt det var här då...
#13 ·
John
· 2010-12-08 12:01
Okdårå jag drar en vits:
Katt åt basketboll, fick uppkast
Under 1000 besökare och 6-2 till de goda.
Jag kan inte bestämma mig för om det är läge att vara optimist eller realist, så jag säger ingenting helt enkelt.
Men Berglund skriver på Radio Uppland-chatten att Hellboy ska användas på mittfältet. Jag hade trott, och nog också föredragit, att Hellboy i första hand var påtänkt som back den här säsongen.
Vetlanda är bra. Blir tufft. Kan inte se. Skit.
#16 ·
Lars
· 2010-12-08 12:59
Jag fortsätter i Johns goda stämning och berättar att man kan köpa "Bandy is Sirius game" på singel idag av mig för en billig penning. Årets Julklapp!
Är priset valfritt eller finns det ett riktpris? Kan inte dyka upp i quell, lägg gärna undan ett ex åt mig.
Brukarn man ska alltid vara optimist!!
Tror på 11-1 inför 1611 åskådare där 1267 av dom kommer gnälla när vi vänder ur vid ledning 7-1.
#19 ·
Lars
· 2010-12-08 14:39
Är priset valfritt eller finns det ett riktpris? Kan inte dyka upp i quell, lägg gärna undan ett ex åt mig.
Priset är valfritt, men man måste betala svenska kronor för den. Valfritt hur många.
#20 ·
RRR
· 2010-12-09 09:57
kan man fortfarande köpa den gamla plattan? har supit bort min
Menar du blåsvarta dynamitpiller? För i så fall såg jag några ex ligga i förrådet på studan.
#22 ·
Sakul
· 2010-12-09 13:24
Har på nåt sätt lite svårt att förstå mig på den här säsongen. Överlag var det ändå en rätt fin match igår, och det var nog närmare 4-3 än 3-4, men vi släppte in ett par riktiga skitmål och huvudlösa passningar och bolltapp saknades inte. Riktigt härligt 3-3-mål dock, och inte finns det många bandymålvakter i världen som klistrar som Sälen. Nog fan kan det bli något det här.
#23 ·
Lars
· 2010-12-09 13:35
Det finns massor Blåsvarta Dynamitpiller under läktaren. Man kan få köpa dem löjligt billigt.
Jag vet inte men jag tänker ofta på klyschan för långt mellan lagdelarna. Tycker ofta vi anfaller med typ tre pers och när nån av dom vänder hem eller tappar boll så är det typ 40 meter ner till resten av laget. Visserligen är det viktigt att säkra hem men våra soloräder har ju faktiskt inte funkat sådär superbra den här säsongen.
Annars kan jag inte riktigt sätta fingret på vad som saknas.
Det positiva var ju att det skapades en del chanser i går och en hel del hörnor.
#25 ·
Sutra
· 2010-12-09 14:58
Jag är faktiskt ganska rejält onöjd med gårdagens spel. Säkrandet bakåt innebar löjligt lågt tempo och en försiktighet som gränsade till feghet. Och, tror jag, en såpass låg energinivå att man begick knasiga misstag. Dvs säkerhetstänkandet ledde till säkerhetsrisker.
När vi låg riktigt illa till, då poängen tycktes förlorade, då kom spelet igång. Inte desperat utan bara kompetent - då använde spelarna de verktyg de faktiskt besitter.
Känner inte igen det här riktigt; har tyckt att de som kritiserat Sirius för tråk-bandy varit enögda och naiva. Men igår, första halvlek, herregud. Har haft högre puls när jag betraktat döda fiskar och lyssnat på Chris de Burgh. Så vill jag inte ha det.
Dock, vad vet man.
Det känns deppigt att vi inte skräms det minst på hemmaplan i år. Till och med när Sirius var dåliga var vi ändå iallafall ganska svårslagna på Studan, men i år verkar vi ha svårt även mot lagen på nedre halvan hemma.
Håller med Apan, det är svårt att peka på vad som saknas. Det känns mycket som en självförtroendefråga, spelarna värderar situationerna för mycket och vågar för sällan. Känns som det kan ha att göra med att försvaret är mycket skakigare, och att osäkerheten sprider sig därifrån. Visserligen var försvarsspelet helt OK igår, men baklängesmålen kom ju efter några rejäla tavlor.
Nu krävs det att vi gör boston av B-gurkorna och A-gurkorna i de kommande omgångarna. Det var länge sedan vi fick stryk av någon västeråsare nu, hoppas den trenden håller i sig.
Det som slog mig igår i slutminuterna av matchen var att man inte utnyttjade timeouten från sirius sida. Vi hade bra press och Vetlanda hade 2man botbänken, 1 minut extra speltid hade kanske varit tillräckligt för ett segermål. Är rädslan att förlora större än vilja att vinna i dagsläget?
#28 ·
RRR
· 2010-12-09 21:11
Det finns massor Blåsvarta Dynamitpiller under läktaren. Man kan få köpa dem löjligt billigt.
Det var egentligen "Bättre bättre dag för dag" som jag menade, kan man köpa den fortfarande?
Döda fiskar och Chris de Burgh ska inte underskattas!!!
Men visst utmanas det för lite. Eskhult är den ende som vågar och han kommer ju inte med extrem fart. Saknar Falls uppåkningar något otroligt. Dessutom saknar jag skott utifrån!!
#30 ·
haze
· 2010-12-10 10:25
Sen är det väl så att övriga lag har anpassat sig till det blåsvarta spelet. Inte lika mkt ytor att vända spelet på som framför allt 08/09-säsongen. Tycker det Vetlanda vi mötte i onsdags var klassen bättre, framför allt offensivt än när vi mötte dem i kvarten-09.
Tycker ändå det såg lite bättre ut mot Vetlanda än tidigare under hösten. Tillis som vi möter på onsdag matchar både i kväll och på söndag - hoppas de matcherna suger musten ur dem lite.