Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

UNT-gnäll

Nu är det dags igen... Det gnälls på Sirius fotbollsakademi och på att man värvar från andra lag. Möjligt att en del kritik är berättigad, men som vanligt är det en del riktiga pajasar bland kommentarerna. Som mannen som surt talar om hur hans son blivit knäckt efter att ha nobbats av akademin, för att sedan gå på om att Sirius spelarutbildning ändå är mycket sämre än alla andra klubbars och att Sirius minsann aldrig kommer att spela i allsvenskan. Jaha? Då borde han väl vara nöjd och glad att grabben slipper spela i skitklubben?

http://www.unt.se/sport/pojkvarvningar-vacker-ilska-1163887.aspx
Den här tråden kommer att vara ständigt aktuell... Om nåt annat lag startat en sån där akademi hade det varit glada miner, tummen upp och ryggdunk + hånfulla kommentarer om att Sirius minsann inte gjort nåt alls för Uppsalafotbollen.
Helt jävla sanslöst hur efterblivet bakåtsträvande, idrotts- och Siriushatande den här stan kan vara ibland. Sirius (stjärnan då alltså) bör väl rimligtvis ha någon slags planeter omkring sig, är det dags att emmigrera dit snart kanske?
Och nu blandade sig Olov in i debatten också. Tröttnar han aldrig? Jag hatar honom gränslöst.
Det är helt fascinerande hur han orkar skriva så långa tjatiga inlägg när de ändå alltid blir raderade. Han måste ha hittat någon datoralgoritm som sätter ihop inlägg av ord som "forsränning", "division tre" och "festgänget västra sidan".
Och sen kallar han sig expert i tid och otid. Hans argument mot att försöka få fram talanger är att det inte kommit fram några talanger i Uppsala. Vad är han expert på? Rasbiologi?
Jag har aldrig fått ha kvar ett inlägg på unt.se. Man vill ju ge svar på tal åt gnällspikarna men jag måste ha legat med webbredaktörens fru eller nåt eftersom han hatar mej så mkt.
(Jag som driver en blogg på det där mediehuset får alla kommentarer till min mail. Även de som blir automatiskt raderade. Ni anar inte vilken nivå det är på vissa signaturers borttagna mail. Åtalbart är bara förnamnet.)

För övrigt håller jag med Brukarn.
Den kverulantiske narcissisten Olov är ett kapitel rejält för sig själv. Han sitter i sin egen bur och man kan som mest stånga sin panna blodig om man debatterar med/mot honom. Möjligen skulle man kunna få honom i gungning genom att genom massvar hylla och hålla med honom. Han kan reagera på tre sätt. Bara suga åt sig och inte fatta ironin vilket är troligast, bestämma sig för att tycka tvärt om eftersom han verkar tycka det är kul att retas eller inse vad han håller på med, det sista högst otroligt.
Ibland heter han "Maria Lindberg". Hon tycker ungefär samma saker. Jag hatar henne gränslöst.
UNTs brutalt strikta censur i kommentarsfälten är rent allmänt jävligt intressant. De plockar verkligen bara med det de själva tycker passar dem, har aldrig sett något liknande, ens i närheten, någon annan stans.

För en som svurit på att aldrig någonsin mer komma i närheten av UNTs kommentarsfält, har NÅGON som helst kommentar som är positiv till Sirius och akademin publicerats ännu?
Olov är väl redaktören själv...
Varför finns kommentarsfält? Varför har alla tidningar det? Till vilken nytta? Jag förstår inte alls det där. Enda gången man känner för att bidra med ett inlägg är när man har glömt bort att det är meningslöst att diskutera med idioter.
Web 2.0... Allting ska vara så jävla interaktivt. Problemet är att de som råkar ha något vettigt att komma även är vettiga nog att stå över debatter på den typen av forum. Det gör att den typen av debatter istället ägs av människor utan självkänsla som lever för att racka ner på andra utan att behöva stå för det ansikte mot ansikte. De tolkar motargumenten som det passar dem och väljer själva vilka argument och resonemang de vill bemöta. Det handlar om människor som till varje pris måste få sista ordet. Vi vet att de oftast har fel. Jag tycker det räcker så. Man behöver inte bemöta dem. De kommer alltid se till att få sista ordet genom att trötta ut sina motståndare och därmed känna sig som segrare. Om ingen bemöter dem har de ingen att "vinna" över. Bemöt dem med tystnad. De är inte värda att ödsla tid eller mental energi på.