Fy fan.
Morgondagens match mot Happis - och nästa borta mot Tillis - är så sinnsykt viktiga att jag får ågren bara jag tänker på det.
Sex poäng upp till slutspel och två matcher mindre spelade är ju i sig inte någon jättekatatsrof - om man vinner de där två matcherna. Samtidigt är tre poäng ner till Helvetesgapet och två matcher mindre spelade inte heller dödspanik - om man vinner de där två matcherna...
Så. För att nå okval är det nog helt enkelt så att Happis och Tillis måste vara bakom oss i tabellen. Inget annat än seger funkar alltså i morgon.
Och det är inte säkert att det blir så jäkla lätt. Happis har fyra raka utan förlust och tre raka segrar. Inga trupper eller införartiklar finns ute ännu, men det börjar i alla fall bli dags att tagga upp!
Håller med om allt. Men på ett sätt känns det lite skönt ändå att Happis har fått upp ångan och börjat vinna. Nu ska det väl åtminstone inte finnas någon risk för att ta för lätt på uppgiften.
Nu förväntar jag mig att Sirius konserverat taggningen från annandagen och åker ut på Studan dubbelt så taggade imorgon.
Som sagt, ruskigt viktiga poäng på spel nu. Det blir väl förmodligen olidligt spännande igen. Hoppas dock att det skall lossna rejält med målskyttet snart, helst redan i morgon.
Blir lite spännande att se hur man formerar laget också. Om Spjuth fortsätter i sin mer offensiva mittfältsroll som mot VSK, hur rollfördelningen mellan Putte och Fall blir, kommer Eskhult spela mer renodlad anfallare och satsar man på Wiberg före Jolla och PJW?
Puh svettig match som jag tyvärr missar pga jobb. Kom på att ni tyvärr blir utan flaggor då om ingen pallar svänga förbi mej ikväll och hämta upp nyckeln.
Annars gissar jag på 3-2 inför 32 pers.
#4 ·
haze
· 2010-12-29 20:33
Ah, ångestmatcher gör ju att man lever upp på allvar. Full sula på planen och på läktaren. 5-3 till de goda.
Kepsvarning, Haxe! Fem mål?
#6 ·
RRR
· 2010-12-30 09:05
Ångest, glömde långkalsonger mössa och handskar hemma, fan oxå
Farbror, vill minnas att du tippade 11 senast......
Vi gör tre i snitt.... Vad sägs om 3-1 (och 31 brända hörnor) till de goda inför 777 åskådare?
Tror också Sirius är på målhumör och gör 3 mål. Släpper också in 3... 846 pers kommer, däribland jag. Kors i taket!
Är det några tuffingar som ska på Alex i dag?
Jag hoppas kunna baxa två små tuffingar till Alex.
---> Farbror
Jag trodde vi skulle vara hos dig? Är det Alex som gäller alltså?
Mr G.Nilsson har dragit ur all godhet och hopp från mig tippar torsk med 18-0 vi kommer även åka ur utan att passera kval
Ojdå, vad har Garry nu gjort?
Till Alex kommer man självklart.
Jag var tvungen att ta ner Jonas lite på jorden. Tror det kommer att gå bättre nu när han jinxar Happis!! Plötsligt är jag inte så orolig inför matchen!
#15 ·
Sutra
· 2010-12-30 16:11
Befinner mig i bandymekkat Malmö. Förbjudet att ha boll och klubba på isbanan i parken...
Se till att det blir poäng i kväll!
Vad får man ha med sig på isen i malmö då? Sockerbeta och spettekaka?
Fint att det blev en mer än bara en pliktskyldig seger till slut. Det var ju väldigt välförtjänt, men vi har fortfarande en tendens att ställa till det i onödan från och till.
Det smyger sig in nerver i spelet då och då. Mycket påtaglit efter timeouten. Men Eskhult och Mickelsson räckte långt idag. Fall är också på väg åt rätt håll. Kan vi nu bara få till minsta farlighet på hörnorna, så ser det riktigt bra ut.
Bitvis fint spel av Sirius och lite gammal fin Eskhult-magi vid hans mål. Nu ligger vi ju på okval och det känns väldigt bra. Västra tände till lite i Andra.
(Jag har ju knappt varit på bandu i år så allt jag dillar om är ganska oväsentligt, utom placeringen då.)
#19 ·
haze
· 2010-12-30 21:29
Hörnskyttet var väl helt ok idag. Elva hörnor varav ett mål och åtminstone två pärlor som tvingade Hejajärvi till starka räddningar.
Skönt att fira nyår med en seger i ryggen och starka klackcomebacker av dissteffe och Joint.
Suveränt bandyväder förresten. Våga vägra hall!
#20 ·
Sakul
· 2010-12-30 21:38
Fantsatiskt skönt att få läsa om lite seger här ifrån Dalarna! Nu blir det raka vägen till slutspel.
#21 ·
nr 4
· 2010-12-30 21:50
Nu har jag iofs missat några av de senaste matcherna, men Fall var oerhört mycket vassare än jag sett honom tidigare under säsongen. Det öpnar även för andra, som Eskhult. Och Sundin var väl värd sitt blåställ, han hade en mycket viktig roll idag och var överallt.
Roligt och viktigt att Spjuth fick utdelning, dessutom på två olika sätt.
Någon som vet varför inte Vikström var med?
Härlig vinst och känslan av den positiva trenden när det gäller spelet håller i sig!
Mest positivt idag (sorry Mickel trots 4 mål) tycker jag var att Eskhult och Fall ser ut att ha mått bra av skinka, sillsallad och lutfisk under uppehållet!
Men till skillnad från Berglund tittar man ju också lite i tabellen och konstaterar att det känns bra att Kungälv och Bollnäs får stryk men att man är mer ambivalent när det gäller resultatet mellan VSK och VBK. (Varför måste VSK göra en riktigt bra match mot oss men prestera skitmatcher mot våra slutspelskonkurrenter Kungälv och Vetlanda?)
#23 ·
Joint
· 2010-12-31 00:37
Gör en forum-comeback också. Chacha!
Det här var verkligen ett fall framåt på alla sätt och vis. Även ett Fall-fall, eeeheheh. Eskhult, som inte riktigt kommit upp i sin sjukt höga standard tidigare i år, var riktigt bra. Med bättre effektivitet (när har vi varit effektiva i år egentligen?) hade det blivit tvåsiffrigt. Det kändes dock som vi var nära på att bjuda in Happis allt för många gånger i synnerhet i första halvlek. Skönt att vi till slut kan döda matchen och inte hålla på och tappa en pinne på ett sådär snöpligt sätt som till exempel på Gränsvallen eller vad fan nu arenahoran heter.
Nu väntar en sinnessjukt viktig match i Gurkburken. Den ska bara vinnas. Men det blir nog ingen promenadseger. Tillis gnetade ju på ett sällan skådat förträfflig sätt senast. Mycket har man att tacka Bergwall för där. Annars impades jag inte alls så särskilt av dem. Några riktigt bra bandyspelare har de, men sedan flera utfyllnadsspelare som knappast håller någon vidare Elitserie-klass. Vi ska vinna och det ska bli icke-nedflyttning, okval och icke-ingenmansland. Heja IK Sirius, till slutspel ska vi gå! Å hör sen...
#24 ·
Joint
· 2010-12-31 00:49
Btw gläds man ju lite när MB säger: "Vi gör allt vi kan för att gå till slutspel" till UNT. Så ska det låta! Lite tröttsamt att som annars aldrig tala om resultat-mål. MB är vad jag fått höra galet taggad och kanske till och med stärks av att bli lite ifrågasatt.