CarlApan
· 2010-12-25 11:23
· 4447 visningar
En matchtråd måste vi ju ha också. Den här matchen ska vi bara vinna. Det finns inget annat. Snälla snälla säg att det lossnar nu. Förra matchen var ett klart fall framåt och med lika bra spel som då så ska vi vinna.
7 - 2 till blåsvart inför 912 pers.
#1 ·
RRR
· 2010-12-25 11:38
nej nu går det käpprätt, 3-1
#3 ·
Mackan
· 2010-12-25 13:01
det släpper ordentligt nu 3-12 Mickel gör alla
Om Apan har slagit an tonen i tråden med glädjesiffror så:
Spjutinov 5, Mickel 3, Limpan, Fall, Werner, Wiberg & JJ!
Jag som börjar bli gammal och grinig och har några riktigt jultrötta bortaannandagsmatcher på näthinnan (Kalix 00 och Broberg 07 t.ex) tänker inte låta mig dras med i yran. Det här blir svårt, jämnt och tufft. Möjligen seger, men definitivt ingen storseger.
Vem har loggat in på brors konto???? Eller har seniliteten helt tagit över under julhelgen???
Två poäng är ett måste, men jag litar inte riktigt på det.
S L
#8 ·
Alexis
· 2010-12-26 04:33
4-2 sirius, riktigt tråkig match
#9 ·
Håwe
· 2010-12-26 13:21
Lider med alla tappra Västringar som tagit sig till Karlstad. Men bussresan kanske var så bra att gamle Lundell fick rätt även här. "Även en inställd match är en match".
#10 ·
Lars
· 2010-12-26 13:36
Fy, vad trist för er som åker. Hoppas på en rolig bussresa dock och det brukar de ju vara.
#11 ·
Sakul
· 2010-12-26 15:54
Haha, vad i helvete? Kan nästan tycka att lyckas man inte fixa en spelduglig is så får man ta och lämna WO. När det hände på Studan förra säsongen så var det ju i varje fall kallt ute.
Jag lider iallafall, det gäller att plocka ur russinet från kakan om man håller på Janken Myrdals koncept och då kan möjligen hitta någonting på vägen att minnas över.
S L
#13 ·
John
· 2010-12-26 19:29
Trist att värmland inte kan hålla en spelbar is trots goda förhållanden, men en blivande legendarisk resa för västra.
Arm i vinkel och blicken lätt mot öst så erövrar vi framtiden.
Det är ju ännu mer irriterande att det tydligen gick fint att spela på Tingvalla bara två timmar senare:
http://www.elitrapport.se/Data/report410.html
Hade de lata jävla värmlänningarna masat sig upp ur sängen i tid och kollat in planen hade det alltså gått alldeles utmärkt att hinna laga isen till 13.15. Men det var visst inte så viktigt med det.
#16 ·
Tifo
· 2010-12-26 22:42
Wtf!? Avgå alla värmlänningar!
#17 ·
RRR
· 2010-12-27 08:07
Usch för Karlstad. Lämna Tifo i Värmland!!!!!!
hmmm illa att nästa match gick att spela.. Trodde att isen var helt utdkmd för dagen.. Jajaja det va ju ett trevligt sång gäng i bussen
Matchen ska spelas den 4:e januari tydligen. Det låter inget vidare, då får vi match den 30:e, 2:a, 4:e, 6:e och 9:e - fem matcher på 11 dagar.
EDIT: Nä förresten, det verkar varit en groda. Inget datum bestämt stor det fortfarande, det är Bollnäs-Byn som spelas den 4:e.
#20 ·
Sakul
· 2010-12-27 12:42
Brukar verkligen spelschemat vara såhär tätt varje säsong, eller är det något nytt påhitt? Har inte tänkt på det tidigare.
Det brukade nog faktiskt vara ännu lite tätare i.o.m. att säsongen startar redan i oktober nuförtiden.
Jo, nu verkar det vara 4 januari som gäller ändå. Inte bra med så tätt matchande tycker jag.
Man kan tolka Text-tv som att även vår match skall spelas den 4:e klockan 19:00
4:e februari enligt sportradion.
När jag läst på boltic blues forum hittade ja några bra ord av en missnöjd supporter.
Hans ord finns att läsa på bolitcs officella
http://www.bolticgota.com/boltic/index.html
#26 ·
RRR
· 2010-12-28 18:46
jag tycker som medlem att vi bör skicka fakturan för bussen till boltic
Det är om någon Karlstads kommun som ska pröjsa för det var deras fel. Nu har jag hört rykten om att Boltic på något vis ville kompensera oss, men jag har inte hört något ifrån dem än.
#28 ·
RRR
· 2010-12-29 14:15
Oavsett så är det väl ganska OK att skicka fakturan till Boltic så får de vidarebefordra den till Karlstad kommun, de kan ju i sin tur skicka den vidare till Färjestad som uppenbarligen snott alla resurser till sin badkarsbandymatch.
#29 ·
RRR
· 2010-12-31 08:52
http://www.vf.se/sport/bandy/sirius-kraver-boltic-pa-pengar-efter-fiaskot
jag tycker att även vi bör skicka en faktura till Boltic, det handlar ju o ett antal tusen som kan användas till andra bortaresor